Kan förstå folk som tvekar faktiskt, hade man vetat vad det är Ottosson faktiskt tackat nej till så hade fler kunnat "promota" den här insamlingen. Det är faktiskt något man måste beakta.
Och det är just detta som gör att fotbollen inte vill gå ut och pusha på. Det måste man faktiskt förstå även fast man har "DIF som DIF"-tänket.
Det som alla måste fatta är att Otto-affären bara är en del av det hela. Otto är en av de allra viktigaste kuggarna i det lagmaskineri som på ett bräde kan öka DIF Hockeys budget med ca 20-30 miljoner kronor. Hans medverkan är mycket viktig.
Håller vi detta på individnivå kan vi visst diskutera Ottos lönekrav, men då är vi fel ute om det är DIF Hockeys överlevnad vi snackar om. Vilket det är.
Jag anser att vi måste släppa taget om Jante nu. Skit i vad och varför. Om Otto hjälper DIF att återerövra platsen i ES får det svida lite i den svenska myllan. Detta är större än Otto. Ändamålen helgar medlen. Jorå.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Vi har nu i samarbete med Martin (insamlingens startare) och Andreas Grandin (fotograf hos DIF) tagit fram ett par iPhone-skins med motiv av Otto där 170kr kommer gå direkt till insamlingen.
Priset kommer ligger på 249kr inkl. moms (199.2kr exkl. moms). Resterande pengar går till tillverkning, transaktionskostnader samt porto.
Ni kan betala via ett antal olika betalningsalternativ, t.ex. faktura, kort och direktbetalning.
Pengarna kommer sedan att föras över till kontot för Ottosson.
android skrev:Ska hockeyn uppmuntra folk att skänka till nya hallen för fotboll då också? Ska hockeyn skriva blänkte för att köpa biljetter till fotbollen?
Förekommer ju visst samarbete redan nu mellan hockeyn och fotbollen, nya lag visas upp på respektive sports arena och dylikt inför start av säsongen.
Vi har ju faktiskt även haft en uppmaning på DIF hockeys hemsida för ett tag sen om att stödja Djurgårdens Damfotboll bland annat, dock var detta genomgående på alla DIF relaterade sidor, men ändån.
Men tar och lägger in 500:- till för min del när jag kommer hem, får nalla lite av sparpengarna antar jag.
Måste ju bidra till att få igång initiativet igen, fast efter detta får initiativet ta och hålla sig igång på egen hand för annars kommer jag inte ha mycket kvar och leva på.
Gott jobb. Jag pyntar in lite mer när jag kommit hem. Mot 500kkr!
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nice!
Drog precis in mina extra 500:- nu, hann inte med i går! Framåt!
Ville bara delge er en härlig upplevelse jag hade idag.
Jag talade med en sann Djurgårdshjälte, Lasse Björn över telefon idag för att be honom lämna ett meddelande till Douglas åt mig.
-Givetvis! sa Lasse och undrade vilken spelare det var som vi samlade för.
Han tyckte precis som vi att det är en viktig spelare och lovade lämna mitt nummer till Douglas.
Två minuter senare så såg jag att jag fått ett meddelande på mobilsvar.
Det var Lasse som ville informera om att han och hans fru bidragit med 1891kr till insamlingen!
Man blir rörd vilket Djurgårdshjärta den mannen har.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
cCat skrev:Ville bara delge er en härlig upplevelse jag hade idag.
Jag talade med en sann Djurgårdshjälte, Lasse Björn över telefon idag för att be honom lämna ett meddelande till Douglas åt mig.
-Givetvis! sa Lasse och undrade vilken spelare det var som vi samlade för.
Han tyckte precis som vi att det är en viktig spelare och lovade lämna mitt nummer till Douglas.
Två minuter senare så såg jag att jag fått ett meddelande på mobilsvar.
Det var Lasse som ville informera om att han och hans fru bidragit med 1891kr till insamlingen!
Man blir rörd vilket Djurgårdshjärta den mannen har.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Kanon ut med det på twitter facebook tror att det värmer många Djurgårdshjärtan att se våra Djurgårdshjältar engagerade i detta.
DIF_Soldier skrev:Vi behöver få in 134k på 20 dagar. Kom igen alla, Otto ska vara kvar!
Fan soldaten visa att du är en krigare och köp en tröja nu. Livet är fullt av chanstagningar och jag tror nog jag kan lova dig att du inte kommer att bli blåst på stålarna. Skulle du mot förmodan bli det betalar jag dig personligen fullt ut (skicka ett pm bara) per omgående. Fair enough?
Nu måste vi göra allt för att få in Otto!!!
Jag skulle om jag hade resurserna. Just nu måste jag se till mitt eget välmående. Jag köper en tröja om priset sänks.
DIF_Soldier skrev:Vi behöver få in 134k på 20 dagar. Kom igen alla, Otto ska vara kvar!
Fan soldaten visa att du är en krigare och köp en tröja nu. Livet är fullt av chanstagningar och jag tror nog jag kan lova dig att du inte kommer att bli blåst på stålarna. Skulle du mot förmodan bli det betalar jag dig personligen fullt ut (skicka ett pm bara) per omgående. Fair enough?
Nu måste vi göra allt för att få in Otto!!!
Jag skulle om jag hade resurserna. Just nu måste jag se till mitt eget välmående. Jag köper en tröja om priset sänks.