Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Pushar via twitter just nu. Kan ju ge något

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
wolsey100

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av wolsey100 »

Ett tips till er som vill bidra med kanske har lite ont om pengar just nu. Sälj av lite grejer som ligger hemma och samlar damm. Tex någon gammal mobiltelefon, tv-spel eller liknande. På tradera brukar man få helt okej betalt även för mindre objekt.

Har själv rotat fram lite prylar som jag säljer nu där pengarna går till insamlingen sen.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Sjöwall »

@Magnutz

Kan vi inte försöka få #RäddaOtto trending på Twitter då? Pusha på några kända Djurgårdare.. Daniel Breitholtz, Anders Timell, sånna snubbar med många followers.

Vad heter du på twitter för övrigt?
Magnutz

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:@Magnutz

Kan vi inte försöka få #RäddaOtto trending på Twitter då? Pusha på några kända Djurgårdare.. Daniel Breitholtz, Anders Timell, sånna snubbar med många followers.

Vad heter du på twitter för övrigt?
@arvidssonmagnus

Magnutz

Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

wolsey100 skrev:Ett tips till er som vill bidra med kanske har lite ont om pengar just nu. Sälj av lite grejer som ligger hemma och samlar damm. Tex någon gammal mobiltelefon, tv-spel eller liknande. På tradera brukar man få helt okej betalt även för mindre objekt.

Har själv rotat fram lite prylar som jag säljer nu där pengarna går till insamlingen sen.
Smart! Detta kan rätt många göra!

Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

1000 kronor från mig till Otto! Ett litet bidrag iaf.

Har pröjsat 7000 kronor nu totalt till DIF hockey på två månader. Ytterligare ett par tusen på DIF fotboll. Hoppas inte min fru upptäcker det.
Boharta

Inlägg av Boharta »

starvin_marwin skrev:All respekt för att detta är ett projekt av fansen men borde det inte trilla in iaf ett till bidrag i paritet med de 50,000kr som skänktes av åkeriet? Måste finnas någon mer stockholmsentreprenör med lite klös som brinner för detta?
Jag har aldrig skrivit på forumet tidigare så jag hoppas detta blir rätt. Jag har bidragit med 300 SEK som privatperson men jag är även egenföretagare som driver företag i aktiebolagsform. Som många andra småföretagare tar jag ut så lite lön som möjligt för att firman ska leva vidare (så jag ska kunna ta ut minimal lön även nästa månad...) Jag skulle gärna vilja skänka pengar via mitt bolag, men utan ett vettigt mottagarbevis från DIF blir det svårt. Om bolaget ger pengar utan att få ett verifikat som visar att mottagaren tagit emot pengarna och till vilket syfte blir det till slut jag själv som privatperson som får stå för fiolerna. Möjligen har större bolag helt andra möjligheter att donera, det har jag inte riktigt insyn i. Jag har kontaktat kansliet ang detta och avvaktar svar. Kanske är det fler företagare som inte riktigt vet hur detta ska hanteras? Men den som vet får gärna svara. Sen vill jag bara lyfta på hatten för er som jobbar med detta och alla som bidrar.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Någon som har mail till Trångsunds Åkeri AB? Tänkte nämligen maila några frågor och lägga upp dem på Facebook-sidan så fort vi får liv i den.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Vill inte vara grinig men det är rätt mycket stavfel (slarv) på www.räddaotto.se, vilket inte ser särskilt snyggt ut.
Någon kanske kan fixa till det lite snabbt?
Magnutz

Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

Hajduk skrev:1000 kronor från mig till Otto! Ett litet bidrag iaf.

Har pröjsat 7000 kronor nu totalt till DIF hockey på två månader. Ytterligare ett par tusen på DIF fotboll. Hoppas inte min fru upptäcker det.
You're cooked! ;)

Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Hajduk skrev:Vill inte vara grinig men det är rätt mycket stavfel (slarv) på http://www.räddaotto.se, vilket inte ser särskilt snyggt ut.
Någon kanske kan fixa till det lite snabbt?
Så blir det när man låter dyslektikern (jag) skriva.

Kan du vara bussig och skicka mig ett PM med vad det är jag ska rätta till så fixar vi det.

Du kan få bli vår officielle kria-rättare om du vill!

Tack för att du bryr dig och engagerar dig
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Boharta skrev:
starvin_marwin skrev:All respekt för att detta är ett projekt av fansen men borde det inte trilla in iaf ett till bidrag i paritet med de 50,000kr som skänktes av åkeriet? Måste finnas någon mer stockholmsentreprenör med lite klös som brinner för detta?
Jag har aldrig skrivit på forumet tidigare så jag hoppas detta blir rätt. Jag har bidragit med 300 SEK som privatperson men jag är även egenföretagare som driver företag i aktiebolagsform. Som många andra småföretagare tar jag ut så lite lön som möjligt för att firman ska leva vidare (så jag ska kunna ta ut minimal lön även nästa månad...) Jag skulle gärna vilja skänka pengar via mitt bolag, men utan ett vettigt mottagarbevis från DIF blir det svårt. Om bolaget ger pengar utan att få ett verifikat som visar att mottagaren tagit emot pengarna och till vilket syfte blir det till slut jag själv som privatperson som får stå för fiolerna. Möjligen har större bolag helt andra möjligheter att donera, det har jag inte riktigt insyn i. Jag har kontaktat kansliet ang detta och avvaktar svar. Kanske är det fler företagare som inte riktigt vet hur detta ska hanteras? Men den som vet får gärna svara. Sen vill jag bara lyfta på hatten för er som jobbar med detta och alla som bidrar.
Jag lovar dig att du ska få ett bra verifikat som alla revisorer godkänner om du donerar.

Om det behövs kan du få sätta in en annons på vår hemsida. Vi gör vad som helst för att få bidrag till föreningen vi älskar.

Lets make a deal - alla bolag som matchar Trångsunds åkeri och kan maila oss ett insättningskvitto på 50.000 eller mer får sina loggor på www.räddaotto.se

Det gäller även trångsunds åkeri.
Användarvisningsbild
b9kish
Kontakt:

Inlägg av b9kish »

Andy skrev:Vi ligger lite efter.

Martin jag och några av de andra jobbar nästan dynet runt med detta.

Prioritet just nu är att nå de 500.000 snabbt så att Otto kan signas. Det skulle betyda så otroligt mycket för våra chanser att nå Elitserien.

När vi hinner med kommer hemsidan också att uppdateras.

PS. Tröjorna är på väg - de blir grymma!
Kom precis hem från jobbet!

Siffran är uppdaterad, och flyern är uppe om någon minut!

MVH
Alltid Oavsett, förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

wolsey100 skrev:Ett tips till er som vill bidra med kanske har lite ont om pengar just nu. Sälj av lite grejer som ligger hemma och samlar damm. Tex någon gammal mobiltelefon, tv-spel eller liknande. På tradera brukar man få helt okej betalt även för mindre objekt.

Det är kärlek till DIF.

Det är dessa små historier media skulle hänga på och lyfta fram.

Det här är otroligt! Jag blir tårögd
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

b9kish skrev:
Andy skrev:Vi ligger lite efter.

Martin jag och några av de andra jobbar nästan dynet runt med detta.

Prioritet just nu är att nå de 500.000 snabbt så att Otto kan signas. Det skulle betyda så otroligt mycket för våra chanser att nå Elitserien.

När vi hinner med kommer hemsidan också att uppdateras.

PS. Tröjorna är på väg - de blir grymma!
Kom precis hem från jobbet!

Siffran är uppdaterad, och flyern är uppe om någon minut!

MVH
Tack grabben!

Jag har just lovat att alla företag som kan styrka att de skickat in 50.000 eller mer får upp sina företags loggor på vår hemsida.

Sorry - det kommer paja din design, men jäklar vad med pengar det kan bli för att rädda Otto!
Skriv svar