Tröjorna är grymt snygga, och skulle gärna köpa en själv, men jag ligger back 1500:- som jag skickade till insamlingen totalt, så jag har inte råd att lägga ut pengar på en tröja också nu, min ekonomi håller helt enkelt inte för mer för min del. Dock grymt fint jobbat med tröjorna!cCat skrev:Det är så att jag tror att vi får betala 5.000kr för tröjorna, det är inte riktigt klarlagt än om DIF står för den kostnaden eller inte.KYLERKYLER skrev:cCat skrev:Hej alla,
Har just genom ett enkelt telefonsamtal till en känd djurgårdssponsor fixat ytterligare 10.000kr till insamlingen.
Kan någon hjälpa mig ringa runt?
Vänligen PM:a mig eller maila raddaotto@gmail.com!
Det är sådana här saker vi vill se i denna tråd. Inte läsa om vad "lurade" människor gissar vad Otto eller andra spelare tjänar. De kan gott skapa en ny tråd att skriva av sig på.
Otto kommer att göra mer nytta för laget än den fjärdecentern som blir petat. Kanske kan vara skillnad på allsvenskan och Elitserien. Vi behöver fler äldre spelare i laget än vad vi nu har.
Jag hoppas att fler kommer att köpa tröjor. Skänk inte 500:-, köp en tröja istället. Om 20 tröjor är sålda genererar det endast en vinst på 4000:- om de 100 inköpta tröjorna har ett självkostnadspris på 10.000:-. Skänk därefter pengarna till Otto under säsongen utan inblandning från DIF. På detta vis avgår inga sociala avgifter 60.000:- blir då nettopengar. Ingen gåvoskatt avgår.
Beundrandsvärt arbete av er som håller i trådarna. Ni negativa forummedlemmar kan gott hålla er till en egen tråd. Inte förstöra för de som faktiskt gör något bra och inte får en enda krona för jobbet.
Jag har just nu cirka 12.000kr från försäljningen.
Säljer jag samtliga så är det som sagt 60.000kr i vinst.
Ännu är inte pengarna insatta på dif's konto, kanske är bättre att ge Otto dessa pengar privat?
Köp T-shirtar, alla som köper kommer att få möjlighet vid ett event framöver att få den signerad av Otto själv!
Kristofer Ottosson-Insamling
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Alltid Oavsett.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Vet du vad som styr när det gäller publik? Media.Magnutz skrev:@rosenrssande och @enkelp är tamejfan chefstroll.Yellowhand skrev:Trollen dansar och ler i skogen!
Börjar tro det är dags att klippa alla band till skvallerpressens gamar. Onlineversionerna också. Klubbarna borde stänga dörren för T Ros m fl och bara använda justa journalister. Visst gör de bra insatser ibland med allt för ofta ör de rent sviniga och bara ute efter sensation
Har ingen respekt kvar för dem.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Genom att media tar upp DIF får även den vanlige svensson upp ögonen för DIF och tänker kanske "ja det vore kul att gå på hockey". Media är en viktig del när det gäller ha publik på matcherna, varesig man vill eller inte.
DIF!
Du, jag är mycket medveten om vad media är bra för. Tyvärr tycker jag att det kostar mer än det smakar ganska ofta. Det var många som blev oerhört upprörda efter Ros artikel igår. En artikel som bara har som syfte att reta upp folk och skapa just upprördhet. Alla ordval som han gör där Otto målas upp som en girig jävel talar sitt tydliga språk. Dessutom går karln ut på twitter och fortsätter där. Menar att vi satsat studiebidrag och sparade slantar etc etc och är allmänt svinig ang. Otto och den biten FAST HAN inte vet hur det ligger till ordentligt. Kallar det för Otto-Gate - varför göra den kopplingen? Sopjournalistik. Det skadar mer än det gör nytta. Sponsorer drar sig för att förlänga eftersom vi får en massa negativ skit från pressen.Daniel942 skrev:Vet du vad som styr när det gäller publik? Media.Magnutz skrev:@rosenrssande och @enkelp är tamejfan chefstroll.Yellowhand skrev:Trollen dansar och ler i skogen!
