Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Att Otto tycker att alla ska ha samma procentuella sänkning tycker jag är lite naivt. Det var inte Challe som skrev deras tidigare kontrakt och han tycker kanske att den lönen som Ottosson var på tidigare kräver en större sänkning än den som Ölvestad var på (som sägs vara mindre).

I Allsvenskan ligger snittlönerna på 30-40k. Då tycker jag det är rätt skumt att nobba 70k i månaden oavsett vad man hade innan. Är verkligen motivationen på topp om man nobbar 70.000 kr i månaden i klubben som man säger sig är den enda man vill spela i och man vill verkligen spela hockey? På Ottos beslut låter det inte så. Det var väl ganska naivt att tro att DIF skulle få större ekonomiskt utrymme och be om 100k. Det kan ju helt enkelt vara så att Challe inte tror att en 36-årig Ottosson har ett grymt år framför sig med tanke på hur trött han såg ut i Kvalserien? Han kanske både ser Johner och Ljungh som centrar som går före Ottosson och inte vill betala upp emot 100k för en spelare som är tredjecenter i Allsvenskan?

Tycker sammanfattningsvis att det var naivt och aningen korkat att nobba 70k direkt och det är han själv som satt sig här..
Expert.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:I övrigt vill jag bara passa på att säga att om artikeln i Aftonbladet stämmer är hela denna soppa DIF hockeys fel till 100%.

HUr i helvete kan man förlänga med en spelare i februari?

Redan då borde man sett att skeppet var på väg att sjunka opch därmed borde man anpassat kontraktet därefter.

Dessutom nämner Otto att han fått ett mycket sämre bud än många andfra vilket sett till förra årets säsong samt hans historik med klubben är helt galet.

Att dessutom ha mage att i läge två erbjuda spelaren ett pisskontrakt värt 30% av det ursprungliga värdet är bara vidrigt agerat.

Tvivlar på att Otto läckt dessa siffror till media och då måste det röra sig om DIF hockey som gjort detsamma. Ytterligare ett ytterst ynkligt beteende.

Avslutningsvis vem var det som stod upp för laget ocvh gav intervjuer när det gick som allra jävligast i KS? Var det vår lagkapten eller var det Otto?

Kort sagt skämmes styrelsen, skämmes!
Ja, detta har skötts jvlgt illa. Är inte glad. Otto är Djurgården, i själ och hjärta. En sorg att Lehiste i Co inte går in och löser detta snabbt som fan. Kraften måste finnas i vår klubb.. kom igen nu.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Oavsett trist historia då spelarna verkar uppenbart bittra på lönerna vissa medspelare fått, likt Otto med Ölvestad och sedan Linkan som dissar Ottos krav på twitter. Jag menar... Luktar det bra lagbygge om det här?
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:Att Otto tycker att alla ska ha samma procentuella sänkning tycker jag är lite naivt. Det var inte Challe som skrev deras tidigare kontrakt och han tycker kanske att den lönen som Ottosson var på tidigare kräver en större sänkning än den som Ölvestad var på (som sägs vara mindre).

I Allsvenskan ligger snittlönerna på 30-40k. Då tycker jag det är rätt skumt att nobba 70k i månaden oavsett vad man hade innan. Är verkligen motivationen på topp om man nobbar 70.000 kr i månaden i klubben som man säger sig är den enda man vill spela i och man vill verkligen spela hockey? På Ottos beslut låter det inte så. Det var väl ganska naivt att tro att DIF skulle få större ekonomiskt utrymme och be om 100k. Det kan ju helt enkelt vara så att Challe inte tror att en 36-årig Ottosson har ett grymt år framför sig med tanke på hur trött han såg ut i Kvalserien? Han kanske både ser Johner och Ljungh som centrar som går före Ottosson och inte vill betala upp emot 100k för en spelare som är tredjecenter i Allsvenskan?

