Ni pratade tidigare om mervärde i form av t-shirt osv.
Jag säljer gladeligen min hemmagjorda iPhonedock (som har sina skavanker men är byggd med kärlek och är helt unik) och sätter in pengarna på Otto-kontot tillsammans med mitt bidrag.
SirDIFalot skrev:Challe sa väl att 500k skulle räcka? Varför står det på hemsidan att målet är 2 miljoner? Jag tror DIF stänger ner detta direkt när de fått in pengar så det räcker till Otto. De vill nog inte ta mer pengar av fansen än nödvändigt.
Det är inte helt okänt att flera personer inom DIF Hockey fått gå på grund av ekonomiska skäl. De pengar som "blir över" efter att Otto fått sitt avtal kommer hitta andra hål att försvinna i. DIF Hockey gör fel om insamlingen stoppas trots att pengar fortfarande samlas in.
Jag tror och hoppas att DIF Hockey låter oss fortsätta stötta och.. vi har ju bankkontonumret. Det är bara att sätta in.
Visst, men då får man ju skifta fokus från "Rädda Otto" efter att 500k är insamlade och sluta hänvisa till att pengarna går till Ottosson som många har starka känslor för.
Tips: Lägg ner 2 miljoner-grejjen. Dra in pengar så det räcker till Otto. Blir det några tusenlappar extra i farten så visst. Ni kan ju ändå inte kalla det "rädda otto" efter 500k så då kommer ju inte pengarna fortsätta strömma in. Eftersom folk gör det för Ottossons skull.
Läste du inte årsredovisningen? Det pågår nyemissioner för att klara likviditeten under året, man har inte råd att ge Otto ett kontrakt och du tycker/tror att man ska dra pluggen efter 500 tkr? Klubben behöver varenda dinar...
Nu förväntar jag att alla papper och liknande är klara så ottoson bara behöver skriva på . Ottosson har gått utan lön ett par månader redan.
borde bli klart i veckan
undra vad difhockey , järnkaminerna ska ha för att lägg upp på sin hemsida räddaotto och ett kontonr.
chrille64 skrev:Nu förväntar jag att alla papper och liknande är klara så ottoson bara behöver skriva på . Ottosson har gått utan lön ett par månader redan.
borde bli klart i veckan
undra vad difhockey , järnkaminerna ska ha för att lägg upp på sin hemsida räddaotto och ett kontonr.
Rädda Otto drivs helt ideellt. Helt utan stöd från föreningen eller dess suporterklubbar.
Järnkaminerna har inte ens nämnt insamlingen på sin hemsida.
Allt arbete och alla kostnader står ett antal engagerade suportrar för. Vi som driver detta hårdast kände inte varandra innan viljan att bidra till DIF förenade oss. Vi har aldrig träffats (ännu) och bor i olika delar av landet.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
chrille64 skrev:Nu förväntar jag att alla papper och liknande är klara så ottoson bara behöver skriva på . Ottosson har gått utan lön ett par månader redan.
borde bli klart i veckan
Rädda Otto drivs helt ideellt. Helt utan stöd från föreningen eller dess suporterklubbar.
Järnkaminerna har inte ens nämnt insamlingen på sin hemsida.
Allt arbete och alla kostnader står ett antal engagerade suportrar för. Vi som driver detta hårdast kände inte varandra innan viljan att bidra till DIF förenade oss. Vi har aldrig träffats (ännu) och bor i olika delar av landet.
Tror att vi får börja fundera på vad vi ska göra av "rädda Otto" när vi nått målet att dra in tillräckligt med pengar för att signa Otto. Eller vad vi gör om Otto av någon annan anledning inte signar.
Det vore brottsligt att inte ta vara på det fantastiska engagemang som så många visat.
Självklart måste detta få fortsätta på något sätt efter att Operation rädda Otto tagit slut.
Vår klubb riskerar att dö. Vi är många som inte vill se det hända. Vi är många som bryr oss och som är redo att hjälpa till.
Vi hade aldrig kunnat drömma om resultatet och har därför inte tänkt på vad vi ska göra när vi samlat in 500.000.
För min egen del kommer jag försätta mitt engagemang. Jag vill bidra. Jag kan tänka mig att samla in mer pengar till andra ändamål.
Jag är inte beredd att stoppa in pengar i ett svart hål så att jag på så sätt bidrar till att den ekonomiska vansköttseln kan fortsätta. Jag är inte heller beredd att hjälpa till att samla in pengar till tex JJ avgångsvedelag eller kanslipersonal - sånt måste hanteras inom den löpande budgeten.
Tydliga, avgränsade projekt med ett klart och synbart resultat som inte blivit av utan de medel vi samlar in är jag redo att arbeta stenhårt för!
Helt seriöst bör man nog vara lite försiktigt med att gnälla på JK i detta fall.
Det sätt som JK och för all del även Fabriken behandlades på i samband med en del hockeymatcher förra säsongen kombinerat med Styrelsens totala ovilja att försvara dem samt deras uppenbara provokation i samband med att de placerade ut sig i matchen som bojkottades gör att man måste ha full förståelse för om de inte vill lägga ut något på sin hemsida.
De som däremot borde lägga ut det på hemsidan är ju DIF hockey, men tyvärr visar de återigen upp sin totala inkompetens eller i detta fall kanske snarast som ovilja att visa vilka problem de försatt klubben i.
Kall-El skrev:Helt seriöst bör man nog vara lite försiktigt med att gnälla på JK i detta fall.
Det sätt som JK och för all del även Fabriken behandlades på i samband med en del hockeymatcher förra säsongen kombinerat med Styrelsens totala ovilja att försvara dem samt deras uppenbara provokation i samband med att de placerade ut sig i matchen som bojkottades gör att man måste ha full förståelse för om de inte vill lägga ut något på sin hemsida.
