Kristofer Ottosson-Insamling
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Ska han ha 30k mer i månaden än nuvarande bud EFTER insamlingen så har vi ju en bra jävla bit kvar och inga 100k kvar direkt.
Expert.
Han är ju inte precis Zlatan :O?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det här börjar kännas rätt ruttet...
Så som jag uppfattade det, fick han tidigt ett bud på 70 i månaden som han då nobbade. Pengarna lades på andra spelare, och då stod till slut Ottosson utanför Djurgården, med "småpengar" kvar. Till dessa småpengar skjuts nu insamlingen och allt vad den genererat i, och ett slutbud ges därefter när insamlingen stannat av.SirDIFalot skrev:Ska han ha 30k mer i månaden än nuvarande bud EFTER insamlingen så har vi ju en bra jävla bit kvar och inga 100k kvar direkt.
Men i vilket fall, så vill jag snarast veta vad som krävs, annars är detta slutet på denna saga. För insamlingens fortsättning så var detta en stor fet käpp i hjulet.
Det räcker nu, här tömmer knegare, studenter och fattiglappar lädret och karln är inte nöjd (om det som aftonhoran skriver stämmer).
Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Får väl se hur många som blev toktaggade på att sätta in pengar den 25e nu.B.I.B.A skrev:Håller med SirDIFalot. Det krävs ett rejält uppsving om vi ska lyckas nu och även om vi själva inte har några idéer på hur det ska lösas så måste problemet påpekas och accepteras innan det kan lösas.SirDIFalot skrev:Nu har väl knappt ett enda negativt inlägg mot riktats motinsamlingen i den här tråden. Trots att det finns ett missnöje bland vissa supportrar. Så fattar inte vad det klagas på här. Varenda jävel här har ju backat upp hela grejjen. Finns inget att gnälla på.Doyle skrev:Visst är analys och konstruktiva förslag ett sätt att förändra världen. Men för fan här handlar det om att dra in 100 papp till DIF. Gnälligan kan ju ställa sig i ett hörn och sparka grus och torka snor och tycká att detta kommer aldrig att funka....Fan...det är looser mentalitet. De som på eget initiativ dragit igång detta har faktiskt gjort en otrolig insats som fan bör belönas på Hovets is när säsongen drar igång. Börja peppa nu när lönen snart tickar in på kontot. Betänk att många har haft eller har semester och sedelfack o myntfack är hur tomma som helst. Snart drar vi in de 100 papp som fattas....Påfyllning väntar ju den 25...remember....
Mina heros är helt klart Andy och cCat...mfl. Ni har gjort något och snackat mindre...RESPEKT !!!
Jag vill inget mer än att Otto ska bli kvar och därmed slänger jag in ännu en slant när lönen kommer. Kanske kan det vara en idé att uppmana folk att göra en ansträngning nu lagom till den 25:e? Vid löning är vi väl alla lite mer generösa.
Kom igen nu bröder och systrar! Alla som har råd! En slant till vid löning!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5149116.ab
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Marcus Ljung betalade för att spela i DIF. Just saying.
Så Otto ska ha 100 k alltså? Det är fruktansvärt mycket pengar.
Så Otto ska ha 100 k alltså? Det är fruktansvärt mycket pengar.
Passar illa in i sammanhanget, det råder det inget tvivel om...Staten skrev:Marcus Ljung betalade för att spela i DIF. Just saying.
Men jag tycker dock faktiskt att vi alla ska ta det lite lugnt. Även om beskeden kanske inte är världens roligaste, så vet vi i ärlighetens namn, inte mycket om vad detta beror på. Det enda som jag kan tänka mig är att Otto vet vad övriga i laget har fått, och därefter vill ha en lön som han i förhållande till vad övriga medspelare tjänar, vilket jag har full förståelse för om så är fallet. Sitter Linkan på 100 i månaden, och Jimmie likaså, så kan jag ändå på sätt och vis förstå att Ottosson vill ha samma deal.
Men oavsett vad så är det här komplicerat, och att supportrar går in med pengar för att en spelare ska få en lön på 100k i månaden, när medelinkomsten av alla dom som bidrar garanterat är avsevärt mycket, mycket lägre än så, känns fel. Ottosson har sagt att han tycker att det känns konstigt, och med facit i hand förstår jag det. Situationen är inte optimal för någon.
Sen när börjar man tro på kvällstidningarna här inne? 90 procent av det de skriver är inte sant.
Det är ju förfan tragiskt att vissa tror på allt dom läser......... Gå och lägg er.
SettleR skrev:Det är ju förfan tragiskt att vissa tror på allt dom läser......... Gå och lägg er.
Dem har inte alltid fel, och om detta skulle stämma så känns allt så felbastis7 skrev:Sen när börjar man tro på kvällstidningarna här inne? 90 procent av det de skriver är inte sant.
-
Stämmer det som tidningen skriver kan man bara säga.
Hej då otto du var tydligen lika girig som mackan, nu tar vi degen och lägger på en målvakt.
Hej då otto du var tydligen lika girig som mackan, nu tar vi degen och lägger på en målvakt.
Karel måste avgå
- -daniel-
Det stora problemet är att det är tämligen ointressant om det stämmer eller inte stämmer; liknande uppslag skapar en fruktansvärd irritation. Kan också tänka mig det inte direkt främjar gruppdynamiken i laget alla turer kring den här soppan.
Nä, nu måste korten på bordet upp snabbt som satan och vi fans som betalat med pengar och tid för det här måste få klarhet i vad som har blivit sagt och vad som gäller...
Nä, nu måste korten på bordet upp snabbt som satan och vi fans som betalat med pengar och tid för det här måste få klarhet i vad som har blivit sagt och vad som gäller...
Senast redigerad av -daniel- den 2012-07-21 22:48:46, redigerad totalt 1 gånger.
Varför döma ut nån när man inte vet 100 procent sanningen? Som att säga att en är skyldig utan att ha sätt några bevis. Tänka på vad han har gjort för klubben för faan.
Trots att media idag består utav 99.9% slaskjournalistik och är allmänt opålitliga så lägger detta ändå sordi på stämningen. Eftersom vi inte vet allt, då både DIF och Otto inte talar ur skägget kan vi bara spekulera.sthlm1891 skrev:SettleR skrev:Det är ju förfan tragiskt att vissa tror på allt dom läser......... Gå och lägg er.Dem har inte alltid fel, och om detta skulle stämma så känns allt så felbastis7 skrev:Sen när börjar man tro på kvällstidningarna här inne? 90 procent av det de skriver är inte sant.
Vad har Otto för alternativ om det inte blir spel i DIF? Kan hockeyspelare stämpla?