Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Yellowhand skrev:Ta och sansa er nu. Han får inte ut 70k, möjligen 40k efter skatt. Det kostar inte DIF 70k utan närmare 100k med sociala avgifter som alla arbetsgivare måste betala. Sedan försäkrar dom säkert spelarna. Men den här diskussionen är dötrist. Vad har hänt med den goda andan, ska vi sänka oss själva bara för ett rykte. Jag trodde djurgårdsandan var starkare än så.
Jag tror alla här är medvetna om att man skattar på sin lön. 70k före skatt är nog fortfarande dubbelt så mycket som genomsnittet i Allsvenskan.
Expert.
Användarvisningsbild
Yellowhand

Inlägg av Yellowhand »

Det är väl därför dom spelar i allsvenskan år efter år!
Mattebo for president!
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:
SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:Fick Ros att erkänna att det var FÖRE insamlingen han nekade 70k i månaden. Därav så är artikeln antagligen helt tagen ur luften, var det så svårt att få honom att säga emot sig själv? Dumma journalister...
Det står i artikeln att det var FÖRE insamlingen han nobbade 70k. Alltså samtidigt som Fimpen, Ölvestad, DT och Mackan blev erbjudna sina kontrakt.

Vem har sagt något om nobbat bud på 70k NU?
Det stod att han nekat ett bud nu i veckan och att han nekat 70k, i artikeln 5minuter efter den släpptes. Stod ingenting om att det var i maj.
"Men nu kan Sportbladet avslöja att klubben redan före insamlingen erbjöd 36-åringen en lön på 70 000 kronor i månaden.

Djurgårdsveteranens svar: Ett krav på minst 100 000 kronor."

Sedan nämner de i artikeln att han fått flera bud sedan dess men de är ju sänkta bud som han nobbat.
Jo, men det är nu. Jag läste originalartikeln innan de ändrade allt efter kommentarer och dylikt. Aja, skitisamma.
gurra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gurra »

-daniel- skrev:
Nu får du ge dig. Kan vända på det, hur kan du ha en positiv åsikt när du vet precis lika lite / mycket som mig? Exakt samma sak.

Därmed avslutar jag den något märkliga "diskussionen" för i kväll.
Exakt. Nu har min poäng äntligen kommit fram. Jag ska inte bil lärare. Mina hypotetiska fall var inte så bra ur en pedagogisk synvinkel tydligen. Har skrivit hela tiden att du får vara kritisk mot insamlingen, precis som Otto själv är. Men precis som du skriver så vet du och jag ungefär exakt lika mycket, i detta fallet ganska lite, om vad som händer och det är på tok för lite info för att dra slutsatsen att Otto skulle vara girig. Jag anser att källorna är på tok för svaga och jag tycker att man ska vara källkritisk. Speciellt när det gäller tidningen Aftonbladet. Det bör vara allmänt känt.

Sen ska tilläggas att det kan mycket väl dyka upp information framöver som skjuter dåligt ljus på vissa personer. Det har ju inte jag någon aning om. Men just nu finns inte den infon tillgänglig helt enkelt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av pulverapa »

Jag tycker inte Ottosson är värd 100k/månad, särskilt inte som man bara kommer att göra ca 30p. Ddt finns också gott om spelare med samma defensiva egenskaper som Otto. För 70k är han en okej värvning.

Ottosson har aldrig varit en spelare som bär ett lag eller höjer andra spelare. Går laget bra går Otto bra. Går laget dåligt går Otto dåligt. Det finns en anledning till att han inte är kapten i laget.

