Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Raus skrev:Finns det något jag hatar mer än aik är det äckliga as till journalister som skriver vad som helst för att sälja så mycket som möjligt.. Undantag för hallman..
Kul att en sådan myt lever kvar bland alla fansen. Hur länge tror du egentligen en journalist skulle ha kvar jobbet om han skrev vad som helst och gick ut med felaktiga uppgifter för att få läsare? Ser ingen anledning att betvivla specifika löneuppgifter från en journalist med bra trackrecord när det gäller DIF. Det är ju rätt tydligt att han inte sitter och gissar direkt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

gurra skrev:
-daniel- skrev:
gurra skrev:
-daniel- skrev: Jaha, förklara för mig vad han skall göra istället som inbringar 100k i månaden med noll utbildning i baggaget?

Jag tycker det känns rätt girigt att tacka nej till ett, i den sits som klubben befinner sig i, högst rimligt bud.

Men det största problemet känns som det börjar bli tveksamt att klubben ens vill ha honom i laget...och framförallt är jag väldigt rädd det påverkar gruppdynamiken.
Nej du missar min poäng. Jag struntar fullständigt i vad han ska göra för att tjäna 100k i månaden. Varför ber du MIG förklara det? Tror du jag har en blekaste aning om vad han funderar på att göra när han slutar med hockey?

Det enda vi vet att han tackat nej. Om han nu har tackat nej till 70 tusen så har han ju gjort det för att det inte passar honom, inte för att han vill vara elak mot DIF. Jag gör inte vilket jobb som helst till vilket pris som helst. Självklart anser jag som är en svensson att 70 tusen i månaden är mycket men Otto har gjort värderingen att det inte räcker. Då är det ju så. Det finns inget tvivel om att han är Djurgårdare och att han skulle vilja skada Djurgårn på nåt sätt, det skulle ju bara vara löjligt att påstå.

Kvar finns då enbart alternativet att: Av någon anledning, antingen privat eller pga DIF så kan han inte acceptera det budet. Vem är du att döma honom? Just honom av ALLA som tackat nej till kontrakt genom åren. Helt sjukt.

Använder du argumentet att pengarna kanske inte räckte så får du tåla den motfrågan.
För att göra det extra enkelt så drar jag till med en annan hypotetisk möjlighet: Han kanske har fått erbjudande att bli den första människan på Mars och för att få göra det så måste han finansiera sin astronoututbildning själv och därför behöver han flera stålars. Denna mars-förklaring skulle vara acceptabel. Det skulle ju vara en stor ära att få bli den första människan på mars. Jag säger alltså inte att det är så utan jag inser att min mars-historia är HÖGST osannolik. Men jag vet inte.

Men istället för att sitta och kasta larviga internet-tjaffsar-argument som jag precis levererade ovan så frågar jag istället följande så att detta inte bara blir trams:

Jag förstår att du är skeptisk till en insamlingen. Det är ju Otto själv t o m så du och han är ju på samma sida där. Men varför hamnar det dåligt ljus på otto? Jag förstår inte vad han gjort för att det dåliga ljuset ska lysa på honom. Han går förmodligen hemma och plockar i sin rabatt och tränar om dagarna. Han har ju inte valt att det ska bli denna circus.
...och jag har redan förklarat ovan varför jag inte tycker Kristofer helt okritiskt skall hyllas i den här såpoperan. Räcker så.
Magnutz

Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
gurra skrev:
SirDIFalot skrev:Här kan vi ha svaret på Ottos citat om att han inte får samma deal som andra spelare.

Tomas Ros ?@Rosenrasande
@fillefilander @hallmanmarie Jag vet att Otto har info om Ölvestads lön och att Ölvestad knappt behövde gå ned i Lön.

Intressant minst sagt. Vet att Jimmie låg ganska mycket under sitt marknadsvärde innan så tror inte han gått ner hela 50%.
Ja nu kan väl alla som hyllar den där Ros se att historien som målats upp får en liten twist av mr Ros han själv. Nu borde även ni Ros-dyrkare inse att det som skrivs någonstans inte behöver vara sant. Så kan det vara på internet ibland.
Vad snackar du om...? Skulle detta göra hans tidigare uppgifter mindre riktiga?
Ros är en hemskt dålig journalist. Så är det. Han kan inte skilja på sitt arbete och sina personliga åsikter.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Jag tycker han har ett väldigt bra trackrecord när det gäller att "outa" saker i Sportbladet. Han är väldigt bra när det kommer till Silly Season. Skumma åsikter allt som oftast dock.

Tycker du hans artikel är vinklad så får du nog prata med källan som har gett honom dessa uppgifter, det är ju trots allt den personen som givit honom den här storyn. Uppenbarligen är det ju en person som Ros känner att han kan lita på till 100%. Annars skulle han inte gå ut såhär hårt.
Det är inte den fakta Ros återger som är vinklad. Det är all text runt om. Allt som Tomas själv författat. Den är skriven med ord och ton så att Otto framstår som en girig människa. Han gör likadant på twitter. Otroligt oprofessionellt.

