Magnutz skrev:Detta är större än pengar. Vi går djupare.
Jag tror inte vår klubb överlever om vi tappar klubbhjärtat. Varför ska vi ödsla pengar på något som inte har en själ - där inget är heligt? Varför köper vi säsongskort och prylar om laget är plast?
Om vi inte gör vårt yttersta för klubbens största hjärtan vad gör vi då vårt yttersta för? Vem vill stå och sjunga i klacken för ett plastlag utan hjärta? Tror ni det är en slump att Frölunda leds av speakern eller att Cluben har plastklappor? Nope. De saknar själ. Det gör inte vi. Så ser jag det. Vi har alltid haft spelare med det där extra stora Djurgårdshjärtat. Det är värt så mycket att det är svårt att beskriva. Att ett storstadslag klarar att få såna spelare är stort. De som stannar, år efter år och gör ett fint jobb.
Nu ska jag skriva att jag håller med om det ni "Gå vidare"-supportrar skriver, i teorin. Om en spelare tackar nej till det sista budet - ja då är det ju bara för den spelaren att gå vidare. I teorin. Ottosson är inte normalfallet och era åsikter passar inte, tycker jag. Klubben har ett särskilt ansvar gentemot spelare som Otto. Hans sort är viktig för klubben för han skapar en lyster som inte pengar kan köpa. Folk känner till Djurgården Hockey och Fimpen och Otto och Ölvestad. Det lockar och skapar klubben.
Tycker inte att det stämmer. Det är inte många år sedan vi hade någon liknande speaker + en gubbe som hoppade runt (pajas-någonting?) och försökte dra igång publiken.
Vi kan slå oss för bröstet nu, men sanningen är att vi har varit skit. Glömmer man sin historia är man snart där igen. Uppsvinget kan enligt mig INTE tillskrivas fimpen, Otto mfl utan personer inom DIFhockey som såg problemet (främst Forsberg och även ednertz) och JK som har jobbat hårt för att locka tillbaka folk.
Sedan har man ju i samband med det tryckt en del på stockholmsanknytningen och DIF-hjärta, men sanningen är ju att det främst har saknats stålar.
Som sagt irrelevant i den här tråden, men det skrämmer mig att folk glömmer sin historia.
Med det sagt så är det självklart att DIF ska behålla sina trotjänare tills dom inte kan göra sitt jobb.
Hehe ja, de mörka åren var hjärtlösa, du har rätt. Har nog fanimej förträngt det där.. märkligt hur det funkar. Däremot har Kristofer ett par år hockey kvar i sig på svensk toppnivå. Det tror jag.
Sen hade det nog blivit än mörkare under de mörka åren om spelare som Otto inte funnits med.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Jag tror inte vår klubb överlever om vi tappar klubbhjärtat. Varför ska vi ödsla pengar på något som inte har en själ - där inget är heligt? Varför köper vi säsongskort och prylar om laget är plast?
Om vi inte gör vårt yttersta för klubbens största hjärtan vad gör vi då vårt yttersta för? Vem vill stå och sjunga i klacken för ett plastlag utan hjärta? Tror ni det är en slump att Frölunda leds av speakern eller att Cluben har plastklappor? Nope. De saknar själ. Det gör inte vi. Så ser jag det. Vi har alltid haft spelare med det där extra stora Djurgårdshjärtat. Det är värt så mycket att det är svårt att beskriva. Att ett storstadslag klarar att få såna spelare är stort. De som stannar, år efter år och gör ett fint jobb.
Nu ska jag skriva att jag håller med om det ni "Gå vidare"-supportrar skriver, i teorin. Om en spelare tackar nej till det sista budet - ja då är det ju bara för den spelaren att gå vidare. I teorin. Ottosson är inte normalfallet och era åsikter passar inte, tycker jag. Klubben har ett särskilt ansvar gentemot spelare som Otto. Hans sort är viktig för klubben för han skapar en lyster som inte pengar kan köpa. Folk känner till Djurgården Hockey och Fimpen och Otto och Ölvestad. Det lockar och skapar klubben.
Tycker inte att det stämmer. Det är inte många år sedan vi hade någon liknande speaker + en gubbe som hoppade runt (pajas-någonting?) och försökte dra igång publiken.
Vi kan slå oss för bröstet nu, men sanningen är att vi har varit skit. Glömmer man sin historia är man snart där igen. Uppsvinget kan enligt mig INTE tillskrivas fimpen, Otto mfl utan personer inom DIFhockey som såg problemet (främst Forsberg och även ednertz) och JK som har jobbat hårt för att locka tillbaka folk.
