Vad tycker ni om nationalsången innan nedsläpp?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Ska vi skrota nationalsången?

Självklart!
49
50%
Absolut inte...
38
39%
Bryr mig inte
11
11%

Antal röster: 98

Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Vad tycker ni om nationalsången innan nedsläpp?

Inlägg av SirDIFalot »

Mash skrev:Även jag blev förvånad att nationalsången sjöngs, men antar, som redan sagt, att det var pga Tumbas bortgång.
Hot om böter - Finns väl ingen regel som säger att nationalsången måste sjungas inför varje match, det är snarare tradition. Hotade hockeyligan med böter så blir jag förbannad... Ingen regel är bruten vad jag vet så bara att köra på.

Bort med sången, håll den till landskamper istället..
Jo, den måste spelas. Den står i hockeyligans regelverk och bryter man mot det kan man givetvis straffas, vilket hockeyligan hintat om i media.
Expert.
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Någon som vet om vi kommer börja med nationalsången nu igen?

Jag hoppas på det eftersom att det brukar bli rätt stämningsfullt och sen så tycker jag att det hör till, det är ju tradition.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jonas1891 skrev:Någon som vet om vi kommer börja med nationalsången nu igen?

Jag hoppas på det eftersom att det brukar bli rätt stämningsfullt och sen så tycker jag att det hör till, det är ju tradition.
Jag tror inte ett enda lag i Hockeyallsvenskan kör med nationalsången. DIF var väl först i Elitserien med att slopa den.

Jag vet inte vad jag ska tycka, jag älskar ju nationalsånger... Fast jag är rätt okej ändå med att slopa den. Jag får hålla till godo i European Trophy och andra träningsmatcher av olika typer.
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Jag googlade och såg att hockeyallsvenskan slopade nationalsången 2007. Men råttorna från Solna spelade den iaf.
Användarvisningsbild
FreddanS
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av FreddanS »

Har ingen som helst förståelse varför de spelar nationalsången.. Bara konstigt! Har gått på hockey sen 87. Ta bort!
Skriv svar