Kristofer Ottosson-Insamling
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Slängde in 2000kr till då 

"Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför. "
Det rullar på!!Sills skrev:Slängde in 2000kr till då
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Vad pratar du om? 100k per dag är en sjuk summa. Går aldrig. Dessutom var det där nog den mest spydiga kommentaren om Ottosson hittills. Jävla fjanterier. Inte ett dugg kul.Manijock skrev:För varje dag som går så är ju Otto arbetslös och "stackarn" lider ju tydligen av en "ekonomisk kris" så så vidare vi inte får in 100 K om dagen så känns detta meningslöst.
Kul att se så många Djurgårdare engagerade dock, glädjer mig att passionen finns kvar där trots allt djävulskap vissa enskilda inom DIF utsatt supportrarna för.
Re: Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
100k per dag var ironi och en kraftig överdrift som jag nog tycker att man borde kunna genomskåda. Tror alla förstår att detta är omöjligt utan ditt eller mitt förtydligande. Spydigt må va hänt, men att gå ut i media och gnälla om att han har det "svårt" ekonomiskt för att han kanske inte har råd med den årliga jorden runt resan, när det finns folk som kämpar för att få behålla sin skabbiga etta åt sig och sitt barn, är fruktansvärt osmakligt och otacksamt. Sen att DIF också handlat knasigt i detta fall ger jag fan i. Ottosson sjunker djupare och djupare för varje uttalande han gör för närvarande.pulverapa skrev:Vad pratar du om? 100k per dag är en sjuk summa. Går aldrig. Dessutom var det där nog den mest spydiga kommentaren om Ottosson hittills. Jävla fjanterier. Inte ett dugg kul.Manijock skrev:För varje dag som går så är ju Otto arbetslös och "stackarn" lider ju tydligen av en "ekonomisk kris" så så vidare vi inte får in 100 K om dagen så känns detta meningslöst.
Kul att se så många Djurgårdare engagerade dock, glädjer mig att passionen finns kvar där trots allt djävulskap vissa enskilda inom DIF utsatt supportrarna för.
(Det där med årliga jorden runt resan kan också räknas som en överdrift bara så du vet pulverapa)
Sv: Re: Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Du låter som en gammal gubbe på 64 år som precis skaffat facebook och gnäller om spelarlöner i kommentarsfältet på aftonbladet.Manijock skrev:100k per dag var ironi och en kraftig överdrift som jag nog tycker att man borde kunna genomskåda. Tror alla förstår att detta är omöjligt utan ditt eller mitt förtydligande. Spydigt må va hänt, men att gå ut i media och gnälla om att han har det "svårt" ekonomiskt för att han kanske inte har råd med den årliga jorden runt resan, när det finns folk som kämpar för att få behålla sin skabbiga etta åt sig och sitt barn, är fruktansvärt osmakligt och otacksamt. Sen att DIF också handlat knasigt i detta fall ger jag fan i. Ottosson sjunker djupare och djupare för varje uttalande han gör för närvarande.pulverapa skrev:Vad pratar du om? 100k per dag är en sjuk summa. Går aldrig. Dessutom var det där nog den mest spydiga kommentaren om Ottosson hittills. Jävla fjanterier. Inte ett dugg kul.Manijock skrev:För varje dag som går så är ju Otto arbetslös och "stackarn" lider ju tydligen av en "ekonomisk kris" så så vidare vi inte får in 100 K om dagen så känns detta meningslöst.
(Det där med årliga jorden runt resan kan också räknas som en överdrift bara så du vet pulverapa)
Oavsett vad då tror jag man mår ganska dåligt när man är arbetslös och riskerar gå arbetslös en tid framöver.
Hockeyspelare har den lönen marknaden satt. Get over it.
