Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Vilken besvikelse. Tala om nerköp jämfört med Steve. Det finns INGENTING som tyder på att Pickard kommer att vara ens en stabil AS-keeper. Om han tar sig över 91% blir jag seriöst chockad.
Värvningen av Pickard lugnade inte mina nerver något nämnvärt direkt. Nu vill jag inte såga honom fullständigt förns jag har sett honom spela, men så här på förhand känns det inte alls bra..
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
För mig är han inte klar än. Jag väntar till jag ser nyheten på förstasidan.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror vi alla förväntade oss någon AHL-målvakt som legat kring 90.0% och kanske haft någon säsong i Europa tidigare. Nu fick vi en målvakt som legat i botten i målvaktsligan i ECHL(!) istället. Okej. Det var värre än jag hade kunnat tänka mig. Trodde inte vi skulle ner och rota i ECHL överhuvudtaget. Men så tog vi en målvakt som legat i botten där i två säsonger. Alltså.. Det är väldigt svårt att ställa sig positiv till det.
+ Åldern. Bara 22 år gammal. Utvecklingspotential
+ Rankades en gång i tiden som en av nordamerikas största målvaktstalanger. Måste betyda något.
+ Meriter från Kanadas juniorlandslag
+ Måste vara billigare än Valiquette. (Vilket innebär att jag hoppas det finns några kronor kvar i budgeten och att inte dessa gick till Otto)
+ Har erfarenhet från ett juniorslutspel där han spikade igen.
+ Sägs vara en trevlig snubbe typ.
- Åldern. Bara 22 år gammal. Haft definitivt velat ha ett rutinerat alternativ.
- Har inte ens lyckats ta en plats i AHL och hållit en räddningsprocent på under 90% där.
- Har inte ens lyckats ta en förstaspade i ECHL som verkligen är en svag liga.
- Har legat i botten av målvaktsligan i ECHL inte bara en, utan två säsonger i rad.
- Har ett rykte om sig av att helt enkelt vara kass.
Det skulle kännas mer okej att ta in Pickard om vår andra målvakt inte kom från division 1. Hade vi suttit på typ.. Nicklas Dahlberg eller någon som med lite allsvensk rutin visat sig vara en stabil allsvensk målvakt så hade det väl fungerat att få in Pickard. Det här känns verkligen inte som en målvaktssida man kan luta sig mot när man ska satsa för att gå upp till Elitserien direkt.
Är det en budgetlösning tro? Nallade man av målvaktsbudgeten för att få råd med Otto? Eller var det helt enkelt så att marknaden hade blivit för tunn nu?
+ Åldern. Bara 22 år gammal. Utvecklingspotential
+ Rankades en gång i tiden som en av nordamerikas största målvaktstalanger. Måste betyda något.
+ Meriter från Kanadas juniorlandslag
+ Måste vara billigare än Valiquette. (Vilket innebär att jag hoppas det finns några kronor kvar i budgeten och att inte dessa gick till Otto)
+ Har erfarenhet från ett juniorslutspel där han spikade igen.
+ Sägs vara en trevlig snubbe typ.
- Åldern. Bara 22 år gammal. Haft definitivt velat ha ett rutinerat alternativ.
- Har inte ens lyckats ta en plats i AHL och hållit en räddningsprocent på under 90% där.
- Har inte ens lyckats ta en förstaspade i ECHL som verkligen är en svag liga.
- Har legat i botten av målvaktsligan i ECHL inte bara en, utan två säsonger i rad.
- Har ett rykte om sig av att helt enkelt vara kass.
Det skulle kännas mer okej att ta in Pickard om vår andra målvakt inte kom från division 1. Hade vi suttit på typ.. Nicklas Dahlberg eller någon som med lite allsvensk rutin visat sig vara en stabil allsvensk målvakt så hade det väl fungerat att få in Pickard. Det här känns verkligen inte som en målvaktssida man kan luta sig mot när man ska satsa för att gå upp till Elitserien direkt.
Är det en budgetlösning tro? Nallade man av målvaktsbudgeten för att få råd med Otto? Eller var det helt enkelt så att marknaden hade blivit för tunn nu?
Expert.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Herregud, låter såååå uppgivet. Känns ju nästan som tjärtunnan och säcken med fjädrar redan är framsläpad. Jag har ett stort förtroende för "Challe" och har svårt att tänka mig att han frivilligt skjuter sig i foten och tar hit en praktusel målvakt bara sådär. Challe är slug och har många rävar bakom öronen så innan rullningen i fjädrar börjar så "hold your horses" till vi fått våra ev farhågor bekräftade 

- SirDIFalot
Det blir rätt "bekräftat" i min bok när man frågar runt på forum och bland folk som har sett honom och de säger rätt ut att han är värdelös och i vissa stunder förstörde för hela laget. Men det är ju såklart bara hoppas att det inte händer här...Doyle skrev:Herregud, låter såååå uppgivet. Känns ju nästan som tjärtunnan och säcken med fjädrar redan är framsläpad. Jag har ett stort förtroende för "Challe" och har svårt att tänka mig att han frivilligt skjuter sig i foten och tar hit en praktusel målvakt bara sådär. Challe är slug och har många rävar bakom öronen så innan rullningen i fjädrar börjar så "hold your horses" till vi fått våra ev farhågor bekräftade
Fan att det inte kunde lösa sig med Barry Brust. Hade varit ett kanonalternativ. Bra säsong i AHL och bra säsong i europa bakom sig.
Expert.
Äntligen någon med lite vett. Folks tjat om rutin hit och rutin dit, kolla bara vem som dominerade allsvenskan förra året, Erik Hanses, såvitt jag vet är han ett år yngre än Pickard.Doyle skrev:Herregud, låter såååå uppgivet. Känns ju nästan som tjärtunnan och säcken med fjädrar redan är framsläpad. Jag har ett stort förtroende för "Challe" och har svårt att tänka mig att han frivilligt skjuter sig i foten och tar hit en praktusel målvakt bara sådär. Challe är slug och har många rävar bakom öronen så innan rullningen i fjädrar börjar så "hold your horses" till vi fått våra ev farhågor bekräftade
Sen så är det väl ganska självklart att om vi inte hade tagit in Otto hade vi kunnat lägga de pengarna på en målvakt istället, och vad som är viktigast där råder det väl delade meningar om.
- SirDIFalot
Vi kan låtsas som att vi har värvat en målvakt med grym meritlista om ni föredrar det... Jag föredrar att säga sanningen bara.
Det fanns extremt mycket positiva saker enligt mig med värvningarna som Ljungh, Sörensen, Hank, Linkan, Johner. Även Timmy! Några tveksamheter men generellt bara positivt kring spelare som Granath och Lidström också.
Men när DIF värvar en spelare som legat i botten av målvaktsligan i ECHL i två säsonger när alla är överens om att det var superviktigt att få in en bra målvakt så måste man väl ändå få konstatera att han inte har en bra meritlista och att det är befogat att känna oro kring detta.
Precis som det är befogat att känna mycket positivt kring ovanstående värvningar så är det befogat att känna lite oro kring denna. Kunde faktiskt inte ens föreställa mig att vi skulle värva en målvakt som varit så dålig senaste två säsongerna. Men gjort är gjort och det är väl bara att hoppas på det bästa.
Men klart som fan att en värvning måste få granskas och diskuteras på förhand även om den kanske ser dålig ut..?
Det fanns extremt mycket positiva saker enligt mig med värvningarna som Ljungh, Sörensen, Hank, Linkan, Johner. Även Timmy! Några tveksamheter men generellt bara positivt kring spelare som Granath och Lidström också.
Men när DIF värvar en spelare som legat i botten av målvaktsligan i ECHL i två säsonger när alla är överens om att det var superviktigt att få in en bra målvakt så måste man väl ändå få konstatera att han inte har en bra meritlista och att det är befogat att känna oro kring detta.
Precis som det är befogat att känna mycket positivt kring ovanstående värvningar så är det befogat att känna lite oro kring denna. Kunde faktiskt inte ens föreställa mig att vi skulle värva en målvakt som varit så dålig senaste två säsongerna. Men gjort är gjort och det är väl bara att hoppas på det bästa.
Men klart som fan att en värvning måste få granskas och diskuteras på förhand även om den kanske ser dålig ut..?
Expert.
Man kanske inte ska såga Pickard med motorsågen riktigt ännu, men jag håller med de flesta att jag känner mig otroligt orolig. Med Steve så fick vi en rutinerad målvakt som har hållt hög klass i många år. Pickard är 22 år vilket betyder att han säkert kan bli riktigt grym om ett par 2-3 år, känns inte direkt som det vi behöver just nu?
Adam känns generellt sett inte heller som någon som kommer kunna bära detta lag match efter match. Men båda dessa två får mer än gärna motbevisa mig. Hoppas att någon av dem får en riktigt kanonsäsong!
Man vet dock att Ishockeyn börjar närma sig när man återigen sitter och är osäker inför målvaktsituationen i DIF. Synd som fan att vi inte hade pengar till Tellan. Hade varit så enormt skönt..
Adam känns generellt sett inte heller som någon som kommer kunna bära detta lag match efter match. Men båda dessa två får mer än gärna motbevisa mig. Hoppas att någon av dem får en riktigt kanonsäsong!
Man vet dock att Ishockeyn börjar närma sig när man återigen sitter och är osäker inför målvaktsituationen i DIF. Synd som fan att vi inte hade pengar till Tellan. Hade varit så enormt skönt..
Fan va mycket whine om han ? Var nöjda att vi fick en målvakt eftersom ni klagade ju även på ADAM. Ni har ju inte ens sett han i våran tröja, så kan man ju inte sitta och klanka ner på honom.....
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Fint resonemang.Morwin skrev:Fan va mycket whine om han ? Var nöjda att vi fick en målvakt eftersom ni klagade ju även på ADAM. Ni har ju inte ens sett han i våran tröja, så kan man ju inte sitta och klanka ner på honom.....
-
Riktigt tråkigt med Brodeur, jag trodde verkligen på honom. Men sett så här i backspegeln kanske det var lika osannolikt som Pickard.#87 skrev:Så jävla tråkigt att vi inte fick in Martin Brodeur istället för den här jävla sopan, helvete. Vi kan inte ha en 23-åring i målet, han har ju knappt flyttat hemifrån.Nu behöver vi inte ens spela om det, den här sopan låg sist i ECHL, lika bra att vi tar in någon junior istället.
Avgå DJ Yes!
Jag känner mig helnöjd och hur positiv som helst till denna värvningen. Jag fattar att ni gnället på statistiken etc men min magkänsla säger något annat 
Kan även tillägga att jag aldrig någonsin haft fel.

-
Då så, då är saken biff.Sjöwall skrev:Jag känner mig helnöjd och hur positiv som helst till denna värvningen. Jag fattar att ni gnället på statistiken etc men min magkänsla säger något annat
Avgå DJ Yes!
Har aldrig hört talas om denne Pickard och vet därmed inget om honom, förutom det ni skriver här. Säger varken bu eller bä, utan hoppas att det blir bra i slutändan.