Mötet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rolle57

Inlägg av Rolle57 »

Jojje skrev:
Micke Nylander skrev: Bara för information för att vara lite schysst.
Öhh va? Puckade inlägg får puckade svar...

Vad tyckte du om mötet? Kom det fram något?
Din lilla loser, ett möte som varar över tre timmar + övertid, går ej att återge i en liten text.

De som är intresserade, kör istället live. Du har väl kvar din lilla kristallkula så du kan väl konferera med den.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Ha ha... Klart huvudpunkterna går att återge, vad säcken drog för skämt är jag inte intresserad av.

Så vad vet vi nu som vi inte visste innan mötet? Enligt mig inte ett dugg.

Får man inte säga vad man tycker?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Kall-El skrev:Olika uppställningar är ju egentligen bara en lek med siffror. Det intressanta är ju egentligen inte om vi utnyttjar 2 offensiva "spetsar" eller bara en. Det intressanta är snarast vad de olika spelarna skall ha för uppgifter i olika situationer. Det jag, och kanske många med mig, hakar upp sig på är att anfallsspelet väldigt ofta verkar bestå av en mans prestationer eller solouppvisningar. Ofta känns det som att spelarna inte riktgit vet, eller helt enkelt struntar i, var de skall befinna sig i förhållande till sina övriga kompisar på isen. När vi sedan väl gör mål känns det som att nästan alltid försigår av en individuell prestation från Bremberg eller Umicevic. Skulle gärna se i alla fall tendenser av att hela femman är med i och inblandat i det offensiva spelet. Jag vill se att det finns en tanke med en passning och att man sedan efter lagd passning åker vidare mot nästa tilltänkte "punkt".

Detta kanske låter luddigt, men jag hoppas några av begriper vad det är jag är ute efter här.

Sedan kan man ju fråga sig varför PP funkade på försäsongen men inte under seriespelet. Börjar tyvärr bli lite rädd för att försvarande lag i Boxplay under försäsongen inte satte samma press på oss som PP-förande lagoch detta väljer man nu att göra under serien. Det kanske är så enkelt att vi helt enkelt inte har kvalité nog i laget för att få fram ett skarpt PP?
Jag håller med, det ser riktigt virrigt ut. Titta på ett par av de målen som håve gjorde mot fbk senast. Det var klapp, klapp och klapp hela vägen.

DIF skickar in pucken och grötar sen allt de orkar i hopp om att en puck ska trilla in i slottet och att någon Djurgårdare då ska befinna sig där.
Senast redigerad av Jojje den 2006-12-07 08:45:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Micke Nylander skrev:Fan, nu när jag sitter här och skriver kommer väldigt mycket tillbaka. Jag kanske, med läsarnas hjälp, ska skriva ihop något för 08 Hockey? Men det kanske är svårt eftersom jag, enligt Jojje, är dyslektiker.

Men i alla fall Jojje, det var lite av det som sades.
Sluta nu, du vet att jag inte tycker illa om dig. Jag är bara en perfektionist och gillar inte när det slarvas med enkla saker. Här på forumet är det helt ok dock.
Hillbilly
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hillbilly »

Tycker personligen att mötet kändes bra, jag var lite inne på Jojjes väg med att ifrågasätta mötets betydelse, då det endast skulle förekomma massa ursäkter hit och dit.. och att avsätta folk fram och tillbaka hör inte riktigt till ett sk. informations möte.
Samtidigt kände jag att jag var tvungen att pallra mig dit, jag sitter ju trots allt på varenda match oavsett hur vi ligger till och gnäller och mår dåligt så det är på något sätt min plikt att närvara. Så här i efterhand är jag jävligt nöjd att jag gick dit, även om jag personligen bara satt och lyssnade och inte bidrog med mer än min närvaro. Det var mycket bra som kom upp, (och även mindre kloka idéer, särskilt tjejen i slutet!! ??) men jag saknade egentligen mycket av två punkter.. för det första och i dagsläget viktigaste.. hur klubben idag ligger till i tabellen, visst det nämdes, men jag är tveksam på att man verkligen inser allvaret, att det är halva säsongen kvar och vi "tror och hoppas" att vi ska greja det här, det räcker inte.. VI SKA KLARA DET HÄR!! Sen snacket om -95/96 och däromkring när jag kände att klubben svek fansen tycker jag att det viftas bort för lätt, jag missade själv sällan en fight under 90-talet men helt plötsligt stod man där överkörd och sviken av klubben man älskade.. företagen var mer värda än oss supportrar, och det är fel, helt åt helvette!! En klubb lever för fansen, av fansen.. det är supportrarna som är klubben, jag har känt samma inom fotbollen ju mer framgångar vi fått och att bilda den sk. supporter kommitén var det absolut bästa.. en klubb utan sina supportrar är ingen klubb oavsett hur många sponsorer man har.. oavsett hur det går får en klubb aldrig vända sina supportrar ryggen, har man problem får man ta det, lösa dem problemen men aldrig aldrig vända sina supportrar ryggen...

