Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag funderade ett tag på om vi inte skulle dra ihop en insamling så att någon annan förening hade råd att värva Carlsson.
Nu slipper vi det... Då kan vi lägga pengarna som blir över efter att vi samlat in 2 MSEK och Otto signat på någon annan förstärkning. Några förslag eller önskemål?
Nu slipper vi det... Då kan vi lägga pengarna som blir över efter att vi samlat in 2 MSEK och Otto signat på någon annan förstärkning. Några förslag eller önskemål?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- SirDIFalot
Nu hade ju inte vi något kontrakt med honom... Även fast du bara skämtar.Andy skrev:Jag funderade ett tag på om vi inte skulle dra ihop en insamling så att någon annan förening hade råd att värva Carlsson.
Expert.
- Andy
Lite kul måste man väl få ha i allt slit med att rädda Otto?SirDIFalot skrev:Nu hade ju inte vi något kontrakt med honom... Även fast du bara skämtar.Andy skrev:Jag funderade ett tag på om vi inte skulle dra ihop en insamling så att någon annan förening hade råd att värva Carlsson.
Fast ärligt talat - jag hade gärna givit honom pengar för att gå och spela ner Gnaget...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Har en otäck magkänsla att vi inte får någon Otto i DIF trots all tid och pengar som läggs ner på kampanjen.
Vad är det mer än pengar? Önskade han få träna helt och hållet själv men Challe ville att han skulle vara med på den gemensamma träningen? I såna fall har det ju liksom löst sig ändå för att det dragit ut på tiden... Är Challe rädd för vad som händer i truppen om han kommer in så här sent? Eller är det ren prestige?
Hoppas hoppas att det löser sig till slut. Över 300.000 på en vecka är väl bra jobbat?
Vad är det mer än pengar? Önskade han få träna helt och hållet själv men Challe ville att han skulle vara med på den gemensamma träningen? I såna fall har det ju liksom löst sig ändå för att det dragit ut på tiden... Är Challe rädd för vad som händer i truppen om han kommer in så här sent? Eller är det ren prestige?
Hoppas hoppas att det löser sig till slut. Över 300.000 på en vecka är väl bra jobbat?
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Över 300k på 3 dygn är fantastiskt..
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
-
Den har redan länkats om tidigare.Dif_in_my_heart skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5086806.ab
Skriv också gärna en kort beskrivning vad du länkar till - i all välmening

- SirDIFalot
Silly Season blir visst aldrig över i god tid, om det inte är några som sticker till NHL sent så är det skador eller annat som inträffar....
Expert.
Antar att du syftar på Vally. Undrar verkligen vad vi har för alternativ om han inte skulle kunna spela.. Antar också att han tar upp en ganska stor lönepost vilket skulle betyda att om vi värvar en billigare målvakt kan vi ge ett högre bud till Otto..SirDIFalot skrev:Silly Season blir visst aldrig över i god tid, om det inte är några som sticker till NHL sent så är det skador eller annat som inträffar....
- Tobyaxelsson
Personligen ser jag hellre att vi tar in en dyr och rutinerad målvakt än att bara chansa och signa en billig målvakt för att vi ska kunna signa Otto. Missförstå mig inte, jag vill absolut att vi lyckas signa honom men inte på bekostnaden av en bra målvakt. Nu blev det officiellt också att han slutar. FY FAN!!Sjöwall skrev:Antar att du syftar på Vally. Undrar verkligen vad vi har för alternativ om han inte skulle kunna spela.. Antar också att han tar upp en ganska stor lönepost vilket skulle betyda att om vi värvar en billigare målvakt kan vi ge ett högre bud till Otto..SirDIFalot skrev:Silly Season blir visst aldrig över i god tid, om det inte är några som sticker till NHL sent så är det skador eller annat som inträffar....
För det är Djurgården som får mig att le!
- Jim Morrison
Med tanke på utbudet på bra målvakter såhär sent in på Silly Season så kommer vi antagligen att få ge mer pengar för att få en bra förstemålvakt. Antagligen pengar som kanske skulle gått till Ottosson.Tobyaxelsson skrev:Personligen ser jag hellre att vi tar in en dyr och rutinerad målvakt än att bara chansa och signa en billig målvakt för att vi ska kunna signa Otto. Missförstå mig inte, jag vill absolut att vi lyckas signa honom men inte på bekostnaden av en bra målvakt. Nu blev det officiellt också att han slutar. FY FAN!!Sjöwall skrev:Antar att du syftar på Vally. Undrar verkligen vad vi har för alternativ om han inte skulle kunna spela.. Antar också att han tar upp en ganska stor lönepost vilket skulle betyda att om vi värvar en billigare målvakt kan vi ge ett högre bud till Otto..SirDIFalot skrev:Silly Season blir visst aldrig över i god tid, om det inte är några som sticker till NHL sent så är det skador eller annat som inträffar....
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Tobyaxelsson
Tror tyvärr att du har rätt. En annan fråga är ju hur bra Challe känner till målvakterna som är kvar på marknaden, eller kommer han att köra på nån som han har fått goda lovord om?Jim Morrison skrev:Med tanke på utbudet på bra målvakter såhär sent in på Silly Season så kommer vi antagligen att få ge mer pengar för att få en bra förstemålvakt. Antagligen pengar som kanske skulle gått till Ottosson.Tobyaxelsson skrev:Personligen ser jag hellre att vi tar in en dyr och rutinerad målvakt än att bara chansa och signa en billig målvakt för att vi ska kunna signa Otto. Missförstå mig inte, jag vill absolut att vi lyckas signa honom men inte på bekostnaden av en bra målvakt. Nu blev det officiellt också att han slutar. FY FAN!!Sjöwall skrev:Antar att du syftar på Vally. Undrar verkligen vad vi har för alternativ om han inte skulle kunna spela.. Antar också att han tar upp en ganska stor lönepost vilket skulle betyda att om vi värvar en billigare målvakt kan vi ge ett högre bud till Otto..SirDIFalot skrev:Silly Season blir visst aldrig över i god tid, om det inte är några som sticker till NHL sent så är det skador eller annat som inträffar....
För det är Djurgården som får mig att le!
Tur i oturen så var han ju en av transatlanterna vilket gör att Challe kan leta lite bredare. Hade varit jobbigare om vi inte haft den möjligheten utan att dessa platser tagits upp av utespelare.
Vilka finns det nu? Läck? Backlund? Vilka är realistiska?
Vilka finns det nu? Läck? Backlund? Vilka är realistiska?
2014-04-07, vad hände?
-
Helvetes jävla fansskit!!!! Det här var bland det värsta som kunde hända!
FAAAAAAAAN!
FAAAAAAAAN!
- northbluestriped
owouya
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA