BaronVonDif skrev:Vet vi om nån/några spelare har slängt in en slant för att behålla sin lagkamrat?
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Skeptisk till det faktiskt, men vad vet man.
Sen är jag lite nyfiken på om någon av våra twittrande spelare har slängt ur sig någon kommentar om det hela i cyberrymden?
Det enda jag sett på Twitter är följande retweets av Fredrik Bremberg:
"Thomas Alexanderson ?@T_Alexanderson
...viljan att spela hockey måste vara större än viljan att tjäna lite extra ett sista år. Jag är kluven. Vill ändå se Otto i DIF.
Retweeted by Fredrik Bremberg"
&
"Thomas Alexanderson ?@T_Alexanderson
Varför har inte insamlingar startats för att rädda kanslipersonalens och Johan Engdahls jobb? #difhockey #twittpuck
Retweeted by Fredrik Bremberg"
Verkar som att Linkan tycker att insamlingen är fel?
Jag kan förstå en del av det som sägs av de som är negativa till insamlingen. Det kan ju bli en press på otto, och han poängterar ju i intervjuerna flera gånger att "om det inte blir så att jag spelar i DIF så går pengarna någonannanstans", så detta betyder ju att han själv kanske inte är 100% att han vill lira efter behandlingen av DIF. Må så vara, då får väl pengarna gå till någon annan spelare och vi önskar Otto lycka till. Men förhoppnignsvis så spelar han för oss.
I vilket fall så tycker jag det är viktigt att supportrar ställer upp för våra gamla hjältar. Utan supportrarna så hade kanske inte Linkan kommit tillbaka. Challe hade inte vågat säga nej till honom en gång till pga oss. Nu fixar vi så att vi kan få Otto tillbaka om han vill. Då har vi skickat två viktiga och jättestora signaler till våra hjältar att vi ställer upp för dem på samma sätt som de ställt upp för oss. På så sätt kommer framtida hjältar känna en trygghet i att om de ställer upp för oss så kommer vi ställa upp för dem om inte klubben i sig gör det. Detta är unikt och kommer göra att flera spelare vill till till DIF där man blir uppbackad av supportrar om man visar hjärta.
Tydligt att Otto är irriterad och besviken på DIFs agerande i den här affären. Det känns inte som att det är den ekonomiska aspekten som är det största problemet, utan något annat.
Det är bara en känsla jag har.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Remy Lebeau skrev:Tydligt att Otto är irriterad och besviken på DIFs agerande i den här affären. Det känns inte som att det är den ekonomiska aspekten som är det största problemet, utan något annat.
Det är bara en känsla jag har.
Jag tror du har helt rätt i att Kristofer är väldigt besviken på DIF, men det tror jag mest kommer i från att han tydligen aldrig blev erbjuden ett "OK" kontrakt i likhet med det Ölvestad & Fimpen vart erbjudna... klart som fan man skulle känna sig besviken själv när man spelat i klubben i 16 jävla säsonger.
pulverapa skrev:Ölvestad och fimpen har säkerligen helt olika löner. Kan tänka mig att Ölve ligger runt 80k i månaden medan fimpen ligger på max 50.
Otto har sagt att han kan tänka sig samma lön som Ölvestad och jag tror DIF erbjudit honom samma lön men att han tackat nej.
Detta är rena och vilda spekulationer.
Fimpen och Ölvestad har garanterat inte lika mycket pröjs, så det jag menade ovan var att kontraktförslaget som Otto blev erbjuden inte var samma procentsats av den ursprungliga ES-lönen som #20 och #19 vart erbjuden.
Men vi spekulerar bara hej vilt här för de enda som verkligen vet vad som sagts är Kristofer & Challe (och Tommy Engström).
Så underbart att de allt intresse och engagemang, jag och Martin håller på och utvecklar webbplatsen räddaotto.se - något som _SKA_ vara uppe under dagen, kom precis hem från jobbet och ska tokjobba nu.
Tanken är en plats där vi kan samla alla "dela-knappar", kontonummer och tröj-försäljning, och givetvis andra möjligheter.
Skulle vara kul att få veta hur mycket som ligger på kontot nu!
Alla pengar som blev överförda från andra banker än seb lär vara inne nu så förhoppningsvis är vi en bit över 200kstrecket. Snöbollen är i rullning!
leffe06 skrev:Men, är det bara jag som tänker som så att om vi hade fått (iaf daglig) uppdatering på hur kontot växer så hade det varit en sporré i sig? Nog är det lättare att lätta på lädret när man SER att högen växer dag för dag?
Edit: Det jag var ute efter var alltså någon officiell "money-barometer" där vi ser vad vi bidrar till?
Håller med. Vore väldigt kul att se hur mycket vi lyckats dra in nu, efter strax 48 timmar!