Börjar tro det är dags att klippa alla band till skvallerpressens gamar. Onlineversionerna också. Klubbarna borde stänga dörren för T Ros m fl och bara använda justa journalister. Visst gör de bra insatser ibland med allt för ofta ör de rent sviniga och bara ute efter sensation
Genom att media tar upp DIF får även den vanlige svensson upp ögonen för DIF och tänker kanske "ja det vore kul att gå på hockey". Media är en viktig del när det gäller ha publik på matcherna, varesig man vill eller inte.
Jag tycker att det går för långt och vore jag i bestämmande position i en elitklubb skulle jag se till att den enda media skulle få prata med skulle vara C efter match och sedan inget mer. Dessutom skulle jag skräddarsy vem som skulle få tillgång till C efter match. Dessa media-gamar passar på att pissa på oss så fort de får tillfälle och jag är oerhört less på detta. Respektlösheten och "jag får skriva vad jag vill"-mentaliteten är äckligt att uppleva. Bara för att du får göra en sak betyder inte att du ska. Börjar tröttna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lucky Luke
Kunde inte ha sagt det bättre själv...WORD!!Magnutz skrev:Du, jag är mycket medveten om vad media är bra för. Tyvärr tycker jag att det kostar mer än det smakar ganska ofta. Det var många som blev oerhört upprörda efter Ros artikel igår. En artikel som bara har som syfte att reta upp folk och skapa just upprördhet. Alla ordval som han gör där Otto målas upp som en girig jävel talar sitt tydliga språk. Dessutom går karln ut på twitter och fortsätter där. Menar att vi satsat studiebidrag och sparade slantar etc etc och är allmänt svinig ang. Otto och den biten FAST HAN inte vet hur det ligger till ordentligt. Kallar det för Otto-Gate - varför göra den kopplingen? Sopjournalistik. Det skadar mer än det gör nytta. Sponsorer drar sig för att förlänga eftersom vi får en massa negativ skit från pressen.Daniel942 skrev:Vet du vad som styr när det gäller publik? Media.Magnutz skrev:@rosenrssande och @enkelp är tamejfan chefstroll.Yellowhand skrev:Trollen dansar och ler i skogen!
Jag tycker att det går för långt och vore jag i bestämmande position i en elitklubb skulle jag se till att den enda media skulle få prata med skulle vara C efter match och sedan inget mer. Dessutom skulle jag skräddarsy vem som skulle få tillgång till C efter match. Dessa media-gamar passar på att pissa på oss så fort de får tillfälle och jag är oerhört less på detta. Respektlösheten och "jag får skriva vad jag vill"-mentaliteten är äckligt att uppleva. Bara för att du får göra en sak betyder inte att du ska. Börjar tröttna.

- Yellowhand
18DIF91 maila mig på tommy.brannefors@hotmail.se så skall jag betala en tröja åt dig. Du har verkligen gjort en uppoffring.!
Jag måste ju ha ditt riktiga namn o adress för att kunna beställa!
62 bast, född Djurgårdare!

Jag måste ju ha ditt riktiga namn o adress för att kunna beställa!
62 bast, född Djurgårdare!
Mattebo for president!
Känns tråkigt såklart med allt som media skriver, men sen så tar jag personligen gärna allt Ros skriver och går raka motsatsen. Ros är som den där dumma ungen på dagis som skrek högst och slängde sand runt sig mest för att få lite uppmärksamhet. Jag har slutat trott på Ros för längesen och uppmanar fler att vara lite källkritiska när han skriver dynga.
Jag tror absolut att vi får se #9 hos oss om vi får in de sista pengarna, jag personligen kommer slänga in mer vid lön, oklart hur mycket då jag ska betala det sista till körkortet etc. Hoppas självklart att flera stöttar och skickar in pengar. Otto vill ju såklart ha en så bra lön som möjligt (precis som vi alla andra vill). Men jag tror inte att han är omöjlig att förhandla med.
Ja Otto har antagligen nobbat 70 tusen kronor, men detta är ju mer för att standarden när man löneförhandlar är ju att man aldrig går mer på första budet om man tror/vet att man kan få mer. Otto är en spelare som enligt mig är värd 100 k i månaden, oavsett om vi spelar i HA eller ES. Han har inte lämnat DIF en ända gång och jag gissar på att han inte tjänat över 200 tusen i månaden en enda säsong, vilket ett flertal andra spelare har gjort under deras år i DIF.
Hoppas allt löser sig och en stor eloge till er som dragit detta lass. Jag själv har försökt mailat/smsat polare och skickat in bidrag så gott jag kan, även om ni själva inte vill skänka kan ni ju sprida informationen till era kompisar/kollegor och låta dem avgöra själva om de vill vara delaktiga!
Jag tror absolut att vi får se #9 hos oss om vi får in de sista pengarna, jag personligen kommer slänga in mer vid lön, oklart hur mycket då jag ska betala det sista till körkortet etc. Hoppas självklart att flera stöttar och skickar in pengar. Otto vill ju såklart ha en så bra lön som möjligt (precis som vi alla andra vill). Men jag tror inte att han är omöjlig att förhandla med.
Ja Otto har antagligen nobbat 70 tusen kronor, men detta är ju mer för att standarden när man löneförhandlar är ju att man aldrig går mer på första budet om man tror/vet att man kan få mer. Otto är en spelare som enligt mig är värd 100 k i månaden, oavsett om vi spelar i HA eller ES. Han har inte lämnat DIF en ända gång och jag gissar på att han inte tjänat över 200 tusen i månaden en enda säsong, vilket ett flertal andra spelare har gjort under deras år i DIF.
Hoppas allt löser sig och en stor eloge till er som dragit detta lass. Jag själv har försökt mailat/smsat polare och skickat in bidrag så gott jag kan, även om ni själva inte vill skänka kan ni ju sprida informationen till era kompisar/kollegor och låta dem avgöra själva om de vill vara delaktiga!
Så då har man beställt en tröja då 

"Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför. "
Så ska det tamejfan låta!Rix skrev:Känns tråkigt såklart med allt som media skriver, men sen så tar jag personligen gärna allt Ros skriver och går raka motsatsen. Ros är som den där dumma ungen på dagis som skrek högst och slängde sand runt sig mest för att få lite uppmärksamhet. Jag har slutat trott på Ros för längesen och uppmanar fler att vara lite källkritiska när han skriver dynga.
Nu kör vi! Mer pengar behövs!
Som FYI för de som inte hänger på twitter hela dagarna har det pågått en intressant diskussion mellan Hallman och Ros det senaste dygnet, där de ömsom ifrågasatt varandras uppgifter och källor, och ömsom bedyrat respekt för varann.
Om någon händelsevis ser världen i svart-vitt kan det vara värt att kolla upp

Jag blir fan arg bara jag tänker på den där TR och hans likar. Synd bara att Marie var tvungen att skriva att hon respekterar dem. Det förtjänar de inte för de respekterar ingen annan.nevyn skrev:Som FYI för de som inte hänger på twitter hela dagarna har det pågått en intressant diskussion mellan Hallman och Ros det senaste dygnet, där de ömsom ifrågasatt varandras uppgifter och källor, och ömsom bedyrat respekt för varann.
- Daniel942
Om det som står i artikeln stämmer då, har du tänkt så?Magnutz skrev:Du, jag är mycket medveten om vad media är bra för. Tyvärr tycker jag att det kostar mer än det smakar ganska ofta. Det var många som blev oerhört upprörda efter Ros artikel igår. En artikel som bara har som syfte att reta upp folk och skapa just upprördhet. Alla ordval som han gör där Otto målas upp som en girig jävel talar sitt tydliga språk. Dessutom går karln ut på twitter och fortsätter där. Menar att vi satsat studiebidrag och sparade slantar etc etc och är allmänt svinig ang. Otto och den biten FAST HAN inte vet hur det ligger till ordentligt. Kallar det för Otto-Gate - varför göra den kopplingen? Sopjournalistik. Det skadar mer än det gör nytta. Sponsorer drar sig för att förlänga eftersom vi får en massa negativ skit från pressen.Daniel942 skrev:Vet du vad som styr när det gäller publik? Media.Magnutz skrev:@rosenrssande och @enkelp är tamejfan chefstroll.Yellowhand skrev:Trollen dansar och ler i skogen!
DIF!
Daniel, jag har lite mer info än genomsnittet. Ros är en as-gam. Faktan kan vara korrekt men det betyder inte att den återges i rätt miljö. Gårdagens artikel var ett påhopp på Otto som spelare och som privatperson. Den var ett påhopp på Martin och alla vi andra som kämpat för att få in pengar till insamlingen och den var en genomrutten provokation mot allt vad DIF Hockey innebär.Daniel942 skrev:Om det som står i artikeln stämmer då, har du tänkt så?Magnutz skrev:Du, jag är mycket medveten om vad media är bra för. Tyvärr tycker jag att det kostar mer än det smakar ganska ofta. Det var många som blev oerhört upprörda efter Ros artikel igår. En artikel som bara har som syfte att reta upp folk och skapa just upprördhet. Alla ordval som han gör där Otto målas upp som en girig jävel talar sitt tydliga språk. Dessutom går karln ut på twitter och fortsätter där. Menar att vi satsat studiebidrag och sparade slantar etc etc och är allmänt svinig ang. Otto och den biten FAST HAN inte vet hur det ligger till ordentligt. Kallar det för Otto-Gate - varför göra den kopplingen? Sopjournalistik. Det skadar mer än det gör nytta. Sponsorer drar sig för att förlänga eftersom vi får en massa negativ skit från pressen.Daniel942 skrev:Vet du vad som styr när det gäller publik? Media.Magnutz skrev:@rosenrssande och @enkelp är tamejfan chefstroll.Yellowhand skrev:Trollen dansar och ler i skogen!
DIF Hockey och Otto förhandlar. Otto har i ett tidigt skede tackat nej till ett bud och senare till ytterligare ett. Det finns mängder med turer kring det hela och Ros nuddar inte vid ett enda av dem. Bara att Otto "nobbat" 70kkr och "kräver" 100kkr. Det allra mesta som kommer ut ur Aftonbladets reportrar är skräp. Ingen källkritik och bara sensation. Expressen verkar vara lite bättre men det kan ju ha med det faktum att de inte har Tomas Ros anställd att göra.
Jag säger återigen att det är dags för klubbarna att ryta åt dessa självutnämnda journalist-reporter-experter för de förstör så mycket med sin skit. Det måste få vara nog. Som sagt.
Väldigt många har läst Ros artikel från igår lite snabbt och redan dömt Otto som världens girigbuk. Det är vad Ros åstadkommer med sin skit och en del här försvarar detta. Ni krymper i mina ögon. Jag värnar om DIF Hockey, alltid, oavsett. Media är som as-gamar över ett ruttet savann-kadaver fast det är inga kadaver de yrar kring utan hägringar.. fantasifoster. De är en pest som aldrig vill oss väl.