Sedan har man ju i samband med det tryckt en del på stockholmsanknytningen och DIF-hjärta, men sanningen är ju att det främst har saknats stålar.
Som sagt irrelevant i den här tråden, men det skrämmer mig att folk glömmer sin historia.
Med det sagt så är det självklart att DIF ska behålla sina trotjänare tills dom inte kan göra sitt jobb.
Ja,Pajas Peter är nån som "jag upptäckte DIF 2010" generationen kan glädjas åt att dom slipper men under dessa "själ-lösa" år tog vi två guld och det är trots allt det som är sportens mål.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Jaha och vart tog fokuset vägen? Målet måste vara att samla ihop så mycket pengar som möjligt för att se till att djurgården klan ställa ett så bra lag som möjligt! Det här börjar mer och mer likna "skvallerpressen". Skärning och koncentration bröder och systrar!
Ja,Pajas Peter är nån som "jag upptäckte DIF 2010" generationen kan glädjas åt att dom slipper men under dessa "själ-lösa" år tog vi två guld och det är trots allt det som är sportens mål.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Ja? Vad är din poäng? Det är ju inte pajasens förtjänst att vi tog guld.
cCat skrev:Vill avsluta den här veckan med att tacka alla som bjudit till och stöttat oss som drivit denna insamling i snart 3 veckor.
Det största tacket ska givetvis alla bidragsgivare ha!
Jag blir varm av att se hur alla ställer upp för klubben i våra hjärtan, och i synnerhet för allas vår nummer nio!
Jag tror att vi kommer att hamna på ungefär 500.000kr, vilket vi ska vara väldigt stolta över i semestertider!
Avslutningsvis så hoppas och tror jag väldigt starkt på goda nyheter på måndag. Ta det som ni vill...
Mvh, Martin
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Tack själv cCat! Stort att den största hjälten hyllar oss andra som hjältar. Du är värd en öl - sitter du på Aktiv sittplats möjligen?
Jag hoppas på en dubbel-presentation på måndag - Otto samt en ny keeper (gärna Noronen, för min del, av namnen jag hört är med i diskussionen). På väg hem nu efter semester i Göteborg och Danmark, så jag tänkte köra in ett par hundralappar till.
Vi ses på Stockholm Stadion imorgon!
Jag har inte kunnat logga in här på ett tag, men har kämpat på med Rädda Otto via telefon och Twitter under tiden.
Vill bara passa på att tacka er alla för er fantastiska respons och hängivenhet!
Det har varit en spännande och rolig resa. Det som förvånar mig mest är faktisk att den negativa feadback vi fått från "Djurgårdare" nästan överträffat de positiva.
Jag kommer att vid lämpligt tillfälle ta initiativ till att bjuda in på en drop in öl på lämpligt etablisemang i Stockholm för att personligen få se er i ögonen och tacka för hjälpen. Hoppas att få se så många som möjligt av er då!
Håll tummarna, skänk en sista slant och hoppas på goda nyheter...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Andy skrev:Jag har inte kunnat logga in här på ett tag, men har kämpat på med Rädda Otto via telefon och Twitter under tiden.
Vill bara passa på att tacka er alla för er fantastiska respons och hängivenhet!
Det har varit en spännande och rolig resa. Det som förvånar mig mest är faktisk att den negativa feadback vi fått från "Djurgårdare" nästan överträffat de positiva.
Jag kommer att vid lämpligt tillfälle ta initiativ till att bjuda in på en drop in öl på lämpligt etablisemang i Stockholm för att personligen få se er i ögonen och tacka för hjälpen. Hoppas att få se så många som möjligt av er då!
Andy skrev:Jag har inte kunnat logga in här på ett tag, men har kämpat på med Rädda Otto via telefon och Twitter under tiden.
Menar du här eller i andra "forum"?
Jag menar här och på andra forum. På något sätt så har viljan att såga och vara emot hos vissa individer överträfat viljan att komma med konstruktiv kritik och bidra.
Det jag dock främst tar med mig är det massiva engagemang och positiva respons vi fått.
Jag vet att jag bara är en bitter grinig gubbe, men det svider när man får skit för någonting som så uppenbart är både bra och efter omständigheterna väl genomfört. I synnerhet som skiten kommer från "tangentbordsryttare" som inte är beredda att bidra överhuvudtaget till den klubb och den sköld man säger sig älska så högt.
Hur som helst - hoppas få se er alla på "Rädda Otto" ölen jag tänker dra ihop.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad