Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Tessan skrev:Krizan sägs vara nära Asplöven - vad tror ni om honom som ny keeper i DIF? Var ju grym för några säsonger sen i modo. Är så nyfiken vilka Challe drar i...
Varit en riktig flopp senaste åren.
Expert.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

SirDIFalot skrev:
Tessan skrev:Krizan sägs vara nära Asplöven - vad tror ni om honom som ny keeper i DIF? Var ju grym för några säsonger sen i modo. Är så nyfiken vilka Challe drar i...
Har inte sett något utav honom. Men han var ju apgrym när han var i Modo senast. Det är ju dock bara historia nu.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

XantE skrev:
SirDIFalot skrev:
Har inte sett något utav honom. Men han var ju apgrym när han var i Modo senast. Det är ju dock bara historia nu.
Mycket kan hända på vad är det, sex år...?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
nevyn

Inlägg av nevyn »

Han förlänger tydligen ett år:
Goggle translaterat: http://bit.ly/MBqfFz
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jaha, drömalternativet borta. Move on...
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Trist med Backlund, kanske framförallt eftersom det var ett av få vettiga europeiska alternativ.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Va fan NHL/AHL klubbarna bör inse vilken chans de har nu att låna ut sina målvakter till DIF kommande säsong. Är ju ett ypperligt lägen för klubbar att kunna testa sina målvakters psyken med att spela under press en hel säsong! :)

Eddie Läck till exempel! :)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag antar att det är det troligaste alternativet just nu men skulle vi värva en nordamerikan som inte spelat på stor rink under hela sin karriär skulle jag ha en klump i magen tills han bevisat att han håller toppklass. Usch.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Jag antar att det är det troligaste alternativet just nu men skulle vi värva en nordamerikan som inte spelat på stor rink under hela sin karriär skulle jag ha en klump i magen tills han bevisat att han håller toppklass. Usch.
Skulle få knapra magsårstabletter en bra bit in på säsongen. Är grymt orolig för målvaktsfrågan. Finns ju snart knappt några alternativ kvar på marknaden.

Får hoppa de agent Granberg skrev igår på twitter stämmer. Även fast den är en agent som pratar.

"@AgentGranberg: DIF kan lyfta upp en j-20 keeper. Adam Reideborn håller riktigt hög klass redan nu. Grymt seriös målvakt med bra psyke."

Ang Nordgren (från Otto tråden) så inser jag också att han är ett långskott. Men man vet aldrig, men jag skulle bli mindre förvånad om det stod en varg i mitt vardagsrum imorgonbitti än om Nordgren skulle spela i DIF kommande säsong.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:Jag antar att det är det troligaste alternativet just nu men skulle vi värva en nordamerikan som inte spelat på stor rink under hela sin karriär skulle jag ha en klump i magen tills han bevisat att han håller toppklass. Usch.
Skulle få knapra magsårstabletter en bra bit in på säsongen. Är grymt orolig för målvaktsfrågan. Finns ju snart knappt några alternativ kvar på marknaden.

Får hoppa de agent Granberg skrev igår på twitter stämmer. Även fast den är en agent som pratar.

Ang Nordgren (från Otto tråden) så inser jag också att han är ett långskott. Men man vet aldrig, men jag skulle bli mindre förvånad om det stod en varg i mitt vardagsrum imorgonbitti än om Nordgren skulle spela i DIF kommande säsong.
Niklas Granberg ?@AgentGranberg
DIF kan lyfta upp en j-20 keeper. Adam Reideborn håller riktigt hög klass redan nu. Grymt seriös målvakt med bra psyke.

Är han Reideborns agent så är det där uttalandet inget värt för mig. Intressant med Reideborn dock. Han har gått från att vara "Endast OK om vi får in en målvakt som Tellan som förstamålvakt" till att ha fått betydligt större förtroende hos vissa. Utan att han spelat en enda match än.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:

Niklas Granberg ?@AgentGranberg
DIF kan lyfta upp en j-20 keeper. Adam Reideborn håller riktigt hög klass redan nu. Grymt seriös målvakt med bra psyke.

Är han Reideborns agent så är det där uttalandet inget värt för mig. Intressant med Reideborn dock. Han har gått från att vara "Endast OK om vi får in en målvakt som Tellan som förstamålvakt" till att ha fått betydligt större förtroende hos vissa. Utan att han spelat en enda match än.
Därav skrev jag "även fast det är en agent som pratar".

Inte hos mig iallafall, har noll koll på killen. Har aldrig sett honom spela och inte ens hört talas om honom innan han skrev på för oss. Vi behöver få in en riktigt stabil förstamålvakt, om det blir en nordamerikan eller europé spelar ingen roll. Kommer vara orolig oavsett innan de bevisat motsatsen. Valiquette var man ju inte direkt helt lugn över heller. Han kändes dock spännande och har/hade rutin.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Den här silly season håller på att bli fruktansvärt intressant. Det som sågs som relativt osannolikt för en månad sedan, ses idag som högst sannolikt. En lockout i NHL knackar på dörren, och väldigt mycket i dagsläget tyder på att NHL blir inställt eller åtminstone får en försenad ligastart.

Flera olika hockeyexperter i Nordamerika har uttryckt en stark oro, och att NHL säsongen startar i tid ses enligt många som en omöjlighet i dagsläget pga det "skambud", som det kallas, som NHL gett till spelarfacket NHLPA.

Så vad öppnar då denna lockout som är på väg borta i Nordamerika upp för dörrar för vårt kära Djurgården? Väldigt många ska sägas, och en lockout kan inte komma mer lämpligt än just denna säsong då vi ska kriga för att ta oss tillbaka till elitserien.

Borta i NHL finns det flera spelare som skulle välja Djurgården, två av dessa har redan på förhand bekräftat det, och det rör sig som de flesta vet om Niklas Kronwall och Patrik Hörnqvist.
Låt oss spekulera lite, och rada upp tänkbara spelare att förstärka Djurgården om lockouten slår in, vilket allt tyder på just nu.

Garanterade förstärkningar

Niklas Kronwall, Detroit
Patrik Hörnqvist, Nashville

Högst troliga förstärkningar

Jacob Josefson, New Jersey
Marcus Krüger, Chicago
Gabriel Landeskog, Colorado
Douglas Murray, San Jose

50/50 förstärkningar
Mika Zibanejad, Ottawa
Alexander Urbom, New Jersey
Johnny Oduya, Chicago

Lågoddsare, men ingen omöjlighet
Dan Boyle, San Jose
Jose Theodore, Florida
Marty Turco, Free-agent (senaste klubb, Boston)

Den 13e september när vi premiärspelar mot Almtuna på Hovet, så är det inte helt omöjligt att när pucken släpps, så står dessa fem mannar på isen redo att göra livet till ett helvette för Almtuna:

Murray - Kronwall
Hörnqvist - Josefson - Landeskog

Jag börjar sakta men säkert tro på en sådan verklighet... Det som sågs som osannolikt, är numera nära att bli verklighet. Så till alla som förhandlar i NHL: Ställ in säsongen, tack!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fast vi får ju inte glömma att det skulle säkert dröja till november-december innan de beslutar om det blir en helsäsongslockout. Blir det bara en försenad start och vi har tagit in 10 spelare som sedan drar kommer det ju sabba hela laget när sedan spelare som stått utanför laget ska vara med igen.

Jag skulle avvakta väldigt länge. Om det sedan beslutar att de blir en helsäsongslockout så är det bara tacka och ta emot för att den kommer när vi som bäst behöver den... Även om jag tror att spelare som Kronwall exempelvis skulle officiellt vela till januari innan han kommer och spelar några avslutande månader i DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Är också väldigt skeptisk till att ta in mer än någon/några enstaka spelare, just för att det troligaste alternativt i nuläget verkar som en försenad start och inte en inställd säsong. Bengan/Krüger/Josefsson är väl bästa alternativen på forward/centersidan och Kronwall/Murray på backsidan.
Låst