Sedan blir ju artikeln extra usel då den har lågfungerande fakta.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev: Det är inte den fakta Ros återger som är vinklad. Det är all text runt om. Allt som Tomas själv författat. Den är skriven med ord och ton så att Otto framstår som en girig människa. Han gör likadant på twitter. Otroligt oprofessionellt.

Men om det är den infon han fått då?
Expert.
gurra

Inlägg av gurra »

-daniel- skrev:
...och jag har redan förklarat ovan varför jag inte tycker Kristofer helt okritiskt skall hyllas i den här såpoperan. Räcker så.
A fast det var ju knappast svar på frågan. Du kanske svarade på frågan "Hur ser du på hela den Otto-grejen ?" men det var inte det jag frågade. Jag helt med på det du säger om det är så att du tycker en hockeyspelare ska vara glad för 70 tusen för att i den vanliga världen så är det faktiskt en jävligt BRA lön. Jag skulle kunna jobba många extra timmar för att under ett år få den lönen.

Men jag frågade: Vad har Otto gjort för fel? Jag vill inte sitta och hitta på mer hypotetiska fall för det blir bara larvigt men om inte budskapet gått fram så är det så att du inte har en aning om hur hans situation ser ut. Det är inte ens en fråga som går att diskutera utan det är fakta att varken du eller jag inte vet hur Otto resonerar eller exakt vad som hänt. Och utan att veta allt så är det extremt konstigt att sitta och skriva och förstärka rykten om en av våra trognaste spelare genom tiderna på vårat egna forum.

Ryktet i detta fall att han skulle vara girig. För mig får han gärna tacka nej till 200 000 kr /mån så länge han tackar nej av rätt anledningar. Och jag tror att han tackar nej av en bra anledning. Inte för att han är en ond människa.
Senast redigerad av gurra den 2012-07-23 00:07:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Helt seriöst! DIF har ALL rätt att erbjuda Otto den lön de anser han vara värd, Otto har ALL rätt att tacka ja eller nej till det erbjudandet. Tackar han ja så har vi en Otto i DIF kommande säsong, tackar han nej så har DIF spelutrymme att fylla på truppen efter hur de behagar och anser vara nödvändigt. Svårare än så är det inte!

Kasta skit hit och kasta skit dit, börjar bli riktigt trött på det hela faktiskt. Ja Ros har ett bra trackrecord gällande Silly (rykten, övergångar, löner och blahablaha) men han har även ett trackrecord på att kasta ur sig en hel del skit. Och ibland går dessa ihop.

När nyheten om detta kom upp på DIFs hemsida så framgick väl detta rätt så tydligt. Att antingen Otto och om inte (vad anledningen nu kan vara) så går pengarna till möjligheten att fylla på med annat blod, om Challe & Co. anser det nödvändigt.

Just nu anser jag att målvaktsfrågan är 100ggr viktigare. Så orkar inte gräva djupare i detta. Antingen Otto eller pengar till Challe att vid behov hitta en annan spelare.
Senast redigerad av Jepe den 2012-07-23 00:08:31, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:Helt seriöst! DIF har ALL rätt att erbjuda Otto den lön de anser han vara värd, Otto har ALL rätt att tacka ja eller nej till det erbjudandet. Tackar han ja så har vi en Otto i DIF kommande säsong, tackar han nej så har DIF spelutrymme att fylla på truppen efter hur de behagar och anser vara nödvändigt. Svårare än så är det inte!

Kasta skit hit och kasta skit dit, börjar bli riktigt trött på det hela faktiskt. Ja Ros har ett bra trackreckord gällande Silly (rykten, övergångar, löner och blahablaha) men han har även ett trackreckord på att kasta ur sig en hel del skit. Och ibland går dessa ihop.

När nyheten om detta kom upp på DIFs hemsida så framgick väl detta rätt så tydligt. Att antingen Otto och om inte (vad anledningen nu kan vara) så går pengarna till möjligheten att fylla på med annat blod, om Challe & Co. anser det nödvändigt.

