Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
När skriver han på och blir officiellt klar?
VI ÄR TILLBAKA!!!
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att testa osäkra kort har jag inga problem med men att värva dem känns lite riskabelt, hoppas att det är ett "try-out" kontrakt med optioner så båda parter kan gå vidare om det skulle misslyckats.SirDIFalot skrev:En värvning diskuteras. Inget konstigt i det.Mindrocker skrev:Kan vi inte vänta med att döma ut Pickard tills han faktiskt har spelat?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Folk VILL gnälla. Så är det. Trist att skiten ska ta fart innan killen ens packat trunkarna. Stjäl energi.
Ge killen en chans. Sen kan vi såga. Om det skulle visa sig nödvändigt...
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Ge killen en chans. Sen kan vi såga. Om det skulle visa sig nödvändigt...
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vem skulle inte ge killen en chans? Är det någon som kallat honom tokflopp?
Folk är så känsliga här. Man måste vara positiv till allt. Även om man värvar en målvakt som legat i botten i ECHL's målvaktsliga i två säsonger. Förståeligt att vissa känner viss oro. Är väl helt naturligt. Folk diskuterar bara hans historia. Tar upp vad folk har skrivit om honom. Ser över hans statistik. Som med vilken värvning som helst.
Folk är så känsliga här. Man måste vara positiv till allt. Även om man värvar en målvakt som legat i botten i ECHL's målvaktsliga i två säsonger. Förståeligt att vissa känner viss oro. Är väl helt naturligt. Folk diskuterar bara hans historia. Tar upp vad folk har skrivit om honom. Ser över hans statistik. Som med vilken värvning som helst.
Expert.
Håller helt klart med. Jag tror på honom.SirDIFalot skrev:Vem skulle inte ge killen en chans? Är det någon som kallat honom tokflopp?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Han har ju inte lirat i nått topp lag
Själv tror jag challe å grabbarna har bättre koll på läget än oss på forumet
Själv tror jag challe å grabbarna har bättre koll på läget än oss på forumet

"Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför. "
- SirDIFalot
Verkar som vi har rätt bra kontakter i Nashville efter att vi skickat Hörnqvist, Åberg och Cehlin dit och förmodligen hållit en del kontakt.
Det här känns ju definitivt som en värvning där vi går på rekommendationer. Om nu inte Challe scoutat bottenlagen i ECHL. Vilket jag betvivlar.
Svårt att undgå att det är en chansning. Jag pratade dock med en snubbe på andra sidan atlanten som trodde att Pickard kunde få ett lyft av att vara uttalad etta. Han trodde att han kanske inte vara en målvakt som trivs med att spela mindre än hälften av matcher och "då och då" i Nordamerika. Det är ju dock ingen ursäkt för att ha riktigt svaga siffror i en väldigt, väldigt dålig liga. Men förhoppningsvis något som kan höja honom.
Det här känns ju definitivt som en värvning där vi går på rekommendationer. Om nu inte Challe scoutat bottenlagen i ECHL. Vilket jag betvivlar.
Svårt att undgå att det är en chansning. Jag pratade dock med en snubbe på andra sidan atlanten som trodde att Pickard kunde få ett lyft av att vara uttalad etta. Han trodde att han kanske inte vara en målvakt som trivs med att spela mindre än hälften av matcher och "då och då" i Nordamerika. Det är ju dock ingen ursäkt för att ha riktigt svaga siffror i en väldigt, väldigt dålig liga. Men förhoppningsvis något som kan höja honom.
Expert.
- Amadeus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är aldrig den som inte vill ge en spelare en ärlig chans
innan jag dömer ut dem.
Men denna värvning gör mig så nojjig att jag får ont i magen.
Hade det inte varit bättre att behålla Tim?
Nu värvar vi en som legat i botten på ECHL och aldrig spelat på stor is.
Tom Ridderwall hade känts säkrare....
Skulle vara kul att veta vad Challe har gått efter när han valt Chet.
Men självklart hoppas jag att jag är övernojjig och att han visar
sig vara bli AS bäste målvakt
Annars för vi nog förtrösta oss på Adam
innan jag dömer ut dem.
sig vara bli AS bäste målvakt

"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Echl.. Knappt så Klubertanz plastar där . Denna värvning kommer gå åt skogen
Så då är Rob Zepp definitivt avskiven likaså Hadelöv?
- SirDIFalot
Har Rob Zepp nämnts någon gång alls? Challe "skrev av" Hadelöv på årsmötet.Rocky3000 skrev:Så då är Rob Zepp definitivt avskiven likaså Hadelöv?
Vi har två målvakter nu så resten lär vara avskrivna ja.
Expert.
Aj aj aj...
Vi behöver rutin! Inte baby-målisar. Fan.
Vad baserar du det på? Har du sett killen spela, eller är du en av alla eliteprospects-runkare?XantE skrev:Echl.. Knappt så Klubertanz plastar där . Denna värvning kommer gå åt skogen
Låt killen visa vad han kan innan du säger något.
Det är knappast så att Challe har tagit killen av en ren slump, han har förmodligen haft kontakt med flera olika personer, fått referenser och fått ett bra intryck av honom. Jag tror Challe vet mycket mer än dig om den här killen.
Senast redigerad av #87 den 2012-07-31 12:39:49, redigerad totalt 1 gånger.
Äh, huvudsaken är att vi har rutinerade utespelare och igår värvades Ottosson och han kan bli skillnaden mellan att gå upp och vara kvar, det är iaf det jag har hört från de som är från den bästa sidan av DIF-familjen, själv är jag från den lite sämre.12139 skrev:Aj aj aj...
Håller med dig Amadeus! Nojjig är bara förnamnet hur man känner för den här värvningen, tyvärr..Amadeus skrev:Jag är aldrig den som inte vill ge en spelare en ärlig chans
innan jag dömer ut dem.
sig vara bli AS bäste målvakt![]()
o andra sidan kan vi bara bli positivt överraskande, nu när Pickard blir en "underdog" på målvaktsidan inför starten av HockeyAllsvenskan. Han har inget att förlora, antingen går det åt Helvete eller så bli det Succé, vi får väl se nu när European Trophy drar igång om vi kan andas ut.