Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av reservjesus »

Hoppas verkligen att det löser sig, jag bidrar lätt med några hundra.
clowns to the left of me, jokers to the right
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Kanske kan ha Ottoinsamling på stadion under sommarens matcher också? Om det är någon pålitlig som kan fixa? eller är det fel att blanda fotboll och hockey?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:Kanske kan ha Ottoinsamling på stadion under sommarens matcher också? Om det är någon pålitlig som kan fixa? eller är det fel att blanda fotboll och hockey?
Så länge kan vi nog inte vänta, jag antar att man vill ha klart det hela inom några veckor för att se hur pass mycket vi faktiskt lyckas skramla ihop.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Otto behövs om vi ska nå Eliten igen. Denna insamling blir därför ytterst avgörande för vår förenings framtid törs jag lova.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av BaronVonDif »

Madhawk tror det krävs lågt räknat en miljon för att få Otto på kroken, hoppas han kan tänka sig mindre.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:Madhawk tror det krävs lågt räknat en miljon för att få Otto på kroken, hoppas han kan tänka sig mindre.

Men det är väl om vi börjar från noll. Jag förmodar verkligen att DIF hade ett erbjudande som var rätt bra men inte tillräckligt. Annars är det ju meningslöst att vi gör detta. Men såklart att det inte räcker till mer än Otto som vi surrade om tidigare.
Expert.
mb81

Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
BaronVonDif skrev:Madhawk tror det krävs lågt räknat en miljon för att få Otto på kroken, hoppas han kan tänka sig mindre.

Men det är väl om vi börjar från noll. Jag förmodar verkligen att DIF hade ett erbjudande som var rätt bra men inte tillräckligt. Annars är det ju meningslöst att vi gör detta. Men såklart att det inte räcker till mer än Otto som vi surrade om tidigare.
DIF måste ha sitt offer liggande så lägger vi till! Det kan inte skilja mer än 300000 tusen kan jag tro iaf! Sen tror jag det är extremt svårt för Otto att tacka nej till fansen om vi skrapat säg 250000!
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Tillsammans och med storbelopp från företag som det snackas om så tror jag absolut att vi kommer att kunna klara det här! Jag antar att DIF har råd att betala en större del av lönen annars så är det jävligt märkligt.

Hursomhelst så ska vi greja detta! Otto ska vara med och spela upp oss till Elitserien!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det krävs ju flera större belopp från företag/välbärgade. Vi vanliga dödliga människor kan ju givetvis inte grejja det här själva.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag skulle tro att vi måste samla in runt 500.000:- för att det här skall fungera, men eftersom Challe verkar positiv till det hela får man ju anta att det inte är helt orimliga belopp som kommer krävas i varje fall.. Ifall ett företag kan tänka sig typ 100.000:- så har vi ju en riktigt bra startplåt.
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Jag tror (hoppas) att flera företag kommer skänka stora summor om det blir stort massmedialt och om deras företag exponeras på något sätt, då är det väl bra reklam för dom.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

SirDIFalot skrev:Det krävs ju flera större belopp från företag/välbärgade. Vi vanliga dödliga människor kan ju givetvis inte grejja det här själva.
Det var just det jag tänkte på när jag skapade tråden och det jag menade med att jag personligen inte kunde fixa nåt sånt. Om ett företag hjälper till med en del så hjälper supportrarna till med en del om vi inte lyckas få ihop allt själva. Sen är ju frågan om DIF kan lägga några pengar? Eftersom de inte hade ekonomi nog till att betala hela Ottossons lön undrar man om de hade ekonomi till att betala 80% eller 40% eller 10%?

Jag och farsan slänger in några slantar när det går att sätta in. Cred till Martin!
-daniel- skrev:
mb81 skrev:Kanske kan ha Ottoinsamling på stadion under sommarens matcher också? Om det är någon pålitlig som kan fixa? eller är det fel att blanda fotboll och hockey?
Så länge kan vi nog inte vänta, jag antar att man vill ha klart det hela inom några veckor för att se hur pass mycket vi faktiskt lyckas skramla ihop.
Det är ju match redan på tisdag. Om JK t.ex. skulle kunna ha en insamling då skulle man ju kunna få in lite pengar.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jag skulle lätt kunna tänka mig att prenumenera på Otto, dvs lägga 200kr varje månad. Nu är summan bara ett exempel, men om fler kan tänka sig detta upplägget så borde det ju byggas på i kassan relativt hyffsat varje månad. För som jag tolkar det så är detta en insamling med en engångssumma som diskuteras?
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Det vore skönt om vi fick reda på hur mycket som måste samlas in. Men om det är mellan 300.000-500.000 så är jag nästan övertygad om att det ska kunna gå. Många bäckar små+storbelopp från företag/välbärgade så borde ju målet kunna nås.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

daaviid skrev:Jag skulle lätt kunna tänka mig att prenumenera på Otto, dvs lägga 200kr varje månad. Nu är summan bara ett exempel, men om fler kan tänka sig detta upplägget så borde det ju byggas på i kassan relativt hyffsat varje månad. För som jag tolkar det så är detta en insamling med en engångssumma som diskuteras?
Personligen tycker jag en engångssumma är extremt mycket bättre; då ger man en slant efter egen bästa förmåga och sen är saken utagerad. Kanske mest för att jag avskyr löpande utgifter...
Skriv svar