daaviid skrev:Jag skulle lätt kunna tänka mig att prenumenera på Otto, dvs lägga 200kr varje månad. Nu är summan bara ett exempel, men om fler kan tänka sig detta upplägget så borde det ju byggas på i kassan relativt hyffsat varje månad. För som jag tolkar det så är detta en insamling med en engångssumma som diskuteras?
Personligen tycker jag en engångssumma är extremt mycket bättre; då ger man en slant efter egen bästa förmåga och sen är saken utagerad. Kanske mest för att jag avskyr löpande utgifter...
Ok, ja det var bara en tanke jag fick. Personligen så får jag ju lön varje månad, så för min del skulle det funka att ge varje månad. Men en engångssumma blir ju bra det med, bara hoppas att målet nås.
daaviid skrev:Jag skulle lätt kunna tänka mig att prenumenera på Otto, dvs lägga 200kr varje månad. Nu är summan bara ett exempel, men om fler kan tänka sig detta upplägget så borde det ju byggas på i kassan relativt hyffsat varje månad. För som jag tolkar det så är detta en insamling med en engångssumma som diskuteras?
Personligen tycker jag en engångssumma är extremt mycket bättre; då ger man en slant efter egen bästa förmåga och sen är saken utagerad. Kanske mest för att jag avskyr löpande utgifter...
Ok, ja det var bara en tanke jag fick. Personligen så får jag ju lön varje månad, så för min del skulle det funka att ge varje månad. Men en engångssumma blir ju bra det med, bara hoppas att målet nås.
Jag säger inte att alla tycker som jag, utan det var just min synpunkt. Andra kanske föredrar en uppsplittad "månadspeng", men jag tror det är väldigt mycket svårare att få folk att gå med på det...
Rädda Otto, död eller levande!
Skämt åsido så är detta riktigt grymt, hoppas vi kan få ihop pengarna för att få in Otto, all cred till dig Martin som startade det hela!
En t- shirt med en bild på Otto samt en text: "Operation Otto" "Rädda Otto" eller liknande skulle nog sälja som bara fan, och alla pengar in på kontot. Skulle lätt köpa en sådan iallafall.
Det var bara en idé så ingen behöver bli arg
Edit: När kommer typ en blogg/facebook sida upp?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Challen skrev:En t- shirt med en bild på Otto samt en text: "Operation Otto" "Rädda Otto" eller liknande skulle nog sälja som bara fan, och alla pengar in på kontot. Skulle lätt köpa en sådan iallafall.
Det var bara en idé så ingen behöver bli arg
Edit: När kommer typ en blogg/facebook sida upp?
Alltså detta med att producera saker, visst jättebra. MEN bättre att endast skänka pengar så slipper man onödiga produktionskostnader.