Kristofer Ottosson-Insamling
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag har en känsla av att det är DIF som gått ut med detta till media. De vill inte ha Ottosson i laget av olika anledningar och för att få oss fans på sin sida går man ut med dessa uppgifter om förhandlingarna. Alla verkar tolka det olika och det är precis så journalisterna vill vinkla det.
Att ta in Otto i detta läge blir omöjligt - spelare har gått ner i lön och andra har betalat sin övergångssumma.
Jag har stöttat insamlingen, skänkt en hel del och spridit via alla kanaler och jag vill fortfarande ha Otto kvar. Men han har ledningen mot sig, lagkamrater emot sig och även fans emot sig så situationen är ohållbar.
Att ta in Otto i detta läge blir omöjligt - spelare har gått ner i lön och andra har betalat sin övergångssumma.
Jag har stöttat insamlingen, skänkt en hel del och spridit via alla kanaler och jag vill fortfarande ha Otto kvar. Men han har ledningen mot sig, lagkamrater emot sig och även fans emot sig så situationen är ohållbar.
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Vad skulle DIF vinna på att gå ut med detta? Tycker detta är bra om det stämmer så vi dödliga får reda på att han nobbat ett mkt bra kontraktsförslag. 70k imånaden plus en fet bonus. Vi snackar Allsvenskan!!!!!!!Tessan skrev:Jag har en känsla av att det är DIF som gått ut med detta till media. De vill inte ha Ottosson i laget av olika anledningar och för att få oss fans på sin sida går man ut med dessa uppgifter om förhandlingarna. Alla verkar tolka det olika och det är precis så journalisterna vill vinkla det.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men vad är det som händer gällande det nya uttalande med Otto i AF och Ex
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5149116.ab
??
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5149116.ab
??
I så fall konstigt att erbjuda ett allsvenskt kontrakt i 70-lax klassen till en spelare man inte vill ha?Tessan skrev:Jag har en känsla av att det är DIF som gått ut med detta till media. De vill inte ha Ottosson i laget av olika anledningar och för att få oss fans på sin sida går man ut med dessa uppgifter om förhandlingarna. Alla verkar tolka det olika och det är precis så journalisterna vill vinkla det.
-
Att Dif inte vill ha Otto känns långsökt, han är ju enligt min mening en av dom viktigaste i laget, har sagt det förut, men Otto ha väl det bästa låg nivå spelet av dom flesta i svensk hockey!Fricke skrev:I så fall konstigt att erbjuda ett allsvenskt kontrakt i 70-lax klassen till en spelare man inte vill ha?Tessan skrev:Jag har en känsla av att det är DIF som gått ut med detta till media. De vill inte ha Ottosson i laget av olika anledningar och för att få oss fans på sin sida går man ut med dessa uppgifter om förhandlingarna. Alla verkar tolka det olika och det är precis så journalisterna vill vinkla det.
Otto är en man tar sig råd med.
Tror att DIF släppt detta för att de VILL ha Otto, och för att därmed sätta lite press på honom att gå ner från vansinneskravet på sexsiffrigt i månadslön. Med en halv mille insamlat direkt till Otto, samtidigt som alla som bidragit i kampanjen nu vet att Otto tackat nej till lön på 70,000 kr, tror jag förutsättningarna är så goda de öht kan bli för att han ska skriva på.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- starvin_marwin
Förstår inte riktigt uppståndelsen. Folk här inne har gång på gång fått erfara aftonbladets skämt till journalistik och ändå så tar man en sådan här artikel på fullaste allvar. Läser man mellan raderna är det uppenbart att de så kallade fakta i artikeln kommer ifrån en tid innan Otto ens var medveten om fansen insamling. Då är det jävligt tacksamt att hålla på infon i några veckor och sedan få det att framstå som att Otto har nobbat fansen pengar när detta i själva verket endast är gamla nyheter som inte har någonting med nuläget att göra. Aftonbladet med dårar som Anrell och Ros är fan ett hån mot de många jävligt vettiga sportjournalister vi har i detta landet.
- -daniel-
Det stora problemet som jag ser det är inte huruvida artikeln i kvällsblaskan är sann eller inte, utan det skapar otvivelaktigt en jävligt dålig gruppdynamik i laget....bara se på Linkans twittrande (som förövrigt borde upphöra när det gäller spelare i laget).
Jag känner att det finns två alternativ.
1) Man går ut och officiellt klargör vad som blivigt sagt, men kanske framförallt pratar och förklarar för övriga spelare. Då finns det fortfarande en chans att Otto skulle kunna komma in i laget igen och avsluta sin karriär precis på det sätt som 99% av oss vill.
2) Man sparar slantarna och säger Hej då och tack till Otto. Istället förstärks laget runt jul.
Eftersom alternativ 1 aldrig kommer ske så ser jag hellre 2:an. Tyvärr alltså...
1) Man går ut och officiellt klargör vad som blivigt sagt, men kanske framförallt pratar och förklarar för övriga spelare. Då finns det fortfarande en chans att Otto skulle kunna komma in i laget igen och avsluta sin karriär precis på det sätt som 99% av oss vill.
2) Man sparar slantarna och säger Hej då och tack till Otto. Istället förstärks laget runt jul.
Eftersom alternativ 1 aldrig kommer ske så ser jag hellre 2:an. Tyvärr alltså...
Om man får vara lite petig och en besserwisser så är ju faktiskt inte Otto en spelare i laget i dagsläget. Jag har svårt att se att det skulle bli en dålig gruppdynamik pga av allt det som har skett när ingen vet vad som händer.-daniel- skrev:Det stora problemet som jag ser det är inte huruvida artikeln i kvällsblaskan är sann eller inte, utan det skapar otvivelaktigt en jävligt dålig gruppdynamik i laget....bara se på Linkans twittrande (som förövrigt borde upphöra när det gäller spelare i laget).