I dagsläget känns det som klubben gör allt för att locka tillbaka oss, och frågan idag är inte längre vad Djurgår´n kan göra för oss utan vad kan vi göra för Djurgår´n...

Det känns som man skulle behöva mer än ett inlägg här för att gå igenom allt. Just nu behövde jag bara skriva av mig lite, ni får ursäkta om det är lite osammanhängande och en massa stavfel, men det är alltför tidigt på morgonen för mig.. ; )

Utan offer ingen seger...

Lev väl!
/Erik
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hillbilly skrev:Det var mycket bra som kom upp, (och även mindre kloka idéer, särskilt tjejen i slutet!! ??)
Ha ha, berätta mer.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Hillbilly skrev:Tycker personligen att mötet kändes bra, jag var lite inne på Jojjes väg med att ifrågasätta mötets betydelse, då det endast skulle förekomma massa ursäkter hit och dit.. och att avsätta folk fram och tillbaka hör inte riktigt till ett sk. informations möte.
Samtidigt kände jag att jag var tvungen att pallra mig dit, jag sitter ju trots allt på varenda match oavsett hur vi ligger till och gnäller och mår dåligt så det är på något sätt min plikt att närvara. Så här i efterhand är jag jävligt nöjd att jag gick dit, även om jag personligen bara satt och lyssnade och inte bidrog med mer än min närvaro. Det var mycket bra som kom upp, (och även mindre kloka idéer, särskilt tjejen i slutet!! ??) men jag saknade egentligen mycket av två punkter.. för det första och i dagsläget viktigaste.. hur klubben idag ligger till i tabellen, visst det nämdes, men jag är tveksam på att man verkligen inser allvaret, att det är halva säsongen kvar och vi "tror och hoppas" att vi ska greja det här, det räcker inte.. VI SKA KLARA DET HÄR!! Sen snacket om -95/96 och däromkring när jag kände att klubben svek fansen tycker jag att det viftas bort för lätt, jag missade själv sällan en fight under 90-talet men helt plötsligt stod man där överkörd och sviken av klubben man älskade.. företagen var mer värda än oss supportrar, och det är fel, helt åt helvette!! En klubb lever för fansen, av fansen.. det är supportrarna som är klubben, jag har känt samma inom fotbollen ju mer framgångar vi fått och att bilda den sk. supporter kommitén var det absolut bästa.. en klubb utan sina supportrar är ingen klubb oavsett hur många sponsorer man har.. oavsett hur det går får en klubb aldrig vända sina supportrar ryggen, har man problem får man ta det, lösa dem problemen men aldrig aldrig vända sina supportrar ryggen...

I dagsläget känns det som klubben gör allt för att locka tillbaka oss, och frågan idag är inte längre vad Djurgår´n kan göra för oss utan vad kan vi göra för Djurgår´n...

Det känns som man skulle behöva mer än ett inlägg här för att gå igenom allt. Just nu behövde jag bara skriva av mig lite, ni får ursäkta om det är lite osammanhängande och en massa stavfel, men det är alltför tidigt på morgonen för mig.. ; )

Utan offer ingen seger...

Lev väl!
/Erik
Erik, skulle du möjligtvis kunna gå in lite närmare på vad det var som sas om "sveket" under mötet. Var själv inte med på den tiden, så det är alltid intressant och höra vad "gamla rävar" tycker och tänker i ämnet.

Förhoppningsvis tittar man redan på hur fotbollen jobbar för att locka publik. Dock verkar det vara lite natt och dag på den fronten som jag förstått det.
Fotbollen har ca 8000 säsongskortinnehavare om jag inte har helt fel.
När Claes Forsberg (marknadschef) säger följande: 70% av våra besökare är fågångsbesökare, så inser man att det är lite olika förutsättningar att jobba efter för DIF Hockey.

Så man måste jobba lite från grunden här, det behövs en stomme i publiken. Hur man ska nå dit är svårare. En tanke kan ju vara att scanna av intresset bland DIF Fotbolls medlemmar, försök göra ett erbjudande likt det man hade mot Frölunda i början av säsongen. Det blev kanske inte nån markant höjning på publiksiffran, men stämningen var ju grym.
Börjar man där så har man ju kommit en bit på vägen. Som Forsberg nämner är ju själva spelet på isen bara en del av det paket som sponsorerna köper. Aktiviteter vid sidan av isen samt stämningen på läktaren är ju också viktiga ingredienser för sponsorerna.
Lycka är att vara djurgårdare
TomyMörth

Erik mycket bra skrivet!

Inlägg av TomyMörth »

Erik mycket bra skrivet!