Re: Sv: Re: Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson
Jättesynd är det, 70 000 i månaden är ju kaffepengar. Jag vill verkligen spela i DIF, älskar föreningen, men bara om jag har bäst lön i laget och är garanterad speltid trots en mätt prestation. Förväntar han sig att han ska ha bättre lön än skickliga spelare som Linkan eller Johner? Otto visade förra säsongen liksom de flesta att han börjat bli uttråkad. Varenda jävel i dagens lag som var med i förra säsongens brakfiasko ska knappt ha lön alls om man frågar mig. Deras förbannade skyldighet att halvera eller mer om du nu älskar DIF så mycket som de säger.pulverapa skrev:Du låter som en gammal gubbe på 64 år som precis skaffat facebook och gnäller om spelarlöner i kommentarsfältet på aftonbladet.Manijock skrev:100k per dag var ironi och en kraftig överdrift som jag nog tycker att man borde kunna genomskåda. Tror alla förstår att detta är omöjligt utan ditt eller mitt förtydligande. Spydigt må va hänt, men att gå ut i media och gnälla om att han har det "svårt" ekonomiskt för att han kanske inte har råd med den årliga jorden runt resan, när det finns folk som kämpar för att få behålla sin skabbiga etta åt sig och sitt barn, är fruktansvärt osmakligt och otacksamt. Sen att DIF också handlat knasigt i detta fall ger jag fan i. Ottosson sjunker djupare och djupare för varje uttalande han gör för närvarande.pulverapa skrev:Vad pratar du om? 100k per dag är en sjuk summa. Går aldrig. Dessutom var det där nog den mest spydiga kommentaren om Ottosson hittills. Jävla fjanterier. Inte ett dugg kul.Manijock skrev:För varje dag som går så är ju Otto arbetslös och "stackarn" lider ju tydligen av en "ekonomisk kris" så så vidare vi inte får in 100 K om dagen så känns detta meningslöst.
Oavsett vad då tror jag man mår ganska dåligt när man är arbetslös och riskerar gå arbetslös en tid framöver.
Fimpen, Ölvestad och Linkan är de riktiga Djurgårdshjältarna i dagens DIF. Otto kommer gå arbetslös exakt så länge han själv vill, även om han inte kommer kunna lira i DIF, så kommer vilket lag som helst i Sthlm vilja ha honom i sin organisation på något sätt.
Så sorry if I dont cry for you Ottotina
Gällande marknaden som du nämner har jag inget särskilt att tillägga.
Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Ge er nu. tråden är inte till för internt tjafs eller tråkiga påhopp åt det ena eller andra hållet.
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Summering insamlade pengar till Otto
Ottosson är värd runt 70k/mån enligt mig. Det är nog pengar som finns tillgängliga nu. Ottosson lär vilja täppa till hålet han har varit arbetslös i nu.Manijock skrev:Jättesynd är det, 70 000 i månaden är ju kaffepengar. Jag vill verkligen spela i DIF, älskar föreningen, men bara om jag har bäst lön i laget och är garanterad speltid trots en mätt prestation. Förväntar han sig att han ska ha bättre lön än skickliga spelare som Linkan eller Johner? Otto visade förra säsongen liksom de flesta att han börjat bli uttråkad. Varenda jävel i dagens lag som var med i förra säsongens brakfiasko ska knappt ha lön alls om man frågar mig. Deras förbannade skyldighet att halvera eller mer om du nu älskar DIF så mycket som de säger.pulverapa skrev:Du låter som en gammal gubbe på 64 år som precis skaffat facebook och gnäller om spelarlöner i kommentarsfältet på aftonbladet.Manijock skrev:100k per dag var ironi och en kraftig överdrift som jag nog tycker att man borde kunna genomskåda. Tror alla förstår att detta är omöjligt utan ditt eller mitt förtydligande. Spydigt må va hänt, men att gå ut i media och gnälla om att han har det "svårt" ekonomiskt för att han kanske inte har råd med den årliga jorden runt resan, när det finns folk som kämpar för att få behålla sin skabbiga etta åt sig och sitt barn, är fruktansvärt osmakligt och otacksamt. Sen att DIF också handlat knasigt i detta fall ger jag fan i. Ottosson sjunker djupare och djupare för varje uttalande han gör för närvarande.pulverapa skrev:Vad pratar du om? 100k per dag är en sjuk summa. Går aldrig. Dessutom var det där nog den mest spydiga kommentaren om Ottosson hittills. Jävla fjanterier. Inte ett dugg kul.Manijock skrev:För varje dag som går så är ju Otto arbetslös och "stackarn" lider ju tydligen av en "ekonomisk kris" så så vidare vi inte får in 100 K om dagen så känns detta meningslöst.
Fimpen, Ölvestad och Linkan är de riktiga Djurgårdshjältarna i dagens DIF. Otto kommer gå arbetslös exakt så länge han själv vill, även om han inte kommer kunna lira i DIF, så kommer vilket lag som helst i Sthlm vilja ha honom i sin organisation på något sätt.
