Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Marc A skrev:
Jonas1891 skrev:Bjurre? :P

Jag tror att Otto kommer att spela i DIF i slutändan jag tror verkligen att vi DIF fans kommer att vara bra på att dra in pengar.
Det var då ett väldigt tjat om Bjurre. Älskar ni killen eller vad är de frågan om?
Man hade faktiskt inte trott att det var Bjurre om inte denna person reagerade på att Bjurre nämns varje gång... Och framför allt vet att han nämnts tidigare.
Expert.
Marc A

Inlägg av Marc A »

SirDIFalot skrev:
Marc A skrev:

Jag tror att Otto kommer att spela i DIF i slutändan jag tror verkligen att vi DIF fans kommer att vara bra på att dra in pengar.
Det var då ett väldigt tjat om Bjurre. Älskar ni killen eller vad är de frågan om?
Man hade faktiskt inte trott att det var Bjurre om inte denna person reagerade på att Bjurre nämns varje gång... Och framför allt vet att han nämnts tidigare.
Hur vet du hur länge jag läst här?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Marc A skrev:
SirDIFalot skrev:
Marc A skrev:

Samma konfrontationssökande attityd... Hmm undra vem det här kan vara.
Expert.
Marc A

Inlägg av Marc A »

SirDIFalot skrev:
Marc A skrev:
SirDIFalot skrev:
Marc A skrev:

Samma konfrontationssökande attityd... Hmm undra vem det här kan vara.
Fast nej jag är inte Bjurre. Men fortsätt du gärna att bara skylla på honom. Gjorde du för ngn dag sen med.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Don't feed the trolls, det är så uppenbart att trollmor precis längtar efter det. Ignorera fanstygen bara. Tack.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Härligt initiativ och hoppas att vi blir många som kan och vill bidra till denna sista men ack så viktiga pusselbit.

Bjurre försvinn en gång för alla... Seriöst
Grimster

Inlägg av Grimster »

Jag håller tummarna för att det här gå vägen och tycker Martin ska ha en supereloge för det.

Om man leker med tanken att vi går upp nästa säsong. Vilket otroligt härligt avslut för Otto i sådana fall och få vara med och lyfta upp klubben i hjärtat tillbaka till ES. :)
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Jag skulle egentligen inte jobbat idag så det är ju ändå bonuspengar.. Otto kan få min lördagslön.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av BaronVonDif »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:
BaronVonDif skrev:Madhawk tror det krävs lågt räknat en miljon för att få Otto på kroken, hoppas han kan tänka sig mindre.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Men det är väl om vi börjar från noll. Jag förmodar verkligen att DIF hade ett erbjudande som var rätt bra men inte tillräckligt. Annars är det ju meningslöst att vi gör detta. Men såklart att det inte räcker till mer än Otto som vi surrade om tidigare.
DIF måste ha sitt offer liggande så lägger vi till! Det kan inte skilja mer än 300000 tusen kan jag tro iaf! Sen tror jag det är extremt svårt för Otto att tacka nej till fansen om vi skrapat säg 250000!
Hoppas att ni har rätt, självklart hade Challe avsatt en summa tilltänkt lön åt Otto men när han sa att truppen var spikad under årsmötet kan dom pengarna gått till andra spelare och kassan är helt tom.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Det stämmer som du säger Baronen att pengar var undan satta, men att en del av dem gått åt. Det finns dock en del pengar kvar..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
mb81

Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av mb81 »

cCat skrev:Det stämmer som du säger Baronen att pengar var undan satta, men att en del av dem gått åt. Det finns dock en del pengar kvar..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Som jag fattat det så gav ändå DIF ett bud efter alla andra spelare var klara. Mao de pengarna kan inte ha försvunnit men var iaf långt från vad Otto kunde tänka sig.
Har ingen aning vad det kan ha varit men säg att det var nånstans mellan 300-400k i årslön så borde 300k räcka. Efter det kan jag tycka det skulle vara girigt av tom Otto. Nu ska vi inte spekulera för mycket om summor men skulle vara kul att veta hur mycket som krävs!

Tror dessutom om Otto får 300k av fansen så tackar han inte nej. Tror det är mycket svårare att neka en ett bud från styrelsen.

Om det inte skulle bli någon Otto så tycker jag pengarna ska användas till förstärkning kring jul.
chrille64

Inlägg av chrille64 »

kommer de upp något konto så insamlingen kommer igång , de krävs mycket pengar fort .
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

chrille64 skrev:kommer de upp något konto så insamlingen kommer igång , de krävs mycket pengar fort .
Tidigast måndag som det ser ut nu. Det är som sagt en del saker som måste undersökas och sånt först. Går inte bara att dra igång.
Expert.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

400kkr/år är ju vad en vanlig knegare tjänar per år så nog tror jag en sån som otto tjänade bra mycket mer som etablerad elitseriecenter...

Om man skänker en slant så är ju vad man får tillbaka i slutändan förhoppningsvis en Otto i laget...bra nog för mig!:)
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Givetvis tänker jag bidra med några hundringar - en spelare som Otto som vigt hela sin karriär till DIF trots att han kunnat tjäna grova pengar på annat håll ska givetvis inte behöva avsluta karriären på detta ovärdiga vis.

Trots sin ålder så håller han fortfarande hög klass. Under några veckor i vintras kändes det ju mer eller mindre som att det var otto som bar hela laget. Jag minns bland annat en bortamatch mot Skellefteå där han var helt strålande.

Även om han inte är lika bra nu som i början av 2000-talet, ni minns väl att Ottosson var en firad landslagssjärna under några år, och många experter trodde att Otto skulle ta plats i den stjärnspäckade OS-truppen 2002 som då leddes av Hardy Nilsson - så är Otto en tillgång i vilket elitserielag som helst.
Skriv svar