Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12863
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

jensa öhling skrev:Otto är lätt värd 100K. Varför ska han tjäna mindre bara för att han varit klubben trogen? Kan garantera att t ex Ölvestad och Linkan tjänar över 100K.
Då kan jag likväl garantera att du har fel. Vi spelar i HA nu, lönerna har halverats... Jimpa hade runt 150K tidigare, you do the math.
Bild
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av BaronVonDif »

Don66-2 skrev:
Morwin skrev:
Don66-2 skrev:
Morwin skrev:
Dif Sundsvall skrev: Vill ju tro att Bremberg hade ironi i sitt inlägg på twitter, kan inte tänka mej nåt annat, sen vill jag ju tycka för det första att Otto är värd mer lön än Bremberg, när Bremberg gör en dålig match förtjänar han inte en plats på bänken i Borås. Sen tror jag för oss som har "vanlig" lön att 70 papp låter som väldigt mycket i månaden, men får väl tänka oxå att han har ju garanterat mer utgifter än dom flesta som skriver här. Och 70-100 är inte super mycket för att spelare i den klassen, även i Allsvenskan.
haha mera utgifter som vadå som kostar dem så mycket får man ut typ 50-55 tusen i månaden och inte kan leva gott på det så borde man söka hjälp
Ponera att du har köpt/byggt hus och valt att utöver räntan amortera högt för att bli av med lånet snabbt, du kanske har sommarstuga, båt, flera bilar m.m. Allt går att ändra på sikt men det tar tid! Och lån är man i allmänhet bunden till en viss tid.
Tror knappast man har lån om man haft kanske 300-400 tusen i månaden i flera år. Och nej kan fortfarande inte bränna 50 000 + Om man har allt det där. Säger bara tack och hej ta in någon annan om fallet är så att han ska ha mer pengar. Inte direkt att ja slutar på jobbet bara för att ja får mindre lön. Take it or leave it !
Nu har ju inte Otto tjänat de pengar du skriver utan har haft betydligt mindre. Och av dessa pengar så går en hel del till pensionsfonder m.m.

Bor du hemma fortfarande? Jag har inte en lön i närheten av Otto och de andra men har löpande utgifter på 16-17 000/mån. PLUS mat! Och nej, jag lever inte ett liv i sus och dus. Vill bara säga att man skaffar utgifter i paritet med sina inkomster och det tar tid att ändra på sånt!
Blir det ingen hockey lägger Otto av och har ingen lön alls vilket verkar vara ok för han så varför måste han ha just 100 k/mån för att det ska gå runt om han spelar vidare när han klarar sig utan lön om han inte spelar?

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Malto »

Var faktiskt tvungen att registrera mig.

Diskussionen om girighet är ju helt missriktad. Utgår ifrån att Otto tjänade 140tkr förra säsongen (140/2 är 70). Det borde han rimligen kunna få av vilket elitserielag som helst, alternativt i Tyskland eller nån annan sopliga, där han sannolikt platsat. Hade han varit intresserad av stålarna hade han sålunda spelat nån annanstans. I stället väljer han att lägga av om han inte får X pengar, och jag utgår ifrån att det alternativet ger honom väsentligt mindre pengar. Det är därför sannolikt bara en principfråga och definitivt inte girighet. Han vill inte offra fredagskvällarna med familjen för att åka till Haparande om han inte får detta X i månadspeng, eller ännu värre, så har parterna låst sig så i förhandlingarna att han av princip/stolthet inte kan backa. Varje krona till insamlingen kommer att verka för att bryta dödläget.

För övrigt måste jag också tillägga att jag tycker det är fördjävligt att Ljung fått betala övergångssumman själv om det är sant. Är Dif lika usla på att läsa kontrakt som de verkar vara på att tyda skattelagstiftningen får de väl fan göra rätt för sig om de vill ha en spelare. Denna dumsnålhet synes slå igenom även i Ottogate......
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Morwin »

Vill ju tro att Bremberg hade ironi i sitt inlägg på twitter, kan inte tänka mej nåt annat, sen vill jag ju tycka för det första att Otto är värd mer lön än Bremberg, när Bremberg gör en dålig match förtjänar han inte en plats på bänken i Borås. Sen tror jag för oss som har "vanlig" lön att 70 papp låter som väldigt mycket i månaden, men får väl tänka oxå att han har ju garanterat mer utgifter än dom flesta som skriver här. Och 70-100 är inte super mycket för att spelare i den klassen, även i Allsvenskan.[/quote]

haha mera utgifter som vadå som kostar dem så mycket får man ut typ 50-55 tusen i månaden och inte kan leva gott på det så borde man söka hjälp[/quote]
Ponera att du har köpt/byggt hus och valt att utöver räntan amortera högt för att bli av med lånet snabbt, du kanske har sommarstuga, båt, flera bilar m.m. Allt går att ändra på sikt men det tar tid! Och lån är man i allmänhet bunden till en viss tid.[/quote]

Tror knappast man har lån om man haft kanske 300-400 tusen i månaden i flera år. Och nej kan fortfarande inte bränna 50 000 + Om man har allt det där. Säger bara tack och hej ta in någon annan om fallet är så att han ska ha mer pengar. Inte direkt att ja slutar på jobbet bara för att ja får mindre lön. Take it or leave it ![/quote]
Men nu har ju inte Otto legat på 300-400 tusen i månaden, snarare runt 150 000:-[/quote]


Oj för 150 000 är ju så lite pengar ..... Kom igen när du själv tjänar 15000 före skatt då kan vi prata !
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Morwin »

Hatar verkligen folk som tror att dem vet något om pengar när dem själva sitter med 20k + och " skyddar " idrottsmän när dem har så sjuka jävla summor för att göra något som innehåller en boll / puck. Nej men visst alla människor är lika mycket värda fuck off. Därför zlatan har 320 000 kr OM DAGEN ? ja för det är ju någon värd

Nöjer ni inte er med 50k max kan ni ju lägga av med sporten! USCH
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 577
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Don66-2 »

Morwin skrev:Hatar verkligen folk som tror att dem vet något om pengar när dem själva sitter med 20k + och " skyddar " idrottsmän när dem har så sjuka jävla summor för att göra något som innehåller en boll / puck. Nej men visst alla människor är lika mycket värda fuck off. Därför zlatan har 320 000 kr OM DAGEN ? ja för det är ju någon värd

Nöjer ni inte er med 50k max kan ni ju lägga av med sporten! USCH
Jo, du verkar ju själv ha stenkoll på vad folk tjänar och vad pengarna går till?

Men hata på du...
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Morwin »

Don66-2 skrev:
Morwin skrev:Hatar verkligen folk som tror att dem vet något om pengar när dem själva sitter med 20k + och " skyddar " idrottsmän när dem har så sjuka jävla summor för att göra något som innehåller en boll / puck. Nej men visst alla människor är lika mycket värda fuck off. Därför zlatan har 320 000 kr OM DAGEN ? ja för det är ju någon värd

Nöjer ni inte er med 50k max kan ni ju lägga av med sporten! USCH
Jo, du verkar ju själv ha stenkoll på vad folk tjänar och vad pengarna går till?

Men hata på du...
ja faktiskt har jag det.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jonssons
Inlägg: 39
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonssons »

Morwin skrev:
Don66-2 skrev:
Morwin skrev:Hatar verkligen folk som tror att dem vet något om pengar när dem själva sitter med 20k + och " skyddar " idrottsmän när dem har så sjuka jävla summor för att göra något som innehåller en boll / puck. Nej men visst alla människor är lika mycket värda fuck off. Därför zlatan har 320 000 kr OM DAGEN ? ja för det är ju någon värd

Nöjer ni inte er med 50k max kan ni ju lägga av med sporten! USCH
Jo, du verkar ju själv ha stenkoll på vad folk tjänar och vad pengarna går till?

Men hata på du...
ja faktiskt har jag det.
Komplett lönelista på nuvarande trupp, kan du sno fram det då?
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Morwin »

Jonssons skrev:
Morwin skrev:
Don66-2 skrev:
Morwin skrev:Hatar verkligen folk som tror att dem vet något om pengar när dem själva sitter med 20k + och " skyddar " idrottsmän när dem har så sjuka jävla summor för att göra något som innehåller en boll / puck. Nej men visst alla människor är lika mycket värda fuck off. Därför zlatan har 320 000 kr OM DAGEN ? ja för det är ju någon värd

Nöjer ni inte er med 50k max kan ni ju lägga av med sporten! USCH
Jo, du verkar ju själv ha stenkoll på vad folk tjänar och vad pengarna går till?

Men hata på du...
ja faktiskt har jag det.
Komplett lönelista på nuvarande trupp, kan du sno fram det då?
Inte svårt att lista ut inte en kotte under 50 000
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Enbom »

Nej, du har ingen aning om spelarlönerna. F.ö är det en hel del som tjänar under 50.000/månaden.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Jag skriver det igen: Det SKA INTE tas på allvar det Tomas Ros skriver. Han spinner text ur skithuspapper och har inte belägg för det han påstår. Han snuddar vid lite sanning här och där men missar allt för mycket och vinklar sina inlägg allt för mycket åt det negativa. Att Otto har tackat nej till ett första avtal är säkert super-sant men det är ju allt Ros har på "fötterna". Inget om orsaker etc.

