Tessan skrev:Det här engagemanget hade jag drömt om när det gäller http://www.dif-selman.se! Skönt att se att djurgårdsfamiljen är enade och ställer upp - alltid - oavsett. Sen hoppas jag fler kan ansluta och bli månadsgivare - DIF behöver det - inte bara nu utan även framöver, varje månad. Gilla även DIF-selman på Facebook!
Tycker som dig Tessan, hur mycket skjuter DIF-selman in till "Rädda Otto"?
Jag har haft möte med Jenny och Chrippe D-B, men då pratade vi inte vad pengarna exakt skulle gå till. De går ju raka spåret in på DIF´s konto i SEB.
Jag tänker att just nu handlar det om Otto, sen kan det väl handla om att spara till en buffert för framtida spelarköp.
Nu är det "Vi vill ha Otto kvar" som gäller!
En "Otto-pizza" måste för övrigt vara riktigt god för att vara värd namnet!
Jag vet inte riktigt varför, men -daniel- och Bombom Bouchard hade jag nog litat stenhårt på. Har inte träffat eller sett någon av dom, men nej fan, inte skulle dom blåsa mig på pengar om dom fick den chansen, eller hur grabbar?
Inte en chans att jag skulle lura av någon pengar (undantaget är vid pokerbordet )
Tyvärr hinner jag knappt med att läsa forumet numera, är inne i "tvåbarnschocken". Med en nyfödd hemma och ett storasyskon på 2 år finns inte mycket tid numera. Blir väl bättre om några veckor, hoppas jag.
Blev däremot uppriktigt glad att läsa vad du skrev Salas.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag vet inte riktigt varför, men -daniel- och Bombom Bouchard hade jag nog litat stenhårt på. Har inte träffat eller sett någon av dom, men nej fan, inte skulle dom blåsa mig på pengar om dom fick den chansen, eller hur grabbar?
Inte en chans att jag skulle lura av någon pengar (undantaget är vid pokerbordet )
Tyvärr hinner jag knappt med att läsa forumet numera, är inne i "tvåbarnschocken". Med en nyfödd hemma och ett storasyskon på 2 år finns inte mycket tid numera. Blir väl bättre om några veckor, hoppas jag.
Blev däremot uppriktigt glad att läsa vad du skrev Salas.
Så länge du hinner använda en del av barnbidraget för att slanta in till insamlingen får du vara hur "tvåbarnschockad" som helst.
Minns själv hur det var....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Jag hoppas verkligen inte anledningen att det drar ut på tiden är att Djurgården Hockey officiellt inte vill stå bakom den här insamlingen. Några nyheter?
-daniel- skrev:Jag hoppas verkligen inte anledningen att det drar ut på tiden är att Djurgården Hockey officiellt inte vill stå bakom den här insamlingen. Några nyheter?
Ett litet krux är ju att kansliet är obemannat nu. Någon måste in och göra detta på semestern - vilket jag tycker är givet att någon ska.
-daniel- skrev:Jag hoppas verkligen inte anledningen att det drar ut på tiden är att Djurgården Hockey officiellt inte vill stå bakom den här insamlingen. Några nyheter?
Ett litet krux är ju att kansliet är obemannat nu. Någon måste in och göra detta på semestern - vilket jag tycker är givet att någon ska.
Håller ögonen öppna och trycker F5 ganska ofta.
Någon la ju ut "Sommarenkät: Nils Andersson" så bör inte vara ett problem eller tänker jag helt fel?
Håller ögonen öppna och trycker F5 ganska ofta.
Challe får väl fixa det. Han är ju bara tränare och sportchef, då kan han väl sköta kansliet också!?
Nej men allvarligt så tycker jag det är jobbigt att det drar ut på tiden.
Pizza Bagaren skrev:Min Pizzeria kommer sänka 10k till Otto. Ge oss bara bank-giro så slänger vi in de.
Vad tycker ni om att kanske vi ska döpa en pizza till Ottossons?
Eller har ni nåt bättre förslag?
Underbart att din pizzeria vill in och skänka så mycket!
Sen tycker jag att det var en ganska rolig grej att döpa en pizza till Ottossons.
Sitter själv och F5:ar konstant efter kontonr, men det kommer väl under dagen.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
pulverapa skrev:Jag är osäker på om laget gått på semester men får Otto träna med laget nu eller?
Jag tror man väntar med dig. Officiellt är det ju fortfarande "bye bye" även om det pågar en insamlingskampanj lite "underground".
Sedan kan det nog ha lite med försäkringar att göra och sånt, om Otto blir skadad och inte har ett kontrakt med en försäkring som ingår kan det nog bli strul.
Men är det inte ett icke-problem eftersom de väl är på semester i 4 veckor nu? Hoppas att Otto håller fysiken uppe på egen hand bara; kan vara segt som gammal gubbe att komma ikapp annars!
-daniel- skrev:Men är det inte ett icke-problem eftersom de väl är på semester i 4 veckor nu? Hoppas att Otto håller fysiken uppe på egen hand bara; kan vara segt som gammal gubbe att komma ikapp annars!
Har för mig att han sa till Hallman att han tränar på som vanligt.