Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Kanske är det så att ett snitt på 7500 i en egen arena motsvarar ett snitt på 10000 i en hyrd rent ekonomiskt sett.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

mforce skrev:Kanske är det så att ett snitt på 7500 i en egen arena motsvarar ett snitt på 10000 i en hyrd rent ekonomiskt sett.
Beror på priser osv. Men den stora skillnaden ligger i kringförsäljningen.

Men hovet lockar inte alls. Vill se ett nybygge.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jojje,

Jag tycker egentligen du ska vara glad. De gånger du faktiskt argumenterat på ett konkret och moget sätt så har du sagt många vettiga saker och jag upplever att folk har lyssnat på dig.

Jävligt synd att du måste sänka dig till sandlådenivå ibland, det förstör jäkligt mycket. De gånger du har rätt (eller fel men argumenterar på ett schysst sätt) så har du fått bra respons.

Det känns som att ledningen har lyssnat på dina argument till viss del, liksom de har lyssnat på JK och andra supportrar. Att kanske flytta över (eller köpa?) till Hovet är en början, det tror jag du håller med om. Men det klart bästa vore en helt egen arena.

Men då Jojje kan du kanske svara mig på denna fråga. Med den nya makten i stadshuset (Hurra!), vilket tror du politikerna väljer att hjälpa till på? Att kolla upp möjligheterna att bygga nytt eller sälja Hovet till DIF och kanske Bajen? Jag tror någonstans att om politikerna vill ha elithockey i staden så måste de agera och då tror jag de kollar upp möjligheterna med att sälja ut Hovet till de två stockholmsklubbar som finns.

Som sagt, vad tror du Jojje?

Jojje, sportbaren ikväll om du kan slita dig från dina möten. Kom dit så bjuder jag på öl (Om det är öppet för försäljning).

Ha det!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Ingen aning om vad det sittande styret i Stockholm helst vill, men med tanke på att det är en enorm brist på hallar så ser de nog gärna ett nybygge finansierat av DIF. Frågan är dock om vi är för kräsna. Vi får kanske kika lite utanför Östermalm. Finns stora ytor vid t ex årsta och med tanke på hur snabbt denna stad växer så blir ett sådant läge bara mer och mer centralt.

Jag tror inte det är helt avgörande för de som besöker DIF hockeys matcher vart arenan ligger så länge det är inom ett rimligt avstånd och har bra kommunikationer.

Men jag tar för givet att man jobbar stenhårt med arenafrågan inom DIF just nu, allt annat får anses vara ett grovt tjänstefel.

Man får undersöka alla former av sammarbeten. Först med DIF fotboll, om inte det går. Leta vidare, tänk utanför boxen för att använda en floskel.

Hör runt med större företag om de är beredda att dela på marken på något sätt, t ex Carpark, bygg ett jättegarage under arenan och dela på kostnaden för marken osv. Carpark arena. Funkar för mig.

Det känns lite som man snöat in på att få bygga vid stadion.
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Jojje skrev:Nej jag hävdar inte att falken fått alla pengar. Men fel folk har fått högre lön. Tänker inte hänga ut folk till höger och vänster, men precis som du säger. Denna trupp känns inte som den skulle motivera en lönekostnad på 5 miljoner gentemot föregående säsongs trupp.

Man har misslyckats kapitalt på värvningsfronten.

Så är det bara.
Jojje skrev:Positiv anda? DIF är på väg att följa upp den sämsta säsongen de senaste 20 åren med en ännu sämre, vi har inga pengar (falken har fått alla pengar) och publiksnittet minskar.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Vill inte tro att Dif:s ledning temporärt skulle vilja höja moral genom att gå ut med ett fejkat rykte om uppköp, snarare skull ejag tror att det är en lös tanke som läckt ut.

Jag vill inte tro att hockeyn står och faller med Globen. Någon som kan publikstatistik sedan den byggdes? Vilket år har Dif haft högst publiksnitt? Kan inte tänka mig att ens under optimala förhållanden skulle 13850 pers komma för att se exempelvis Dif mot Malmö.

Varför Arenabolaget skulle vilja sälja är ju en annan fråga - jag har inget svar på den. Globen kanske räcker för dem? Med hästar, konserter osv kanske de inte ens behöver Dif i dagsläget. Då kanske Hovet inte ger tillräcklig vinst för att vara värd besväret.

SKULLE Hovet vara till salu tror jag det vore möjligt att med Hammarby (och även AIK, om dessa nu vill) gemensamt köpa Hovet. Tror det finns tillräckligt med Dif-are (Gnagare och Bajrare också om köpet nu skulle ske gemensamt) med tillräckligt klubbhjärta för att kunna göra en avvägning mellan personlig vinst i projektet samt att se till att det egna favoritlagets ekonomi stärks. En variant med riskkapital vid spelarköp, som Dif Fotboll gjorde med ex. Källström, fungerar inte i hockey. Motivet för investerarna måste därför vara mer personligt. Dessutom skall man ju inte glömma att andra arrangemang också kan ske på Hovet och inbringa en del pengar både till investerare och klubb.

