Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

Fricke skrev:Andy, försök få till en 50 lax klubb (eller kanske 25 tkr) för företag där dom får en banner på Ottos tröja. Med all respekt för logga på hemsidan så tror jag det smäller högre.

Sätt ihop ett erbjudande och skicka ut det till alla förra årets mindre sponsorer.
Bra förslag!

Ska se vad vi kan göra.

När Otto är klar kommer det mera. Vi funderar redan på nästa steg. Den monumentala framgång Rädda Otto varit i kombination med den otroliga viljan att hjälpa DIF gör att vi måste fortsätta. Då kommer företag och sponsorer bli oerhört viktiga.

Just nu snurrar allt jätte fort - det är stridsledning minut för minut och vi hinner inte med allt helt enkelt. Ska se vad vi kan göra dock som sagt.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
b9kish
Kontakt:

Inlägg av b9kish »

Härligt med allt som händer nu!

Jag har min första lediga dag på evigheter, och givetvis spenderas den på Djurgården & Ottosson.

En ny version av hemsidan är under uppbyggnad, målet är att få den att passa den mobila webben, och göra det enkelt att navigera och lätt kunna se vilken summa vi är uppe i.

MVH
Alltid Oavsett, förevigt Djurgården
djjjj

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av djjjj »

Kan inte någon be Marie Hallman ta upp det på sin blogg eller något liknande?

Starkt jobbat av er som håller i trådarna. Kunde endast bidra med 500 kronor denna gången(småbarn kostar). Har spridit vidare ordet till andra vänner.

DJURGÅRN TILLS VI DÖR.
Djurgårn tills jag dör
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

djjjj skrev:Kan inte någon be Marie Hallman ta upp det på sin blogg eller något liknande?

Starkt jobbat av er som håller i trådarna. Kunde endast bidra med 500 kronor denna gången(småbarn kostar). Har spridit vidare ordet till andra vänner.

DJURGÅRN TILLS VI DÖR.
Hallman är väl den enda journalisten som har gjort detta.. Hon har skrivit om insamlingen på sin blogg samt retweetat flera inlägg om insamlingen på Twitter.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

b9kish skrev:Härligt med allt som händer nu!

Jag har min första lediga dag på evigheter, och givetvis spenderas den på Djurgården & Ottosson.

En ny version av hemsidan är under uppbyggnad, målet är att få den att passa den mobila webben, och göra det enkelt att navigera och lätt kunna se vilken summa vi är uppe i.

MVH
Hoppas Soldaten kan hjälpa till och kria och korta i texten
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

-daniel- skrev:
Mindrocker skrev: Det behöver ju inte vara gammalt groll, det kan i princip vara vad som helst. Om man ska tro på Ottos uttalande så är det i alla fall inte enbart en ekonomisk fråga.
Jag skulle tro att Ottosson är besviken att DIF inte prioriterade honom mer, och att det är just den saken han syftar på.

Det säger sig ju lite självt; oavsett vad han menar hade han ju inte gett klartecken till Challe att han gärna vill spela i DIF om man kommer överens ekonomiskt. Eller så har Challe kört den största fulingen i historien för att få in pengar till klubben som man istället tänker använda till något annat. Välj själv vilket som låter mest sannolikt...
Han är helt säkert besviken på DIF, men jag läser även in något annat i det där uttalandet, som den konspirationsteoretiker jag är ...
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mindrocker skrev:
-daniel- skrev:
Mindrocker skrev: Det behöver ju inte vara gammalt groll, det kan i princip vara vad som helst. Om man ska tro på Ottos uttalande så är det i alla fall inte enbart en ekonomisk fråga.
Jag skulle tro att Ottosson är besviken att DIF inte prioriterade honom mer, och att det är just den saken han syftar på.

Det säger sig ju lite självt; oavsett vad han menar hade han ju inte gett klartecken till Challe att han gärna vill spela i DIF om man kommer överens ekonomiskt. Eller så har Challe kört den största fulingen i historien för att få in pengar till klubben som man istället tänker använda till något annat. Välj själv vilket som låter mest sannolikt...
Han är helt säkert besviken på DIF, men jag läser även in något annat i det där uttalandet, som den konspirationsteoretiker jag är ...
Nu är ju det här egentligen fel tråd, så föreslår att vi fortsätter någon annan stans men jag är intresserad av att veta vad du egentligen menar. Varför skulle Otto säga att han gärna vill spela i DIF om det föreligger något annat bakom?

