Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av jensa öhling »

Ska man tro Ros, som ni valt att göra, så tjänar Ölvestad betydligt mer och behövde inte hller sänka sin lön alls särskilt mycket jämfört med i fjol.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17647
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Ska man tro Ros, som ni valt att göra, så tjänar Ölvestad betydligt mer och behövde inte hller sänka sin lön alls särskilt mycket jämfört med i fjol.
Men läser du vad Ros skrev så märker du ju att han inte hade koll på det. "100-200k" sa han. Han vet bara att Ölvestad "knappt behövde gå ner i lön". Han vet inte vad han tjänade innan. Men gissar att det ligger i partiet "100-200k".

I fallet Otto har han gått ut med specifika löneuppgifter. En väldigt skillnad. Att Ölvestad inte behövde gå ner särskilt mycket i lön beror på att han inte tjänade superbra tidigare.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av pulverapa »

jensa öhling skrev:Ska man tro Ros, som ni valt att göra, så tjänar Ölvestad betydligt mer och behövde inte hller sänka sin lön alls särskilt mycket jämfört med i fjol.
Citera gärna vem du skriver till, svårt att veta vilka "ni" är annars. :)
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av jensa öhling »

Linkan bör ju fått en reprimand. Älskar ju killen, men hans Twitter har inte varit kul att följa. När han dessutom kastar sten i glashus med lönen så blir det bara ögontjäneri för fansen. Kan ju inte på allvar finnas någon som tror att Linkan skulle skrivit på för under 100K. Han har ju gjort sig känd i hockeysverige för en spelare som vet sig om att ta betalt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17647
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Linkan bör ju fått en reprimand. Älskar ju killen, men hans Twitter har inte varit kul att följa. När han dessutom kastar sten i glashus med lönen så blir det bara ögontjäneri för fansen. Kan ju inte på allvar finnas någon som tror att Linkan skulle skrivit på för under 100K. Han har ju gjort sig känd i hockeysverige för en spelare som vet sig om att ta betalt.
I KHL och i HV71 ja, i DIF? Nej. Tror du Linkan låg i toppen i löneligan i ES när han låg i toppen av poängligan i ES under Djurgårdens lågbudgetår?
Expert.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av jensa öhling »

Säg så här. Jag VET att Linkan tjänat jävligt bra genom åren. Och varit väldigt mån om det. Även i DIF. Jag vet inte vad han tjänar nu. Vet inte ens om han har kvar Elefalk som agent fortfarande.

Sen tycker jag iof att han var värd varenda krona, eftersom vi troligen åkt ur Elitserien utan honom. Men det blir ändå fel när han twittrar som han gör.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av pulverapa »

Tommy Engström har personligen sagt till mig att Linkan alltid haft "låg lön" men höga bonusar när han spelat i DIF. Då är Linkan som mest motiverad och produktiv.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12862
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Fredrik Bremberg ?@fbremberg
Hoppas Otto och Dif löser detta nu, en stabil Otto behövs alltid i Dif #viskatillbakatillES
-

Undra om Linkan blivit slagen på Twitter-fingrarna även något högre höns? :)
Ja, men det där är ändå positivt. En förutsättning är ju dock att han o andra verkligen tycker så...
Bild
Zamboni99
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-06-28

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Zamboni99 »

DIF och Otto förhandlar fortfarande, jag går in med några hundringar till!
Några kommentarer till vad som skrivs här:

1. Hur kan man uppröras av detaljer kring en avtalsförhandling? Det finns ju en mängd faktorer som är okända.
2. Hur kan man tycka att Ottos lönekrav är oskäligt? (I synnerhet med tanke på att man inte har hela bilden klar för sig).
3. Att tjata om att Otto ska nöja sig med en lägre lön, a-kassenivå osv är bara tramsigt, lägg av med det.

Fortsätt att chippa in istället så når vi snart 500k och då är ju saken biff! :)
Senast redigerad av Zamboni99 den 2012-07-23 11:05:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17647
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Säg så här. Jag VET att Linkan tjänat jävligt bra genom åren. Och varit väldigt mån om det. Även i DIF. Jag vet inte vad han tjänar nu. Vet inte ens om han har kvar Elefalk som agent fortfarande.

Sen tycker jag iof att han var värd varenda krona, eftersom vi troligen åkt ur Elitserien utan honom. Men det blir ändå fel när han twittrar som han gör.
Ok, jag har fått andra uppgifter. Beror väl visserligen på vilket av hans kontrakt i DIF vi pratar om. Men en vettig poängbonus har han alltid varit mån om, och hjälper det hans poängproduktion kraftigt så varför inte...
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17647
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Zamboni99 skrev:DIF och Otto förhandlar fortfarande, jag går in med några hundringar till!
Några kommentarer till vad som skrivs här:

1. Hur kan man uppröras av detaljer kring en avtalsförhandling? Det finns ju en mängd faktorer som är okända.
2. Hur kan man tycka att Ottos lönekrav är oskäligt? (I synnerhet med tanke på att man inte har hela bilden klar för sig).
3. Att tjata om att Otto ska nöja sig med en lägre lön, a-kassenivå osv är bara tramsigt, lägg av med det.

Fortsätt att chippa in istället så når vi snart 500k och då är ju saken biff! :)
Vissa känner sig kanske lite "lurade" även om det är ett starkt ord. Många trodde nog att DIF bara kunde erbjuda Otto cirka 25-30k men han ville upp emot 50k i alla fall. Nu sipprar det ut att han nobbade 70k.. Klart det skapar en viss debatt när folk tagit ut pengar från sparkonton och gjort uppoffringar för att donera pengar.
Expert.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av jensa öhling »

Om man tror att Ottosson skulle spela för 50K förstår jag att man känner sig lurad. Men då handlar det ju mer om att man inte kan marknaden alls. Att Otto dessutom ska ta en lägre lön för att han är lojal och trogen är fel. Det bör belönas, inte straffas.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17647
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Om man tror att Ottosson skulle spela för 50K förstår jag att man känner sig lurad. Men då handlar det ju mer om att man inte kan marknaden alls. Att Otto dessutom ska ta en lägre lön för att han är lojal och trogen är fel. Det bör belönas, inte straffas.
Ja, jag håller med dig i sak men som det verkade i detta enskilda fall, så lät det som att DIF hade i stort sett slut i kassan och man ville verkligen ha in Ottosson och Otto ville verkligen spela, bara han kunde få ett hyfsat respektabelt bud. Detta var ju inte riktigt en normal löneförhandling.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av pulverapa »

jensa öhling skrev:Om man tror att Ottosson skulle spela för 50K förstår jag att man känner sig lurad. Men då handlar det ju mer om att man inte kan marknaden alls. Att Otto dessutom ska ta en lägre lön för att han är lojal och trogen är fel. Det bör belönas, inte straffas.
Tycker du Ottosson ska ha samma, lön som Ölvestad?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

jensa öhling skrev:Om man tror att Ottosson skulle spela för 50K förstår jag att man känner sig lurad. Men då handlar det ju mer om att man inte kan marknaden alls. Att Otto dessutom ska ta en lägre lön för att han är lojal och trogen är fel. Det bör belönas, inte straffas.
Folk stirrar tamejfan bra på kronorna... Är det ingen som ser förbi lönechecken? En stor del av klubbens problem kanske ligger i att det är pengarna som är viktigast. Sporten kommer på andra eller tredje plats. Ta hand om spelarna, visa att de är betydelsefulla, för ett trasigt ego presterar aldrig. Visa att det finns mer än bara kr kr kr. "Show me the Money" gapar Tom Cruise och Cuba Gooding Jr i "Jerry Maguire" - Det visar sig ju senare att (sensmoral, ja visst..) att det inte är pengarna som får honom att prestera, det är förtroendet och den mänskliga kontakten. Sånt borde vara prio ett.

Otto och DIF förhandlar. Det är ju bra. Vi behöver Otto i laget. Det går inte att bortse från. Han är ju utan tvivel en av de bästa som kommer (hepp) spela i HA i vinter. Att inte vilja ha honom är ju bara galet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar