Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jonas1891

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Jonas1891 »

Precis inga bidrag är för små! Vi är en enad familj där man skänker efter förmåga!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... normt.html

Hmm... Otto säger att han inte fick samma överenskommelse som de andra spelarna. Hallman hävdar att Ottossons löneförslag sänktes flera gånger. Sedan säger Ottosson att det är bråttom om det ska bli något med Djurgården. Så ni som planerar att "sätta in nästa månad" kan nog glömma det.
Expert.
difnytt
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av difnytt »

Med risk att få mycket skit för detta men tänkte göra ett försök, då jag inte sett något om någon direkt hemsida som visar vilka summor eller vilka som skänkt en slant.

La upp en sida på min hemsida som kommer handla om Ottosson och allt jobb runt omkring som vi supportrar hjälper till mig.

http://difnytt.webs.com/otto.htm
JohnnyOduya

Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av JohnnyOduya »

Är Frölundait, men tycker att en sådan här trotjänare ska få avsluta värdigt. Sätter därför in en hundring. Hoppas ni går upp nästa år förresten. Gärna på bekostnad av AIK.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Man märker att Otto är extremt besviken på Djurgården, och sen så tycker han nog i grund och botten det är rätt jobbigt det här att folk skramlar och samlar in pengar till honom...jag kan faktiskt förstå lite tanken och känslan.

Vi kan bara hoppas det hela löser sig.
JK Haninge

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av JK Haninge »

JohnnyOduya skrev:Är Frölundait, men tycker att en sådan här trotjänare ska få avsluta värdigt. Sätter därför in en hundring. Hoppas ni går upp nästa år förresten. Gärna på bekostnad av AIK.
Mycket stort gjort!!

//JK Haninge
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

JohnnyOduya skrev:Är Frölundait, men tycker att en sådan här trotjänare ska få avsluta värdigt. Sätter därför in en hundring.
Fantastiskt.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

JohnnyOduya skrev:Är Frölundait, men tycker att en sådan här trotjänare ska få avsluta värdigt. Sätter därför in en hundring. Hoppas ni går upp nästa år förresten. Gärna på bekostnad av AIK.
Oj. Mäktigt. Riktigt stort gjort av dig! Frölunda steg precis enormt för mig.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

pulverapa skrev:
Tessan skrev:När detta är klart måste vi ha en fest - fritt för cCat hela kvällen kan jag lova... Kan vi vara uppe i 200.000 nu, tro?!?
Enligt vad Martin Karlsson har hört så närmar vi oss 300 000 kr. :)
Vänta, på allvar? Är det så mycket som 300 000 kronor?!

Om så är fallet är jag mäkta imponerad.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... normt.html

Hmm... Otto säger att han inte fick samma överenskommelse som de andra spelarna. Hallman hävdar att Ottossons löneförslag sänktes flera gånger. Sedan säger Ottosson att det är bråttom om det ska bli något med Djurgården. Så ni som planerar att "sätta in nästa månad" kan nog glömma det.
Då finns det bara en sak att göra - öka takten i insamlingen.

Tänk om vi Djurgårdsfans kunde vara de som påverkade föreningen att behålla Otto genom att vi dels skapade ekonomiska möjligheter, dels visade att vi som konsumerar produkten DIF bryr oss om, och vill ha Otto, i föreningen.

Det vore härligt som omväxling till alla våra krav på avgångar, styrelsebyten och sportchefssparkar.

Nu visar vi att vi kan vara en konstruktiv kraft också - trots att vi ställer tuffa krav.

Jag uppmanar alla att göra sitt absolut yttersta i morgon för att skrapa ihop varenda slant de kan avvara samtidigt som de sprider informationen vidare.

Hoppas också att JK inser vad de håller på att missa och gör en jättepuff och mobilerar totalt för att stötta insamlingen.

Snälla alla - hugg i imorgon, maila, ring, facebooka, twittra och SMSa - se till att alla fattar vad som står på spel och bidrar.

Det är nu det gäller och inte om en månad....

För att leva som jag lär - skjuter jag till en extra tusenlapp till och lovar att maila 10-15 ytligt bekanta som jag vet håller på DIF i kväll/natt

Nu ökar vi trycket i morgon och fixar detta!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Ytterligare 1.000 SEK från mig (som jag redan berättat i den andra tråden)
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

JK har lagt ut det här på facebook och det.

Jag förstår verkligen att DIF inte kan börja tjata något. Det är ju supportrarnas grej och dom håller bara i kontot. Det har dom varit tydliga med.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fast DIF borde fortfarande kunna skicka ett mail till alla sina säsongskortsinnehavare / medlemmar och länka till nyheten på sajten och skriva något i stil med "Ni har väl inte missat insamlingen som våra fans dragit igång?". Det borde inte vara omöjligt, och skulle garanterat generera en del slantar.

Men jag tror fortfarande vi måste på de stora hajarna; endera någon riktigt pengastinn Djurgårdare eller sponsor som ser potential i det här.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Slängde precis in en tusing. Klart som fasen att Otto ska vara kvar!
Användarvisningsbild
leffe06
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av leffe06 »

Hey, vad f-n sätter ni som "Mottagare" när ni lägger in betalningen eller spelar det ingen roll?
Skriv svar