Om ovanstående affär är möjligt och sker innebär det ju ändå inte att Dif plötsligt finner sig i en sits á la FBK, där de styr och ställer i sitt eget hus och höstar in pengar med gaffeltruck. Men situationen skulle ändå vara bra mycket bättre än idag. Avvaktar dock vad som händer, ännu tycks ryktet väl löst.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Äntligen börjar det hända lite, hoppas de kan få köpa upp Hovet. Vill inte politikerna det så lär de ju få en del i Sthlm att vända ryggen mot dem. Om DIF Hockey ska vara kvar,måste detta ske. Det kommer då vara mindre platser, vilket kanske får mer folk att förboka för att få se matchen-erna. Även om de skulle gå med på att sälja Hovet,men till ett högt pris så tror jag att DIF kommer lösa det på något sätt. Det skulle bli en nytändning för hela DIF's förening, ledning och fans. DIF drar in mer pengar, vilket gör att DIF kanske skulle kunna ha ett nytt topplag om kanske 10år. Men då måste det börja hända grejer i Sthlm...
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hr1 skrev:Positiv anda? DIF är på väg att följa upp den sämsta säsongen de senaste 20 åren med en ännu sämre, vi har inga pengar (falken har fått alla pengar) och publiksnittet minskar.
[/quote]

Hört talas om Ironi?
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

Jojje skrev:
Hr1 skrev:Positiv anda? DIF är på väg att följa upp den sämsta säsongen de senaste 20 åren med en ännu sämre, vi har inga pengar (falken har fått alla pengar) och publiksnittet minskar.
Jojje skrev:Hört talas om Ironi?
Ja det har jag. Ironi är när man säger en sak och menar motsatsen. Du menar alltså att Falk inte fått några pengar alls?
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
Royen

Strålende!

Inlägg av Royen »

Hr1 skrev:Du menar alltså att Falk inte fått några pengar alls?
Denne var rett og slett fornøyelig!

:D
Det er langt fra
Bergen til Hovet
JJ
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Hr1 skrev:
Jojje skrev:
Jojje skrev:Hört talas om Ironi?
Ja det har jag. Ironi är när man säger en sak och menar motsatsen. Du menar alltså att Falk inte fått några pengar alls?
En 10-poängare! :lol: :lol: :lol:
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hr1 skrev:Ja det har jag. Ironi är när man säger en sak och menar motsatsen. Du menar alltså att Falk inte fått några pengar alls?
Jag vet mycket väl vad ironi betyder, men det behöver inte alltid vara en hundraprocentig motsats för att det ska vara ironi. Vill du ha en spåklektion så kan vi ta det via PM istället.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jojje skrev:
Hr1 skrev:Ja det har jag. Ironi är när man säger en sak och menar motsatsen. Du menar alltså att Falk inte fått några pengar alls?
Jag vet mycket väl vad ironi betyder, men det behöver inte alltid vara en hundraprocentig motsats för att det ska vara ironi. Vill du ha en spåklektion så kan vi ta det via PM istället.
Nämen, har Jojje gjort ett litet misstag? Nu vet jag ju att Jojje säkerligen omedvetet missat ett "r" i sin "spåklektion". Det påminner om när man av misstag råkar skriva "Stockholms Stholthet", eller hur? :)
Rolle57

Inlägg av Rolle57 »

Jojje skrev:
Kanske du behöver en kurs i ironi istället. TRÅD HOVET

För övrigt fick de som var på mötet en kurs i *fixa arena i Stockholm* *tyvärr* tror jag att deltagarna på mötet redan gått den kursen.

Kursen borde kanske istället förmedlas via stora bokstäver i ett personligt brev för att infon skall nå ända fram.

Men då blir nästa fråga, har alla som har nollkoll på Stockholms stads markpriser och syn på hockey osv lämnat sin adress till kansliet.

Hr1, Stackars Falken har ingen lön, Klockrent.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Micke Nylander skrev:Nämen, har Jojje gjort ett litet misstag? Nu vet jag ju att Jojje säkerligen omedvetet missat ett "r" i sin "spåklektion". Det påminner om när man av misstag råkar skriva "Stockholms Stholthet", eller hur? :)
Japp! Även solen har fläckar. Som jag nämnde i en annan tråd så är jag sjuk. Skiter faktiskt i hur jag stavar just nu.

Som sagt, det är ok att tycka fel på ett forum, att stava som en dyslektisk apa på en halvofficiell hemsida är inte ok.
Skriv svar