-
orkar fan inte bry mig om otto längre. gubben verkar mer och mer girig för varje minut. Läser man Fbrembergs twitter får man även känslan att han tycker detsamma och liksom jag tycker synd om alla studenter, äldre och de som kanske inte vanligtvis har pengar över som satt in pengar på detta kontot. För mig personligen som bara har en sambo, inga barn, så berör inte de pengarna som jag skickade in mig något men jag kan tänka mig andra... fyfan vad lack jag hade varit...
Dags att "kräva" få reda på hur det ligger till? annars tycker jag pengarna läggs bäst på någon annan, vill inte ha en Otto som tvekade om fortsättningen på 100k i månaden när spelare som bremberg ligger under det.
Dags att "kräva" få reda på hur det ligger till? annars tycker jag pengarna läggs bäst på någon annan, vill inte ha en Otto som tvekade om fortsättningen på 100k i månaden när spelare som bremberg ligger under det.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
-
Vill ju tro att Bremberg hade ironi i sitt inlägg på twitter, kan inte tänka mej nåt annat, sen vill jag ju tycka för det första att Otto är värd mer lön än Bremberg, när Bremberg gör en dålig match förtjänar han inte en plats på bänken i Borås. Sen tror jag för oss som har "vanlig" lön att 70 papp låter som väldigt mycket i månaden, men får väl tänka oxå att han har ju garanterat mer utgifter än dom flesta som skriver här. Och 70-100 är inte super mycket för att spelare i den klassen, även i Allsvenskan.Pogue Mahone skrev:orkar fan inte bry mig om otto längre. gubben verkar mer och mer girig för varje minut. Läser man Fbrembergs twitter får man även känslan att han tycker detsamma och liksom jag tycker synd om alla studenter, äldre och de som kanske inte vanligtvis har pengar över som satt in pengar på detta kontot. För mig personligen som bara har en sambo, inga barn, så berör inte de pengarna som jag skickade in mig något men jag kan tänka mig andra... fyfan vad lack jag hade varit...
- BaronVonDif
Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Om det ska bli nån fortsatt effekt på insamlingen måste DIF och Otto lägga fram korten på bordet för oss fans, uppenbarligen är det nåt som inte stämmer. Att Otto hellre går arbetslös och tjänar noll än att spela för 70k i månaden låter märkligt och att fansens sparpengar och klubbens kassa ansträngd till max skulle vara tungan på vågen för hans signatur får mig mer villig att ge pengarna till en stabil keeper.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Detta har jag också undrat över, vad har han för alternativ om det inte blir DIF? 70K är ju bättre än ingenting.BaronVonDif skrev:Om det ska bli nån fortsatt effekt på insamlingen måste DIF och Otto lägga fram korten på bordet för oss fans, uppenbarligen är det nåt som inte stämmer. Att Otto hellre går arbetslös och tjänar noll än att spela för 70k i månaden låter märkligt och att fansens sparpengar och klubbens kassa ansträngd till max skulle vara tungan på vågen för hans signatur får mig mer villig att ge pengarna till en stabil keeper.
Det är väl helt enkelt det priset han sätter på sin tid i bussar till Haparanda istället för att vara med familjen och pyssla med annat.Buford skrev:Detta har jag också undrat över, vad har han för alternativ om det inte blir DIF? 70K är ju bättre än ingenting.BaronVonDif skrev:Om det ska bli nån fortsatt effekt på insamlingen måste DIF och Otto lägga fram korten på bordet för oss fans, uppenbarligen är det nåt som inte stämmer. Att Otto hellre går arbetslös och tjänar noll än att spela för 70k i månaden låter märkligt och att fansens sparpengar och klubbens kassa ansträngd till max skulle vara tungan på vågen för hans signatur får mig mer villig att ge pengarna till en stabil keeper.
Jag är ingen otto-person och har heller inte skänkt några pengar. Jag var nära när jag såg entusiasmen och ville vara en del av "gänget" men avstod till slut ändå. Jag tror inte på något sätt att Otto är nödvändig för att gå upp igen, tvärt om var han med och delaktig när vi åkte ner.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Ja han var väl lika delaktig som resten av laget? Sen vill jag väl tro och tycka att Otto gjorde en bra säsong i den mån det gick att vara bra i det forna laget, ska de kastas stenar på den säsongen så vill jag skicka alla dom till defensiven!sensei skrev:Det är väl helt enkelt det priset han sätter på sin tid i bussar till Haparanda istället för att vara med familjen och pyssla med annat.Buford skrev:Detta har jag också undrat över, vad har han för alternativ om det inte blir DIF? 70K är ju bättre än ingenting.BaronVonDif skrev:Om det ska bli nån fortsatt effekt på insamlingen måste DIF och Otto lägga fram korten på bordet för oss fans, uppenbarligen är det nåt som inte stämmer. Att Otto hellre går arbetslös och tjänar noll än att spela för 70k i månaden låter märkligt och att fansens sparpengar och klubbens kassa ansträngd till max skulle vara tungan på vågen för hans signatur får mig mer villig att ge pengarna till en stabil keeper.
Jag är ingen otto-person och har heller inte skänkt några pengar. Jag var nära när jag såg entusiasmen och ville vara en del av "gänget" men avstod till slut ändå. Jag tror inte på något sätt att Otto är nödvändig för att gå upp igen, tvärt om var han med och delaktig när vi åkte ner.