Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av isolerad »

Allt det här med Otto gör mig illamående.

Jag tycker nog att Otto borde kunna sänka sina krav rejält. Eller vet någon om han skulle tjäna mer ekonomiskt på att lägga av? Vad har han att luta sig tillbaka på?
i
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jensa öhling »

isolerad// eftersom vi inte vet vad han erbjudits är det meningslöst att sitta och döma. Han kanske inte tycker det är värt att spela vidare och vara borta mycket från familjen om han bara tjänar en bråkdel av vad han gjort tidigare.
Backstabtraitor
Inlägg: 36
Blev medlem: 2012-05-19
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Backstabtraitor »

Med all respekt till er som följt Otto så är jag faktiskt lättad att Challe kunde ta detta beslutet. Självklart vill man inte tro men det känns som att Challe inte tror på Otto och därför var det bra att inte behålla honom. Tycker inte att Otto levererat tillräckligt de sista åren för att ha spelat i en förstakedja. Menmen han har krigat för skölden så länge och det är bara att tacka honom för allt och hoppas på att någon ny kan kliva fram.
Gärna Åberg!
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av isolerad »

jensa öhling skrev:isolerad// eftersom vi inte vet vad han erbjudits är det meningslöst att sitta och döma. Han kanske inte tycker det är värt att spela vidare och vara borta mycket från familjen om han bara tjänar en bråkdel av vad han gjort tidigare.
Nej jag vet. Jag dömer egentligen inte Otto även om det låter så.

Jag har bara hoppas att Otto ändrar sig. Jag tror det är det enda hoppet till lösning.
i
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Berra »

Tragiskt att det ska sluta så här för Otto. Det sista framträdandet slutade med degradering. :cry:
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
fillefilander
Inlägg: 157
Blev medlem: 2009-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av fillefilander »

Jaha...då kan vi stänga den här tråden då. Truppen är som sagt spikad!
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Berra »

jensa öhling skrev:isolerad// eftersom vi inte vet vad han erbjudits är det meningslöst att sitta och döma. Han kanske inte tycker det är värt att spela vidare och vara borta mycket från familjen om han bara tjänar en bråkdel av vad han gjort tidigare.
Så lär det vara Otto resonerar. Han är ju väldigt familjekär och tog ju en timeout från hockeyn för några år sedan av familjeskäl. All heder ska Otto ha.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

Tyvärr så tror jag att om det blir en insamling så lär den tyvärr inte tillföra någon större skillnad.. Men alltid värt att försöka. Tanken som räknas eller hur?
Björke
Inlägg: 1
Blev medlem: 2006-12-27

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Björke »

Vad hände med Mattias Carlsson ?
Han finns inte med i truppen och står inte heller under förluster.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Björke skrev:Vad hände med Mattias Carlsson ?
Han finns inte med i truppen och står inte heller under förluster.
För att han inte signat för någon ny klubb än.
Expert.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rix »

Satt och tänkte på en sak idag, vad händer om en bra spelare blir skadad eller laget inte går som vi tänkt och vi vill värva någon i jul. Har vi extra pengar till det eller sitter vi helt körda då?

Hoppas Challe har varit smart och lagt undan för det, alternativt att vi har extra pengar för just det ändåmål. När vi inte har pengar till Otto så känns det inte direkt som att vi har pengar alls.
m0ng00se
Inlägg: 1483
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av m0ng00se »

orkar inte bläddra tillbaka så häng mig inte för en dubbelpost, men för er som inte visste så är Ante klart för KHL

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5039843.ab
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 886
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Rojk »

Rix skrev:Satt och tänkte på en sak idag, vad händer om en bra spelare blir skadad eller laget inte går som vi tänkt och vi vill värva någon i jul. Har vi extra pengar till det eller sitter vi helt körda då?

Hoppas Challe har varit smart och lagt undan för det, alternativt att vi har extra pengar för just det ändåmål. När vi inte har pengar till Otto så känns det inte direkt som att vi har pengar alls.
Jag tror vi har lönebudget kvar utifall att vi inte presterar som vi ska. Sen går försäkringsbolaget in och täcker lönen för långtidsskadade spelare, till exempel Nisse.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Rojk skrev:
Rix skrev:Satt och tänkte på en sak idag, vad händer om en bra spelare blir skadad eller laget inte går som vi tänkt och vi vill värva någon i jul. Har vi extra pengar till det eller sitter vi helt körda då?

Hoppas Challe har varit smart och lagt undan för det, alternativt att vi har extra pengar för just det ändåmål. När vi inte har pengar till Otto så känns det inte direkt som att vi har pengar alls.
Jag tror vi har lönebudget kvar utifall att vi inte presterar som vi ska. Sen går försäkringsbolaget in och täcker lönen för långtidsskadade spelare, till exempel Nisse.
Lönebudget kvar tror jag inte vi har. Men det är ju klart billigare att ta in en spelare sista månaderna än någon över hela säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12863
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Tror inte det är helt omöjligt att man (åtminstone ifall det nu inte blir något med Otto) har en slant över för eventuell förstärkning under säsongen. Åtminstone så man kan ta in någon breddspelare.
Bild
Låst