Tycker sammanfattningsvis att det var naivt och aningen korkat att nobba 70k direkt och det är han själv som satt sig här..
Varför skulle Otto som var en av få spelare förra säsongen som presterade bra gå med på en större % sänkning av sin lön än andra spelare som inte presterade lika bra förra säsongen och då inte heller sitter på samma laglojala historik som Otto?

Vem var kvar t ex under hundåren då vi spelade med Mattsson och Ryman, jo Otto.

Vem som skrivit kontraktet är i övrigt rätt ointressant det avgörande är att dealen gjordes i februari detta år och jag utgår från att en av de inblandade var en viss Engström...

... Kort sagt det finns personer kvar i styrelsen som var med och tog fram den där dealen och dessa borde sett att Allsvenskan var ett uppenbart faktum vid denna tidpunkt.

Sedan hänger det väl en hel del på hur man värderar spelartyper, men i min värld går en center som Otto före en begränsad spelare som Ölvestad alla veckans dagar.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Jag tror inte någonting har blivit bättre av att Otto inte har en agent utan företräder sig själv heller...
Magnutz

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Oavsett trist historia då spelarna verkar uppenbart bittra på lönerna vissa medspelare fått, likt Otto med Ölvestad och sedan Linkan som dissar Ottos krav på twitter. Jag menar... Luktar det bra lagbygge om det här?
Klubben i vårt hjärta verkar fortfarande inte fungera ok och det är en sorg, det med. Kämpa nu... Blir en mörk säsong annars.

Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Fricke skrev:Jag tror inte någonting har blivit bättre av att Otto inte har en agent utan företräder sig själv heller...
Bang on target!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:Att Otto tycker att alla ska ha samma procentuella sänkning tycker jag är lite naivt. Det var inte Challe som skrev deras tidigare kontrakt och han tycker kanske att den lönen som Ottosson var på tidigare kräver en större sänkning än den som Ölvestad var på (som sägs vara mindre).

Varför skulle Otto som var en av få spelare förra säsongen som presterade bra gå med på en större % sänkning av sin lön än andra spelare som inte presterade lika bra förra säsongen och då inte heller sitter på samma laglojala historik som Otto?

Vem var kvar t ex under hundåren då vi spelade med Mattsson och Ryman, jo Otto.

Vem som skrivit kontraktet är i övrigt rätt ointressant det avgörande är att dealen gjordes i februari detta år och jag utgår från att en av de inblandade var en viss Engström...

... Kort sagt det finns personer kvar i styrelsen som var med och tog fram den där dealen och dessa borde sett att Allsvenskan var ett uppenbart faktum vid denna tidpunkt.

Sedan hänger det väl en hel del på hur man värderar spelartyper, men i min värld går en center som Otto före en begränsad spelare som Ölvestad alla veckans dagar.
För att svara på första frågan så är det förmodligen för att han satt på en högre lön än vissa andra spelare innan och då måste det till en större procentuell sänkning om DIF ska få ner honom i kategorin "allsvensk lön". Vad som skedde under Mattsson och Ryman-åren ser jag inte relativt. Det är bara framtiden som räknas nu. Vad kan Otto bidra med kommande säsong etc. Jag tycker att det spelar in att Challe inte skrev deras förra kontrakt, det är ju han som förhandlat om deras lön nu och att prata om procentuell sänkning mot tidigare blir inte riktigt fair då de inte var Challe som gav dom den lönen, Challe kanske tycker att vissa tjänade åt helvete för mycket innan. Sedan tror jag att du överskattar styrelsens inblandning i kontraktsskrivningen.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Allt utom en sak tyder egentligen på att DIF inte är så sugna på att ha kvar Ottosson längre. Att man tillät insamlingen att gå igång och att Challe enligt Martin var väldigt positiv till den. Men jävlar vad många frågetecken det finns i den här historien.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Tråkigt det här. Får se vad som händer. Jag har inga ord.
Avskaffa tre mot tre.
gaspo

Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av gaspo »