Jag var också med under Blue saints eran! Då var det kul att åka till Gävle,Södertälja,Västerås etc! Nackdelarna var allt våld runt omkring! Men det var en kul tid!
Och Glöm inte att "Putte" var en av dem som bröt med supportrarna!

Spelare kommer & Går men supportrarna består!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Erik I skrev:Är det något jag efterlyser här så är det att det i mitt tycke går väl långt mellan officiella uttalanden från Djurgården Hockey. I våras kom exempelvis ett officiellt brev angående den ekonomiska situationen - mer sådant.

Spekulation och teorier djurgårdare emellan är givetvis bra men samtidigt undrar man ibland om styrelse och ledning har samma tankar. Vad gäller specifika spelarköp kan man naturligtvis sällan uttala sig förrän affären är i hamn, men åtminstone i vilka kretsar man söker (position och egenskaper) tycker jag man kunde avslöja.

Efterlyser också information kring Djurgårdens framtidsplaner, inte minst ekonomiskt. Finns det en reell chans att inom säg 3-5 år på allvar ta upp kampen med FBK, VF, LHC m.fl. om de bästa spelarna? Hur ser man på problemet kring en egen arena - och om en sådan inte anses som möjlig, hur skall man annars få intäkter? Ser gärna alltså att man från officiellt håll noga följer debatten på forumet och med jämna mellanrum redogör för föreningens tankar.
Det är bara att instämma i ovanstående.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Erik I skrev:Efterlyser också information kring Djurgårdens framtidsplaner, inte minst ekonomiskt. Finns det en reell chans att inom säg 3-5 år på allvar ta upp kampen med FBK, VF, LHC m.fl. om de bästa spelarna? Hur ser man på problemet kring en egen arena - och om en sådan inte anses som möjlig, hur skall man annars få intäkter? Ser gärna alltså att man från officiellt håll noga följer debatten på forumet och med jämna mellanrum redogör för föreningens tankar.

Balansfråga, finns ingen anledning att tala alltför högt om vår usla ekonomi. Vad för gott kan komma ut av det?

Jag kan svara på din fråga, du undrar om vi kan ta upp kampen med fbk, vf, hv71 och lhc om de bästa spelarna? Utan en egen arena så kan vi inte ens ta upp kampen med brynäs, timrå, luleå och skellefteå om de mellanbra spelarna.

Med en egen arena så är vi ändå ett par år efter de lag du först nämnde. Så svaret är nej. Det kan vi inte och kommer förmodligen aldrig att kunna göra det som det ser ut idag om inte styrelsen agerar och det igår.
vinnarskallen

Inlägg av vinnarskallen »

Engagemang är det inget fel på, men uppslutningen är det sämre med.

STYRELSEN, HÄR HAR NI LÖSNINGEN PÅ PROBLEMATIKEN.

Hovet o Globen är ute som arenor. Skippa tanken - BYGG NYTT!
Flytta västerut 3,5-4km och förhandla om mark i ÅRSTA/FÄLTET.
Det finns flera tänkbara alternativ. ETT är att bygga alldeles intill jv vid Årstabergs stn där Årsta hotell ligger. Låt byggnaden s.a.s. inkorpereras i den nya där man även låter ICA etablera en Kvantumbutik som säkert skulle vara uppskattad av omkringboende som har dåligt med matbutiker att välja på. Och det byggs en massa i närområdet. Självklart blir dom då delvis medfinansiärer av bygget.

En annan är att bygga i luften mellan och ovan Årstabergsvägen och länken intill järnvägen. eller på systemets tomt!

Nog med markidéer.

Ekonomin är kass. Publiken uteblir p.g.a. annat eller dåliga framgångar, vilket i sin tur gör att sponsorer uteblir.

Vi kan vända detta om det bara bestämms att vi bygger.
"Å hur ska de bekostas då?"

JO!
Om man låter ALLA vara med och äga aktier i en DJURGÅRDSARENA så binder man upp intresse och angagemang hos supportrarna.
Man får in en himla massa kulor att finansiera bygget och säkert några pengar över att bygga lag.

Sponsorer blir därmed mer intresserade av att kliva på tåget.
För vilka vill inte gå på hockey i en helt ny arena (Glöm inte bort att hovet är en väldigt gammal arena) och festa samt synas i framgången.

EN miljon arenaaktier á 500-750-/st borde väl räcka till en bra kåk.
För att få snurr på försäljningen kanske man då skulle erbjuda dom som köper 10 aktier 10% på biljettpriset första året. Och dom som köper 100/250 aktier 10% så länge dom innehar dessa.

Skulle tro att Svanberg blev ganska intresserad att investera då.
Jag själv skulle kunna tänka mig några hundra.
HUR MÅNGA SKULLE INTE VILJA ÄGA SIN LILLA BIT?