"Svensson får upp ögonen för DIF"-argumentet... ptja, 9 av 10 kommentarer jag fått ta del av de senaste 24 timmarna har varit negativa. Vi blir utskrattade. Media drar oss i skiten och pissar på oss. Det är bäst före på detta och måste ändras. Enda sättet är att sluta följa Tomas Ros på twitter och den där Robert @EnkelP och alla andra som inte har i närheten av DIF Hockey eller andra Elithockeyklubbar att göra, någonsin igen. Sluta gå in på aftonbladets sajt, sluta kommentera det som skrivs där. Ignorera. Svårt, jag vet för jag har varit förbannad i 24 timmar och försökt tala om för Ros och EnkelP att man fan inte vinklar en "objektiv" artikel på det sätt som Ros gjort.. till ingen nytta för EnkelP fattade inte ett ord. Ros svarade aldrig.
Otto behövs. Ni som hävdar annat vet inte vad ni pratar om. Allvarligt.
Ny fråga:
Någon/några här som kan tänka sig att stå utanför insläppet till stadion den 29:e och dela ut flyers? Jag kan bidra med att skriva ut ett antal hundra och skicka till den som kan tänka sig ställa upp!?
Någon/några här som kan tänka sig att stå utanför insläppet till stadion den 29:e och dela ut flyers? Jag kan bidra med att skriva ut ett antal hundra och skicka till den som kan tänka sig ställa upp!?
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- Daniel942
Vad vet du mer än "genomsnittet" då?Magnutz skrev: Daniel, jag har lite mer info än genomsnittet. Ros är en as-gam. Faktan kan vara korrekt men det betyder inte att den återges i rätt miljö. Gårdagens artikel var ett påhopp på Otto som spelare och som privatperson. Den var ett påhopp på Martin och alla vi andra som kämpat för att få in pengar till insamlingen och den var en genomrutten provokation mot allt vad DIF Hockey innebär.
DIF Hockey och Otto förhandlar. Otto har i ett tidigt skede tackat nej till ett bud och senare till ytterligare ett. Det finns mängder med turer kring det hela och Ros nuddar inte vid ett enda av dem. Bara att Otto "nobbat" 70kkr och "kräver" 100kkr. Det allra mesta som kommer ut ur Aftonbladets reportrar är skräp. Ingen källkritik och bara sensation. Expressen verkar vara lite bättre men det kan ju ha med det faktum att de inte har Tomas Ros anställd att göra.
Jag säger återigen att det är dags för klubbarna att ryta åt dessa självutnämnda journalist-reporter-experter för de förstör så mycket med sin skit. Det måste få vara nog. Som sagt.
Väldigt många har läst Ros artikel från igår lite snabbt och redan dömt Otto som världens girigbuk. Det är vad Ros åstadkommer med sin skit och en del här försvarar detta. Ni krymper i mina ögon. Jag värnar om DIF Hockey, alltid, oavsett. Media är som as-gamar över ett ruttet savann-kadaver fast det är inga kadaver de yrar kring utan hägringar.. fantasifoster. De är en pest som aldrig vill oss väl.
"Svensson får upp ögonen för DIF"-argumentet... ptja, 9 av 10 kommentarer jag fått ta del av de senaste 24 timmarna har varit negativa. Vi blir utskrattade. Media drar oss i skiten och pissar på oss. Det är bäst före på detta och måste ändras. Enda sättet är att sluta följa Tomas Ros på twitter och den där Robert @EnkelP och alla andra som inte har i närheten av DIF Hockey eller andra Elithockeyklubbar att göra, någonsin igen. Sluta gå in på aftonbladets sajt, sluta kommentera det som skrivs där. Ignorera. Svårt, jag vet för jag har varit förbannad i 24 timmar och försökt tala om för Ros och EnkelP att man fan inte vinklar en "objektiv" artikel på det sätt som Ros gjort.. till ingen nytta för EnkelP fattade inte ett ord. Ros svarade aldrig.
Otto behövs. Ni som hävdar annat vet inte vad ni pratar om. Allvarligt.
DIF!
-
Martin & Co, ni gör ett förbaskat bra jobb! Jag hoppas verkligen att det löser sig med Otto. Vi behöver nummer 9.