Magnutz skrev:
gaspo skrev:Han skulle alltså fått ett bud på 28k för en vecka sedan med våran insamling? Elller vad menar du Kristoffer? Du blev erbjuden 70k 40 av detta är 28k. Eller vad menar du att du egentligen skulle ha haft? Du/ni spelade ner DIF i skiten. Du gjorde LÅNGT ifrån din bästa säsong. Menar du att du fick ett erbjudande på 40 av vad kontraktet som skrevs i Februari? Säg att du skrev ett 150-180k kontrakt då som du har haft innan. Då fick du alltså ett erbjudande på 60-70k vad är problemet Kristoffer. Det är nu faktiskt du själv som satt dig i skiten. Detta med att flera andra fått andra erbjudanden som varit bättre än ditt tror jag inte ett skit på. Nä nu är jag less på detta.

Detta är mina synpunkter sedan får andra ha sina.
Snälla läs vad som står i artikeln. Sen, om det inte klarnar är det bättre du frågar Ros. Som för övrigt skrivit en bra artikel. Inte illa.

Snälla rara läs själv ordagrant vad som står i artikeln o läs min post!
vr6power

Inlägg av vr6power »

Nu börjar det klarna det man redan hade hört tidigare och varför man inte gett nå pengar till insamlingen av Otto.

Håll hårt i börsen Challe han är inte värd det han vill ha vi är ju trots allt i Allsvenskan och halverad budget.
vr6power

Inlägg av vr6power »

nevyn skrev:
MGC skrev:Otto berättar i aftonblaskan.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5153242.ab

Vet inte vart det slutar men hoppas att Challe använder pengarna på bästa sätt.
Jag hoppas att alla fortsätter att ge av det de kan så att Otto kan få den lön DIF tycker han är värd och att han kan spela. Hade han varit tveksam till att fortsätta hade han ju lagt grillorna på hyllan för länge sedan. Han vill spela i alla fall, det är tydligt.

DIF har ju gett bud på vad dom har råd med och tycker han är värd, Är ju Otto som inte accepterat budet bara för att fansen samlar in pengar betyder det inte att Otto accepterar budet iaf.
Magnutz

Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

gaspo skrev:
Magnutz skrev:
gaspo skrev:Han skulle alltså fått ett bud på 28k för en vecka sedan med våran insamling? Elller vad menar du Kristoffer? Du blev erbjuden 70k 40 av detta är 28k. Eller vad menar du att du egentligen skulle ha haft? Du/ni spelade ner DIF i skiten. Du gjorde LÅNGT ifrån din bästa säsong. Menar du att du fick ett erbjudande på 40 av vad kontraktet som skrevs i Februari? Säg att du skrev ett 150-180k kontrakt då som du har haft innan. Då fick du alltså ett erbjudande på 60-70k vad är problemet Kristoffer. Det är nu faktiskt du själv som satt dig i skiten. Detta med att flera andra fått andra erbjudanden som varit bättre än ditt tror jag inte ett skit på. Nä nu är jag less på detta.

Detta är mina synpunkter sedan får andra ha sina.
Snälla läs vad som står i artikeln. Sen, om det inte klarnar är det bättre du frågar Ros. Som för övrigt skrivit en bra artikel. Inte illa.

Snälla rara läs själv ordagrant vad som står i artikeln o läs min post!
Tyckte jag gjorde det. Du ställde frågor som kändes onödiga men de var ironiskt retoriska. Känns som ett onödigt påhopp. Otto spelade nog skiten ur sig i ett trasigt lag och ska inte lastas för att vi föll ur.

Vår klubb verkar ha haft väldigt svårt att ha personlig kontakt med spelarna. Trodde det skulle ta stopp efter Hardys utträde men det problemet verkar sitta djupare så. Honken uttryckte samma brist på kontakt, Nilson likaså. Detta är ett allvarligt problem.

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag börjar tro att DIF aldrig varit direkt positiva till insamlingen, men gått med på det ändå... Undrar egentligen hur Challe uttryckte sig till Martin tidigare? Vore väldigt intressant att få svar på.
Skriv svar