DIF Fotboll
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF Fotboll
Erton Fejzullahu är klar för DIF enligt Fotbollskanalen. Grymt bra värvning isånnafall!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
DIF Fotboll
Herregud vad bra isf! Nu kmr jag vara nervös hela dagen..Nummer19 skrev:Erton Fejzullahu är klar för DIF enligt Fotbollskanalen. Grymt bra värvning isånnafall!
DIF Fotboll
Tycker det vad fett viktig infoDaniel942 skrev:OkXantE skrev:Gick förbi Toivio idag, han såg jättearg ut :@Enbom skrev:Ifall det blir kontrakt så blir det förmodligen säsongen ut + option på förlängning. Sen måste det stämmas av med Toivio också, han är väl relativt sugen på att vandra ut i Europa (men då får han fan börja spela mer stabilt först)

- SirDIFalot
Är inte alls lika imponerad av honom som spelare som vissa andra verkar vara.
Men två millar i övergångsumma och 100k i lön låter inte som en farlig investering. När de pratades om 5-6 millar först trodde jag att det var övergångssumman. Är 5-6 millar hela investeringen inklusive lön så är han inte så mycket dyrare än någon annan spetsvärvning.
Men två millar i övergångsumma och 100k i lön låter inte som en farlig investering. När de pratades om 5-6 millar först trodde jag att det var övergångssumman. Är 5-6 millar hela investeringen inklusive lön så är han inte så mycket dyrare än någon annan spetsvärvning.
Expert.
DIF Fotboll
Så nu blir det ingen PL dansk
- SirDIFalot
Varför inte?XantE skrev:Så nu blir det ingen PL dansk
Ser inte hur detta påverkar MB-situationen. Vi måste ha in en försvarare och man har jagat Fejzullahu i flera månader.
Expert.
Åh fan. Var helt säker på att vi skulle betala 5-6Mkr utöver hans lön. Nu känns det lite bättre iaf, även fast jag inte gillar Erton som spelare.SirDIFalot skrev:Är inte alls lika imponerad av honom som spelare som vissa andra verkar vara.
@Xante: Vi MÅSTE ha en till back. Kebba har lämnat, Pedersen är skadad. Våra alternativ på mittbacksplatsen bredvid Toivio är Bergström och Jarl, det känns väl lite tunt? Ungefär som pappersvingar på ett flygplan.
Ifall Albrechtsen inte ansluter, så blir det inte pga en värvning av Erton.
DIF Fotboll
Okej tack för infonEnbom skrev:Åh fan. Var helt säker på att vi skulle betala 5-6Mkr utöver hans lön. Nu känns det lite bättre iaf, även fast jag inte gillar Erton som spelare.SirDIFalot skrev:Är inte alls lika imponerad av honom som spelare som vissa andra verkar vara.
@Xante: Vi MÅSTE ha en till back. Kebba har lämnat, Pedersen är skadad. Våra alternativ på mittbacksplatsen bredvid Toivio är Bergström och Jarl, det känns väl lite tunt? Ungefär som pappersvingar på ett flygplan.
Ifall Albrechtsen inte ansluter, så blir det inte pga en värvning av Erton.
Från AB:
”Dif köper loss Erton för sex miljoner”
Uppges presenteras inom kort
Djurgården är nära att värva Erton Fejzullahu.
Enligt Kristianstadsbladet är Dif redo att betala sex miljoner kronor för anfallaren, som tillhör NEC Nijmegen.
– Vi har inga kommentarer förrän allt är klart, säger sportchefen Carlos Aalbers till tidningen.
Under våren var Erton Fejzullahu utlånad till Mjällby, men kontraktet gick ut i sommar.
Efter hemmamatchen mot AIK talade allt för att han skulle återvända till Holland och NEC Nijmegen.
– Jag åker till Nijmegen och hoppas träna där på tisdag, sa han då enligt Kristianstadsbladet.
Nu uppger tidningen att Fejzullahu med all sannolikhet kommer att hamna i Stockholm och Djurgården.
Kristianstadsbladet menar att 24–åringen är en läkarundersökning ifrån Djurgården.
Kostar totalt tio miljoner
Parterna är överens om minst ett treårskontrakt med en lön på 150 000 kronor.
