Kristofer Ottosson-Insamling
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
Raus >>> grymt bra jobbat! Otroligt härligt att se ditt engagemang. Tack!
En fråga bara: Kan man lägga till en uppmaning om att skicka in pengar och att skicka länken vidare just efter bilderna när Otto går ut i spelargången?
Alla andra >>> sprid länken och se till att pusha lite extra idag på alla ni känner. Bli den där tjatiga jäven som aldrig ger sig.
Almbundy >>> Suveränt att du vill hjälpa till. Martin behöver all hjälp han kan få.
Martin >>> I kväll mailar jag förslag till lite olika texter. Behöver du något annat hör du av dig. Jag måste jobba idag tyvärr, men tar nya tag i kväll! Drog i väg ett gäng brev i natt med information om insamlingen.
Alla andra >>> Nu kör vi - ingen gåva är för liten. Men framför allt bidra till hausen och sprid info. Var kreativa och ge Otto ett par timmar av era liv idag! Tillsammans skall vi fixa detta - vad du än kan göra för att sprida info är viktig - varje SMS, mail och inlägg räknas. Du och din insats gör verkligen skillnad.
Fler initativ som Raus och Almbundy välkomnas!
Om någon från JK eller DIF hockey läser här inne så ber jag er fundera på om ni kan hjälpa till genom att lyfta upp insamlingen på era hemsidor samt skicka info om att den finns via mail till era medlemmar.
En fråga bara: Kan man lägga till en uppmaning om att skicka in pengar och att skicka länken vidare just efter bilderna när Otto går ut i spelargången?
Alla andra >>> sprid länken och se till att pusha lite extra idag på alla ni känner. Bli den där tjatiga jäven som aldrig ger sig.
Almbundy >>> Suveränt att du vill hjälpa till. Martin behöver all hjälp han kan få.
Martin >>> I kväll mailar jag förslag till lite olika texter. Behöver du något annat hör du av dig. Jag måste jobba idag tyvärr, men tar nya tag i kväll! Drog i väg ett gäng brev i natt med information om insamlingen.
Alla andra >>> Nu kör vi - ingen gåva är för liten. Men framför allt bidra till hausen och sprid info. Var kreativa och ge Otto ett par timmar av era liv idag! Tillsammans skall vi fixa detta - vad du än kan göra för att sprida info är viktig - varje SMS, mail och inlägg räknas. Du och din insats gör verkligen skillnad.
Fler initativ som Raus och Almbundy välkomnas!
Om någon från JK eller DIF hockey läser här inne så ber jag er fundera på om ni kan hjälpa till genom att lyfta upp insamlingen på era hemsidor samt skicka info om att den finns via mail till era medlemmar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
200 kronor insatt!
Härliga Djurgår'n!
Härliga Otto!
Härliga Djurgår'n!
Härliga Otto!
-
300 insatta, Länge Leve DIF
Fortsätt gärna fylla på här i den här tråden vad ni satt in!
Totalt på forumet: 62.292kr
Eftersom jag litar på alla er på forumet så mycket och att det ni säger är sant, så vill jag starta en liten intern-tävling.
OM vi får ordning på 100st. "limited edition" t-shirts, så är alla ni på forumet med och tävlar om tre stycken.
Det gäller att vara bland de tre som skänkt mest när söndagen den 15:e augusti övergår till måndagen den 16:e.
Ställningen är som det ser ut just nu:
Lucky Luke 4000kr
1983 3000kr
Bengan 2500kr
Sills 2000kr
Stulle 2000kr
Andy 2000kr
Brännis 1500kr
Johnny 1000kr
daaviid 1000kr
Djurgårn 1000kr
almbundy 1000kr
-daniel- 1000kr
fidyekcoh 1000kr
ourz 1000kr
svenwig 1000kr
mb81 1000kr
diffanss 1000kr
FredrickB 1000kr
Bidra på!
Totalt på forumet: 62.292kr
Eftersom jag litar på alla er på forumet så mycket och att det ni säger är sant, så vill jag starta en liten intern-tävling.
OM vi får ordning på 100st. "limited edition" t-shirts, så är alla ni på forumet med och tävlar om tre stycken.
Det gäller att vara bland de tre som skänkt mest när söndagen den 15:e augusti övergår till måndagen den 16:e.
Ställningen är som det ser ut just nu:
Lucky Luke 4000kr
1983 3000kr
Bengan 2500kr
Sills 2000kr
Stulle 2000kr
Andy 2000kr
Brännis 1500kr
Johnny 1000kr
daaviid 1000kr
Djurgårn 1000kr
almbundy 1000kr
-daniel- 1000kr
fidyekcoh 1000kr
ourz 1000kr
svenwig 1000kr
mb81 1000kr
diffanss 1000kr
FredrickB 1000kr
Bidra på!
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- BaronVonDif
Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Vet vi om nån/några spelare har slängt in en slant för att behålla sin lagkamrat?
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Skeptisk till det faktiskt, men vad vet man.BaronVonDif skrev:Vet vi om nån/några spelare har slängt in en slant för att behålla sin lagkamrat?
Sen är jag lite nyfiken på om någon av våra twittrande spelare har slängt ur sig någon kommentar om det hela i cyberrymden?
Det enda jag sett på Twitter är följande retweets av Fredrik Bremberg:-daniel- skrev:Skeptisk till det faktiskt, men vad vet man.BaronVonDif skrev:Vet vi om nån/några spelare har slängt in en slant för att behålla sin lagkamrat?
Sen är jag lite nyfiken på om någon av våra twittrande spelare har slängt ur sig någon kommentar om det hela i cyberrymden?
"Thomas Alexanderson ?@T_Alexanderson
...viljan att spela hockey måste vara större än viljan att tjäna lite extra ett sista år. Jag är kluven. Vill ändå se Otto i DIF.
Retweeted by Fredrik Bremberg"
&
Varför har inte insamlingar startats för att rädda kanslipersonalens och Johan Engdahls jobb? #difhockey #twittpuck
Verkar som att Linkan tycker att insamlingen är fel?
Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Den är ju fel. Samla ihop pengar till en redan rik person. Ta från de fattiga och ge till de rika handlar det om.Sjöwall skrev:Det enda jag sett på Twitter är följande retweets av Fredrik Bremberg:-daniel- skrev:Skeptisk till det faktiskt, men vad vet man.BaronVonDif skrev:Vet vi om nån/några spelare har slängt in en slant för att behålla sin lagkamrat?
...viljan att spela hockey måste vara större än viljan att tjäna lite extra ett sista år. Jag är kluven. Vill ändå se Otto i DIF.
&
Varför har inte insamlingar startats för att rädda kanslipersonalens och Johan Engdahls jobb? #difhockey #twittpuck
Istället kan man tänka att pengarna leder till ett bättre lag kommande säsong. Avancemang ger ju troligtvis kanslipersonal och materialare jobben tillbaka.
Jag kan tycka det är fel att öronmärka pengar för Otto. Däremot att samla pengar till förstärkning tycker jag är okej.
i
Just detta tycker Otto själv känns fel o det bevisar bara ännu mer vilken fin människa han är läs:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5074657.ab
500 från mig
Jag kan ibland verkligen hata den där typen av resonemang. "Varför har inte någon ANNAN (än den som uttalar sig) gjort något för den här? Fy vad dåligt att de räddar en spelare när de skulle kunnat rädda honom och hela kansliet!"Sjöwall skrev: Det enda jag sett på Twitter är följande retweets av Fredrik Bremberg:
&
Förstår inte hur resonemanget går. Svar på frågan varför är ju helt enkelt att det är på isen som laget går upp till ES. Sedan är det olyckligt att personer runt laget som verkligen har viktiga roller inte får vara kvar. Jag ser det som att Djurgården inte vill lägga pengar på sådana roller i föreningen för att vi helt enkelt inte har råd med det och ett slagkraftigt lag på isen. Det är bara att välja och vraka.
Sedan förstår jag verkligen om det är skrivet i ett sådant syfte som för att väcka en tankeställning. Men då borde det inte stå som en fråga, utan ett påstående. Nä, det är uselt att skriva så.
Det första den där Alexandersson skriver är ju också konstigt. "... viljan att tjäna lite extra..." Det är ju knappast frågan om lite extra om ditt första kontraktsförslag är halverat från förra årets lön, eller? Det är frågan om du orkar spela på hockeykarriärens höst. Sedan går det lång tid och budet blir mindre, till slut kan du knappt göra som Klasen med 250 papp i månaden - försörja din familj.
Nä, förstår inte hur twittraren är funtad.
+1Mattebo skrev:Jag kan ibland verkligen hata den där typen av resonemang. "Varför har inte någon ANNAN (än den som uttalar sig) gjort något för den här? Fy vad dåligt att de räddar en spelare när de skulle kunnat rädda honom och hela kansliet!"Sjöwall skrev: Det enda jag sett på Twitter är följande retweets av Fredrik Bremberg:
&
Förstår inte hur resonemanget går. Svar på frågan varför är ju helt enkelt att det är på isen som laget går upp till ES. Sedan är det olyckligt att personer runt laget som verkligen har viktiga roller inte får vara kvar. Jag ser det som att Djurgården inte vill lägga pengar på sådana roller i föreningen för att vi helt enkelt inte har råd med det och ett slagkraftigt lag på isen. Det är bara att välja och vraka.
Sedan förstår jag verkligen om det är skrivet i ett sådant syfte som för att väcka en tankeställning. Men då borde det inte stå som en fråga, utan ett påstående. Nä, det är uselt att skriva så.
Det första den där Alexandersson skriver är ju också konstigt. "... viljan att tjäna lite extra..." Det är ju knappast frågan om lite extra om ditt första kontraktsförslag är halverat från förra årets lön, eller? Det är frågan om du orkar spela på hockeykarriärens höst. Sedan går det lång tid och budet blir mindre, till slut kan du knappt göra som Klasen med 250 papp i månaden - försörja din familj.
Nä, förstår inte hur twittraren är funtad.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
300 inskickat
Otto är otroligt viktig och det kommer Challe får erfara om det skulle skita sig. Tramsigt av Linkan att retweeta sånt där skit.
Mvh
Huskatten.
Mvh
Huskatten.
300:- insatt.