bastis7 skrev:
Visst är linkan väldigt stor också men jag håler änd Otto högre. Hans lojalitet är inte många som slår samtidigt har han presterat varje år.
Iof sant. Jag har aldrig jämfört dom på det sättet bara. Båda är väldigt stora för mig även om kanske Linkan skrivit några inlägg på Twitter som kanske inte verkar helt 100% genomtänkta.
Nu kommer jag säkert få en massa kritik, men det får jag ta.
Har precis satt in 300 kr, men det var långtifrån ett självklart val.
Är något fundersam inför denna insättning.
Tanken bakom insamlingen är mycket god och ett fint initiativ. Men att skänka pengar till en förening som missköter sin ekonomi år efter år känns sådär.
Hur kan man fortsätta visa miljonförluster efter denna säsong?
Man blev av med Boumedienne, fick spela 5 kvalseriematcher, bra med publik hela säsongen, ändå ett ekonomiskt fiasko.
Köper inte riktigt de förklaringar som man går ut med. Att vi åkte ur borde ju rimligen hamna på kommande års resultat, eller?
Hur många svarta hål finns det egentligen i denna förening?
Verkar bara uppstå nya oförberedda utgifter år efter år.
Sedan att DIF jobbar i motvind som huvudstadslag är ju förjävligt, men utifrån sina förutsättningar borde man ju kunna hålla budgeten.
Vågar man hoppas på bättring med den nya ordföranden?
Det visar sig med tiden.
Att jag till slut valde att bidra är främst av följande anledning:
Lyckas detta projekt och Otto spelar så kan det vara pusselbiten som blir avgörande kommande säsong.
Ser detta som vår överlägset största chans att ta oss tillbaka. Vill inte ens tänka tanken på vad som händer om vi inte går upp med denna satsning som vi faktiskt gör med årets trupp. Vi ställer ett mycket intressant manskap på isen som har alla chanser att bli ett bra kvalserielag till våren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jepe skrev:@fbremberg: @Keutril som sagt, jag hoppas verkligen Otto spelar i Dif!
Linkan svarar nån på twitter.
Det är lite vanskligt att twittra ut sig massa saker, väldigt enkelt att bli feltolkad osv. Nog bra om våra twittrande herrar i laget har lite förhållningsregler faktiskt. Låter kanske jävligt mossigt, men samtidigt skapar det enbart massa spekulationer om man går ut och kommenterar spelaraffärer osv.
Så, tillbaka till Otto. Hur var det nu med insamlingen och det här sexsiffriga beloppet som Martin räknade med från början? Finns det något sådant?
Lucky Luke skrev:God morgon alla sköna DIF supportrar! Ny dag - nya möjligheter. Skall vi tippa på 500.000 till kvällen?
Fick en tanke bara, är det någon som är haj på sökmotoroptimering? Skulle det inte kunna vara något? Tex om man googlar på Ottosson, Otto, Kristofer, hockey, insamling, fans etc, etc så kommer vår hemsida upp först. Som sagt, en tanke bara, jag är inte direkt nån IT virtuos precis, vet inte speciellt mycket om hur det fungerar. Men det finns det säkert många på forumet som vet...
Det är inte så komplicerat egentligen. Några enkla saker man kan göra är:
1. Den som skriver texter väljer vilka ord som ska ge träffar på siten och skriver en text som innehåller alla dessa som ligger i roten på siten. Speciellt <h*>, <title> element and ALT taggar är viktigt att de innehåller dessa ord. ca 10-15 stycken varav 3-4 st är så viktiga att det finns sidor som har dem i filnamnet.
2. Undersidor som är uppdelade i väl definierade områden som också innehåller orden som ska ge träffar. Varje väl definierat område innehåller några av nyckelorden som passar bäst för just det området.
3. Regga siten och ange sitemap här. Denna sida visar fö ganska bra hur en websida som är seo optad bör vara strukturerad: nyckelord i <title>, <h*>, alt attribut och varje sida har en klar och tydlig hierarkisk uppdelning.
4. Tänk på att namnet på alla undersidor ska innehålla en eller ett par nyckelord.
Skriva texter och hitta på rubriker suger jag på men om det behövs skulle jag kunna skapa en sitemap men då behöver vi sätta en struktur på hemsidan: vad ska sidorna heta och i vilka kataloger ska de vara i räcker. Utöver det så är det egentligen bara att gå igenom alla sidor och sätta nyckelord i <title>, <h*>, alt attribut som jag kan bidra med. Pm om ni vill att jag ska hjälpa till.
Ps. Det tar någon dag innan Google har krawlat sidan så om admin kan sätta hög prio på att raddaotto leder till siten samt regga den hos Google vore det bra.
Edit: man kan ju använda sig av Google AdWords men det kostar ju givetvis pengar.
Låter inte så busenkelt för mig Låter ändå som något genomförbart även för en lekman som mig. Är det någon som känner sig manad att ta kontakt med Stockholmaren så skicka ett pm i så fall till honom/henne. Martin eller Andy kanske som har satt ihop texten på hemsidan
BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu kommer jag säkert få en massa kritik, men det får jag ta.
Har precis satt in 300 kr, men det var långtifrån ett självklart val.
Är något fundersam inför denna insättning.
Tanken bakom insamlingen är mycket god och ett fint initiativ. Men att skänka pengar till en förening som missköter sin ekonomi år efter år känns sådär.
Hur kan man fortsätta visa miljonförluster efter denna säsong?
Man blev av med Boumedienne, fick spela 5 kvalseriematcher, bra med publik hela säsongen, ändå ett ekonomiskt fiasko.
