Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Berglund
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Berglund »

Håller med dig. Inte till ett privatkonto. När det officiellt är ute på hemsidan så sätter jag in.
Samma här när ett officiellt konto finns på sidan sätter jag in.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

#87 skrev:
isolerad skrev:Det ni borde börja med är en omröstning här på forumet vilka som kan tänka sig att donera.

Känns som att det endast är ett tiotal personer som skriver i den här tråden...
Jag har då tänkt donera, även om jag inte skrivit något i tråden. :lol:
Samma här, har en femhundring med Ottos namn på som ligger och bränner i fickan. 8)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av BaronVonDif »

Jonas1891 skrev:
cCat skrev:
Jonas1891 skrev:@cCat

Du vet inte alls när DIFs konto kan komma upp? Challe sa inte när han trodde att det skulle kunna vara ordnat?
Jo, och det är därför jag vill dra igång imorgon!
Jag är också rädd att det kan dröja för länge..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Ja om DIF verkar dröja väldigt länge så kanske det är bäst att dra igång ändå. Då kanske Andys förslag är bra att låta en advokat ha koll på kontot och sen kanske det går att ge det som en gåva och slippa skatten.
Nu dämpar vi naiviteten, gåvoskatten må vara avskaffad men man kan inte ge en gåva i utbyte mot en tjänst, då är det en lön och inte en gåva och då ska sociala avgifter och alla fackliga avtal följas med försäkringar och pensions pengar osv. Man kan ge nån pengar utan problem men den dagen Ottosson "stämplar in på jobbet" är han en anställd, annars hade hela Sverige fått betalt med "gåvor" för att slippa skatt. Kan finnas nåt kryphål i lagen men skatteverket lurar man inte så lätt och jag vet att DIF garanterat inte vill ha nån svart skattefiffel rubrik i tidningen.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Under tiden vi väntar på ett konto så kan vi komma överens om vad vi ska kalla insamlingen och bygga upp en strategi på hur vi ska få den viral och locka privatpersoner/företag att ge en slant.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Jonas1891

Re: Sv: Re: Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

@BaronVonDif

Ok Du lär med största sannolikhet ha rätt. Men jag tror att Andys huvudtanke med att en revisor eller advokat skulle ha kontroll över kontot var att folk skulle våga skänka pengar och känna att de helt säkert går till Otto.

Sen ska DIF självklart inte fuska med skatten det skulle ge enorma skandalrubriker och förstöra DIFs rykte. Men om man kan undvika skatt eller betala mindre skatt på ett fullt lagligt sätt då kanske inte det är helt fel.
chrille64

Inlägg av chrille64 »

Behovs minst 2 forwards
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

chrille64 skrev:Behovs minst 2 forwards
Vad svarar du på? "Hur många forwards behövs det?"
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Äh. Lägg en stor jättehink i butiken där Ottossons namn står så kan vi lägga våra slantar där. Det bör Skatteverket acceptera ;-)
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

@cCat

Vid närmare eftertanke tror jag att Andys förslag om en auktoriserad revisor eller advokat som garant är ett måste om du skall få ordentlig fart på insamlingen. Jag tycker mig märka det på de senaste kommentarerna. Jag känner själv att det skulle kännas bäst om du kunde få till det på det viset. Mer seriös framtoning, vilket jag tror är viktigt för att få merparten av supporterna att donera. Det är inte så att jag misstror dig på något vis, men av kommentarerna att döma tror jag det är absolut ett måste med en revisor/advokat som backar upp insamlingen.
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Mattias_87 skrev:Äh. Lägg en stor jättehink i butiken där Ottossons namn står så kan vi lägga våra slantar där. Det bör Skatteverket acceptera ;-)
Eller så åker vi hem till Ottosson och slänger pengar i hans brevlåda :lol:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jonas1891 skrev:
Mattias_87 skrev:Äh. Lägg en stor jättehink i butiken där Ottossons namn står så kan vi lägga våra slantar där. Det bör Skatteverket acceptera ;-)
Eller så åker vi hem till Ottosson och slänger pengar i hans brevlåda :lol:
Nu ger du mig ideér. Jag ska nog inte sätta in pengar på BG kontot som kommer upp sen. ska skicka över en slant i ett kuvert istället.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Inget personligt, det hoppas jag du förstår - men ALDRIG att jag sätter in pengar på ett konto som inte fått grönt ljus av JK/DIF Hockey. Det ska ingen av er göra heller för den delen. Risken finns att Otto inte får se att öre av de pengarna som sätts in (återigen - inget personligt).

Men var inte så dumma att ni gör något innan det är officiellt, för allas skull.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Folk får väl ta eget ansvar men jag kommer absolut inte sätta in pengar på ett privatkonto även om man säkert kan lita på Martin. Jag hoppas verkligen att DIF skyndar på det här nu!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av BaronVonDif »

Finns ingen anledning att sätta in pengar på privatkonton när DIF redan har konton.Plusgiro 10 78 89-8 tillhör DIF ( samma man betalar medlemsavgiften på) , skriv insamling Otto och saken är biff.
Tycker dock vi gott kan ha lite is i magen några dagar tills nån form av bekräftelse dykt upp på hemsidan.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Falconetti

Inlägg av Falconetti »

MYCKET SNACK OCH LITEN VERKSTAD!

När i helvete startar insamlingen? Allt annat snack och "roliga" skitkommentarer kan här utebli. Ni som vill vara ironiska mm kan väl gå in på Bajens sida.
Nu har vi "snackat här i 14 dagar utan att komma till skott! :evil: :evil: :evil:

SKÄRPNING!
Skriv svar