Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Lucky Luke »

http://mrmadhawk.se/2012/july/valkomna- ... ml#comment
Vi verkar inte så poppis ute landet. Konstigt, vi som är störst, bäst och VACKRAST!! :lol: :lol:
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Lucky Luke skrev:http://mrmadhawk.se/2012/july/valkomna- ... ml#comment
Vi verkar inte så poppis ute landet. Konstigt, vi som är störst, bäst och VACKRAST!! :lol: :lol:
Så har det ju alltid varit, DIF mot rubbet..!
Det som är roligt är att dem tycker vi är insnöade när det faktiskt är tvärt om.. :roll:
Magnutz

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Magnutz »

Hahaha, ja, nu ska "supporterskaror" tillhörande de hockeyallsvenska lagen naturligtvis "hata" Oss. Löjligt. De borde tamejfan älska oss. Vi höjer deras intäkter med många % de lär få mer folk på matcherna och spänningen kommer att vara på all time topp när vår buss rullar in i t ex Tingsryd.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

Vet inte om man ska skratta eller bli mörkrädd när man läser de där kommentarerna. Det är ju tur att det bara är vi i Stockholm som har fördomar mot "bönder" och inte tvärtom.......eller?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det är samma sak med vå kampanj för att förstärka truppen...

Vilka andra fans hade kunnat samla ihop 345.000 sek på mindre än fyra vardagar utan att "Lasses skotergarage och grill" samt "Hasses mack och mjölk" gått in med stora slantar?

Är det någon som läst någon gullig hyllningsartikel om hur fantastiska djurgårdens suportar är som samlar till klubben i etablerade media? Några små notiser och ett syrlig sågning från Ros i Aftonbladet är det enda jag sett.

Vi får - som vanligt - lita till oss själva.

Som alltid är det DIF mot rubbet.

Hjälp oss nå igenom mediaskuggan - sprid kunskap om kampanjen
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz

Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Magnutz »

Andy skrev:Det är samma sak med vå kampanj för att förstärka truppen...

Vilka andra fans hade kunnat samla ihop 345.000 sek på mindre än fyra vardagar utan att "Lasses skotergarage och grill" samt "Hasses mack och mjölk" gått in med stora slantar?

Är det någon som läst någon gullig hyllningsartikel om hur fantastiska djurgårdens suportar är som samlar till klubben i etablerade media? Några små notiser och ett syrlig sågning från Ros i Aftonbladet är det enda jag sett.

Vi får - som vanligt - lita till oss själva.

Som alltid är det DIF mot rubbet.

Hjälp oss nå igenom mediaskuggan - sprid kunskap om kampanjen
Stockholms mediasfär består till stor del av inflyttade förmågor som trots sina val av hemort fortfarande när ett hejdundrande komplex gentemot Stockholm. Go figure. Onyanserat och trist.

Fast det är klart, det är inne att hata och dessutom säljer Stockholmsrelaterat hyll illa på landet...

Nu struntar vi i media och gör det själva.

Användarvisningsbild
Buford

Re: Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Buford »

Magnutz skrev:Hahaha, ja, nu ska "supporterskaror" tillhörande de hockeyallsvenska lagen naturligtvis "hata" Oss. Löjligt. De borde tamejfan älska oss. Vi höjer deras intäkter med många % de lär få mer folk på matcherna och spänningen kommer att vara på all time topp när vår buss rullar in i t ex Tingsryd.

Helt rätt! DIF´s degradering är det bästa som hänt HA, ur deras synvinkel. Bönderna skall bara vara tacksamma för det ökande intresset.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Är det så konstigt? Stockholms komplex? Ja men det är inte så jävla konstigt.

Vi vill vara bättre än alla andra men är vi? Nä skulle inte tro det. Då hade vi inte varit i Allsvenskan idag.
Användarvisningsbild
XantE

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av XantE »

Äppelmos skrev:
Så har det ju alltid varit, DIF mot rubbet..!
Det som är roligt är att dem tycker vi är insnöade när det faktiskt är tvärt om.. :roll:
Dem verkar tro att vi går runt och tänker att detta blir en enkel resa tillbaka till toppen. Jag är fullt medveten om att vi kommer få mycket skit utav alla bönder och att det blir en tuff resa tillbaka.

Kul kommentar där av någon som skrev något med Vi är LHC vi spelar i Elitserien. Haha nu är dem allt kaxiga ;) jävla plastbönder..
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

Jag får tårar i ögonen av Sjöbergs hyllningar på youtube. Längtar till hockeysäsongen! Kom igen nu, Djurgårdsfamiljen!!!!

Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lasse Kukkonen till Rögle (jag vet att det är Elitserien men de är ett potentiellt Kvalserielag).
Verkar bli svårt att slå dem...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

Har sagt hela tiden att det troligen är Timrås elitserieplats vi får slåss om i bästa fall. Rögle har redan fått oroväckande mycket spets. Dock ser deras lag ändå ganska ihåligt ut.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Det kommer bli två derbyn i kvalserien.
Avskaffa tre mot tre.
isolerad

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av isolerad »

Usch. Hoppas inte aik hamnar i kvalserien. Alldeles för många personer som inte kan sköta sig.
i
Magnutz

Sv: Re: Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Magnutz »

isolerad skrev:Usch. Hoppas inte aik hamnar i kvalserien. Alldeles för många personer som inte kan sköta sig.

Det är överdags att plocka individerna som på egen hand sätter vår klubb i ekonomisk knipa. Vi har inte råd att betala polisnotorna om det blir sådana. Faktum är att vi kan ruineras fullständigt om kravall-liknande incidenter inträffar.

Derbyn mot aik är bra för hettan kring hockeyn men katastrofal för vår förening. På grund av några få.

Jag hoppas vi slipper aik i en framtida kvalserie och jag hoppas aik åker ur året efter vi återtar es-platsen. Det är för dyrt att vistas i samma serie.

Tas ordentliga tag mot problemen kan åsikten ändras.

Skriv svar