Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFnacka
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av DIFnacka »

Fick äntligen tummen ur och satte in en femhundring. Ett steg närmre halvmiljonen!
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
B.I.B.A

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:
Doyle skrev:Visst är analys och konstruktiva förslag ett sätt att förändra världen. Men för fan här handlar det om att dra in 100 papp till DIF. Gnälligan kan ju ställa sig i ett hörn och sparka grus och torka snor och tycká att detta kommer aldrig att funka....Fan...det är looser mentalitet. De som på eget initiativ dragit igång detta har faktiskt gjort en otrolig insats som fan bör belönas på Hovets is när säsongen drar igång. Börja peppa nu när lönen snart tickar in på kontot. Betänk att många har haft eller har semester och sedelfack o myntfack är hur tomma som helst. Snart drar vi in de 100 papp som fattas....Påfyllning väntar ju den 25...remember....

Mina heros är helt klart Andy och cCat...mfl. Ni har gjort något och snackat mindre...RESPEKT !!!
Nu har väl knappt ett enda negativt inlägg mot riktats motinsamlingen i den här tråden. Trots att det finns ett missnöje bland vissa supportrar. Så fattar inte vad det klagas på här. Varenda jävel här har ju backat upp hela grejjen. Finns inget att gnälla på.
Håller med SirDIFalot. Det krävs ett rejält uppsving om vi ska lyckas nu och även om vi själva inte har några idéer på hur det ska lösas så måste problemet påpekas och accepteras innan det kan lösas.

Jag vill inget mer än att Otto ska bli kvar och därmed slänger jag in ännu en slant när lönen kommer. Kanske kan det vara en idé att uppmana folk att göra en ansträngning nu lagom till den 25:e? Vid löning är vi väl alla lite mer generösa.

Kom igen nu bröder och systrar! Alla som har råd! En slant till vid löning!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Man har hört talas om denna insamling på Åland och inrättat särskilda insättningsautomater, stort! :)
Bild
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

JohanPez skrev:Man har hört talas om denna insamling på Åland och inrättat särskilda insättningsautomater, stort! :)
Bild
Ha ha ha ha härligt Johan!!!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

JohanPez skrev:Man har hört talas om denna insamling på Åland och inrättat särskilda insättningsautomater, stort! :)
Bild
haha! Made my day!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Enligt Expressen så nobbade otto ett bud från Dif nyligen nån som kan utveckla?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Snart får nog Otto gått ut med lite siffror själv på vad som erbjudits och krävts mellan honom och DIF om han inte ska uppfattas som girig.
Expert.
Joas

Inlägg av Joas »

Om jag förstod rätt så har Otto tackat nej till ännu ett bud från DIF idag. Insamlingen hjälpte alltså inte. Fick detta skickat till mig på facebook från en trovärdig källa.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

XantE skrev:Enligt Expressen så nobbade otto ett bud från Dif nyligen nån som kan utveckla?
Enligt aftonhoran så har DIF erbjudit honom 70k i månaden efter nedflyttningen. Sedan var det 44k plus pengarna från insamlingen men han vill tydligen ha mer.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5149116.ab
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Challen skrev:
XantE skrev:Enligt Expressen så nobbade otto ett bud från Dif nyligen nån som kan utveckla?
Enligt aftonhoran så har DIF erbjudit honom 70k i månaden efter nedflyttningen. Sedan var det 44k plus pengarna från insamlingen men han vill tydligen ha mer.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5149116.ab
Eh... Varför kan han inte acceptera det? (om det nu stämmer)
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Stämmer det att Ottosson nobbat ett bud på 70 i månaden så blir man ju lite kluven. En dålig allsvensk lön är det verkligen inte. Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta nu... Det kändes på förhand som budet han fick var ett skambud, men aftonbladets uppgifter tyder på en annan verklighet. Att supportrar ska ta sparpengar för att han ska vara kvar och få 100 i månaden, känns om jag ska vara ärlig, i skrivande stund, jävligt fel.

Men å andra sidan, jag vet inte vad Otto hade innan, men runt 40 000 kronor efter skatt varje månad klarar man sig fruktansvärt bra på. Det är kanske fullt möjligt att lönen inte är huvudanledningen till att man inte kommer överens, börjar kännas som det. Trist är det i vilket fall som helst.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

För min del. Om Aftonbladets siffror stämmer.

Tack och hej! Vi kan få någon bättre får dom pengarna om han ska ha såna krav.
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Han nobbade alltså 70 jävla tusen efter degraderingen.. Det här känns fan inte bra. Lägg pengarna på en bra målvakt istället + en annan center.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Salas skrev:Stämmer det att Ottosson nobbat ett bud på 70 i månaden så blir man ju lite kluven. En dålig allsvensk lön är det verkligen inte. Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta nu... Det kändes på förhand som budet han fick var ett skambud, men aftonbladets uppgifter tyder på en annan verklighet. Att supportrar ska ta sparpengar för att han ska vara kvar och få 100 i månaden, känns om jag ska vara ärlig, i skrivande stund, jävligt fel.

Men å andra sidan, jag vet inte vad Otto hade innan, men runt 40 000 kronor efter skatt varje månad klarar man sig fruktansvärt bra på. Det är kanske fullt möjligt att lönen inte är huvudanledningen till att man inte kommer överens, börjar kännas som det. Trist är det i vilket fall som helst.
Håller med dig fullt. Som jag skrev i en annan tråd så tycker iallafall jag att han känns väldigt girig just nu. 100k i månaden är ju förfan sjukt. Nu vart jag irriterad.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:För min del. Om Aftonbladets siffror stämmer.

Tack och hej! Vi kan få någon bättre får dom pengarna om han ska ha såna krav.
Can't agree more! Då kan vi köpa in någon köttmaskin till laget
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar