Hillbilly skrev:vinnarskallen..
Jämför du vad din lägenhet kostar?? skojar du eller??
Känns inte riktigt som du fattar vad det handlar om.
Sanningen är den att vår mark i Stockholm är så pass mycket dyrare att det kostar mer med parkeringsytor här en vad en del arenor kostar ute i landet.. tror du marken du föreslog i årsta området bara står tom för ingen vill ha den...
missförstå mig rätt, jag tycker du har bra inställning och visioner, vi ska ha som mål att driva så mycket som möjligt själva och inte slänga iväg alla våra intäkter till någon girig hyresvärd, men vi spelar inte samma förutsättningar här tyvärr, jag har sett ett par arena planer runt om i landet och man blir mörkrädd när man ser skillnaderna i förutsättningar...
För övrigt vore min dröm att slå upp en ny fotbollsarena på östermalms ip och en hockeyhall alldeles i närheten, precis där vi hör hemma... KUNGLIGA NORRA DJURGÅRDEN..!!
Är du mitt i smeten kostar marken.
Lite längre ut kostar den mindre.
Läs sedan ordentligt. Jag har föreslagit byggande på befintligt byggd mark. t.ex. systemets som dom använder till parkering.
Hur gör man?
Jo man avtalar med berörda om markytan så att dom behåller den mot att man får bebygga den samtidigt som dom får förbättrade förhålanden och en liten slant för besväret.
Tror du inte någon skulle acceptera att få bättre lokaler i utbyte utan att betala, eller rent utav få betalt för detta?
Bygga i luften innebär att typ vad jag föreslagit innebär att systemet (eller andra) får sin p-yta inomhus! och vi en arena ovanpå.
Varianterna är många. Utomlands bygger man numera ofta mera nära och kompakt för att det är brist på mark.
I N.Y. t.ex. så betalar man en avgift för luftrummet när man skall bygga.
Hur mycket markavgift tror du staden tar om man bygger ovanför t.ex. Årstalänken?
Om man kommer med en massa förslag till stadsbyggnaskontoret, så tror jag dom är mer hjälpsamma idag än före valet. Och dessutom så finns det en massa "omöjlig" mark där staden skulle vara glada för en gratis upprustning.
GLÖM tanken om en platt yta att bebygga.
Tänk kreativt!
Tänk positivt.
Hovet ca 50år.
Globen för stor.
Båda har man varit i.
Något nytt och intressant lockar ALLTID.
Vi måste starta en positiv trend.
ALLA ska lockas med.
En helt ny arena med kanske plats för 9.500 där vi får sålt 6.000 årskort vore inte dumt. Akustiskt utformad så den lockar konsertarrangemang.
Vi har ju medlemmar som sysslar med sånt.
Vi är stolta Djurgården!