Stocky skrev:Eftersom inte DIF går ut och ber om pengar för en spelare hos sponsorer för att få Ottoson, så kan vi nog glömma att ett företag kastar in 100.000 :- utan att synas eller höras att man gjort detta.
DIF har ju försökt leta pengar och gör det fortfarande.
Nu pratar vi ju om företagare som är Djurgårdare och som inte är så pass insatta att de kände till den här situationen.
Det här SKA vi klara! Får det stor spridning i media och Facebook+Twitter så att alla Djurgårdare får reda på insamlingen så tror jag att vi klarar det här. Speciellt om fler företag eller rika Djurgårdare är beredda att skänka stora belopp. Det känns helt klart möjligt iaf.
När vi nått målet att signa Ottosson tycker jag att vi låter insamlingen rulla på ett tag till och låser in de överskjutande medlen på ett konto öronmärkt för eventuella förstärkningar under säsongen... Tex ett kort artistkontrakt om det behövs plocka in en supervärvning under kvalserien...
Att inse att allt är möjligt - bara man jobbar hårt och aldrig ger upp - det är DIF
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
När vi nått målet att signa Ottosson tycker jag att vi låter insamlingen rulla på ett tag till och låser in de överskjutande medlen på ett konto öronmärkt för eventuella förstärkningar under säsongen... Tex ett kort artistkontrakt om det behövs plocka in en supervärvning under kvalserien...
Att inse att allt är möjligt - bara man jobbar hårt och aldrig ger upp - det är DIF
Bra idé tycker jag. Kan kanske behövas lite extra medel för en supervärvning under kvalserien...Det är ju då som det verkligen gäller. Om vi nu hamnar där vilket jag absolut tror vi gör...
Otto skall bara in i laget. Det fixar vi om vi alla bidrar med det var och en kan avvara. Det är jag helt övertygad om. Själv tänker jag ta ett par tusingar av pensionen så fort kontot är öppnat. Va fan det är väl ingen uppoffring. Det vet väl alla hur gott om stålar vi pensionärer har..
Jag har inga problem att kasta in en lusentapp eller två, men då vill jag se ett officiellt utlåtande på hemsidan (alternativt JK:s hemsida) med länk till BG/PG-nummer, sätter inte in pengar på något privat konto.
starvin_marwin skrev:Jag har inga problem att kasta in en lusentapp eller två, men då vill jag se ett officiellt utlåtande på hemsidan (alternativt JK:s hemsida) med länk till BG/PG-nummer, sätter inte in pengar på något privat konto.
Du resonerar nog precis som de flesta andra, man hoppas ju på att det kommer information imorgon på DIF Hockeys hemsida (om det hela nu blir av) och om jag förstått det hela rätt så är det precis vad som kommer ske också. Blir oerhört svårt att driva igenom ett liknande projekt om det inte är officiellt förankrat på klubbens websajt.
cCat skrev:Som skrivet tidigare i denna tråd så kommer insamlingen igång imorgon och info kommer ut på hemsidan.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Mycket bra.
Tycker det är oerhört viktigt att man också klargör vad pengarna skulle gå till ifall vi nu (mot förmodan?) inte skulle komma i mål med Otto-värvningen.
cCat skrev:Som skrivet tidigare i denna tråd så kommer insamlingen igång imorgon och info kommer ut på hemsidan.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Mycket bra.
Tycker det är oerhört viktigt att man också klargör vad pengarna skulle gå till ifall vi nu (mot förmodan?) inte skulle komma i mål med Otto-värvningen.
Jag tror att Otto kommer känna sig sjukt dum om han inte skriver på nu när vi startat en insamling.
Jag kommer att skänka. Inte en miljon kanske, men minst 100kr. Semestertider råder så kassan är inte starkast just nu... Om insamlingen fortgår kan jag stöta till mer senare.
Magnutz skrev:Jag kommer att skänka. Inte en miljon kanske, men minst 100kr. Semestertider råder så kassan är inte starkast just nu... Om insamlingen fortgår kan jag stöta till mer senare.
Hoppas du skäms över vad du har på grillen om det inte är vanliga hot dogs om du bara degar en hundring
Magnutz skrev:Jag kommer att skänka. Inte en miljon kanske, men minst 100kr. Semestertider råder så kassan är inte starkast just nu... Om insamlingen fortgår kan jag stöta till mer senare.
Hoppas du skäms över vad du har på grillen om det inte är vanliga hot dogs om du bara degar en hundring