Vänta med att döma DIF och Otto.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5860
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:Jag skriver det igen: Det SKA INTE tas på allvar det Tomas Ros skriver. Han spinner text ur skithuspapper och har inte belägg för det han påstår. Han snuddar vid lite sanning här och där men missar allt för mycket och vinklar sina inlägg allt för mycket åt det negativa. Att Otto har tackat nej till ett första avtal är säkert super-sant men det är ju allt Ros har på "fötterna". Inget om orsaker etc.

Vänta med att döma DIF och Otto.
Bara för att man inte vill att det ska vara sant det som skrivs så behöver det inte vara skitsnack för det.
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:Jag skriver det igen: Det SKA INTE tas på allvar det Tomas Ros skriver. Han spinner text ur skithuspapper och har inte belägg för det han påstår. Han snuddar vid lite sanning här och där men missar allt för mycket och vinklar sina inlägg allt för mycket åt det negativa. Att Otto har tackat nej till ett första avtal är säkert super-sant men det är ju allt Ros har på "fötterna". Inget om orsaker etc.

Vänta med att döma DIF och Otto.
Bara för att man inte vill att det ska vara sant det som skrivs så behöver det inte vara skitsnack för det.
Fast det är ju det i detta fall. Han har inte fakta. Ros tror Jimmie tjänar mellan 100 och 200kkr/månaden, Ros använder en väldigt tunn telefonintervju med K Lehiste i artikeln för att stödja sig på och han använder mycket negativt laddade ord i artikeln.

Det enda som kan utläsas i artiklarna från AB och Exp är att Otto inte tackat jag till ett avtal som skulle ge 70kkr/månad. Inget kan sägas om varför eller hur eller något. Trots bristen på saklighet och bristen på fakta ger han hela vår klubb en smäll och dessutom oss supportrar en fetingsmäll som smör på gröten.

Jag blir så jävla arg.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:Ros på aftonbl. kallar det "Otto-gate" = han borde fråntas sin twitter...



Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu förstår jag inte riktigt. Men vad är det för fel med att kallan Otto-sagan för "Otto-gate" ? Det är ju ett väldigt vanligt uttryck i Silly-sammanhang.
Det är trams och i samband med snubbens journalistiska självmål till skitartikel smakar uttrycket jävligt unket. Det hoppas jag du förstår. Smörja av sämsta klass utan vettig fakta som publiceras i sportbladet... Nej, riktigt illa. Ottos situation jämförs med R Nixons Watergate. Sopa.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Varför sitta och vara upprörd över vad den okunniga sopan skriver? Sluta följ Ros och alla andra smurf-experter så är problemet löst.

Det är ju att folk följer vad han skriver som gör att han har den minsta trovärdighet. Sluta följ på twitter, sluta läs hans blogg.
Sant, ska inte mata trollet, men fan att jag "vänder andra kinden till" när han kissar på oss i kvällspressen. Han kunde skrivit en BRA artikel om det hela. Han kunde gett det en chans att bli något vi alla kunde få dra nytta av. Istället förvandlar han texten till en "Nu hatar vi Djurgårn lite till va?!"-grej. Riktigt svinigt i mina ögon och lågt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:
DIF_Soldier skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:Ros på aftonbl. kallar det "Otto-gate" = han borde fråntas sin twitter...



Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu förstår jag inte riktigt. Men vad är det för fel med att kallan Otto-sagan för "Otto-gate" ? Det är ju ett väldigt vanligt uttryck i Silly-sammanhang.
Det är trams och i samband med snubbens journalistiska självmål till skitartikel smakar uttrycket jävligt unket. Det hoppas jag du förstår. Smörja av sämsta klass utan vettig fakta som publiceras i sportbladet... Nej, riktigt illa. Ottos situation jämförs med R Nixons Watergate. Sopa.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Varför sitta och vara upprörd över vad den okunniga sopan skriver? Sluta följ Ros och alla andra smurf-experter så är problemet löst.

Det är ju att folk följer vad han skriver som gör att han har den minsta trovärdighet. Sluta följ på twitter, sluta läs hans blogg.
Sant, ska inte mata trollet, men fan att jag "vänder andra kinden till" när han kissar på oss i kvällspressen. Han kunde skrivit en BRA artikel om det hela. Han kunde gett det en chans att bli något vi alla kunde få dra nytta av. Istället förvandlar han texten till en "Nu hatar vi Djurgårn lite till va?!"-grej. Riktigt svinigt i mina ögon och lågt.
Du vet människor som när man tittar dem i ögonen direkt inser att där inte finns något bakom pannbenet, och att det syns på personen i fråga att denne inte har den fetaste jävla aning om vad de sysslar med?

Ros och Wennerholm är sådana människor. Anrell är övertygad om att han är bäst vilket nästan gör honom till den mest tragiska av de tre.

Sorry för ot.
Säg den glädje som varar
Skriv svar