Det är inte så komplicerat egentligen. Några enkla saker man kan göra är:Lucky Luke skrev:God morgon alla sköna DIF supportrar! Ny dag - nya möjligheter. Skall vi tippa på 500.000 till kvällen?
Fick en tanke bara, är det någon som är haj på sökmotoroptimering? Skulle det inte kunna vara något? Tex om man googlar på Ottosson, Otto, Kristofer, hockey, insamling, fans etc, etc så kommer vår hemsida upp först. Som sagt, en tanke bara, jag är inte direkt nån IT virtuos precis, vet inte speciellt mycket om hur det fungerar. Men det finns det säkert många på forumet som vet...
1. Den som skriver texter väljer vilka ord som ska ge träffar på siten och skriver en text som innehåller alla dessa som ligger i roten på siten. Speciellt <h*>, <title> element and ALT taggar är viktigt att de innehåller dessa ord. ca 10-15 stycken varav 3-4 st är så viktiga att det finns sidor som har dem i filnamnet.
2. Undersidor som är uppdelade i väl definierade områden som också innehåller orden som ska ge träffar. Varje väl definierat område innehåller några av nyckelorden som passar bäst för just det området.
3. Regga siten och ange sitemap här. Denna sida visar fö ganska bra hur en websida som är seo optad bör vara strukturerad: nyckelord i <title>, <h*>, alt attribut och varje sida har en klar och tydlig hierarkisk uppdelning.
4. Tänk på att namnet på alla undersidor ska innehålla en eller ett par nyckelord.
Skriva texter och hitta på rubriker suger jag på men om det behövs skulle jag kunna skapa en sitemap men då behöver vi sätta en struktur på hemsidan: vad ska sidorna heta och i vilka kataloger ska de vara i räcker. Utöver det så är det egentligen bara att gå igenom alla sidor och sätta nyckelord i <title>, <h*>, alt attribut som jag kan bidra med. Pm om ni vill att jag ska hjälpa till.
Ps. Det tar någon dag innan Google har krawlat sidan så om admin kan sätta hög prio på att raddaotto leder till siten samt regga den hos Google vore det bra.
Edit: man kan ju använda sig av Google AdWords men det kostar ju givetvis pengar.