Hjälpa Djurgården med vad exakt? Ekonomiskt bidrag?Andy skrev:Jag kan säga så mycket som att vi tror att det finns många där ute - eller snarare vet - som vill hjälpa Djurgården. Det engagemanget skall vi försöka kanalisera med Rädda Otto kampanjen som förebild...
Kristofer Ottosson-Insamling
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Expert.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om vi inte fått "Grönt ljus" från DIF och Challe hade vi aldrig kört.sensei skrev:Det är viktigt att inte sätta likhetstecken mellan hjälpa DIF och Otto-kampanjen.Andy skrev: Jag kan säga så mycket som att vi tror att det finns många där ute - eller snarare vet - som vill hjälpa Djurgården. Det engagemanget skall vi försöka kanalisera med Rädda Otto kampanjen som förebild...
Jag vågar lova att jag gör mitt bästa för att hjälpa mitt kära DIF, men jag tror helt enkelt inte på att från åskådarplats öronmärka spelare som skall in, och på så sätt "hoppa över" det normala förfarandet där ledningen sköter lagbildningen. Jag ställer dock upp på generella initiativ alla dagar i veckan!
Med det sagt så är jag jäkligt imponerad över er framgång. Grattis!
Hade aldrig samlat om vi inte vistte att det låg i DIF och ledningens viljeriktning.
Haft nära kontakt med både DIF och Otto innan, under och efter
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kristofer Ottosson-Insamling
samma härBuford skrev:Ingen dålig födelsedagspresent det här

Har ej varit här inne och skrivit förut. Men har följt denna insamling och är jätte imponerad över detta engagemang. Och jag vill passa på att gratulera till att man gick i mål med Ottosson. Jag är lika övertygande som ni andra att han behövs i detta lagbygge. Mvh Roy
Well, varför inte? Nu hoppas och tror jag innerligt på att vi skall tillbaka till ES denna säsong, men man kan ju alltid förbereda sig på det värsta också, och då hjälper alla pengar man kan få tag på. Vore ju inte helt dumt att faktiskt ha en kassa från fans som tillskott ifall att det nu gud förbjude skulle bli en till säsong i HA.SirDIFalot skrev:Hjälpa Djurgården med vad exakt? Ekonomiskt bidrag?Andy skrev:Jag kan säga så mycket som att vi tror att det finns många där ute - eller snarare vet - som vill hjälpa Djurgården. Det engagemanget skall vi försöka kanalisera med Rädda Otto kampanjen som förebild...
Sen kan ju pengarna även gå till att anställa tränare eller dylik personal också som kan stötta och hjälpa det sportliga också.
Jag skulle gott kunna tänka mig att klirra in en 100-200 spänner i månaden för en sån sak själv för Djurgården.
Alltid Oavsett.
- SirDIFalot
Ja, jag frågade bara.18DIF91 skrev:Well, varför inte? Nu hoppas och tror jag innerligt på att vi skall tillbaka till ES denna säsong, men man kan ju alltid förbereda sig på det värsta också, och då hjälper alla pengar man kan få tag på. Vore ju inte helt dumt att faktiskt ha en kassa från fans som tillskott ifall att det nu gud förbjude skulle bli en till säsong i HA.SirDIFalot skrev:Hjälpa Djurgården med vad exakt? Ekonomiskt bidrag?Andy skrev:Jag kan säga så mycket som att vi tror att det finns många där ute - eller snarare vet - som vill hjälpa Djurgården. Det engagemanget skall vi försöka kanalisera med Rädda Otto kampanjen som förebild...
Sen kan ju pengarna även gå till att anställa tränare eller dylik personal också som kan stötta och hjälpa det sportliga också.
Jag skulle gott kunna tänka mig att klirra in en 100-200 spänner i månaden för en sån sak själv för Djurgården.
Expert.
Vet inte om det redan finns med i tankarna, men precis som med insamling till tifon, borde det inte gå runt en hink på matcherna också för..tja..spelare, klubben(ifall det skulle bli nån kris, typ AS igen. Och om det inte blir något, helt enkelt feta tifon? Heh, eller varför inte anställa ny säkerhetspersonal eller starta eget

http://Www.difsupporterstrust.se kan ju vara något att tänka på i så fall.Well, varför inte? Nu hoppas och tror jag innerligt på att vi skall tillbaka till ES denna säsong, men man kan ju alltid förbereda sig på det värsta också, och då hjälper alla pengar man kan få tag på. Vore ju inte helt dumt att faktiskt ha en kassa från fans som tillskott ifall att det nu gud förbjude skulle bli en till säsong i HA.
- Andy
Inte nödvändigtvis bara med pengar - även om pengar är en avgörande faktor i dagens idrott.SirDIFalot skrev:Hjälpa Djurgården med vad exakt? Ekonomiskt bidrag?Andy skrev:Jag kan säga så mycket som att vi tror att det finns många där ute - eller snarare vet - som vill hjälpa Djurgården. Det engagemanget skall vi försöka kanalisera med Rädda Otto kampanjen som förebild...
Vi har upptäkt att det finns många människor som är beredda att göra annat än att bara sitta och gnälla och ifrågasätta anonymt på ett internetforum. Människor som är beredda att kavla upp ärmarna, skapa positiv energi och ge av sin kärlek till klubben de älskar. Människor som gör till skillnad från de som snackar. Människor som är beredda att bidra och vara det som kan göra skillnad i vår resa tillbaks till eliten.
Den kraften vill vi ta vara på och göra något bra av!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Vem tror du att du är?Andy skrev: Inte nödvändigtvis bara med pengar - även om pengar är en avgörande faktor i dagens idrott.
Vi har upptäkt att det finns många människor som är beredda att göra annat än att bara sitta och gnälla och ifrågasätta anonymt på ett internetforum. Människor som är beredda att kavla upp ärmarna, skapa positiv energi och ge av sin kärlek till klubben de älskar. Människor som gör till skillnad från de som snackar. Människor som är beredda att bidra och vara det som kan göra skillnad i vår resa tillbaks till eliten.
Sättet du skriver på är i mina ögon ett jävligt klumpigt tillvägagångssätt att skilja på DIF-supportrar.
Att ha åsikter på en insamling säger inte ett jävla jota om hur engagerad den personen är i övrigt, anonym eller ej.
Att man hade åsikter om den här insamlingen innebär per automatik att man är totalt oengagerad ? Vem är du att bedöma det?
Är ni bättre supportrar än oss "gnällspikar" nu?
-
Precis samma känsla jag fick när jag läste det där men antar att det inte var menat så även fast det tolkades så...Jitenu skrev:Vem tror du att du är?Andy skrev: Inte nödvändigtvis bara med pengar - även om pengar är en avgörande faktor i dagens idrott.
Sättet du skriver på är i mina ögon ett jävligt klumpigt tillvägagångssätt att skilja på DIF-supportrar.
Att ha åsikter på en insamling säger inte ett jävla jota om hur engagerad den personen är i övrigt, anonym eller ej.
Att man hade åsikter om den här insamlingen innebär per automatik att man är totalt oengagerad ? Vem är du att bedöma det?
Är ni bättre supportrar än oss "gnällspikar" nu?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- Håkan Södergren
+112139 skrev:Om vi hade lyssnat på hånande twittrare och kritiker som tycker att detta inte är DIF, så hade inte detta blivit av. Tack till den bästa delen av DIF-familjen!
- SirDIFalot
Dom som tycker insamlingen är en bra grejj behöver nödvändigtvis inte vara "den bättre delen av DIF-familjen".Håkan Södergren skrev:+112139 skrev:Om vi hade lyssnat på hånande twittrare och kritiker som tycker att detta inte är DIF, så hade inte detta blivit av. Tack till den bästa delen av DIF-familjen!
Tycker alla får tycka vad de vill i den här soppan. Kan förstå båda sidorna.
Expert.
Det finns fog för kritik mot "den passive supportern" - Det är en farlig supporter i kristider därför denna typ av anhängare ger sällan något men vill ofta ha något, helst utan motprestation.
Det är riktigt tungt att göra ideellt arbete och under tiden få skit för det man gör.
Nu är det upp till var och en att ta åt sig av kritiken. Är man en medgångssuporter som aldrig ger något men alltid kräver något eller är man en supporter som ger tillbaka? Sedan finns det ju olika sätt att ge tillbaka. Det behöver inte vara pengar till insamling, det kan lika gärna vara att man är medlem, har säsongskort, går på matcher och köper DIF-prylar i shoppen. Eller att man alltid sjunger när man står i klacken.
Gör man däremot inget men ändå är här och gapar och är negativ, då ska man få vet att man lever. Sitter man och orerar över hur illa allt är och hur lite pengar vi har och vilka dåliga värvningar vi gör och hur mycket styrelsen ska avgå utan att göra något åt saken ska man ha skit.
Nu är säkerligen väldigt få på detta forum såna som jag just beskrev, men det är den typen som får kritik nu. Så läser jag det.
Att vara kritisk mot en insamling som denna när alternativet hade varit att vår klubb skulle fått nöja sig med truppen så som den är känns helt främmande. Att vara emot att stötta klubben som håller på att kapsejsa, gå under, förlisa, är för mig ett mysterium. Nu fick klubben råd att behålla Otto, en stor tillgång i vilket lag som helst. Det såg vi till. Det hade inte hänt utan oss. Vi fick det att hända. Stort.
Nu börjar snart HockeyAllsvenskan och vårt lag består av t ex 14 helt nya spelare som inte lirat ihop förut. Klubben har mycket ont om pengar och vi kan göra skillnad. Ska vi göra det? I min värld finns det bara ett svar på den frågan. Klart som fan att vi ska göra något.
Det kan vara att vi samlar in pengar via jippon, etc. Det kan vara tävlingar och annat. Det kan vara mängder av saker för oss Djurgårdare som är till för att stötta och stärka vår klubb. Både med pengar och med hjärta.
Jag står i alla fall redo att göra lite skillnad. Så är det att vara Djurgårdare, för mig.
Det är riktigt tungt att göra ideellt arbete och under tiden få skit för det man gör.
Nu är det upp till var och en att ta åt sig av kritiken. Är man en medgångssuporter som aldrig ger något men alltid kräver något eller är man en supporter som ger tillbaka? Sedan finns det ju olika sätt att ge tillbaka. Det behöver inte vara pengar till insamling, det kan lika gärna vara att man är medlem, har säsongskort, går på matcher och köper DIF-prylar i shoppen. Eller att man alltid sjunger när man står i klacken.
Gör man däremot inget men ändå är här och gapar och är negativ, då ska man få vet att man lever. Sitter man och orerar över hur illa allt är och hur lite pengar vi har och vilka dåliga värvningar vi gör och hur mycket styrelsen ska avgå utan att göra något åt saken ska man ha skit.
Nu är säkerligen väldigt få på detta forum såna som jag just beskrev, men det är den typen som får kritik nu. Så läser jag det.
Att vara kritisk mot en insamling som denna när alternativet hade varit att vår klubb skulle fått nöja sig med truppen så som den är känns helt främmande. Att vara emot att stötta klubben som håller på att kapsejsa, gå under, förlisa, är för mig ett mysterium. Nu fick klubben råd att behålla Otto, en stor tillgång i vilket lag som helst. Det såg vi till. Det hade inte hänt utan oss. Vi fick det att hända. Stort.
Nu börjar snart HockeyAllsvenskan och vårt lag består av t ex 14 helt nya spelare som inte lirat ihop förut. Klubben har mycket ont om pengar och vi kan göra skillnad. Ska vi göra det? I min värld finns det bara ett svar på den frågan. Klart som fan att vi ska göra något.
Det kan vara att vi samlar in pengar via jippon, etc. Det kan vara tävlingar och annat. Det kan vara mängder av saker för oss Djurgårdare som är till för att stötta och stärka vår klubb. Både med pengar och med hjärta.
Jag står i alla fall redo att göra lite skillnad. Så är det att vara Djurgårdare, för mig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Håkan Södergren
Du kanske har rätt i det men tycker det var kul skrivet och jag känner mig träffadSirDIFalot skrev:Dom som tycker insamlingen är en bra grejj behöver nödvändigtvis inte vara "den bättre delen av DIF-familjen".Håkan Södergren skrev:+112139 skrev:Om vi hade lyssnat på hånande twittrare och kritiker som tycker att detta inte är DIF, så hade inte detta blivit av. Tack till den bästa delen av DIF-familjen!
Tycker alla får tycka vad de vill i den här soppan. Kan förstå båda sidorna.

Förstår faktiskt inte alls dem som själva tycker att de är DIF-hockeysupporter och inte stöder/stödde den här insamlingen.