HV71 - Djurgårdens IF, 7/12 2006
Var på matchen idag. 5-1 speglar verkligen inte match-bilden. Hv var överlägsna de 5-8 första minuterna men sen var det närmare både 1-1 och 1-2 istället för 2-0. Tycker verkligen att de måste se över den dummaste regeln i hockeyns historia, "puck över sarg". Man känner sig dock rätt så ensam när man som Djurgårdare och föredetta Stockholmare går och kollar på när DIF kommer på besök.
Måste ändå ge en eloge till DIF som verkligen försökte in i sista sekund, även fast de va kört när det återstod ca 2 minuter av matchen så försökte man verkligen kämpa. Grymt bra jobbat, som sagt en ganska bra match överlag och om puckarna hade studsat rätt i 1:a perioden hade vi kanske även lyckats få med oss tre poäng.
Måste ändå ge en eloge till DIF som verkligen försökte in i sista sekund, även fast de va kört när det återstod ca 2 minuter av matchen så försökte man verkligen kämpa. Grymt bra jobbat, som sagt en ganska bra match överlag och om puckarna hade studsat rätt i 1:a perioden hade vi kanske även lyckats få med oss tre poäng.
- Lee Harvey Oswald
Jaa, & DIF måste vara ett av det sista lagen i Sverige som fortfarande inte fattat att den regeln faktiskt gäller (varför tar man annars 3-4 puck-out varje match?).Bobson skrev:Var på matchen idag. 5-1 speglar verkligen inte match-bilden. Hv var överlägsna de 5-8 första minuterna men sen var det närmare både 1-1 och 1-2 istället för 2-0. Tycker verkligen att de måste se över den dummaste regeln i hockeyns historia, "puck över sarg". Man känner sig dock rätt så ensam när man som Djurgårdare och föredetta Stockholmare går och kollar på när DIF kommer på besök.
Det borde vara en ganska simpel sak att träna bort kan man tycka.
Men det kanske har blivit en sån där tvångstanke-grej för flera av spelarna.
-Jag får inte skjuta ut pucken!
-Joo, jag gör det i alla fall.....
Håller med om puck över sarg grejen!
Är det nått vi varit bra på den här säsongen så är det just den biten.
Tror inte att det är omöjligt att vi skulle haft i alla fall ett par pinnar extra i poängskörden om det inte varit för just de utvisningarna.
Helt onödiga, bättre att i så fall lägga sig på pucken. Eller ta upp den och gömma den i munnen.
Nej nu får vi ta nya tag och hoppas på seger mot Linköping, och att de andra lagen spelar "rätt" i våra ögon.
Vi måste klara av att hålla näsan över kvalstrecket, annars kan det bli en riktigt ruskig vår.
För som sagt, kval-lagen nerifrån kommer med fart och självförtroende och kan bli grymt svårslagna. Både Rögle & SSK och kanske Leksand blir inte roliga att möta i en tuff kvalserie.
Är det nått vi varit bra på den här säsongen så är det just den biten.
Tror inte att det är omöjligt att vi skulle haft i alla fall ett par pinnar extra i poängskörden om det inte varit för just de utvisningarna.
Helt onödiga, bättre att i så fall lägga sig på pucken. Eller ta upp den och gömma den i munnen.
Nej nu får vi ta nya tag och hoppas på seger mot Linköping, och att de andra lagen spelar "rätt" i våra ögon.
Vi måste klara av att hålla näsan över kvalstrecket, annars kan det bli en riktigt ruskig vår.
För som sagt, kval-lagen nerifrån kommer med fart och självförtroende och kan bli grymt svårslagna. Både Rögle & SSK och kanske Leksand blir inte roliga att möta i en tuff kvalserie.
Riktig DIF-Rock www.quitsand.com
Har inte sett laguppställningen men vad jag förstod av något tidigare inlägg i denna tråd så var det ändrat i femmorna IGEN! Rätta mig om jag har fel.
Vad håller tränarna på med?
Man går tillbaka till femmorna från början av säsongen och gör två bra matcher i rad. Då ska man helt plötsligt börja mixtra igen inför HV matchen.
Hur tänker dom? Gå tillbaks till de femmorna som det kördes med i början av säsongen, det funkar bevisligen inte så jäkla bra när dom ändrar om hela tiden.
Vad trött man blir...
Vad håller tränarna på med?
Man går tillbaka till femmorna från början av säsongen och gör två bra matcher i rad. Då ska man helt plötsligt börja mixtra igen inför HV matchen.
Hur tänker dom? Gå tillbaks till de femmorna som det kördes med i början av säsongen, det funkar bevisligen inte så jäkla bra när dom ändrar om hela tiden.
Vad trött man blir...
Med risk för att bli halshuggen...visst, vi släpper in ett tidigt mål som vanligt. Men fram tills dom gör 2-0 så är vi med och på radiosändningen lät det iallafall som om vi var riktigt nära 1-1.
Men vi saknar dessvärre flyt men framför allt självförtroendet att kunna trycka in pucken i ett så viktigt läge.
Dock tror jag att vi klarar oss från kvalserien, mer tveksam till slutspel, men man ska aldrig säga aldrig!
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Men vi saknar dessvärre flyt men framför allt självförtroendet att kunna trycka in pucken i ett så viktigt läge.
Dock tror jag att vi klarar oss från kvalserien, mer tveksam till slutspel, men man ska aldrig säga aldrig!
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Lycka är att vara djurgårdare
Reagerar inte!
Förlust numera är vardag! Man blir inte ens förbannad längre!