Det verkar vara en principsak för Otto att inte gå ner mer i lön än Ölvestad, det är en helt okej uppfattning. Det är till och med en rimlig uppfattning. Men han är inte värd de pengarna som figurerar i media just nu.
MGC

Inlägg av MGC »

Otto berättar i aftonblaskan.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5153242.ab

Vet inte vart det slutar men hoppas att Challe använder pengarna på bästa sätt.
nevyn

Inlägg av nevyn »

MGC skrev:Otto berättar i aftonblaskan.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5153242.ab

Vet inte vart det slutar men hoppas att Challe använder pengarna på bästa sätt.
Jag hoppas att alla fortsätter att ge av det de kan så att Otto kan få den lön DIF tycker han är värd och att han kan spela. Hade han varit tveksam till att fortsätta hade han ju lagt grillorna på hyllan för länge sedan. Han vill spela i alla fall, det är tydligt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

What a mess..

Börjar bli ont om lyckliga slut på den här sagan. Jag ser inga bra outs alls faktiskt nu när det har gått så långt så att förhandlingar förs med bittra ordval via aftonbladet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
gaspo

Inlägg av gaspo »

Han skulle alltså fått ett bud på 28k för en vecka sedan med våran insamling? Elller vad menar du Kristoffer? Du blev erbjuden 70k 40 av detta är 28k. Eller vad menar du att du egentligen skulle ha haft? Du/ni spelade ner DIF i skiten. Du gjorde LÅNGT ifrån din bästa säsong. Menar du att du fick ett erbjudande på 40 av vad kontraktet som skrevs i Februari? Säg att du skrev ett 150-180k kontrakt då som du har haft innan. Då fick du alltså ett erbjudande på 60-70k vad är problemet Kristoffer. Det är nu faktiskt du själv som satt dig i skiten. Detta med att flera andra fått andra erbjudanden som varit bättre än ditt tror jag inte ett skit på. Nä nu är jag less på detta.

Detta är mina synpunkter sedan får andra ha sina.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

gaspo skrev:Han skulle alltså fått ett bud på 28k för en vecka sedan med våran insamling? Elller vad menar du Kristoffer? Du blev erbjuden 70k 40 av detta är 28k. Eller vad menar du att du egentligen skulle ha haft? Du/ni spelade ner DIF i skiten. Du gjorde LÅNGT ifrån din bästa säsong. Menar du att du fick ett erbjudande på 40 av vad kontraktet som skrevs i Februari? Säg att du skrev ett 150-180k kontrakt då som du har haft innan. Då fick du alltså ett erbjudande på 60-70k vad är problemet Kristoffer. Det är nu faktiskt du själv som satt dig i skiten. Detta med att flera andra fått andra erbjudanden som varit bättre än ditt tror jag inte ett skit på. Nä nu är jag less på detta.

Otto säger att han blivit erbjuden 40% av sin lön, trots att det fanns ett muntligt avtal om en halvering av lönen. Om han blivit erbjuden 70k och det erbjudandet är 40% av hans ursprungslön tjänade han 175 000 kr/mån när han spelade med oss i Elitserien...
Magnutz

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

gaspo skrev:Han skulle alltså fått ett bud på 28k för en vecka sedan med våran insamling? Elller vad menar du Kristoffer? Du blev erbjuden 70k 40 av detta är 28k. Eller vad menar du att du egentligen skulle ha haft? Du/ni spelade ner DIF i skiten. Du gjorde LÅNGT ifrån din bästa säsong. Menar du att du fick ett erbjudande på 40 av vad kontraktet som skrevs i Februari? Säg att du skrev ett 150-180k kontrakt då som du har haft innan. Då fick du alltså ett erbjudande på 60-70k vad är problemet Kristoffer. Det är nu faktiskt du själv som satt dig i skiten. Detta med att flera andra fått andra erbjudanden som varit bättre än ditt tror jag inte ett skit på. Nä nu är jag less på detta.

