Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Pickard...

Känns nja..

Visa vad du kan!
Född till sportchef.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av tomten »

Jaha, då har vi 2 st andramålvakter. Bara att hoppas att någon av dem blommar ut och blir en stabil förstemålvakt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Försöker alltid se saker positivt, men visst är det som tomten här ovan skriver: vi har två andramålvakter. Iaf på pappret.

Värvningen lär dock ha gett Reideborn en rejäl boost och han gör nog några extra armhävningar idag, då han känner att förstaspaden "is up for grabs". Man får helt enkelt hoppas på att någon överraskar och slår igenom rejält. Det kan såklart mycket väl hända. Frågan är bara vem? Själv har jag inte sett någon av dem så det blir väldigt intressant att se de tidiga matcherna i år.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Från Nashville-delen på HFboards där någon ställde frågan om Pickard.
I wouldn't want him to be the back-up on our AHL team. Potential? Sure. But today, he sucks.
As a Cincinnati Cyclones fan, I can't tell you how overjoyed I am to NOT have Pickard back again next season. He killed our playoff hopes last year. He was 28th out of 30 in save percentage among all ECHL goalies who had played the minimum required minutes. In 2010-11, Pickard ranked 26th out of 27.

He's a nice kid, but he just doesn't have it. He's not even a capable ECHL goalie. He doesn't have the physical nor the mental skills to be a professional goaltender. A lower level league overseas is where he fits in. He was DOA when he entered the Predator organization. He was just a bad pick and it's long past time for the Predators to have finally acknowledged that. I'm glad-very glad-that they finally have.

Former Cyclone Jeremy Smith looks like he could be the real deal. Probably capable back up material when the time comes for that.
He lost his starting job in the ECHL last year. If he's your starter, may God have mercy on your souls.
Han har lite egna trådar i sin "ära" också där han får en del skit men det finns faktiskt ett par som pekar på att han spelat i ett väldigt dålig lag också..

Vill minnas Wesslaus tokusla räddningsprocent i Borås och hur bra det gick. Men magkänslan är inte särskilt bra. Hade gärna sett en mer erfaren målvakt bredvid Reideborn.
Expert.
Staten

Inlägg av Staten »

Har vi gett denna killen samma lön som Valiquette skulle haft?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Staten skrev:Har vi gett denna killen samma lön som Valiquette skulle haft?
Knappast. Var väl tveksamt om ens Steve var värd 200 000 Euro, så det är inte troligt.

En del av dom pengarna gick väl även dom till att knyta till sig Otto misstänker jag.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Remy Lebeau skrev:
Knappast. Var väl tveksamt om ens Steve var värd 200 000 Euro, så det är inte troligt.

En del av dom pengarna gick väl även dom till att knyta till sig Otto misstänker jag.
Precis min teori också. Om det är så det har gått till, att man gett delar av Vallys tilltänkta lön till Otto, har DIF Hockey verkligen gjort ett misstag. Målvakten är så enormt viktig.

Usch nej jag är ledsen, men jag ser inte något positivt i detta på förhand.
Keepern är såå mycket viktigare än att chansa på det här sättet. Det borde du veta, Challe.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Remy Lebeau skrev:

Precis min teori också. Om det är så det har gått till, att man gett delar av Vallys tilltänkta lön till Otto, har DIF Hockey verkligen gjort ett misstag. Målvakten är så enormt viktig.

Usch nej jag är ledsen, men jag ser inte något positivt i detta på förhand.
Keepern är såå mycket viktigare än att chansa på det här sättet. Det borde du veta, Challe.
Håller med. Inget ont om Otto men målvakt var prio ett, två, tre, fyra och fem.
Expert.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Kan vi inte vänta med att döma ut Pickard tills han faktiskt har spelat?
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mindrocker skrev:Kan vi inte vänta med att döma ut Pickard tills han faktiskt har spelat?
En värvning diskuteras. Inget konstigt i det.
Expert.
Stadion

Inlägg av Stadion »

SirDIFalot skrev:
Mindrocker skrev:Kan vi inte vänta med att döma ut Pickard tills han faktiskt har spelat?
Klart man får diskutera men "problemet" är just det Mindrocker skriver att en del redan nu har dömt ut Pickard utan att ha sett personen i fråga.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Stadion skrev:
SirDIFalot skrev:
Klart man får diskutera men "problemet" är just det Mindrocker skriver att en del redan nu har dömt ut Pickard utan att ha sett personen i fråga.
Kunde inte ha sagt det bättre själv. :)
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stadion skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag tycker det är förvånansvärt många positiva med tanke på att vi värvat en målvakt som kom 28:e av 30 målvakter i målvaktsligan i ECHL ifjol, samt 26:e av 27 målvakter i ECHL året innan. Särskilt när många krävde en väldigt bra och gärna rutinerad målvakt.

Jag tycker det är naturligt att varje värvning diskuteras oavsett om det ser ut att bli en positiv eller negativ värvning. Jag tycker folk är i sin fulla rätt att känna sig tveksamma på den här.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DIF_Soldier skrev:
Remy Lebeau skrev:

...vilket är ett skäl till att jag är skeptisk till öronmärkta insamlingar. DIF var i praktiken piskat att signa Otto efter insamlingen för att hålla alla glada och nöjda. Risken är att laget inte har bildats på rent sportsliga bedömningar gjorda av Challe & Co.

Men jag har ju läst här att jag är "fel" sorts Djurgårdare, så vad vet jag :)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst