Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Å andra sidan lär det inte heller vara svårt att gissa sig till vilka namn som kan vara aktuell. Målvaktsmarknaden är inte direkt enorm nu.
Expert.
Brent Johnson känns väl lika trolig som Martin Brodeur. Johan P är antagligen ett djurgårdstroll som vill sätta igång rykten och öka hypen.Lucky Luke skrev:Hittade det här ryktet på Mr Madhawk
Johan P:
2012-07-26 10:03:53
Hört rykten på många håll att Dif är i samtal med Mika Noronen från finska Lukko. Även pratats om Brent Johnson som i år vaktade Pittsburghs kasse, av dessa två tror jag mer på Mika Noronen.
Mika Noronen http://eliteprospects.com/player.php?player=2670
Brent Johnson http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9031
Någon här som har mer kunskap om dessa än vad som står på eliteprospect?
Senast redigerad av pulverapa den 2012-07-26 10:27:24, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Fast Johnson hade en katastrofsäsong och med tanke på hans ålder lär ingen vilja ta i honom igen. Han tjänade "bara" $600,000 per säsong på sitt senaste kontrakt också.
Men ja, jag håller med. Känns inte särskilt troligt.
Men ja, jag håller med. Känns inte särskilt troligt.
Expert.
Brent Johnson mjo tjena , Reinfeldt ska bli klubbdirektör i Barca också har jag hört
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Noronen har man nog varit i kontakt med, känns spontant som en bra lösning om det skulle sluta med honom. Stod trots allt 50 matcher föregående säsong med en helt OK statistik. Dessutom skulle vi ha utrymme för en transatlant om Otto-soppan inte reds ut...
Mika Noronen skulle vara en ren drömvärvning just nu känner jag. Har definitivt kapacitet att vara allsvenskans bästa målvakt.
http://eliteprospects.com/player.php?player=2670
http://eliteprospects.com/player.php?player=2670
Avgå Jocke.
Förutom då det faktum att DIF och finska spelare inte brukar falla direkt väl ut, självfallet då med ett stort undantag i Ossi.
- DIF_Soldier
Jag vet inte varför du har hakat upp dig på detta med finska spelare. Anledningen till att finska spelare inte lyckats i DIF är för att de var sämre spelare, inte på grund av att de var finska.Kall-El skrev:Förutom då det faktum att DIF och finska spelare inte brukar falla direkt väl ut, självfallet då med ett stort undantag i Ossi.
Ossi var bra när han kom hit - Ossi spelade bra.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Wohoo, ännu utan förstamålvakt. Tack Valiquette, ditt jävla sågspån. Fattar ni inte hur mycket han satt oss i skiten? Jävla idiot alltså, på riktigt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vad tror folk om chanserna för Noronen och Johnson?
Tror vi har 25,14786% chans på Noronen och 16,3874142% chans på Johnson. Japp.XantE skrev:Vad tror folk om chanserna för Noronen och Johnson?
Noronen har jag ingen aning om. Men Johnson kommer från en horribel säsong, och kommer med största sannolikhet ha svårt att hitta ett NHL-lag som ens vill ha honom som backup. Frågan är dock om han som 35 åring har motivation nog att spela i den svenska andraligan, eller om han tar ett sista år i AHL.XantE skrev:Vad tror folk om chanserna för Noronen och Johnson?
Får vi in Johnson har vi Allsvenskans överlägset bästa målvakt, men chanserna är förmodligen väldigt, väldigt små.
-
Jag förstår inte hur folk kan vara så lugna. Grabbarna går på is om en vecka och vi har ingen målvakt. Själv är jag jätteorolig.
- -daniel-
Tror alla vet att läget är rätt prekärt, men samtidigt förstår alla att man gör allt för att hitta en målvakt som passar den profil man satt upp. Ser fortfarande det hela som positivt att man inte förhastat sig här...Metal Machine skrev:Jag förstår inte hur folk kan vara så lugna. Grabbarna går på is om en vecka och vi har ingen målvakt. Själv är jag jätteorolig.
-
Å andra sidan.... För varje dag som går blir det större risk att vi får nöja oss med ett sämre alternativ.-daniel- skrev:Tror alla vet att läget är rätt prekärt, men samtidigt förstår alla att man gör allt för att hitta en målvakt som passar den profil man satt upp. Ser fortfarande det hela som positivt att man inte förhastat sig här...Metal Machine skrev:Jag förstår inte hur folk kan vara så lugna. Grabbarna går på is om en vecka och vi har ingen målvakt. Själv är jag jätteorolig.