Axel_K skrev:Låt honom vara, han bad er snällt. Jag måste hålla med. Ni kan ju iallafall motivera varför.
Det må vara snällt men varför skriva att vi som inte skänker inte ska skriva alls, och jag motiverade faktiskt varför.
Someone called?
OK. Så här ligger det till. Om ni inte vill skänka pengar får ni skriva det här. Sakligt och lugnt. Precis som Stadion ändå gjorde.
Om det postas rena provokationer eller generellt nedlåtande får vi ta det då. Vi kan vara överens om att tråden inte ska urarta och om så sker kommer vi att rensa bort dumheterna. Ok?
Fan, va kul att insamlingen går bra!!! Jag gläds verkligen
åt ert angemang för att samla in pengar till Ottosson.
Ska bara ge ett råd: Tag ett matchprogram från förra säsongen
och slå upp sidan med sponsorer, sök bland de "små"
företagen, typ Jönssons Måleri Enskede AB
Ring, dessa företag och berätta om insamlingen,
locka med att vifta med flaggor på matcher
med företagets namn och funkar ej detta
försök locka personerna som jobbar där att bidra
till insamlingen, där på företaget måste det ju
finnas någon med hjärta för föreningen eftersom de valt
att sponsra klubben...
LYCKA TILL MED INSAMLINGEN!!!
Mvh Jönsson_21
att sponsra klubben...
Mvh Jönsson_21
Kolla med killarna/tjejerna på denna länk
och försök få någon av dessa att bidra,
stället består av många Djurgårdare, så
någon av dessa skulle nog hjälpa till.... http://www.neoplan.se/sv/buss-lastbilsservice
200 spänn insatta från en student. Förhoppningsvis blir det lite mer i slutet av månaden om ekonomin tillåter. Riktigt imponerad över insamlingen, bra jobbat!
jönsson_21 skrev:Fan, va kul att insamlingen går bra!!! Jag gläds verkligen
att sponsra klubben...
Mvh Jönsson_21
Först frölundaiten som satte in pengar.
Sedan var det en brynäsare i AB som ville bidra med pengar.
Och nu detta, en FBK:are som kommer in och delar med sig bra tips.
Mycket stort av er allihop.
Tack!
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Axel_K skrev:Låt honom vara, han bad er snällt. Jag måste hålla med. Ni kan ju iallafall motivera varför.
Det må vara snällt men varför skriva att vi som inte skänker inte ska skriva alls, och jag motiverade faktiskt varför.
Someone called?
OK. Så här ligger det till. Om ni inte vill skänka pengar får ni skriva det här. Sakligt och lugnt. Precis som Stadion ändå gjorde.
Om det postas rena provokationer eller generellt nedlåtande får vi ta det då. Vi kan vara överens om att tråden inte ska urarta och om så sker kommer vi att rensa bort dumheterna. Ok?
//Mod
Tänkte skriva att man skulle göra som du gjorde, men jag var för lat. Haha. Det var inte riktat mot dig, utan mot andra.
Challe sa väl att 500k skulle räcka? Varför står det på hemsidan att målet är 2 miljoner? Jag tror DIF stänger ner detta direkt när de fått in pengar så det räcker till Otto. De vill nog inte ta mer pengar av fansen än nödvändigt.
SirDIFalot skrev:Challe sa väl att 500k skulle räcka? Varför står det på hemsidan att målet är 2 miljoner? Jag tror DIF stänger ner detta direkt när de fått in pengar så det räcker till Otto. De vill nog inte ta mer pengar av fansen än nödvändigt.
Det där måste jag har missat, var någonstans har Challe sagt det i så fall?
SirDIFalot skrev:Challe sa väl att 500k skulle räcka? Varför står det på hemsidan att målet är 2 miljoner? Jag tror DIF stänger ner detta direkt när de fått in pengar så det räcker till Otto. De vill nog inte ta mer pengar av fansen än nödvändigt.
