Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Edin »

Jag tycker att den senaste veckan har varit jävligt bra uppladdning inför säsongen, insamlingen till Otto har värmt Djurgårdshjärtat och man har fått börja bygga upp en hel del hat också. För det har varit mycket kommentarer i Aftonbladet och på andra forum där människor med extrema komplex som hånar oss för TV-avtal och annat, till och med på artikeln om Robin Rahm får vi en känga, trots att vi inte ens har något med det att göra.

Så nu längtar i alla fall jag efter hockeyn igen, det här kan bli jävligt kul!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
nevyn

Inlägg av nevyn »

Edin skrev:Jag tycker att den senaste veckan har varit jävligt bra uppladdning inför säsongen, insamlingen till Otto har värmt Djurgårdshjärtat och man har fått börja bygga upp en hel del hat också. För det har varit mycket kommentarer i Aftonbladet och på andra forum där människor med extrema komplex som hånar oss för TV-avtal och annat, till och med på artikeln om Robin Rahm får vi en känga, trots att vi inte ens har något med det att göra.

Jag tror det kommer vara så hela säsongen. Vi är ju de kaxiga nollåttorna som tror att vi är något, som misslyckats, som vägrar inse att vi misslyckats, som tar det som en förolämpning och som är för fina för att harva nere i bonde-seriesystemet, det blir bilden av oss.

Alla kommer vilja slå oss. Media kommer älska att sätta fiasko-stämpel i varje rubrik om oss. Det blir vi mot världen. Jävlar vad kul det ska bli.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

nevyn skrev:
Edin skrev:Jag tycker att den senaste veckan har varit jävligt bra uppladdning inför säsongen, insamlingen till Otto har värmt Djurgårdshjärtat och man har fått börja bygga upp en hel del hat också. För det har varit mycket kommentarer i Aftonbladet och på andra forum där människor med extrema komplex som hånar oss för TV-avtal och annat, till och med på artikeln om Robin Rahm får vi en känga, trots att vi inte ens har något med det att göra.

Jag tror det kommer vara så hela säsongen. Vi är ju de kaxiga nollåttorna som tror att vi är något, som misslyckats, som vägrar inse att vi misslyckats, som tar det som en förolämpning och som är för fina för att harva nere i bonde-seriesystemet, det blir bilden av oss.

Alla kommer vilja slå oss. Media kommer älska att sätta fiasko-stämpel i varje rubrik om oss. Det blir vi mot världen. Jävlar vad kul det ska bli.
Gamla fina Djurgårn', det är vårt lag. Tillsammans står vi upp och vinner alla slag!
Bönderna och **ttorna från sålna tror visst att man ska ha media och alla andra lag med sig för att vinna. Det här kommer bli bra, insamlingen till Otto värmer nog många hjärtan i laget och inte minst Ottos. Om Otto spelar nästa säsong så kommer han vara motiverad - för oss.

Är så jävla taggad inför den här säsongen, kan den inte börja nu?!
AktivSittplatsare

Inlägg av AktivSittplatsare »

Nån som har koll på om/när det blir nån öppen träning? Vore kul att kolla in laget.

Och ja, jag är jävligt sugen på den här säsongen!
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
mb81

Inlägg av mb81 »

Ja fan vad man är sugen på hockey nu! Kan den här skitsommaren ta slut! Ska bli så spännande att se hur laget formeras! Så pepp på se de nya! Speciellt Nisse A, Dustin, Ljungh och Lidström!!!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ja nu har jag fan tröttnat på sommaren. Ska nog köpa ET paketet för att dämpa abstinensen lite iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 skrev:http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.48 ... a-tv-avtal

Moras klubbdirektör..
Tragiskt att han inte ens inser problematiken... Snacka om trångsynt.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.48 ... a-tv-avtal

Moras klubbdirektör..
Tragiskt att han inte ens inser problematiken... Snacka om trångsynt.
Så går det för lagen som inte har några supportrar. Leksand håller ju med oss, det borde vara såhär. I elitserien också. Förstår inte att ingen tagit initiativ förut.
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

Att Leksand är laget som håller med (till viss del) bevisar ju bara problematiken med detta. De mindre lagen är supernöjda med avtalet så som det är, medan de större vill ha en förändring.

Tycker det är bra att frågan väcks och att det förhoppningsvis blir en fortsatt diskussion. Ska Tv-avtalen vara lika för alla så ska även kommunala hjälpmedel vara det. Dvs får 1 klubb bidrag från kommun ska alla andra få det också. Annars så ska väl dessa pengar också delas lika mellan alla lag i serien?
2014-04-07, vad hände?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jepe skrev:Att Leksand är laget som håller med (till viss del) bevisar ju bara problematiken med detta. De mindre lagen är supernöjda med avtalet så som det är, medan de större vill ha en förändring.

Tycker det är bra att frågan väcks och att det förhoppningsvis blir en fortsatt diskussion. Ska Tv-avtalen vara lika för alla så ska även kommunala hjälpmedel vara det. Dvs får 1 klubb bidrag från kommun ska alla andra få det också. Annars så ska väl dessa pengar också delas lika mellan alla lag i serien?
Exakt. "Man ska tävla under lika villkor". Genom att vi behöver betala hyra, poliskostnader och förlorar pengar på TV-avtalet(procentuellt från vad vi borde ha) så har ju smålagen som får spela gratis och inte har några poliskostnader och får bl.a våra pengar av TV-avtalet, en fördel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är det någon som är förvånad över att en person från Mora inte gillar tanken på en mer rättvis fördelning av TV-pengarna?

Mora torde vara typexemplet på ett lag som tokgynnas av nuvarande system:

Laget kommer från en mindre ort.

Hjälp från kommunen på olika sätt

Minimal dragningskraft från fans i stort.

Detta gäng och fler med dem för övrigt får samma ersättning i TV-avtal som vi får en förening som utsett till det starkaste idrottsvarumärket i Sverige.

Det är ta mig tusan helt sjukt att detta kan få fortgå.

Dessutom missar en en viktig punkt i sammanhanget, får man en större spridning på intäkterna i Allsvenskan kommer vissa lag att kunna skaffa sig lite bättre spelare vilket rimligtvis borde innebära att glappet till Elitserien minskas ner. En utveckling som alla lag i Allsvenskan borde välkomna.

Varför skall vi betala för att utveckla Allsvenskan som produkt?

Jag skiter i Allsvenskan jag bryr mig om DIF.

Och om nu dessa intäkter skall delas lika borde rimligtvis inte poliskostnaderna oxå läggas i en klump för att sedan betalas gemensamt? Det är trots allt de populära lagen med mycket publik som får de största noterna. Samtidigt är det dessa lag som TV-bolagen betalar för att visa.

Det så skrämmande uppenbart att mindre klubbar tokgynnas av detta system samtidigt som alla klubbar har lika rösträtt när beslut om detta skall tas.

Tyvärr tror jag dessutom att Moras uppfattning delas av så många lag att minsta förändring kommer omöjliggöras av denna grupp parasiter.

Är nämligen tämligen övertygad om att det är två klubbar i Allsvenskan som sponsrar de övriga med ordentligt mycket deg nämligen DIF och LIF, försök att få till en förändring när två klubbar tokmissgynnas medan de andra gynnas... ( Det kan tänkas att lag som Karlskrona och MIF ligger precis plus minus noll här oxå kanske skall tilläggas. )

Slutsats: Lämna detta kollektivavtal och signa ett eget TV-avtal. Kan inte finnas en chans i världen att man måste vara med på ett gemensamt TV-avtal för att spela i en serie.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Kall-El skrev:TEXT
Det låter som ett praktexempel på ett sossesamhälle.. Jag håller med dig på varenda punkt. Bra skrivet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag är faktiskt väldigt kluven i frågan. Jag har alltid varit emot en allt för ojämn fördelning av tv-pengarna, men jag är ändå öppen för en förändring om den sker på rätt sätt. Det systemet som finns i Premier League är enligt mig felfritt. Där får dom attraktiva lagen mer pengar, samtidigt som dom mindre attraktiva ändå får sin del av kakan också. Skillnaden är inte enorm, men den finns där, och attraktiva lag gynnas något av den, vilket enligt mig är fullt rättvist. En sådan förändring hade inneburit att Djurgården och Leksand kanske fått mellan 1 000 000 kr - 1 500 000 kr mer än det minst attraktiva laget i allsvenskan, och en sådan deal är faktiskt fullt rimlig kan jag tycka. På så sätt blir det inte en stor spricka mellan lagen i serien, och på så sätt bibehålls även relativt jämna matcher och en hyfsat bra liga.

Skräckexemplet däremot, som gjort att jag alltid varit negativ till en ojämn fördelning, är exemplet som finns i La Liga. Barcelona och Real Madrid roffar tillsammans åt sig drygt 80% av alla tv-rättigheter i La Liga, och det är i mina ögon helt fel och ett sätt att ta död på sporten. Resultatet av det blir att 2-3 lag är fullkomligt överlägsna och avgör ligan innan den ens hunnit börja, och då har man missat poängen med professionell idrott.

Så vad jag med andra ord försöker säga är att jag kan tycka att en förändring är bra om det sker på rätt sätt. Är det en fördelning likt den i La Liga som förespråkas, så kommer jag trots att Djurgården gynnas rejält av det i så fall, säga strikt nej och vara emot det. Annars hade jag varit en hycklare utan dess like. Bara för att vi idag sitter i skiten så vore det fel att ändra på åsikter som man har stått bakom i ur & skur tidigare.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Haken är bara den att smålagen kommer blockera den allra minsta förändring här för de förlorar på den och de är i majoritet.

Sedan vill inte heller jag ha 80% som Real och Barca tuggar i sig, men om alternativet är ingen förändring alls eller förhandla på egen hand föredrar jag det sistnämnda.

om man lekte med att TV-avtalet var värt 50 miljoner per säsong känns det för mig självklart att lag som LIF och DIF minst skall ha 5 miljoner kronor var av dessa pengar.
Skriv svar