De som däremot borde lägga ut det på hemsidan är ju DIF hockey, men tyvärr visar de återigen upp sin totala inkompetens eller i detta fall kanske snarast som ovilja att visa vilka problem de försatt klubben i.
Jag älskar JK - har ju själv varit medlem. JK är utan tvekan Sveriges bästa supporterförening.
Önskar inget hellre än att de också hjälpte till att stötta Hockeyn (trots allt som hänt). Just nu är det viktigt att först hur illa det kan gå. Låt oss förenas i viljan att hålla DIF kvar där DIF hör hemma - i Elitserien - i sället för att sjunka som en sten i seriesystemet.
Att rädda klubben vi älskar måste vara större än allt annat just nu! Allt har sin tid och sin plats.
Desutom gnäller jag inte på JK - jag bara konstaterar att de inte bidrar så mycket till det många Djurgårdare nu gör. Inte gnäll - utan fakta. Med stor respekt för de val de gjort - även om jag inte delar synsättet.
JK är fantastiska och skulle verkligen behövas mer än någonsin just nu. Jag önskar att de också förenar sig med alla de krafter som just nu arbetar stenhårt för vår sköld enligt devisen - alltid oavsett!
Andy skrev:Tror att vi får börja fundera på vad vi ska göra av "rädda Otto" när vi nått målet att dra in tillräckligt med pengar för att signa Otto. Eller vad vi gör om Otto av någon annan anledning inte signar.
Det vore brottsligt att inte ta vara på det fantastiska engagemang som så många visat.
Självklart måste detta få fortsätta på något sätt efter att Operation rädda Otto tagit slut.
Vår klubb riskerar att dö. Vi är många som inte vill se det hända. Vi är många som bryr oss och som är redo att hjälpa till.
Vi hade aldrig kunnat drömma om resultatet och har därför inte tänkt på vad vi ska göra när vi samlat in 500.000.
För min egen del kommer jag försätta mitt engagemang. Jag vill bidra. Jag kan tänka mig att samla in mer pengar till andra ändamål.
Jag är inte beredd att stoppa in pengar i ett svart hål så att jag på så sätt bidrar till att den ekonomiska vansköttseln kan fortsätta. Jag är inte heller beredd att hjälpa till att samla in pengar till tex JJ avgångsvedelag eller kanslipersonal - sånt måste hanteras inom den löpande budgeten.
Tydliga, avgränsade projekt med ett klart och synbart resultat som inte blivit av utan de medel vi samlar in är jag redo att arbeta stenhårt för!
En krigskassa för "supportervärvningar"?
Det kan ackumulerat bli stora pengar om bidragsgivare också löpande bidrar med en mindre månatlig slant (jämfört första bidraget) - tänk autogiro.
Tänk att disponera över en ordentlig krigskassa när övergångsfönstret stänger 2013...
Kall-El skrev:Helt seriöst bör man nog vara lite försiktigt med att gnälla på JK i detta fall.
Det där vet vi alla om. Jag vet också att det absolut enda konstruktiva sätt att bryta ett dödläge är att vilja lösa utmaningen prestigelöst. Sandlådekrigsföring leder i stort sett aldrig till försoning.
Stångas DIF Hockey och JK vidare och väljer att markera revir istället för att konstruktivt lösa frågorna vinner ingen.
Som jag ser det har (hade) JK världens chans att visa vilken kraftfull organisation den är och hjälpt till här. Sånt hjälper även vid ev. förhandlingsbord. Goodwill. Tycker det är otroligt synd att det inte blir (blev) så.
Jag tycker också det är fel att sätta ett mål på 2 000 0000 kr när/om det nu uttryckligen sagts att 500 000 kr krävs för att "Rädda Otto". Dessutom har målet höjts hela tiden, trots att man inte nått ursprungliga mål på 500 000 kr och 1 000 000 kr.
Jag tycker att det i så fall är bättre att sätta målet till 500 000 kr. När man nått dit kan man sätta ett nytt mål, och ändra syftet med insamligen om pengarna inte längre behövs för Otto.
Därmed inte sagt att det är fel att fortsätta samla in pengar efter att man fått tillräckligt för Otto.
Engagemanget är inte desto mindre underbart.
Edit:
Det blir ju bara fel om folk tror att det behövs 2 000 000 kr till Otto när så inte är fallet. Det kan rentav få folk att inte vilja bidra, eftersom det verkar vara sjukt mycket till Otto - vilket då inte är sant. Ett ex. på detta är ju det uttalande av Joel Lillbroändå som retweetats av "Rädda Otto":
Århundradets märkligaste välgörenhet: En samling människor vill ge Kristofer Ottosson 2 miljoner för en säsong i Allsvenskt ?
Senast redigerad av kaminor den 2012-07-07 11:25:54, redigerad totalt 2 gång.
Andy skrev:Tror att vi får börja fundera på vad vi ska göra av "rädda Otto" när vi nått målet att dra in tillräckligt med pengar för att signa Otto. Eller vad vi gör om Otto av någon annan anledning inte signar.
En krigskassa för "supportervärvningar"?
Det kan ackumulerat bli stora pengar om bidragsgivare också löpande bidrar med en mindre månatlig slant (jämfört första bidraget) - tänk autogiro.
Tänk att disponera över en ordentlig krigskassa när övergångsfönstret stänger 2013...
Exakt eller för andra behjärtansvärda ändamål av engångskarraktär (jämför med insamlingen till ny inomhushall i Hjorthagen) som inte kan finansieras inom budget.