Försöker alltså inte vara spydig utan undrar bara i all välmening.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

-daniel- skrev:
Mindrocker skrev:
-daniel- skrev:

Nu är ju det här egentligen fel tråd, så föreslår att vi fortsätter någon annan stans men jag är intresserad av att veta vad du egentligen menar. Varför skulle Otto säga att han gärna vill spela i DIF om det föreligger något annat bakom?

Jag vet väl inte om vi behöver dra det i långbänk. Det var bara en känsla jag fick när jag läste intervjun med honom. Men annars borde det vara fullt möjligt att hysa en önskan om att vilja spela i DIF på ett principiellt plan och samtidigt hindras i denna önskan av olika orsaker – ekonomiska, personliga, sociala ... Det ena utesluter inte det andra. Och det kan ju också helt enkelt vara så som du skrev att Otto är besviken på föreningen. Allt är möjligt.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Mindrocker skrev:
-daniel- skrev:
Mindrocker skrev:
-daniel- skrev:

Jag vet väl inte om vi behöver dra det i långbänk. Det var bara en känsla jag fick när jag läste intervjun med honom. Men annars borde det vara fullt möjligt att hysa en önskan om att vilja spela i DIF på ett principiellt plan och samtidigt hindras i denna önskan av olika orsaker – ekonomiska, personliga, sociala ... Det ena utesluter inte det andra. Och det kan ju också helt enkelt vara så som du skrev att Otto är besviken på föreningen. Allt är möjligt.
Allt är möjligt, men låt oss fokusera på att skapa ekonomiska möjligheter för att få det i lås.

Spricker det av någon anledning blir det pengar till någon annan förstärkning.

Vad som en sker blir det bättre än nuläget för DIF även om vi skulle älska att se Otto i Djurgårdsdressen

Edit: efter några dygn med rädda otto vid sidan av familj och jobb är hjärnan seg
Senast redigerad av Andy den 2012-07-10 12:24:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

blir det bättre än nuläget för DIF även om vi skulle älska att se DIF i Djurgårdsdressen
Fy tusan, tänk om vi får se DIF i SSK-dressen. Skulle bli rejält förvirrande :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

JK har lagt en uppdatering på deras FB-sida nu och länkar till räddaotto.se.
DIF!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Daniel942 skrev:JK har lagt en uppdatering på deras FB-sida nu och länkar till räddaotto.se.
Underbart! Sent skall syndaren vakna...

Vi har inte råd med splittring just nu.

Inget kan vara viktigare än att sluta upp kring skölden och hjälpa Djurgården upp i Eliten.

Lite besk eftersmak i munnen hos vissa om det blev fokus på fel saker, dåliga vibbbar, negativa spiraler och fall genom seriesystemet. Om det värsta händer vet jag i alla fall ett gäng sanna entusiaster som skulle gå upp i Ottan och se en 43 årig Fimpen leda DIF till nya segrar på en uterink i division 5.

Själv är jag en typisk motgångssuporter - har aldrig gått så mycket på fotboll som under norrettan åren. När DIF behöver mig som mest finns jag där. Som Hockeyn just nu ungefär.

Hjälp oss hjälpa - gör en sista pusch så vi når 500.000
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fricke skrev:Andy, försök få till en 50 lax klubb (eller kanske 25 tkr) för företag där dom får en banner på Ottos tröja. Med all respekt för logga på hemsidan så tror jag det smäller högre.

Sätt ihop ett erbjudande och skicka ut det till alla förra årets mindre sponsorer.
Den nöten är nog inte så enkelt att fixa kanske.

Kan tänka mig att man måste fråga om tillstånd från lagets övriga sponosrer om andra namn skall få dyka upp på en tröja t ex.

OM det ens är ok att ha tröjor som ser olika ut än gång?

Men visst vore det häftigt om det gick att ordna.
Frajn

Inlägg av Frajn »

Får vi någon uppdatering idag? :)
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Andy skrev:
b9kish skrev:Härligt med allt som händer nu!

MVH
Hoppas Soldaten kan hjälpa till och kria och korta i texten
Jag är i full gång.
Säg den glädje som varar
Skriv svar