Snälla läs vad som står i artikeln. Sen, om det inte klarnar är det bättre du frågar Ros. Som för övrigt skrivit en bra artikel. Inte illa.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Jag tror för övrigt att det gått till som Otto säger. Han har fått vänta läänge innan han fått respons från DIF. Det verkar ha funkat så för Djurgården Hockey nu. Mackan sa samma sak. Olyckligt. Jag undrar varför det inte jobbats bättre med detta. Ett sorgligt kapitel helt klart, svarta sidor i vår historiebok.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kall-El

Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Kall-El »

pulverapa skrev:Jag tycker inte Ottosson är värd 100k/månad, särskilt inte som man bara kommer att göra ca 30p. Ddt finns också gott om spelare med samma defensiva egenskaper som Otto. För 70k är han en okej värvning.

Ottosson har aldrig varit en spelare som bär ett lag eller höjer andra spelare. Går laget bra går Otto bra. Går laget dåligt går Otto dåligt. Det finns en anledning till att han inte är kapten i laget.

Det verkar vara en principsak för Otto att inte gå ner mer i lön än Ölvestad, det är en helt okej uppfattning. Det är till och med en rimlig uppfattning. Men han är inte värd de pengarna som figurerar i media just nu.
NU är du ändå ute och reser. Är det något Otto gör så är det att förbättra spelarna runt omkring sig genom att spela ett smart centerspel. Att sedan spelarena runt omkring honom suger getpung kan knappast han lastas för.

I övrigt var Otto en av få förra säsongen som klart förbätrrade sitt poängsnitt.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

sensei skrev:What a mess..

Börjar bli ont om lyckliga slut på den här sagan. Jag ser inga bra outs alls faktiskt nu när det har gått så långt så att förhandlingar förs med bittra ordval via aftonbladet.
Ja fy fan vad sorgligt att två skitartiklar i två skitblaskor skulle få detta resultat. Jag skäms tamejfan över vissa uttalanden här på forumet. Girig är det sista han är. För mig är han en av de största djurgårdshjältarna genom alla tider. Jag tycker faktiskt synd om Otto som skall behöva ta den här skiten. Ni som nu hoppar på Otto – reagerar ni på alla andra elitidrottsmän som tjänar fan så mycket mer än Otto någonsin har varit i närheten av…Zlatan, Henke Lundqvist, Usain Bolt, Messi osv, osv. Ganska långt ifrån oss vanliga dödliga eller hur, men fan vilken glädje dom ger oss!! För mig får de tjäna hur mycket de vill så länge de ger tillbaka den fantastiska underhållning som jag tror de flesta sitter och njuter av framför dumburken eller på arenorna. Rättvisa? Tja vad är det. Finns det överhuvudtaget någonstans? Kan det vara den berömda jantelagen som sticker upp sitt fula tryne här?

Otto om du mot förmodan läser detta skall du veta att du är älskad av 99,99% av alla DIF fans, ja tom av fans från andra klubbar älskar dig.

Jag sätter in ytterligare 1000 kr idag för att visa att vi är många, många som vill ha dig tillbaka i laget. Bry dig inte om surdegarna. De är ändå ett litet marginellt antal. Kom för fan tillbaka. Du är BEHÖVD!!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

I övrigt vill jag bara passa på att säga att om artikeln i Aftonbladet stämmer är hela denna soppa DIF hockeys fel till 100%.

HUr i helvete kan man förlänga med en spelare i februari?

Redan då borde man sett att skeppet var på väg att sjunka opch därmed borde man anpassat kontraktet därefter.

Dessutom nämner Otto att han fått ett mycket sämre bud än många andfra vilket sett till förra årets säsong samt hans historik med klubben är helt galet.

Att dessutom ha mage att i läge två erbjuda spelaren ett pisskontrakt värt 30% av det ursprungliga värdet är bara vidrigt agerat.

Tvivlar på att Otto läckt dessa siffror till media och då måste det röra sig om DIF hockey som gjort detsamma. Ytterligare ett ytterst ynkligt beteende.

Avslutningsvis vem var det som stod upp för laget ocvh gav intervjuer när det gick som allra jävligast i KS? Var det vår lagkapten eller var det Otto?

Kort sagt skämmes styrelsen, skämmes!
Skriv svar