Så du menar att bara för Otto spelat över 600matcher i DIF ska vi betala vad som helst för han ? Det är ju inte rimligt då vi är i HA tur att du inte är sportchef för då hade vi KONKA.Magnutz skrev:Jag hävdar att de som tror vi inte behöver Otto, en mycket rutinerad tvåvägscenter, i laget inte förstår läget. Och jämför inte Otto med Mackan. Inte värdigt. Otto har lirat med oss i över 600 matcher.vr6power skrev:Magnutz: Hur menar du?
Otto behövs? Ni som hävdar annat vet inte va ni pratar om?? Är det inte så att alla får ha sin egna åsikt och inte bara din? Vem tror du att du är? Alla kanske inte tycker som dig att Otto är så jävla bra och förtjänar hur mkt betalt som helst.
Jag tror iaf att DIF klarar sig fint utan Otto oxå tror inte att laget/föreningen faller med Otto finns ju fler spelar än en i ett lag.
Men nog vill jag oxå ha Otto i laget men inte till vilket pris som helst är nästan samma sits som med Mackan.
Otto kan tänka sig spela för en summa vi inte får annat än oprövade unga spelare för. I läget vi är nu behövs rutin, hjärta och klass. Det kostar mer än 100kkr att köpa in. Och med inköp kommer sällan hjärta - Linkan och Tellan undantagna.
Tyck du att vi klarar oss utan Otto. Jag håller inte med.
Edit: För en spelare av Ottos kaliber ska signa på för oss krävs mycket mer pengar än det belopp Otto har som gräns. Låt oss säga att Otto inte spelar för under 100kkr (REN HYPOTES, jag VET INTE vad Otto har för gräns) - vilken annan tvåvägs-center i hans klass gör det? Han är utan tvekan en BRA ES-center. De kostar. Att hävda att vi "klarar oss utan Otto i laget" är fan inte genomtänkt. Tills den post kommer som visar en likvärdig spelare för max 100kkr som är villig att spela i HockeyAllsvenskan så är Otto det enda alternativet, i min bok. Dessutom går Ottos hjärta inte att återskapa med pengar. (Tvivlar någon på Ottos DIF-hjärta tvivlar jag på den personens förstånd.)
Edit: fäll in hornen också.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Kristofer Ottosson-Insamling
Re: Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Jag förstår fortfarande ingenting, var det inte 500K som behövdes från början? Vem har vilselett alla bidragsgivare? *confused*
- SirDIFalot
Alltså. Man kan bara inte be fansen om ytterligare 300.000 kr nu. Så mycket är han inte ens värd.
Dessutom så har ju insamlingen helt avstannat då alla som kunde tänka sig donera har donerat. Det är en omöjlighet att få in 300k till utan någon stormrik snubbe som gör någon jättedonation.
DIF hade ju dessutom redan råd att ge Otto ett fullt acceptabelt allsvenskt kontrakt före insamlingen (45k i månaden), plussa på 400k på det, och det behövs ytterligare 300k? Inte en chans. Lägg ner. Move on.
Försök inte vända detta till att det är "fullt förståeligt" eller något nu..
Dessutom så har ju insamlingen helt avstannat då alla som kunde tänka sig donera har donerat. Det är en omöjlighet att få in 300k till utan någon stormrik snubbe som gör någon jättedonation.
DIF hade ju dessutom redan råd att ge Otto ett fullt acceptabelt allsvenskt kontrakt före insamlingen (45k i månaden), plussa på 400k på det, och det behövs ytterligare 300k? Inte en chans. Lägg ner. Move on.
Försök inte vända detta till att det är "fullt förståeligt" eller något nu..
Expert.
- -daniel-
Exakt. Det här låter helt otroligt (med förbehåll att det är en felskrivning eller något).SirDIFalot skrev:Alltså. Man kan bara inte be fansen om ytterligare 300.000 kr nu. Så mycket är han inte ens värd.
Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Ändå starkt att få in 400k när typ hälften var emot insamlingen överhuvudtaget.
- SirDIFalot
Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Verkligen.pulverapa skrev:Ändå starkt att få in 400k när typ hälften var emot insamlingen överhuvudtaget.
Expert.
Ser ut att vara borttaget igen på Twitter. Känns som att Dif borde kunna trycka in lite till, Otto backa lite och så samlar vi lite till, så går det nog i lås. Det är ju i sammanhanget inga jättepengar.
Det som lite förvånar mig är att inte något företag bara trycker in mellanskillnaden. Fatta vilka lättköpta pluspoäng .... X gick in och räddade Otto (där har ni ros rubrik också)
Det som lite förvånar mig är att inte något företag bara trycker in mellanskillnaden. Fatta vilka lättköpta pluspoäng .... X gick in och räddade Otto (där har ni ros rubrik också)
De är i förhandling enligt räddaottotwittern nu iaf!
Såg ingenting om att det behövdes 300k till! Eller har de tagit bort det?
Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
pulverapa skrev:Oj, det ser ut att bli runt 750.000 kr totalt. Ingen dålig siffra om vi får in det.
Ska Otto ha ut 70-100 laxar i månaden om nå skit tidningarna har rätt så krävs det ju en bra bit över 500tusen kr med skatter osv,
Magnutz verkade ju ha lite koll på det där så han kanske kommer me nå inlägg snart=)
mb81 skrev:De är i förhandling enligt räddaottotwittern nu iaf!
Var då kvar nyss när jag kollade så om det är borta tog dom just bort det.
- SirDIFalot
Ja.mb81 skrev:De är i förhandling enligt räddaottotwittern nu iaf!
Djurgårdens ursprungsbud plus de där 400.000 kr måste bara räcka nu alltså. Gör det inte det måste vi gå till en annan spelare. Men visst borde det verkligen räcka?
Expert.
Räknexexempel:
Om Otto kostar DIF 1000 000kr att köpa in får Otto inte ens 60kkr/månad. Räknat lågt med 31% i arbgivaravgifter.
Vi vet inte vilka summor det handlar om exakt. DIF Hockey och Otto vet. Ros m fl har ingen aning.
Djurgården Hockey vill ha Otto. Otto vill spela i Djurgården Hockey. Vi ser till att hjälpa till med förutsättningarna. Det är vad "alltid, oavsett" betyder för mig.
Om Otto kostar DIF 1000 000kr att köpa in får Otto inte ens 60kkr/månad. Räknat lågt med 31% i arbgivaravgifter.
Vi vet inte vilka summor det handlar om exakt. DIF Hockey och Otto vet. Ros m fl har ingen aning.
Djurgården Hockey vill ha Otto. Otto vill spela i Djurgården Hockey. Vi ser till att hjälpa till med förutsättningarna. Det är vad "alltid, oavsett" betyder för mig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Men förut handlade det om 500K "på ett ungefär". Tror inte en sekund att Challe, som jag antar var den som nämnde siffran 500K, skulle "glömt" sociala avgifter...Magnutz skrev:Räknexexempel:
Öppenhet och transparens är jätteviktigt. Att man nu väljer att hastigt ta bort posten om 300K till för att vi reagerar ser jag som fullständigt absurt...

Senast redigerad av -daniel- den 2012-07-24 16:30:35, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Kan inte komma över varför Otto nobbade DIFs första bud på 70.000 kr i månaden. Trodde han att DIF skulle komma med ett ännu större bud senare som dessutom skulle kompensera för de uteblivna lönerna i maj, juni, juli...? Alltså typ en bit över 100.000 kr i månaden nu?
Expert.
Magnutz skrev:Räknexexempel:
Jag tänker mer såhär hur vet man att han kostar 1mille som du har som exempel? Tänk om Otto vill ha 100 i månaden (för i es hade han garanterat mer,) kostar han då 1.5 eller 2 mille för DIF i slutet?Har DIF råd med det OCH framför allt är OTTO värd det? Är så jag tänker då är ju inte 500tusen insamlade mkt.