Köper inte riktigt de förklaringar som man går ut med. Att vi åkte ur borde ju rimligen hamna på kommande års resultat, eller?
Hur många svarta hål finns det egentligen i denna förening?
Verkar bara uppstå nya oförberedda utgifter år efter år.
Sedan att DIF jobbar i motvind som huvudstadslag är ju förjävligt, men utifrån sina förutsättningar borde man ju kunna hålla budgeten.
Vågar man hoppas på bättring med den nya ordföranden?
Det visar sig med tiden.
Att jag till slut valde att bidra är främst av följande anledning:
Lyckas detta projekt och Otto spelar så kan det vara pusselbiten som blir avgörande kommande säsong.
Ser detta som vår överlägset största chans att ta oss tillbaka. Vill inte ens tänka tanken på vad som händer om vi inte går upp med denna satsning som vi faktiskt gör med årets trupp. Vi ställer ett mycket intressant manskap på isen som har alla chanser att bli ett bra kvalserielag till våren.
Kan inte annat än att hålla med! Mycket mycket bra skrivit. Tyvärr tror jag att den nya ordföranden är fullständigt fel val!
-daniel- skrev:Jag tycker faktiskt herr Bremberg skall ta det lite lugnt med twittrandet, ser inte speciellt snyggt ut. Sen undrar man ju om det är någon fnurra mellan Bremberg och Otto - vill minnas att någon påstod det förut men undertecknad trodde inte alls det låg någon sanning i det hela.
Som jag skrev ett tag tebax så har herrarna Bremberg o Otto inte gillat varandra speciellt! Otto har sina värderingar o Bremberg sina.
Lucky Luke skrev:God morgon alla sköna DIF supportrar! Ny dag - nya möjligheter. Skall vi tippa på 500.000 till kvällen?
Fick en tanke bara, är det någon som är haj på sökmotoroptimering? Skulle det inte kunna vara något? Tex om man googlar på Ottosson, Otto, Kristofer, hockey, insamling, fans etc, etc så kommer vår hemsida upp först. Som sagt, en tanke bara, jag är inte direkt nån IT virtuos precis, vet inte speciellt mycket om hur det fungerar. Men det finns det säkert många på forumet som vet...
Det är inte så komplicerat egentligen. Några enkla saker man kan göra är:
1. Den som skriver texter väljer vilka ord som ska ge träffar på siten och skriver en text som innehåller alla dessa som ligger i roten på siten. Speciellt <h*>, <title> element and ALT taggar är viktigt att de innehåller dessa ord. ca 10-15 stycken varav 3-4 st är så viktiga att det finns sidor som har dem i filnamnet.
2. Undersidor som är uppdelade i väl definierade områden som också innehåller orden som ska ge träffar. Varje väl definierat område innehåller några av nyckelorden som passar bäst för just det området.
3. Regga siten och ange sitemap här. Denna sida visar fö ganska bra hur en websida som är seo optad bör vara strukturerad: nyckelord i <title>, <h*>, alt attribut och varje sida har en klar och tydlig hierarkisk uppdelning.
4. Tänk på att namnet på alla undersidor ska innehålla en eller ett par nyckelord.
Skriva texter och hitta på rubriker suger jag på men om det behövs skulle jag kunna skapa en sitemap men då behöver vi sätta en struktur på hemsidan: vad ska sidorna heta och i vilka kataloger ska de vara i räcker. Utöver det så är det egentligen bara att gå igenom alla sidor och sätta nyckelord i <title>, <h*>, alt attribut som jag kan bidra med. Pm om ni vill att jag ska hjälpa till.
Ps. Det tar någon dag innan Google har krawlat sidan så om admin kan sätta hög prio på att raddaotto leder till siten samt regga den hos Google vore det bra.
Edit: man kan ju använda sig av Google AdWords men det kostar ju givetvis pengar.
Låter inte så busenkelt för mig Låter ändå som något genomförbart även för en lekman som mig. Är det någon som känner sig manad att ta kontakt med Stockholmaren så skicka ett pm i så fall till honom/henne. Martin eller Andy kanske som har satt ihop texten på hemsidan
Givetvis är en sökmotoroptimering på listan över vad som ska göras!
Men eftersom att vi är så många djurgårdare som kör hårt med facebook/twitter så kommer vi nå där med!
Jag (läs vi - alla supportrar!) söker efter något med erfarenhet av att göra affischer!
- Tanken är att lägga ut nerladdningsbara på sajten, för att få igång våra ninjor igen!
Tänkte sätta 350 först som är antal poäng Otto har gjort i DIF-tröjan men satte in det som jag hoppas att han når över istället kommande säsong
JohnnyOduya skrev:Är Frölundait, men tycker att en sådan här trotjänare ska få avsluta värdigt. Sätter därför in en hundring. Hoppas ni går upp nästa år förresten. Gärna på bekostnad av AIK.
Stort gjort, sånt där som får en att tro på mänskligheten.
(Men våra derby-rivaler bör nog stanna i ES också för att hockeyn i huvudstaden skall vara högintressant).
De stora kostandsposterna som jinxade sista raden var uppsägningarna i samband degraderingen och skatterevisionen.
Degraderingen kan väl ursäkta en hel del, den hade nog ingen räknat med inför säsongen.
Finns så mycket annat att peka på, vilket borde diskuteras i en annan tråd.
Otto-pengarna är ju riktade mot nyförvärv och inte tänkta till att fylla igen några andra håligheter i budgeten. Så vi hoppas detta med Otto löser sig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm