Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av DIF_Soldier »

Throttle skrev:STORT jävla cred till er som bidragit. Nästan så man fäller en tår.

Finns det någon 'minimum'-gräns på vad man kan skänka? Är relativt fattigt i dagsläget ... precis så det går runt.
Absolut inte! Alla gåvor är välkomna, stora som små. Allt gör skillnad.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Yellowhand

Inlägg av Yellowhand »

Kan inte Sudden tömma byxfickorna så vi blir klara? :)
Mattebo for president!
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

DIF_Soldier skrev:
Throttle skrev:STORT jävla cred till er som bidragit. Nästan så man fäller en tår.

Finns det någon 'minimum'-gräns på vad man kan skänka? Är relativt fattigt i dagsläget ... precis så det går runt.
soldaten har helt rätt!

Alla gåvor räknas - det är det som är det fina med denna kampanj. Och har man inte cash så kan man lägga tid. Dra i väg ett par SMS, maila, ring och Twittra så att alla får veta att kampanjen finns.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Fricke skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Challe sa väl att 500k skulle räcka? Varför står det på hemsidan att målet är 2 miljoner? Jag tror DIF stänger ner detta direkt när de fått in pengar så det räcker till Otto. De vill nog inte ta mer pengar av fansen än nödvändigt.
Det är inte helt okänt att flera personer inom DIF Hockey fått gå på grund av ekonomiska skäl. De pengar som "blir över" efter att Otto fått sitt avtal kommer hitta andra hål att försvinna i. DIF Hockey gör fel om insamlingen stoppas trots att pengar fortfarande samlas in.

Jag tror och hoppas att DIF Hockey låter oss fortsätta stötta och.. vi har ju bankkontonumret. Det är bara att sätta in.
Visst, men då får man ju skifta fokus från "Rädda Otto" efter att 500k är insamlade och sluta hänvisa till att pengarna går till Ottosson som många har starka känslor för.

Tips: Lägg ner 2 miljoner-grejjen. Dra in pengar så det räcker till Otto. Blir det några tusenlappar extra i farten så visst. Ni kan ju ändå inte kalla det "rädda otto" efter 500k så då kommer ju inte pengarna fortsätta strömma in. Eftersom folk gör det för Ottossons skull.
Läste du inte årsredovisningen? Det pågår nyemissioner för att klara likviditeten under året, man har inte råd att ge Otto ett kontrakt och du tycker/tror att man ska dra pluggen efter 500 tkr? Klubben behöver varenda dinar...
Absolut. Men då kan man inte spela på folks känslor kring Ottosson efter de 500k som behövs för att rädda kvar honom.
Expert.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Andy skrev:
DIF_Soldier skrev:

soldaten har helt rätt!

Alla gåvor räknas - det är det som är det fina med denna kampanj. Och har man inte cash så kan man lägga tid. Dra i väg ett par SMS, maila, ring och Twittra så att alla får veta att kampanjen finns.
Precis! Fantastiskt att vi gräsrötter har lyckats samla in så mycket pengar. Så vitt jag förstår är det endast en större givare (50.000) som bidragit. Än en gång tusen tack för det. För övrigt är det vi vanliga dödliga supportrar som har skramlat ihop närmare 300.000 kr. På tre dagar!! Alla som har bidragit stort som smått, ni är alla hjältar. Storleken på bidraget är inte det som i första hand räknas utan ert engagemang för klubben ni älskar. Ni har gått i bräschen för något riktigt stort. Tusen tack till er alla!!
Nu väntar jag bara på att de stora fiskarna med de stora pengarna också visar att det har ett stort hjärta för klubben som de påstår att de älskar. Sätt igång och bidra nu!!! Vi har satt ett mål på 2 miljoner, det skulle vara en baggis om även ni kom med i matchen. Fram med lädret bara!! Ni kommer att bli hjältar, jag lovar...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Lucky Luke skrev:
Andy skrev:
DIF_Soldier skrev:

soldaten har helt rätt!

Precis! Fantastiskt att vi gräsrötter har lyckats samla in så mycket pengar. Så vitt jag förstår är det endast en större givare (50.000) som bidragit. Än en gång tusen tack för det. För övrigt är det vi vanliga dödliga supportrar som har skramlat ihop närmare 300.000 kr. På tre dagar!! Alla som har bidragit stort som smått, ni är alla hjältar. Storleken på bidraget är inte det som i första hand räknas utan ert engagemang för klubben ni älskar. Ni har gått i bräschen för något riktigt stort. Tusen tack till er alla!!
Nu väntar jag bara på att de stora fiskarna med de stora pengarna också visar att det har ett stort hjärta för klubben som de påstår att de älskar. Sätt igång och bidra nu!!! Vi har satt ett mål på 2 miljoner, det skulle vara en baggis om även ni kom med i matchen. Fram med lädret bara!! Ni kommer att bli hjältar, jag lovar...
word.

Underbart att se all entusiasm som flödar och alla bidrag.

Det känns verkligen att vi har något stort på gång.

Såg just på Twitter - att Tomas Ros på Aftonbladet tror att kampanjen är ett PR trick från DIF *asgarvar* samt att det finns diverse "proffstyckare" som är mot insamlingen. Det hajar jag inte - hur kan man vara emot att vi supportrar vill bidra positivt.

Vi har hela tiden varit tydliga med att detta är ett gräsrots initativ och att de flesta som bidrar gör det för att de vill visa sitt stöd i handling och inte bara i ord. Vi som är engagerade har aldrig träffats och kände inte ens varandra innan vi bestämde oss en efter en - Martin, jag, Linus, Rikard och nu senast Danne - för att bidra.

Desutom har vi varit tydliga med att om det inte blir Otto eller om vi lyckas samla in mer än vad som behövs så ska det gå till andra förstärkningar. Hur kan någon vara emot att vi vill skapa bättre sportsliga förutsättningar för DIF att ta sig tillbaks till Elitserien?

Som tur är finns ni alla underbara Djurgårdsbröder och systrar där ute som bidrar och peppar oss. Det är vi tillsammans som skall visa alla tvivlare att de har fel. Tack! Låt bidragen flöda och hjälp till att sprida ordet!
Magnutz

Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

Ros är trist och hans påhakare än mer så.

Sensations"journalistik"....

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
Fricke skrev:
SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Challe sa väl att 500k skulle räcka? Varför står det på hemsidan att målet är 2 miljoner? Jag tror DIF stänger ner detta direkt när de fått in pengar så det räcker till Otto. De vill nog inte ta mer pengar av fansen än nödvändigt.
Det är inte helt okänt att flera personer inom DIF Hockey fått gå på grund av ekonomiska skäl. De pengar som "blir över" efter att Otto fått sitt avtal kommer hitta andra hål att försvinna i. DIF Hockey gör fel om insamlingen stoppas trots att pengar fortfarande samlas in.

Jag tror och hoppas att DIF Hockey låter oss fortsätta stötta och.. vi har ju bankkontonumret. Det är bara att sätta in.
Visst, men då får man ju skifta fokus från "Rädda Otto" efter att 500k är insamlade och sluta hänvisa till att pengarna går till Ottosson som många har starka känslor för.

Tips: Lägg ner 2 miljoner-grejjen. Dra in pengar så det räcker till Otto. Blir det några tusenlappar extra i farten så visst. Ni kan ju ändå inte kalla det "rädda otto" efter 500k så då kommer ju inte pengarna fortsätta strömma in. Eftersom folk gör det för Ottossons skull.
Läste du inte årsredovisningen? Det pågår nyemissioner för att klara likviditeten under året, man har inte råd att ge Otto ett kontrakt och du tycker/tror att man ska dra pluggen efter 500 tkr? Klubben behöver varenda dinar...
Absolut. Men då kan man inte spela på folks känslor kring Ottosson efter de 500k som behövs för att rädda kvar honom.
Vi ska spela på folks känslor att bidra till klubben vi alla älskar genom att se till att vi har en så slagkraftig trupp vi bara kan i syfte att spela upp oss i eliten.

Ingen kan göra allt - men alla kan göra något! Tillsammans är djurgårdsfamiljen stark.

Ni följer väl kampanjen på Twitter @RaddaOtto se till att sprida info så att alla kan hålla sig uppdaterade
kaminor

Inlägg av kaminor »

Facebook-sidan kan behöva lite jobb...

Länka till hemsidan räddaotto.se, samt artikeln om insamlingen på DIF Hockey t.ex.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
Ni följer väl kampanjen på Twitter @RaddaOtto se till att sprida info så att alla kan hålla sig uppdaterade
Ja visst, men tycker fortfarande det är lurendrejeri om ni kallar kampanjen "Rädda Otto" när pengarna som behövs för Otto redan är insamlade. Folk donerar ju mest för Ottos skull. Inte för DIFs. Det är den känslan jag får här.

Har ni för övrigt pratat med DIF om det? Jag tror de stänger kontot så fort det finns tillräckligt mycket pengar för att signa Otto.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:
Andy skrev:
Ja visst, men tycker fortfarande det är lurendrejeri om ni kallar kampanjen "Rädda Otto" när pengarna som behövs för Otto redan är insamlade. Folk donerar ju mest för Ottos skull. Inte för DIFs. Det är den känslan jag får här.

Har ni för övrigt pratat med DIF om det? Jag tror de stänger kontot så fort det finns tillräckligt mycket pengar för att signa Otto.

Är böjd att hålla med Sir DIFalot.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

kaminor skrev:
SirDIFalot skrev:
Andy skrev:

Är böjd att hålla med Sir DIFalot.
Martin sköter snacket med DIF, Challe och Otto.

Målet var 500.000 för Otto - det jobbar vi fortfarande mot.

I övrigt håller jag med - det är läge att döpa om kampanjen, om vi fortsätter, när målet med Otto är nått.

Ni kan inte ana hur många människor som mailar och hör av sig glada och tacksamma över att få en chans att bidra till klubben de älskar. jag är helt överväldigad över alla pengar och all positiv respons. Självklart måste detta kanaliseras på något sätt och i någon form - bortom "Rädda Otto".

För att vara tydlig så att alla vet vad som gäller: Blir det ingen Otto eller vi lyckas samla in mer medel än vad som krävs för Otto går pengarna till andra förstärkningar under säsongen i syfte att skap bästa möjliga sportsliga läge för att ta DIF upp i Elitserien där vi hör hemma.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

kaminor skrev:Facebook-sidan kan behöva lite jobb...

Länka till hemsidan räddaotto.se, samt artikeln om insamlingen på DIF Hockey t.ex.
Så fort jag får tillgång till Facebooksidan så ska jag fixa i ordning den.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Rojk, lyckas inte få dig till admin..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
b9kish
Kontakt:

Inlägg av b9kish »

Glöm inte bort att anmäla er till nyhetsbrevet! https://tinyletter.com/raddaotto
Alltid Oavsett, förevigt Djurgården
Skriv svar