Kanon inlägg, tack för läsningenArkju skrev:Mina anteckningar från vad Challe pratade om efter årsmötet igår (missat vad som sades på en del spelare, komplettera gärna):
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vet inte hur mycket sanning det ligger i det här, men jag träffade en säljare i dag och efter diverse prat kom vi helt otippat in på ämnet hockey (orkar inte förklara hur), och det visade sig att den här karln enligt egen utsago kände Challe Berglund tämligen väl (själv spelade han i Aik veteranhockey, 'nuff said) och han påstod att Sir Charles hade varit mer eller mindre urtokig på den dåliga fysiska statusen på våra spelare när han tog över laget i vintras. Det hade helt enkelt slarvats så inihelvete med träningen så flåset var under all kritik, vilket jag personligen tyckte syntes ibland...
Sen om det hela stämmer eller är överdrifter låter jag vara osagt, men att vi ändrar i träningsupplägget inför den kommande säsongen känns verkligen enbart positivt och kanske något som stärker ovanstående tes något.
Sen om det hela stämmer eller är överdrifter låter jag vara osagt, men att vi ändrar i träningsupplägget inför den kommande säsongen känns verkligen enbart positivt och kanske något som stärker ovanstående tes något.
- SirDIFalot
Fast det där låter konstigt. Våra fystestar gav prima resultat. Våra spelare var bättre tränade än aiks exempelvis.
(Men klart det tar mer på krafterna att spela ett spel som inte funkar än att spela efter en spelidé som fungerar)
(Men klart det tar mer på krafterna att spela ett spel som inte funkar än att spela efter en spelidé som fungerar)
Expert.
- -daniel-
Källa?SirDIFalot skrev:Fast det där låter konstigt. Våra fystestar gav prima resultat. Våra spelare var bättre tränade än aiks exempelvis.
Men som sagt, lägger ingen egen värdering i ovanstående då jag inte för fem öre känner personen som påstod det hela.
- SirDIFalot
Det har jag hört från flertalet personer med god insyn i hockeyn så det tror jag i alla fall. Sedan kan man ju vara fel tränade och massa skit... Men det är väl en annan sak.-daniel- skrev:Källa?SirDIFalot skrev:Fast det där låter konstigt. Våra fystestar gav prima resultat. Våra spelare var bättre tränade än aiks exempelvis.
Men som sagt, lägger ingen egen värdering i ovanstående då jag inte för fem öre känner personen som påstod det hela.
Expert.
Var dom bättre tränade än aiks före säsongen eller under? För jag tror att spelarna var i jättebra fysisk form innan säsongen, sen slarvades det nog en hel del. Det är vad jag tror i alla fall.
- -daniel-
Fast jag tror lite antingen eller; endera är man bra tränad och borde fysiskt prestera efter de normer man satt upp eller så är man dåligt tränad. Men visst kan man exempelvis ha lagt på sig en jävla massa kilon muskler som kanske inte alltid behövs i alla läger men känns inte riktigt som det varit aktuellt i vårt fall...SirDIFalot skrev:Det har jag hört från flertalet personer med god insyn i hockeyn så det tror jag i alla fall. Sedan kan man ju vara fel tränade och massa skit... Men det är väl en annan sak.-daniel- skrev:Källa?SirDIFalot skrev:Fast det där låter konstigt. Våra fystestar gav prima resultat. Våra spelare var bättre tränade än aiks exempelvis.
I övrigt kan det säkert stämma det du skriver, men frågan är då om man ändrade i träningsupplägget enkom för att man ville få till en bättre sammanhållning i gruppen?
- SirDIFalot
Det tror jag definitivt. Och som dom sa på DIFTV. Att dom vill ha koll på alla nya yngre spelare och det.-daniel- skrev:Fast jag tror lite antingen eller; endera är man bra tränad och borde fysiskt prestera efter de normer man satt upp eller så är man dåligt tränad. Men visst kan man exempelvis ha lagt på sig en jävla massa kilon muskler som kanske inte alltid behövs i alla läger men känns inte riktigt som det varit aktuellt i vårt fall...SirDIFalot skrev:Det har jag hört från flertalet personer med god insyn i hockeyn så det tror jag i alla fall. Sedan kan man ju vara fel tränade och massa skit... Men det är väl en annan sak.-daniel- skrev:Källa?SirDIFalot skrev:Fast det där låter konstigt. Våra fystestar gav prima resultat. Våra spelare var bättre tränade än aiks exempelvis.
I övrigt kan det säkert stämma det du skriver, men frågan är då om man ändrade i träningsupplägget enkom för att man ville få till en bättre sammanhållning i gruppen?
Expert.
Tänkte bara se efter intresset på årets mest givna bortaresa. Givetvis talar jag om resan till Haparanda. Vi ska åka och se på Asplöven-DIF. Ja mina kära vänner, vi ska fan åka till världens ände för att se vårt älskade DIF spela hockey.
Vilka är intresserade? Vet någon när vi kommer möta detta fantastiska hockeylag? Är det lördagsmatch åker vi på fredag och njuter av en härlig helg i mörkret norr över.
Vilka är intresserade? Vet någon när vi kommer möta detta fantastiska hockeylag? Är det lördagsmatch åker vi på fredag och njuter av en härlig helg i mörkret norr över.
Antar att Asplöven ersätter Borås HC rakt av. Våra bortmacher mot Borås skulle varit som följer:Sjöwall skrev:Tänkte bara se efter intresset på årets mest givna bortaresa. Givetvis talar jag om resan till Haparanda. Vi ska åka och se på Asplöven-DIF. Ja mina kära vänner, vi ska fan åka till världens ände för att se vårt älskade DIF spela hockey.
1/12 Borås HC (b) Borås Ishall, 16:00
2/3 Borås HC (b) Borås Ishall, 16:00
Två lördagsmatcher m.a.o.
Lycka är att vara djurgårdare
Ett tips för er som tänkt åka upp till Haparanda och titta matcherna mot Asplöven, skaffa biljetter så fort som de bara går då arenan tar typ 1000 åskådare. Har varit där och kollat match förra året när dom spelade i Div 1 och den hallen är verkligen inte stor, hade dock varit häftigt att få en stor klack hit upp! Bor själv i Kiruna så att jag åker dit är rätt givet 

Stolt Djurgårdare i Kiruna!
Det är ingen som ska åka till Haparanda.Kronos skrev:Ett tips för er som tänkt åka upp till Haparanda och titta matcherna mot Asplöven, skaffa biljetter så fort som de bara går då arenan tar typ 1000 åskådare. Har varit där och kollat match förra året när dom spelade i Div 1 och den hallen är verkligen inte stor, hade dock varit häftigt att få en stor klack hit upp! Bor själv i Kiruna så att jag åker dit är rätt givet
Vad menar du? Asplöven spelar i Haparanda, om du inte visste det.pulverapa skrev:Det är ingen som ska åka till Haparanda.
Det är nog garanterat ett gäng som kommer åka dit. Jag funderar helt seriöst på att göra en resa dit. Hade ju varit sjukt kul.
- SirDIFalot
Tror de är skyldiga att ge oss 10% av biljetterna oavsett.Kronos skrev:Ett tips för er som tänkt åka upp till Haparanda och titta matcherna mot Asplöven, skaffa biljetter så fort som de bara går då arenan tar typ 1000 åskådare. Har varit där och kollat match förra året när dom spelade i Div 1 och den hallen är verkligen inte stor, hade dock varit häftigt att få en stor klack hit upp! Bor själv i Kiruna så att jag åker dit är rätt givet
Expert.
Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Tror nog Tjeckien nu i slutet av augusti är en roligare resa... Vi lär ju förlora mot Asplöven, däruppe är det ju århundradets match.Salas skrev:Vad menar du? Asplöven spelar i Haparanda, om du inte visste det.pulverapa skrev:Det är ingen som ska åka till Haparanda.
Det är nog garanterat ett gäng som kommer åka dit. Jag funderar helt seriöst på att göra en resa dit. Hade ju varit sjukt kul.

Nu släppte jag lös stockholmaren i mig, haha.