Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Andy »

Jag funderade ett tag på om vi inte skulle dra ihop en insamling så att någon annan förening hade råd att värva Carlsson.

Nu slipper vi det... Då kan vi lägga pengarna som blir över efter att vi samlat in 2 MSEK och Otto signat på någon annan förstärkning. Några förslag eller önskemål?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:Jag funderade ett tag på om vi inte skulle dra ihop en insamling så att någon annan förening hade råd att värva Carlsson.

Nu slipper vi det... Då kan vi lägga pengarna som blir över efter att vi samlat in 2 MSEK och Otto signat på någon annan förstärkning. Några förslag eller önskemål?
Nu hade ju inte vi något kontrakt med honom... Även fast du bara skämtar.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
Andy skrev:Jag funderade ett tag på om vi inte skulle dra ihop en insamling så att någon annan förening hade råd att värva Carlsson.

Nu hade ju inte vi något kontrakt med honom... Även fast du bara skämtar.
Lite kul måste man väl få ha i allt slit med att rädda Otto?

Fast ärligt talat - jag hade gärna givit honom pengar för att gå och spela ner Gnaget...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Har en otäck magkänsla att vi inte får någon Otto i DIF trots all tid och pengar som läggs ner på kampanjen.

Vad är det mer än pengar? Önskade han få träna helt och hållet själv men Challe ville att han skulle vara med på den gemensamma träningen? I såna fall har det ju liksom löst sig ändå för att det dragit ut på tiden... Är Challe rädd för vad som händer i truppen om han kommer in så här sent? Eller är det ren prestige?

Hoppas hoppas att det löser sig till slut. Över 300.000 på en vecka är väl bra jobbat?
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av cCat »

Över 300k på 3 dygn är fantastiskt..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Den har redan länkats om tidigare.
Skriv också gärna en kort beskrivning vad du länkar till - i all välmening :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Silly Season blir visst aldrig över i god tid, om det inte är några som sticker till NHL sent så är det skador eller annat som inträffar....
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev:Silly Season blir visst aldrig över i god tid, om det inte är några som sticker till NHL sent så är det skador eller annat som inträffar....
Antar att du syftar på Vally. Undrar verkligen vad vi har för alternativ om han inte skulle kunna spela.. Antar också att han tar upp en ganska stor lönepost vilket skulle betyda att om vi värvar en billigare målvakt kan vi ge ett högre bud till Otto..
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:Silly Season blir visst aldrig över i god tid, om det inte är några som sticker till NHL sent så är det skador eller annat som inträffar....
Antar att du syftar på Vally. Undrar verkligen vad vi har för alternativ om han inte skulle kunna spela.. Antar också att han tar upp en ganska stor lönepost vilket skulle betyda att om vi värvar en billigare målvakt kan vi ge ett högre bud till Otto..
Personligen ser jag hellre att vi tar in en dyr och rutinerad målvakt än att bara chansa och signa en billig målvakt för att vi ska kunna signa Otto. Missförstå mig inte, jag vill absolut att vi lyckas signa honom men inte på bekostnaden av en bra målvakt. Nu blev det officiellt också att han slutar. FY FAN!!
För det är Djurgården som får mig att le!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tobyaxelsson skrev:
Sjöwall skrev:
Personligen ser jag hellre att vi tar in en dyr och rutinerad målvakt än att bara chansa och signa en billig målvakt för att vi ska kunna signa Otto. Missförstå mig inte, jag vill absolut att vi lyckas signa honom men inte på bekostnaden av en bra målvakt. Nu blev det officiellt också att han slutar. FY FAN!!
Med tanke på utbudet på bra målvakter såhär sent in på Silly Season så kommer vi antagligen att få ge mer pengar för att få en bra förstemålvakt. Antagligen pengar som kanske skulle gått till Ottosson.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson

Inlägg av Tobyaxelsson »

Jim Morrison skrev:
Tobyaxelsson skrev:
Sjöwall skrev:
Med tanke på utbudet på bra målvakter såhär sent in på Silly Season så kommer vi antagligen att få ge mer pengar för att få en bra förstemålvakt. Antagligen pengar som kanske skulle gått till Ottosson.
Tror tyvärr att du har rätt. En annan fråga är ju hur bra Challe känner till målvakterna som är kvar på marknaden, eller kommer han att köra på nån som han har fått goda lovord om?
För det är Djurgården som får mig att le!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Tur i oturen så var han ju en av transatlanterna vilket gör att Challe kan leta lite bredare. Hade varit jobbigare om vi inte haft den möjligheten utan att dessa platser tagits upp av utespelare.

Vilka finns det nu? Läck? Backlund? Vilka är realistiska?
2014-04-07, vad hände?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Helvetes jävla fansskit!!!! Det här var bland det värsta som kunde hända!

FAAAAAAAAN!
Användarvisningsbild
northbluestriped

Inlägg av northbluestriped »

owouya
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Låst