Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

Sjöwall skrev:@Magnutz

Kan vi inte försöka få #RäddaOtto trending på Twitter då? Pusha på några kända Djurgårdare.. Daniel Breitholtz, Anders Timell, sånna snubbar med många followers.

Vad heter du på twitter för övrigt?
Suveränt!

Vet knappt hur Twitter fungerar. Har aldrig Twittrat för (offrar mig för Otto)

Vet inte hur ni gör - men gör oss kända och stora!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
kaminor

Inlägg av kaminor »

b9kish skrev:
Andy skrev:Vi ligger lite efter.

Martin jag och några av de andra jobbar nästan dynet runt med detta.

Prioritet just nu är att nå de 500.000 snabbt så att Otto kan signas. Det skulle betyda så otroligt mycket för våra chanser att nå Elitserien.

När vi hinner med kommer hemsidan också att uppdateras.

PS. Tröjorna är på väg - de blir grymma!
Kom precis hem från jobbet!

Siffran är uppdaterad, och flyern är uppe om någon minut!

MVH

När man likear hemsidan (Rädda Otto) ser länken keff ut på facebook-profilen. Det står typ: "#9 R?a Ottosson". Går det att fixa?

Varför finns det ingen länk till hemsidan (Rädda Otto) på facebooksidan?
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Andy skrev:
b9kish skrev:

Prioritet just nu är att nå de 500.000 snabbt så att Otto kan signas. Det skulle betyda så otroligt mycket för våra chanser att nå Elitserien.

MVH
Tack grabben!

Jag har just lovat att alla företag som kan styrka att de skickat in 50.000 eller mer får upp sina företags loggor på vår hemsida.

Sorry - det kommer paja din design, men jäklar vad med pengar det kan bli för att rädda Otto!
Kan nog fixa nått snyggt längst ner där tillsammans med DIF loggan. :D
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Äppelmos skrev:
Andy skrev:
b9kish skrev:

MVH
Tack grabben!

Jag har just lovat att alla företag som kan styrka att de skickat in 50.000 eller mer får upp sina företags loggor på vår hemsida.

Sorry - det kommer paja din design, men jäklar vad med pengar det kan bli för att rädda Otto!
För 50.000 lägger vi dem högst upp ;-)
Användarvisningsbild
b9kish
Kontakt:

Inlägg av b9kish »

Andy skrev:
Äppelmos skrev:
Andy skrev:
b9kish skrev:

MVH
Tack grabben!

Givetvis! - Kan du maila mig deras loggor och webbplats så åker det upp!
Alltid Oavsett, förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Givetvis! - Kan du maila mig deras loggor och webbplats så åker det upp!
Där hör ni företagare och företagsledare. Jordens chans!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Morwin »

lefflan skrev:Jag vet inte vart man kan skicka in youtubeklipp och ge förslag om vad man kan använda sig av. Men jag lägger upp den här då jag har en idee...

Visar hans roliga humor men också en sak som han sa i klippet efter att ha spelat 500 matcher.

Nu bli det 500 till. Det skulle klippas in i den filmen innan han går i utgången tillsammans med den där musiken och ett ? och en text till,du kan göra skillnad eller något,Sen dämpar man musiken lite annars förstör det när han pratar och tar man bort musiken helt så blir det rätt skarpt.
Fan vad man saknar Wille Bäckström som reporter :/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Grymt bra jobbat!

Inte för att vara en tråkgubbe men ska man inte ha en bild på Otto utan matchställ? Det första man tänker som idiot är ju hur bra Energizer är! Väldigt trevlig gratis reklam för förra årets sponsorer. Man kanske ska skicka ett mail till dom.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Andy skrev:
Äppelmos skrev:
Andy skrev:
b9kish skrev:

MVH
Tack grabben!

Då gör vi nått snyggt högst upp ^^
Hmm ska testa lite, har några idéer!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Hjälp oss att inte tappa tempo.

- Fler bidrag - stora som små - oerhört viktiga i detta skede.

- Sprid @raddaotto på twitter och gör oss kända och lästa

- Sprid länkar till: www.räddaotto.se

- Sprid snacket på stan - kontakta all du känner och kontakte de du redan kontaktat igen och berätta att vi fått ihop 345.000 och nu närmar oss målet men behöver en extra knuff.

- Ladda ner och sprid de affischer och flyers som finns på www.räddaotto.se Sätt upp dem på stan, på jobbet, glöm på tunnelbanan/tåget/bussen, maila till alla du känner. Sprid på Twitter och facebook. se tex: http://www.räddaotto.se/flyer_a4.pdf

- Kommentera på tidningar, bloggar, hemsidor och forum.

- Hjälp oss komma i kontakt med företag som kan lägga 50.000+ i form av spons, gåva eller annons.

- Sprid klippet:

Sprid ordet - hjälp djurgårdare hjälpa djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vår insamling har nu gett Otto ca 29k extra i månaden (man skriver väl kontrakt på 12 månader även som hockeyspelare?)

Om så är fallet kräver alltså Otto 41 666kr extra i månaden. Hur "lågt" kan DIFs bud varit?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Några tips angående hemsidan.

Länk till artikeln på difhockey.se. Ingen sätter in pengar på ett konto utan referens.

Rubriker. Det är för mycket text överlag, men mest vid "Vad kan jag göra?"
Sammanfatta de fyra olika stegen genom att rubricera dem, och sedan skriva en sammanfattning under. Som följer:

1. Bidra
Det första och mest självklara är att sätta in ett valfritt bidrag på det konto Djurgården Hockey tillhandahåller. Glöm inte att varje krona spelar roll.

2. Informera vänner
Det andra du kan göra är att sprida kännedom om denna insamling och uppmana alla du känner att bidra och sprida informationen vidare. Det blir som ringar på vattnet med engagemang och stöd för DIF.

3. Sprid på Facebook/Twitter
När alla du känner blivit uppmanade att delta är det dags att se till att alla du inte känner får vetskap om kampanjen. Posta länkar till kampanjens hemsida, twittra, gör inlägg och kommentarer på bloggar samt på olika medias hemsidor. Detta är helt avgörande för att skapa drag kring insamlingen och drag kommer vi behöva om vi skall komma upp i de riktigt stora summorna Djurgården så väl behöver.

4. Kontakta företag
Arbetar du på ett företag som sponsrar djurgården eller som har en ägare eller ledning med stort Djurgårdshjärta kan du föreslå att de skall skänka pengar till kampanjen. Det samma är om du känner eller i din närhet har kapitalstarka eller kända Djurgårdare. Prata med dem och be dem bidra med en gåva eller genom att låna ut sitt namn och öppet stötta kampanjen.

5. Jobba med kampanjen
Vill du göra en aktiv insats kan du kontakta kampanjen via hemsidan och tala om vad du kan bidra med. Det finns massor att göra. Ingen av oss som är aktiva med detta kände varandra innan kampanjen utan alla kom med just genom att vi räckte upp handen och sa att vi var beredda att göra en insats för klubben vi älskar.

...eller liknande. Det ger en mycket bättre överblick. Folk vill veta vad det är och vill veta det direkt. Personligen anser jag att det är alldeles för mycket text på hemsidan i stort. Jag anser att den bör mer än halveras. Försök vara mer kort och koncis då det blir mindre ansträngande för ögat och mycket stilrenare.

När människor klickar sig in och blir mött av metervis med text finns en överhängande risk att man inte orkar läsa och klickar bort det. Tro mig - minska texten! Rakt och ärligt och inte så mycket tjafs - det tilltalas folk av. Även om texten om Otto är bra skriven behövs den inte i så stor utsträckning. Det räcker med att sammanfatta Ottos karisma, betydelse och tid i DIF med 2-3 meningar högst.
Samma sak med vilka vi är, osv.

Det är vad jag tror skulle sälja.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

DIF_Soldier skrev:text
Bra skrivet soldier.

Har personligen inte riktigt jobbat mig igenom hela sidan. Sen kan jag tycka 50 000 för en plats på sidan låter lite optimistiskt när vi faktiskt bara har en firma som gått in med den summan. Lite ödmjuka kan man kanske vara och även locka bidragen i 10 000 kroners klassen

Tankar bara från en full semesterfirande Ohddan
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Förslag: sprid ryktet om DIF- picknicken den 14 juli kl 14.00

Ställ en stor insamlings bössa på plats, prata med BRB så att informationen kommer fram.
Sprid på tvitter, facebook överallt, att detta event är lika mycket en möjlighet för alla Djurgårdare att träffas, som en insamlings möjlighet.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

DIF_Soldier skrev:Vår insamling har nu gett Otto ca 29k extra i månaden (man skriver väl kontrakt på 12 månader även som hockeyspelare?)

Om så är fallet kräver alltså Otto 41 666kr extra i månaden. Hur "lågt" kan DIFs bud varit?
Märker att du är negativ, men jag förstår dig till fullo.

Det som vi alla har samlat ihop, räcker inte det. Då vill jag inte ha Otto i klubben!

Vi är så många som ger vårat bidrag, och om inte Otto tar åt sig detta så vet jag fan inte vad vi kan göra.

Har ETT enda krav, och det är att han är motiverad till 110% annars är inte Otto mer värd en någon annan.
Skriv svar