Så sorry if I dont cry for you Ottotina
Gällande marknaden som du nämner har jag inget särskilt att tillägga.
Ottosson har sagt att han kan tänka sig samma deal som Ölvestad, dvs att gå ner lika mycket procentuellt. Nu verkar så inte vara fallet, Ottosson ser ut att få ett slutbud som gör att han får en större procentuell sänkning av sin gamla lön gentemot Ölvestad.
Dock verkar det som att parterna överens nu om vilken summa som krävs. Cirka 300k till, vilket är 25k per månad.
Hoppas de siffrorna var till hjälp.
Senast redigerad av pulverapa den 2012-07-25 17:18:01, redigerad totalt 2 gång.
Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Ja, verkligen tråkigt att Ottosson blir påhoppad överallt med "moral-snacket".Magnutz skrev:Ge er nu. tråden är inte till för internt tjafs eller tråkiga påhopp åt det ena eller andra hållet.
sensei skrev:Jag är personligen inte speciellt snål.18DIF91 skrev: Förstår inte din negativa attityd för fem öre, kan du statuera några exempel på dåliga sidor? Förutom att en liten grupp snåljåpar gnäller?
Poängen är att det är bättre om DIFs ledning anställer spelarna, än att diverse externa fraktioner styr och ställer med öronmärkta pengar, och på så sätt underminerar den naturliga processen som silly season innebär.
Well, tar tillbaka det där om snåljåpar och ber om ursäkt, skrivet i stundens hetta.
Dock förstår jag inte riktigt vad du menar med externa fraktioner? Insamlade pengar går ju direkt till ett konto underställt DIF, och därmed är dessa pengar alltså under ledningens kontroll. Skulle det inte bli något med Otto kommer pengarna användas för förstärkningar eller dylikt, vilket Challe och ledningen kommer ha full koll över.
Är ju inte mycket konstigare än att DIF får pengar från sponsorer, med förbehållet då att denna insamling i första hand har syftet att behålla Ottoson. Det är ena öronmärkningen, den andra öronmärkningen är i fall att Otto inte skulle komma överens med DIF, då skall pengarna läggas på förstärkningar eller spelare, det är den andra och sista öronmärkningen. Vill du hellre att pengarna skall användas för att rädda en kanslist? Eller ge någon i styrelsen lite mer pröjs i fickan?
Det är ju inte direkt som att pengarna bara kastas ner i ett bottenlöst hål, hur det än går så tycker i allafall jag att pengarna gagnar DIF då jag anser att Otto skulle vara en bra spelare att ha i laget. Om det nu inte går, så kommer pengarna finnas tillgängliga för att ta in andra spelare eller förstärkningar.
Suck, hatar den där hårlösa apan Roos och hela jävla aftonbladet. De har gjort sitt bästa för att så split bland oss Djurgårdare och de börjar ju lyckas nu när vi tjafsar på varandra såhär. Snart kommer det väl någon underfundig artikel från puckot där han skriver att det minsann är kris bland DIF's supportrar också.
Edit:
Inget ont om kanslisterna som jobbar för DIF eller så, men i detta läget är spelare det som räknas mer än en extra kanslist på kontoret.
Senast redigerad av 18DIF91 den 2012-07-25 19:12:28, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Det viktiga är att vi är fler som insett att vår insats är viktig och dessutom nödvändig. Vi har på bara 2 timmar fått in ca 20 000kr idag. Det är bra, jäkligt bra. Imorgon fortsätter arbetet.
Jag håller inte på Djurgården, jag är Djurgårdare.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Jag håller inte på Djurgården, jag är Djurgårdare.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är mäktigt stolt över er som orkat fixa allt med insamlingen. Hoppas Otto stannar nu. Har satt in 500 kr iaf.
Gott att läsa!!DIF_08_STHLM skrev:Är mäktigt stolt över er som orkat fixa allt med insamlingen. Hoppas Otto stannar nu. Har satt in 500 kr iaf.
Klämmer in ytterligare 500:- i skrivande stund, hade tänkt nå 1500 vid mitt förra inlägg men fick inte loss pengarna förräns nu.
Alltid Oavsett.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
300 insatta från baronen denna gång.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/