Övergångssumman sägs vara på sex miljoner kronor och totalt kostar Fejzullahu tio miljoner.
Mjällby hade gärna velat ha honom i klubben, men hade inte råd.
– Vi har inte de pengarna och kan inte konkurrera med de klubbarna, sa Mjällbys klubbchef Jörgen Martinsson efter matchen mot AIK.
Fejzullahu gjorde sex mål och två assists på 15 framträdanden för Mjällby under våren.
Nu känns det dåligt igen.
”Dif köper loss Erton för sex miljoner”
Uppges presenteras inom kort
Djurgården är nära att värva Erton Fejzullahu.
Enligt Kristianstadsbladet är Dif redo att betala sex miljoner kronor för anfallaren, som tillhör NEC Nijmegen.
– Vi har inga kommentarer förrän allt är klart, säger sportchefen Carlos Aalbers till tidningen.
Under våren var Erton Fejzullahu utlånad till Mjällby, men kontraktet gick ut i sommar.
Efter hemmamatchen mot AIK talade allt för att han skulle återvända till Holland och NEC Nijmegen.
– Jag åker till Nijmegen och hoppas träna där på tisdag, sa han då enligt Kristianstadsbladet.
Nu uppger tidningen att Fejzullahu med all sannolikhet kommer att hamna i Stockholm och Djurgården.
Kristianstadsbladet menar att 24–åringen är en läkarundersökning ifrån Djurgården.
Kostar totalt tio miljoner
Parterna är överens om minst ett treårskontrakt med en lön på 150 000 kronor.
Övergångssumman sägs vara på sex miljoner kronor och totalt kostar Fejzullahu tio miljoner.
Mjällby hade gärna velat ha honom i klubben, men hade inte råd.
– Vi har inte de pengarna och kan inte konkurrera med de klubbarna, sa Mjällbys klubbchef Jörgen Martinsson efter matchen mot AIK.
Fejzullahu gjorde sex mål och två assists på 15 framträdanden för Mjällby under våren.
Nu känns det dåligt igen.
- SirDIFalot
Wooooowza!!!
AB refererat alltså till Kristianstadsbladet.... Men presenterar helt andra siffror?
AB refererat alltså till Kristianstadsbladet.... Men presenterar helt andra siffror?
Expert.
Sv: DIF Fotboll
http://www.kristianstadsbladet.se/sport ... arden.html Originalartikeln.
Alltså 3 års kontrakt då, minst. Ingen liten summa pengar det handlar om. Ska bli kul att se vad han kan göra om han nu får chansen mot GIF. Undrar bara vart fan vi får pengarna ifrån..
Alltså 3 års kontrakt då, minst. Ingen liten summa pengar det handlar om. Ska bli kul att se vad han kan göra om han nu får chansen mot GIF. Undrar bara vart fan vi får pengarna ifrån..

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- SirDIFalot
Sv: Re: DIF Fotboll
Måste vara det för inte fan har vi råd att punga upp 10 millar allt som allt för en spelare just nu. Får direkt känlsan att han kommer floppa rejält. Hoppas verkligen inte det men om alla siffror nu stämmer och så har han ju en del att leva upp till.SirDIFalot skrev:Extern finansiär. Garanterat.
Senast redigerad av David1891 den 2012-07-31 14:03:49, redigerad totalt 1 gånger.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
DIF Fotboll
Spontant känns Erton som en mycket intressant värvning. Han är en spelare som kan bryta mönstret och avgöra matcher på egen hand. Inte många spelare i DIF som kan det i dagsläget.
Givetvis är det ju lite riskabelt då han verkar vara lite av en humörspelare, men hans positiva egenskaper väger upp detta alla dagar i veckan enligt mig.
Sen får vi verkligen hoppas att DIF har koll på sin ekonomi. Höie, Erton och ev Albrechtsen känns inte som billiga spelare.
Givetvis är det ju lite riskabelt då han verkar vara lite av en humörspelare, men hans positiva egenskaper väger upp detta alla dagar i veckan enligt mig.
Sen får vi verkligen hoppas att DIF har koll på sin ekonomi. Höie, Erton och ev Albrechtsen känns inte som billiga spelare.