narren skrev:Inge eld utan ved. Det stämmer mycket väl att Ottosson tackat nej till första kontraktet som lades fram och tackade nej, skulle folk prata med de som är mer insatta i vad som sagts skulle det bekräftas.
Oavsett förstår jag inte riktigt i hur man som person resonerar när man vill ha kvar Ottosson... Ponera att han inte hade alla sina säsonger i Djurgården men däremot har den åldern i sig han har nu, samt att han är på den nivå han är nu i hockey. Legend hit och dit men jag vill se Djurgården vinna, jag vill se Djurgården i elitserien. Jag hoppas dessa pengar går till något betydligt bättre än Ottosson.
Detta är mina tankar och även därför jag inte ens varit nära på att bidra med pengar. Tycker synd om er som har gjort det.
hehe du tror att supportrarna skulle gått in med sparkapitalet för helt okänd lirare? Tror du att vi med den ekonomin vi har i HA kan få en bättre hockeyspelare än Otto? Visst, chansa kan vi, men ärligt, tror du verkligen det?! på riktigt?!
«städade bort påhopp» //Mod.
Okänd lirare? Läs igen vad jag skriver, se på hans senaste säsonger. Skulle han inte varit någon som spelat i DIF alla dessa säsonger etc. Då skulle folk snarare vilja bli av med honom som spelare. Jag ser ingen framtid för Ottosson, jag tar hellre en 20 åring som kommer kämpa för sig egen framgång och Djurgårdens, en spelare som tar upp oss i elitserien och stannar i 1-3 år.
Ena stunden klagar folk på truppen, huvuden ska rulla hit och dit. Sen åker vi ner i allsvenskan, då ska vi helt plötsligt vara nöjda och säga "Ja men Ottosson är fan bäst när han är som bäst". Snacka om att nöja sig med det mindre, jag menar är inte de flesta spelare bra när de är bra. Typ det enda argumentet folk har för att Ottosson ska stanna.
narren skrev:Inge eld utan ved. Det stämmer mycket väl att Ottosson tackat nej till första kontraktet som lades fram och tackade nej, skulle folk prata med de som är mer insatta i vad som sagts skulle det bekräftas.
Oavsett förstår jag inte riktigt i hur man som person resonerar när man vill ha kvar Ottosson... Ponera att han inte hade alla sina säsonger i Djurgården men däremot har den åldern i sig han har nu, samt att han är på den nivå han är nu i hockey. Legend hit och dit men jag vill se Djurgården vinna, jag vill se Djurgården i elitserien. Jag hoppas dessa pengar går till något betydligt bättre än Ottosson.
Detta är mina tankar och även därför jag inte ens varit nära på att bidra med pengar. Tycker synd om er som har gjort det.
hehe du tror att supportrarna skulle gått in med sparkapitalet för helt okänd lirare? Tror du att vi med den ekonomin vi har i HA kan få en bättre hockeyspelare än Otto? Visst, chansa kan vi, men ärligt, tror du verkligen det?! på riktigt?!
Magnutz, jag tar dig lika seriöst som jag tar grisfot. Du är en av anledningarna till att mer seriösa skribenter håller sig borta från detta forum. Kudos dock att du fortfarande orkar hålla på.
Okänd lirare? Läs igen vad jag skriver, se på hans senaste säsonger. Skulle han inte varit någon som spelat i DIF alla dessa säsonger etc. Då skulle folk snarare vilja bli av med honom som spelare. Jag ser ingen framtid för Ottosson, jag tar hellre en 20 åring som kommer kämpa för sig egen framgång och Djurgårdens, en spelare som tar upp oss i elitserien och stannar i 1-3 år.
Ena stunden klagar folk på truppen, huvuden ska rulla hit och dit. Sen åker vi ner i allsvenskan, då ska vi helt plötsligt vara nöjda och säga "Ja men Ottosson är fan bäst när han är som bäst". Snacka om att nöja sig med det mindre, jag menar är inte de flesta spelare bra när de är bra. Typ det enda argumentet folk har för att Ottosson ska stanna.
Trevlig inledning. vet inte riktigt varför du bär dig åt så där men, det får vara.
Hur som helst.
Vilken 20åring skulle du ta som skulle leverera på nivå med eller över Otto? Jag ser inte det som troligt att vi lyckas hitta en sån 20åring. Laget är redan väldigt ungt, igen. Kan vi chansa i detta läget?
Roligt att det ska skrivas sådana här saker utan att källor redovisas och så vidare. Som någon sa, så var ju detta definitivt inte vad insamlingen och framför allt DIF och Otto behöver just nu. Jag har personligen talat med några av huvudpersonerna i detta "drama" idag. Jag kommer lyfta frågan i morgon med dessa, men tills dess vill jag be samtliga betänka att sanningen ligger i betraktarens öga.
Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Sålänge vi inte vet vilka löner Fimpen och Ölvestad har nu känns det ju lite fel att klanka på Otto för att han skulle vara girig. Om det är så att de får ~100k kan jag väl förstå att Otto vill ha ungefär samma. Ska man ta ett snitt över de senaste säsongerna känns det spontant som Otto varit nyttigare och bidragit mer till laget än både Jimpa och Fimpen och att han då ska ha sämre lön än dom under var som mer all säkerhet blir hans sista säsong känns ju bara fel.
Roligt att det ska skrivas sådana här saker utan att källor redovisas och så vidare. Som någon sa, så var ju detta definitivt inte vad insamlingen och framför allt DIF och Otto behöver just nu. Jag har personligen talat med några av huvudpersonerna i detta "drama" idag. Jag kommer lyfta frågan i morgon med dessa, men tills dess vill jag be samtliga betänka att sanningen ligger i betraktarens öga.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
cCat skrev:Roligt att det ska skrivas sådana här saker utan att källor redovisas och så vidare. Som någon sa, så var ju detta definitivt inte vad insamlingen och framför allt DIF och Otto behöver just nu. Jag har personligen talat med några av huvudpersonerna i detta "drama" idag. Jag kommer lyfta frågan i morgon med dessa, men tills dess vill jag be samtliga betänka att sanningen ligger i betraktarens öga.
Olyckligt att aftonbladet skriver som de gör. Det har inget syfte. Skapar bara oreda. Mycket trist. Om artikeln varit objektivt skriven hade den kanske haft ett syfte, men nu är den enbart en provokation.
cCat skrev:Roligt att det ska skrivas sådana här saker utan att källor redovisas och så vidare. Som någon sa, så var ju detta definitivt inte vad insamlingen och framför allt DIF och Otto behöver just nu. Jag har personligen talat med några av huvudpersonerna i detta "drama" idag. Jag kommer lyfta frågan i morgon med dessa, men tills dess vill jag be samtliga betänka att sanningen ligger i betraktarens öga.
Om ni ska få in en krona till så behöver detta som så många säger, redas ut. Snabbt. Helst med ett uttalande från Otto och DIF. Hur långt man är ifrån varandra osv.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Första budet på 70k kom väl innan insamlingen, och det efterföljande budet Otto fick var när vi precis startat insamlingen. Med andra ord är inte de insamlade 400k 100% inräknade eftersom det inte framgår i artikeln att kontrakförslaget presenterades nyligen. Så tolkar jag det.
Även om det inte är nåt som behöver stämma så är jag glad för att jag själv inte satte in pengar på kontot. Var nära, men ändrade mig i sista stund av anledningar som streck-danne tar upp.
Antingen accepterar man ett bud eller så nobbar man det. Det vi fans kan göra är att gå in med en insamling för att hjälpa challe värva vad han vill, det är rimligt. Men när det kommer till enskilda spelare blir det tyvärr bara pannkaka.
Daniel942 skrev:Även om det inte är nåt som behöver stämma så är jag glad för att jag själv inte satte in pengar på kontot. Var nära, men ändrade mig i sista stund av anledningar som streck-danne tar upp.
Antingen accepterar man ett bud eller så nobbar man det. Det vi fans kan göra är att gå in med en insamling för att hjälpa challe värva vad han vill, det är rimligt. Men när det kommer till enskilda spelare blir det tyvärr bara pannkaka.
Vi får hoppas att fakta från rätt källor når ut till oss.
En insamling behöver ett fokus och Otto var/är ett starkt sådant fokus. Utan honom att sikta på hade vi inte fått in något alls, tippar jag på.
Jag önskar vi får veta mer hur det ligger till. Oavsett.
Om inte Otto eller DIF går ut med en dementi ang lönen eller berättar vad han verkligen vill ha tror jag att insamlingen kommer att stanna upp. Lider med dom som har tagit från sina besparingar och lagt flera tusen till insamlingen och köpt tröjor itron att otto kunde räddas.
jag tycker vi sänker denna insamling till DIF så får dom köpa en målvakt som vi behöver.
DIF_Söderort skrev:Om inte Otto eller DIF går ut med en dementi ang lönen eller berättar vad han verkligen vill ha tror jag att insamlingen kommer att stanna upp. Lider med dom som har tagit från sina besparingar och lagt flera tusen till insamlingen och köpt tröjor itron att otto kunde räddas.
jag tycker vi sänker denna insamling till DIF så får dom köpa en målvakt som vi behöver.
Men det finns nog gott om pengar till målvakt. Steve Valiquette skulle enligt Tomas Ros få 200.000 Euro i lön men om uppgiften stämmer det vet jag inte.
Nä det borde finnas tillräckligt med pengar nu både för målvakt och Ottosson.
Jag tycker det här med Otto verkar skumt, litar inte riktigt på Aftonbladet. Otto känns inte som den giriga typen.
[quote="pulverapa"]Låter som att min gissning med 70-80k i lön för Ölvestad stämmer ganska bra. Bremberg har inte över 100k vilket är intressant. Fimpen har nog 40k.
Det verkar som att Ottosson gjort bort sig lite.[/quote