Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av BaronVonDif »

300 denna månad och 700 i augusti från mig. Ironiskt om detta skulle gå hem och Otto blir skadad efter typ första träningsmatchen.:-o

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Gocke
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Gocke »

SirDIFalot skrev:
daaviid skrev:
m0ng00se skrev:400kkr/år är ju vad en vanlig knegare tjänar per år så nog tror jag en sån som otto tjänade bra mycket mer som etablerad elitseriecenter...

Om man skänker en slant så är ju vad man får tillbaka i slutändan förhoppningsvis en Otto i laget...bra nog för mig!:)

Vart jobbar man som "vanlig knegare" och får 33tusen i månaden? Jag och typ alla som jag känner måste vara riktigt ovanliga.
Före skatt givetvis. Att tjäna 33k före skatt kan väl inte vara extremt ovanligt?

Skit i skatten, vi ger ju pengarna som Gåva? Gåvoskatten är ju borta?
:D
isolerad

Inlägg av isolerad »

Gocke skrev:
SirDIFalot skrev:
daaviid skrev:
m0ng00se skrev:400kkr/år är ju vad en vanlig knegare tjänar per år så nog tror jag en sån som otto tjänade bra mycket mer som etablerad elitseriecenter...

Om man skänker en slant så är ju vad man får tillbaka i slutändan förhoppningsvis en Otto i laget...bra nog för mig!:)

Vart jobbar man som "vanlig knegare" och får 33tusen i månaden? Jag och typ alla som jag känner måste vara riktigt ovanliga.
Före skatt givetvis. Att tjäna 33k före skatt kan väl inte vara extremt ovanligt?

Tror inte det går att ge som gåva när en motprestation förväntas. Skattefusk kallas det. Men nån som är mer juridiskt kunnig kan säkert svara på det.
i
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

isolerad skrev:
Gocke skrev:
SirDIFalot skrev:
daaviid skrev:

Tror inte det går att ge som gåva när en motprestation förväntas. Skattefusk kallas det. Men nån som är mer juridiskt kunnig kan säkert svara på det.
Äsch då, alla andra gör det ju. Någon gång kan ju vi få göra det? Vi måste ju ändå betala hyra för vår ishall och poliskostnader(Som egentligen våra skattepengar ska gå till) så lite snälla kan de ju vara.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Sedan finns det väl iofs något som heter gåvoskatt i det här landet. Tror ni verkligen att våra politiker avstår ett tillfälle att ta våra pengar ifrån oss och dela ut dem till nyanlända - legala som illegala? Tänkte väl det...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Sedan finns det väl iofs något som heter gåvoskatt i det här landet. Tror ni verkligen att våra politiker avstår ett tillfälle att ta våra pengar ifrån oss och dela ut dem till nyanlända - legala som illegala? Tänkte väl det...
Gåvoskatt borttagen av Alliansen tack & lov.

Men...vi kan glömma det här, vid det tillfället när DIF Hockey vart officiellt inblandade i det här (vilket naturligtvis var / är en förutsättning för att få det hela i hamn) så kan vi glömma alla anspråk på att kunna skippa betala skatt...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

-daniel- skrev:
Metal Machine skrev:Sedan finns det väl iofs något som heter gåvoskatt i det här landet. Tror ni verkligen att våra politiker avstår ett tillfälle att ta våra pengar ifrån oss och dela ut dem till nyanlända - legala som illegala? Tänkte väl det...

Men...vi kan glömma det här, vid det tillfället när DIF Hockey vart officiellt inblandade i det här (vilket naturligtvis var / är en förutsättning för att få det hela i hamn) så kan vi glömma alla anspråk på att kunna skippa betala skatt...
Jaså?! Haha, en glad nyhet for once! Tack Fredrik. :-)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:
-daniel- skrev:

Jaså?! Haha, en glad nyhet for once! Tack Fredrik. :-)
Eller det var kanske t.om innan Alliansen kom till makten, så du får kanske tacka Göran...
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Tessan »

Det här engagemanget hade jag drömt om när det gäller www.dif-selman.se! Skönt att se att djurgårdsfamiljen är enade och ställer upp - alltid - oavsett. Sen hoppas jag fler kan ansluta och bli månadsgivare - DIF behöver det - inte bara nu utan även framöver, varje månad. Gilla även DIF-selman på Facebook!
Användarvisningsbild
cCat

Inlägg av cCat »

Tessan skrev:Det här engagemanget hade jag drömt om när det gäller http://www.dif-selman.se! Skönt att se att djurgårdsfamiljen är enade och ställer upp - alltid - oavsett. Sen hoppas jag fler kan ansluta och bli månadsgivare - DIF behöver det - inte bara nu utan även framöver, varje månad. Gilla även DIF-selman på Facebook!
Tycker som dig Tessan, hur mycket skjuter DIF-selman in till "Rädda Otto"? :)
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Nu ska det rulla in stålar :wink:

Bild
Panucci08

Inlägg av Panucci08 »

jag kommer bidra, hoppas detta bär frukt.
Användarvisningsbild
Throttle

Inlägg av Throttle »

Forever
1891
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Nu kör vi!

Idag gäller att alla sätter in sitt bidrag så fort som möjligt så att vi snabbt kan visa resultat i syfte att få ytterligare tryck i insamlingen samt öka möjligheterna till mediaexponering.

Dessutom måsta alla hjälpa till att sprida information om insamlingen via sociala medier etcetera. Man får inte heller glömma hur effektivt den gamla hederliga "mun till mun metoden" kan vara.... Ring, maila, smsa vänner och bekanta.

Det här kan bli hur stort som helst om vi alla hjälps åt. Vill man göra det lilla extra hjälper man till med att göra inlägg på forum och i olika medias kommentatorsfält samt ligger på webmasters etcetera på andra sidor så att de publicerar info om insamlingen.

Överkurs är att tillverka affischer för att sätta upp samt flyers att dela ut. Med tanke på skollov och ledigheter kanske någon har tid med detta. Om någon får till snyggt material så kan ni väl posta en länk så att andra också kan använda det.

Det viktigaste av allt är dock att ni sätter in pengar och snabbt sprider info
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Pizza Bagaren

Inlägg av Pizza Bagaren »

Min Pizzeria kommer sänka 10k till Otto. Ge oss bara bank-giro så slänger vi in de.

Vad tycker ni om att kanske vi ska döpa en pizza till Ottossons?
Eller har ni nåt bättre förslag?
Skriv svar