Det är inte helt okänt att flera personer inom DIF Hockey fått gå på grund av ekonomiska skäl. De pengar som "blir över" efter att Otto fått sitt avtal kommer hitta andra hål att försvinna i. DIF Hockey gör fel om insamlingen stoppas trots att pengar fortfarande samlas in.
Jag tror och hoppas att DIF Hockey låter oss fortsätta stötta och.. vi har ju bankkontonumret. Det är bara att sätta in.
Jag anser absolut att insamlingen bör sluta när man tror sig ha ett slagkraftigt erbjudande till Otto. Jag vill inte att DIF ska vara ett lag som gråter ut till sina supportrar för att man var tvungen att sparka den käre Uffe på kansliet. Den givmildheten kan vi spara till om det går käpprätt åt helvete med allting.
DIF har ju dålig ekonomi och sämre lär det bli om vi inte skulle lyckas ta oss till Elitserien. Jag tycker att resterande 1.5 miljoner om vi nu lyckas nå det uppsatta målet de pengarna ska sparas till oförutsedda utgifter som till exempel nyförvärv pga skador i truppen. Hur som helst så vore det väl bra om DIF får en liten buffert!?
Det är inte helt okänt att flera personer inom DIF Hockey fått gå på grund av ekonomiska skäl. De pengar som "blir över" efter att Otto fått sitt avtal kommer hitta andra hål att försvinna i. DIF Hockey gör fel om insamlingen stoppas trots att pengar fortfarande samlas in.
Jag tror och hoppas att DIF Hockey låter oss fortsätta stötta och.. vi har ju bankkontonumret. Det är bara att sätta in.
Visst, men då får man ju skifta fokus från "Rädda Otto" efter att 500k är insamlade och sluta hänvisa till att pengarna går till Ottosson som många har starka känslor för.
Tips: Lägg ner 2 miljoner-grejjen. Dra in pengar så det räcker till Otto. Blir det några tusenlappar extra i farten så visst. Ni kan ju ändå inte kalla det "rädda otto" efter 500k så då kommer ju inte pengarna fortsätta strömma in. Eftersom folk gör det för Ottossons skull.
Varför är målet 2 miljoner nu? Jag trodde att målet var 500 000 och att det var det som saknades. Tror att det är lite orealistiskt att vi ska hinna få ihop 2 mille. Om vi ska spara till 2 mille är nog Otto klar med sommarträningen i November...
Helt klart är väl att ingen vet exakt vad som kommer att hända. Vad Chale har sagt var väl att han lovade att lägga till de pengar som vi samlat ihop till det ursprungliga belopp Ottosson ursprungligen erbjöds. Om Ottosson ändå skulle tacka nej skulle pengarna sättas undan för ev spelarförstärkningar under säsongen t ex slutspelet. Jag gillar Challe men jag tror att han underskattade kraften i den rörelse som drog igång för att stötta Otto. Att det skulle rinna till så mycket pengar kunde han nog inte drömma om. Inte Otto heller eftersom han oroade sig över att det bara var en månad kvar innan han måste ha ett besked. Om vi skulle lyckas få ihop 2 miljoner, vilket jag inte tror är en orimlighet så skulle budet till Otto bli de två miljonerna plus vad DIF ursprunglingen erbjöd! Det räcker till en bra lön i två säsonger. Så blir det nog inte, han kommer förmodligen få vad han begärde och överskottet användas som en framtida buffert. Att rörelsen går under namnet "Rädda Otto" ser jag inte som ett problem. Jag stödjer detta eftersom jag dels tycker att Ottosson är en mycket sympatisk person dels för att han kommer vara en viktig kugge i "återtåget". Genom att "rädda Otto" lägger vi grunden för att den allsvenska sejouren bara blir ett år. Det är många som har sagt det men jag gärna säga det en gång till, det enda som vi egentligen har gemensamt är vår kärlek till Djurgården men kraften i den kärleken kan åstadkomma allt. Det känns som om jag plötsligt fått en massa nya vänner! Euphoria!