Just nu anser jag att målvaktsfrågan är 100ggr viktigare. Så orkar inte gräva djupare i detta. Antingen Otto eller pengar till Challe att vid behov hitta en annan spelare.
Jag börjar bara bli starkt tveksam till hur motiverad en sån som Ottosson är att spela i Djurgården i Allsvenskan om han nobbat 70k i månaden när laget åkt ur. Då ser jag hellre att vi nu lägger det budet på en annan spelare.
Expert.
gurra

Inlägg av gurra »

Jepe skrev:Helt seriöst! DIF har ALL rätt att erbjuda Otto den lön de anser han vara värd, Otto har ALL rätt att tacka ja eller nej till det erbjudandet. Tackar han ja så har vi en Otto i DIF kommande säsong, tackar han nej så har DIF spelutrymme att fylla på truppen efter hur de behagar och anser vara nödvändigt. Svårare än så är det inte!
.
Exakt!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

gurra skrev:
-daniel- skrev:
A fast det var ju knappast svar på frågan. Du kanske svarade på frågan "Hur ser du på hela den Otto-grejen ?" men det var inte det jag frågade. Jag helt med på det du säger om det är så att du tycker en hockeyspelare ska vara glad för 70 tusen för att i den vanliga världen så är det faktiskt en jävligt BRA lön. Jag skulle kunna jobba många extra timmar för att under ett år få den lönen.

Men jag frågade: Vad har Otto gjort för fel? Jag vill inte sitta och hitta på mer hypotetiska fall för det blir bara larvigt men om inte budskapet gått fram så är det så att du inte har en aning om hur hans situation ser ut. Det är inte ens en fråga som går att diskutera utan det är fakta att varken du eller jag inte vet hur Otto resonerar eller exakt vad som hänt. Och utan att veta allt så är det extremt konstigt att sitta och skriva och förstärka rykten om en av våra trognaste spelare genom tiderna på vårat egna forum.
Jag har redan skrivit att JAG tycker det känns rätt girigt. Detta är ett forum, sen när får man inte uttrycka sin åsikt...?
gurra

Inlägg av gurra »

-daniel- skrev: Jag har redan skrivit att JAG tycker det känns rätt girigt. Detta är ett forum, sen när får man inte uttrycka sin åsikt...?
Hur kan man ha en åsikt om något man inte har en aning om?
Magnutz

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev: Det är inte den fakta Ros återger som är vinklad. Det är all text runt om. Allt som Tomas själv författat. Den är skriven med ord och ton så att Otto framstår som en girig människa. Han gör likadant på twitter. Otroligt oprofessionellt.

Men om det är den infon han fått då?
Det är inget fel i att Ros använder faktan han fått. Det ska han göra. Det han gör med den är däremot en annan sak. :)

Genom att sätta negativt laddade ord/uttryck i sin text låter han inte läsaren bilda sig en egen uppfattning. Det är på grund av Ros artikel som många nu vänder sig mot Otto och kallar honom girig och svinaktig. På grund av att Ros framställt honom så och gjort det utan stabil fakta.

Sorgligt av Ros.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:

Kasta skit hit och kasta skit dit, börjar bli riktigt trött på det hela faktiskt. Ja Ros har ett bra trackreckord gällande Silly (rykten, övergångar, löner och blahablaha) men han har även ett trackreckord på att kasta ur sig en hel del skit. Och ibland går dessa ihop.

Jag börjar bara bli starkt tveksam till hur motiverad en sån som Ottosson är att spela i Djurgården i Allsvenskan om han nobbat 70k i månaden när laget åkt ur. Då ser jag hellre att vi nu lägger det budet på en annan spelare.
Ja kanske det kanske. En Niklas Nordgren till exempel. Visserligen ingen center men skulle nog göra en 25-30 mål under en bra säsong i Allsvenskan. Timrå lär väl inte kunna skrapa fram pengarna till honom?

Hoppas dock (säkert förgäves) att vi får någon uppd från DIF imorgon.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

gurra skrev:
-daniel- skrev: Jag har redan skrivit att JAG tycker det känns rätt girigt. Detta är ett forum, sen när får man inte uttrycka sin åsikt...?
Hur kan man ha en åsikt om något man inte har en aning om?
Nu får du ge dig. Kan vända på det, hur kan du ha en positiv åsikt när du vet precis lika lite / mycket som mig? Exakt samma sak.

Därmed avslutar jag den något märkliga "diskussionen" för i kväll.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:

Ja kanske det kanske. En Niklas Nordgren till exempel. Visserligen ingen center men skulle nog göra en 25-30 mål under en bra säsong i Allsvenskan. Timrå lär väl inte kunna skrapa fram pengarna till honom?

Hoppas dock (säkert förgäves) att vi får någon uppd från DIF imorgon.
Off topic men Nordgren vore en toppspelare i ES. Kommer inte spela i Allsvenskan tyvärr.
Expert.
Användarvisningsbild
Yellowhand

Inlägg av Yellowhand »

Ta och sansa er nu. Han får inte ut 70k, möjligen 40k efter skatt. Det kostar inte DIF 70k utan närmare 100k med sociala avgifter som alla arbetsgivare måste betala. Sedan försäkrar dom säkert spelarna. Men den här diskussionen är dötrist. Vad har hänt med den goda andan, ska vi sänka oss själva bara för ett rykte. Jag trodde djurgårdsandan var starkare än så.
Mattebo for president!
Skriv svar