Ja, vi har en 5-6 spelare som kan centra ja. Men ska Ljungh gå in som 2:a och Weigel/Wennberg som 3a? Det skulle inte vara en centeruppsättning värdig ett topplag tror jag. Men givetvis måste ju Challe hävda att han är nöjd med laget och att truppen är spikad när det inte fanns pengar. Men det är ju rätt uppenbart att han tycker att vi behöver Otto. Annars hade han inte stått bakom den här insamlingen eller förhandlat med honom så länge.pulverapa skrev:Jag läste någonstans en intervju med någon av tränarna där han räknade upp 5-6 centrar i truppen. Dessutom så var laget klart innan det drogs igång en insamling. Dock är Ottosson en fin bonus till truppen som gör att någon av våra hybrida centrar får spela forward istället.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Absolut. Stundtals spelade Otto sin livs hockey förra säsongen. I sina bästa stunder är han inte bara bästa center i Allsvenskan utan även i Elitserien. Jag hoppas den breda massan förstår vidden av hans kunnande.Highwind skrev:Som någon har varit inne på här är det viktigt vilken förebild de unga i Djurgården har. Att plocka in en kille som Conny håller helt enkelt inte. Sen kan man ju fråga sig vilka som gjorde en bättre (eller mindre dålig) säsong än Otto 2011/2012. Inte är det många. Otto var tongivande under stora delar av säsongen även om han försvann på slutet.
Tyvärr håller ju inte räddaotto.se måttet för att folk ska förstå det ännu.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Jag tror typ alla pengar kom in via att nyheten låg överst på difhockey.se bara. Tror det är extremt få som fått nyss om insamlingen via twitter, facebook eller räddaotto.seDIF_Soldier skrev:Absolut. Stundtals spelade Otto sin livs hockey förra säsongen. I sina bästa stunder är han inte bara bästa center i Allsvenskan utan även i Elitserien. Jag hoppas den breda massan förstår vidden av hans kunnande.Highwind skrev:Som någon har varit inne på här är det viktigt vilken förebild de unga i Djurgården har. Att plocka in en kille som Conny håller helt enkelt inte. Sen kan man ju fråga sig vilka som gjorde en bättre (eller mindre dålig) säsong än Otto 2011/2012. Inte är det många. Otto var tongivande under stora delar av säsongen även om han försvann på slutet.
Expert.
-
Ja, med tanke på att den inte ens kommer upp som förslag när man söker på "Otto", "Ottosson" eller "Kristofer Ottosson" på Google...
När det gäller centrarna har vi ju följande: 1:a - Dustin, 2:a - Ljung, 3:e - Fimpen, 4:e - Wennberg/Weigel/Hank/Honken. Ser inte riktigt problemet....
När det gäller centrarna har vi ju följande: 1:a - Dustin, 2:a - Ljung, 3:e - Fimpen, 4:e - Wennberg/Weigel/Hank/Honken. Ser inte riktigt problemet....
- Andy
Kort återbesök i den uppkopplade världen.SirDIFalot skrev:Jag tror typ alla pengar kom in via att nyheten låg överst på difhockey.se bara. Tror det är extremt få som fått nyss om insamlingen via twitter, facebook eller räddaotto.seDIF_Soldier skrev:Absolut. Stundtals spelade Otto sin livs hockey förra säsongen. I sina bästa stunder är han inte bara bästa center i Allsvenskan utan även i Elitserien. Jag hoppas den breda massan förstår vidden av hans kunnande.Highwind skrev:Som någon har varit inne på här är det viktigt vilken förebild de unga i Djurgården har. Att plocka in en kille som Conny håller helt enkelt inte. Sen kan man ju fråga sig vilka som gjorde en bättre (eller mindre dålig) säsong än Otto 2011/2012. Inte är det många. Otto var tongivande under stora delar av säsongen även om han försvann på slutet.
Jag tror att du har delvis rätt.
Om man börjar med att konstatera att resultatet, oavsett hur mycket eller lite det ökat sedan sist, är smått fantastiskt. Inte minst mot bakgrund av att vi bar a fått in ett större bidrag på 50.000. Vi har dragit ihop pengarna mitt i djupaste industrisemester genom att få några hundar till några tusen från ett stort antal engagerade personer.
Den hause vi lyckades skapa under första veckan var en skedde tack vare att en kombination av informationskanaler samt genom DIFs välsignelse. När fok såg "RäddaOtto" i olika kanaler och från olika håll ville folk bidra.
Jämför man med tex Leksands återtåg, andra insamlingar etcetera så är den avgörande skillnaden att vi inte fått samma mediala exponering (föga förvånande). Twitter etcetera är utmärkna kanaler för att få etablerade media att "hänga på". Förr eller senare kommer vi at komma igenom bättre i media och då kommer säkert sannolikheten att få större bidrag öka.
Det faktum att vi fått många små bidrag gör ju också att potentialen att öka är större. Det är nog lättare att få 50% av givarna av 100-2000 SEK att dubbla sitt bidrag snarare än att få företaget X att vid sidan av en hypotetisk gåva på 500.000 ge ytterligare 250.000.
Det faktum att vi bara fått ett större bidrag gör ju också att vi även på detta område har potential att växa. Ett lika stort bidrag till skulle öka de insamlade medlen med 10-15% direkt.
Jag håller inte med om att "Rädda Otto" inte håller måttet. Däremot finns det utrymme för förbättringar självklart. Texterna tex skrev jag själv mitt i natten i ett enda långt svep från A till Ö och sedan har jag inte haft möjlighet att se över dem.
Det är viktigt att komma ihåg att vi är några personer som helt utan tidigare kontakt med varandra beslutade oss för att det var dags att lämna tangentbordsrytteriet för att i stället kavla upp ärmarna och göra skillnad i den verkliga världen.
Vi hade ingen plan, ingen erfarenhet av dylika kampanjer, nästan inga kontakter med DIFs tjänstemän innan vi körde igång. Allt bara hände och det blev efter omständigheterna ganska bra.
Vi har lärt oss massor och kommer att komma tillbaks i någon form efter att "Rädda Otto" är avslutat (oavsett slutgiltigt utfall) och då kommer kvaliteten säkert vara högre i det vi gör.
Vill också passa på att säga att - "Rädda Otto" så väl som framtida insatser - blir ännu bättre om fler engagerar sig. Alla bidrag - hur små den än är - spelar en stor och avgörande roll. Inte minst korekturläsning av flygblad, hemsidor etcetera är något vi behöver hjälp med. Hoppas att fler vi engagera sig i framtida aktiviteter.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Har Challe åkt med Janne till Bahamas eller har han avbrutit semestern och jobbar på en målvakt?
+1Husmusen skrev:Har Challe åkt med Janne till Bahamas eller har han avbrutit semestern och jobbar på en målvakt?
Alltid, Oavsett
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Challe arbetar hårt på att hitta en målvakt för tillfället.
Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Undrar just vem han fiskar efter... Ska ytterligare en helg gå utan info. Inte långt tills vi går på is nu...cCat skrev:Challe arbetar hårt på att hitta en målvakt för tillfället.
- SirDIFalot
Men det är en månad till första TRÄNINGSMATCHEN. Så tycker nog vi har mer tid än många hintar om. Problemet är väl snarare att marknaden är tunn just nu.Tessan skrev:Undrar just vem han fiskar efter... Ska ytterligare en helg gå utan info. Inte långt tills vi går på is nu...cCat skrev:Challe arbetar hårt på att hitta en målvakt för tillfället.
Expert.
- -daniel-
Jag tycker det känns rätt sunt att inte DIF panikvärvar första bästa keeper nu när Valiquette fegade ur.
Skönt att Challe har sagt sitt om v75 i dagens AB, skulle inte han leta målvakt?
- SirDIFalot
Det betyder inte att man inte har tid att göra andra saker. Han kanske väntar på besked från 2-3 målvakter som inte kommer höra av sig förrän om en vecka? Exempelvis. Bara för att man jobbar 24 timmar om dagar i typ tre dagar betyder inte att man har en målvakt klar sedan. Spelarna vill ju själva tanka på saken i minst ett par dagar. Speciellt om det handlar om att flytta till ett annat land. Vilket det förmodligen gör i det här fallet.Stocky skrev:Skönt att Challe har sagt sitt om v75 i dagens AB, skulle inte han leta målvakt?
Expert.
Jag har fullt förtroende för Challe, men precis som någon tidigare nämnt är inte marknaden den bästa!
Har en otäck känsla att vi kommer värva "tillbaka" Tyler Plante eller liknande!
Så ingen panik värvning....
Har en otäck känsla att vi kommer värva "tillbaka" Tyler Plante eller liknande!
Så ingen panik värvning....
Alltid, Oavsett
Det är väl som att klaga på att du postar ett inlägg här. Har du inte ett jobb, plugg eller liknande! Klart Challe får göra saker på sin fritid!!!Stocky skrev:Skönt att Challe har sagt sitt om v75 i dagens AB, skulle inte han leta målvakt?
Och lika klart du får posta inlägg här. Du förstår min poäng som kanske blev onödigt dryg. Hoppas på en bra burväktare iaf!