Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Med det sagt så vill jag inget hellre än att få behålla Otto även detta år..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Det jag stör mig på i den här soppan är politikersvaren från personerna som håller i insamlingen.
All heder åt er för det jobb ni lägger ner men ni kan inte undgå frågor om hur mycket mer som krävs, vad som sagts mellan ccat och Challe etc.

Typexempel är hur 300k posten från twitter togs ner och ersattes med 'slutspurt'
Precis, har varit flera minst sagt märkliga ageranden i den här soppan. Oerhört synd, när engagemanget bevisligen finns där men det har sen dag ett varit alldeles för mycket hysch-hysch runt detaljerna...
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Det jag stör mig på i den här soppan är politikersvaren från personerna som håller i insamlingen.
All heder åt er för det jobb ni lägger ner men ni kan inte undgå frågor om hur mycket mer som krävs, vad som sagts mellan ccat och Challe etc.

Typexempel är hur 300k posten från twitter togs ner och ersattes med 'slutspurt'
Har för mig att det är 500 000 kr som behövs innan månaden är slut, men rätta mig gärna om jag har fel.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tar även emot när man vet hur spelare som Linkan känner för det här. Om detta skulle gå igenom, hur skulle det tas emot i truppen? Känns bara jävligt olustigt. Som att det skulle skapa någon slags "han-tycker-han-är-värd-mer-än-oss" känsla.

Varför Otto, varför var du tvungen att tacka nej till 70k-budet för?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Rash skrev:

Har för mig att det är 500 000 kr som behövs innan månaden är slut, men rätta mig gärna om jag har fel..
Då är ju frågan varför RäddaOtto skrev att 300k behövdes på twitter, en post som senare togs bort och ersattes med slutspurtposten.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av John Terry »

Magnutz skrev:Det mesta som skrivs här, inkl John Terrys långa inlägg, är spekulationer.

cCat är nog den ende här som faktiskt pratat med Otto, Challe och Tommy E om detta, vid flera tillfällen så ni ska nog lägga mer vikt vid vad cCat skriver än samtliga andra.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Fanns två stycken spekulationer i mitt inlägg, nämligen den att Challe troligtvis inte är så förtjust i insamlingen egentligen och att Ottossons marknadsvärde i Allsvenskan borde ligga någonstans runt 70k. Dessa två kom i de sista två styckena i mitt inlägg, resten var mina åsikter och faktiskt en liten uns fakta.

Men min spekulation kring Challe och marknadsvärdet var inte precis det mitt inlägg handlade om. Det handlade om att vi kan egentligen inte tro på någonting av vad som sagts för att alla sidor lindar in sina versioner. Vi har ingen anledning att inte tro på cCat när han berättar vad de inblandade har sagt. Men samtidigt så kan vi inte vara säkra på att cCat fått den exakta sanningen hela tiden heller. Framförallt när det gått så långt som det har gått.

Men ett faktum kan man slå fast och det är att det inte gått några två månader där Ottosson inte hört ett ord från DIF. Det är inget konstigt att (OBS här kommer det spekulationer så det står härliga till!!) det saknades pengar i slutändan när man skulle avsluta med Ottosson. Man erbjuder alltså Ottosson 70k (vi tar väl det som sanning nu) och han kontrar med 100k (även det som sanning) ett par dagar senare blir Elias Granath och Timmy Pettersson klara. Där kan förhandlingarna lätt dragit iväg så att de kanske blev 20-50k i månaden dyrare än vad man tänkt sig. I det här skedet ser Challe omedelbart hur chansen att kunna möta upp Otto i en förhandling som väldigt svår. Jag personligen har heller inga problem med att man då prioriterar två rutinerade backar (speciellt Timmy P) före Otto. Glöm inte att en förstakeeper skulle in också. Rutinerad back och förstemålvakt borde väl dom flesta ändå hålla med om var viktigare att signa än Ottosson i det skedet? Antagligen därför man inte avslutar med Ottosson innan de här är klara. Målvakten blir Valiquette som antagligen inte var billig, han blev klar 11/6. Ottosson som inte har agent sitter på händerna och vet inte vad som händer och helt plötsligt är pengarna slut helt enkelt. Kvar finns typ 45k i månaden kvar och med tanke på att Otto krävde 100k så = game over Otto.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av pulverapa »

Om man vill kan man ju se det som att DIF och Ottosson är överens, det som fattas är 300k. Supportrarna har allt i egna händer. Totalt 700k krävs. Det är runt 100k/mån om man räknar in de 40k/mån som DIF sägs disponera.
Magnutz

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Jag vet att vi tycker olika -daniel- och all får ha åsikter, ska ha åsikter. Det betyder inte att jag viker från mina eller slutar stå för dem eller kräver att andra ska vika sig från sina.

Jag har från början varit ointresserad av kronor och belopp. Jag vill bara två saker: DIF upp till ES och Otto i DIF. Sen är jag 100% övertygad om att de båda sitter samman.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

pulverapa skrev:Om man vill kan man ju se det som att DIF och Ottosson är överens, det som fattas är 300k. Supportrarna har allt i egna händer. Totalt 700k krävs. Det är runt 100k/mån om man räknar in de 40k/mån som DIF sägs disponera.
om det nu är så, varför går man inte bara ut med det?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av pulverapa »

android skrev:
pulverapa skrev:Om man vill kan man ju se det som att DIF och Ottosson är överens, det som fattas är 300k. Supportrarna har allt i egna händer. Totalt 700k krävs. Det är runt 100k/mån om man räknar in de 40k/mån som DIF sägs disponera.
om det nu är så, varför går man inte bara ut med det?
Policy, DIF går aldrig ut med siffror. Det är lika heligt som Jerusalem.
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

Jag tror inte på allt som sägs till mig, men när det gäller insamlingen så har jag hellre friat än fällt när det gäller vad de inblandade gett mig för information, då jag anser att de borde sett att jag inte har något att vinna på att sprida informationen vidare.

Challe informerade mig om att han tyckte insamlingen var en bra idé och att han hemskt gärna ville ha Otto i laget.
Otto har sagt att han inte vill något hellre än spela ett år till för Djurgården.

Det är vad jag gått på och fortfarande gör.

Som jag skrev tidigare, jag gör inte det här för att få mer pengar i Ottossons ficka, utan för att jag anser att han är en så pass viktig pusselbit i laget att jag gärna lägger tre av mina fyra veckors semester till att få med honom i laget.

Edit: BTW, tusenlapparna ramlar in från de företag och sponsorer vi ringer runt till.. jag har dragit in 15.000 totalt nu hos 3 företag! :)
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

cCat skrev:Edit: BTW, tusenlapparna ramlar in från de företag och sponsorer vi ringer runt till.. jag har dragit in 15.000 totalt nu hos 3 företag! :)
Bra jobbat! Jag kan nog som några andra slänga in en liten slant till idag.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Jag beundrar er som kämpar för detta
Och jag beundrar de som inte sväljer medias historia med hull och hår, det ska man inte..
MEN, tänk om det är såhär, en kommentar jag hittade på Marie Hallmans blogg:

"Anonym sa...
De flesta vet att Challe inte såg någon plats för Otto i årets trupp, nu blev man tvungna att ta upp förhandlingarna igen på grund av fansens insamlin. De hoppas dock fortfarande att förhandlingarna spricker så att man kan lägga pengarna där det behövs, nämligen på en riktigt bra keeper. "
Jag säger inte att det är så, men TÄNK om det är så!
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

maag--80 skrev:Jag beundrar er som kämpar för detta
Och jag beundrar de som inte sväljer medias historia med hull och hår, det ska man inte..
MEN, tänk om det är såhär, en kommentar jag hittade på Marie Hallmans blogg:

"Anonym sa...
De flesta vet att Challe inte såg någon plats för Otto i årets trupp, nu blev man tvungna att ta upp förhandlingarna igen på grund av fansens insamlin. De hoppas dock fortfarande att förhandlingarna spricker så att man kan lägga pengarna där det behövs, nämligen på en riktigt bra keeper. "
Jag säger inte att det är så, men TÄNK om det är så!
Som många andra sagt så tycker jag att vi bör framföra ett ultimatum till Otto nu, antingen spelar han med DIFs 45 k + insamling / månad eller så lägger vi det på andra nyförvärv. Nu när vi inte har en keeper så är det ganska lägligt att lägga pengarna på just detta.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Nash: Visst kan det vara så men varför la man då 70-lax-budet?
Skriv svar