Detta borde ni undersöka Mats.....

Ps. Om man behöver mer än ett par tre hundra p-platser som är lagom att bygga in i arenan så finns Mässans enorma p-ytor mindre än 2km bort, vilket går att lösa med bussar.
Hillbilly

Inlägg av Hillbilly »

Vinnarskallen---

Tyvärr måste jag göra dig besviken och säga att det funkar inte riktigt så lätt... om du tar prisskillnaderna i det här landet så kostar det mer att göra en parkeringsplats här än vad en hel arena kostar ute i landet..
vinnarskallen

Hillbilly skrev:Vinnarskallen---

Tyvärr måste jag göra dig besviken och säga att det funkar inte riktigt så lätt... om du tar prisskillnaderna i det här landet så kostar det mer att göra en parkeringsplats här än vad en hel arena kostar ute i landet..
Ditt påstående stämmer inte!
Jag har flyttat in i nytt som inte kostar skjortan, men mer än ute i landet. Dock inte mycket med tanke på läget.
Hillbilly

Inlägg av Hillbilly »

vinnarskallen..

Jämför du vad din lägenhet kostar?? skojar du eller??
Känns inte riktigt som du fattar vad det handlar om.
Sanningen är den att vår mark i Stockholm är så pass mycket dyrare att det kostar mer med parkeringsytor här en vad en del arenor kostar ute i landet.. tror du marken du föreslog i årsta området bara står tom för ingen vill ha den...
missförstå mig rätt, jag tycker du har bra inställning och visioner, vi ska ha som mål att driva så mycket som möjligt själva och inte slänga iväg alla våra intäkter till någon girig hyresvärd, men vi spelar inte samma förutsättningar här tyvärr, jag har sett ett par arena planer runt om i landet och man blir mörkrädd när man ser skillnaderna i förutsättningar...

För övrigt vore min dröm att slå upp en ny fotbollsarena på östermalms ip och en hockeyhall alldeles i närheten, precis där vi hör hemma... KUNGLIGA NORRA DJURGÅRDEN..!!
vinnarskallen

Hillbilly skrev:vinnarskallen..

Jämför du vad din lägenhet kostar?? skojar du eller??
Känns inte riktigt som du fattar vad det handlar om.
Sanningen är den att vår mark i Stockholm är så pass mycket dyrare att det kostar mer med parkeringsytor här en vad en del arenor kostar ute i landet.. tror du marken du föreslog i årsta området bara står tom för ingen vill ha den...
missförstå mig rätt, jag tycker du har bra inställning och visioner, vi ska ha som mål att driva så mycket som möjligt själva och inte slänga iväg alla våra intäkter till någon girig hyresvärd, men vi spelar inte samma förutsättningar här tyvärr, jag har sett ett par arena planer runt om i landet och man blir mörkrädd när man ser skillnaderna i förutsättningar...

För övrigt vore min dröm att slå upp en ny fotbollsarena på östermalms ip och en hockeyhall alldeles i närheten, precis där vi hör hemma... KUNGLIGA NORRA DJURGÅRDEN..!!
Är du mitt i smeten kostar marken.
Lite längre ut kostar den mindre.

Läs sedan ordentligt. Jag har föreslagit byggande på befintligt byggd mark. t.ex. systemets som dom använder till parkering.
Hur gör man?
Jo man avtalar med berörda om markytan så att dom behåller den mot att man får bebygga den samtidigt som dom får förbättrade förhålanden och en liten slant för besväret.

Tror du inte någon skulle acceptera att få bättre lokaler i utbyte utan att betala, eller rent utav få betalt för detta?

Bygga i luften innebär att typ vad jag föreslagit innebär att systemet (eller andra) får sin p-yta inomhus! och vi en arena ovanpå.

Varianterna är många. Utomlands bygger man numera ofta mera nära och kompakt för att det är brist på mark.
I N.Y. t.ex. så betalar man en avgift för luftrummet när man skall bygga.

Hur mycket markavgift tror du staden tar om man bygger ovanför t.ex. Årstalänken?

Om man kommer med en massa förslag till stadsbyggnaskontoret, så tror jag dom är mer hjälpsamma idag än före valet. Och dessutom så finns det en massa "omöjlig" mark där staden skulle vara glada för en gratis upprustning.

GLÖM tanken om en platt yta att bebygga.
Tänk kreativt!
Tänk positivt.

Hovet ca 50år.
Globen för stor.
Båda har man varit i.

Något nytt och intressant lockar ALLTID.
Vi måste starta en positiv trend.
ALLA ska lockas med.
En helt ny arena med kanske plats för 9.500 där vi får sålt 6.000 årskort vore inte dumt. Akustiskt utformad så den lockar konsertarrangemang.
Vi har ju medlemmar som sysslar med sånt.

Vi är stolta Djurgården!
Skriv svar